آیا امکان لیفت چشم در خانه وجود دارد؟

چشم‌ها یکی از حساس‌ترین اعضای بدن محسوب می‌شود. نازکی و ظرافت پوست پلک‌ها، یعنی همان محافظان که در اطراف چشم به‌کاررفته است. همین امر باعث می‌شود که بالا رفتن سن یا اثرات نور خورشید و آلودگی‌ها تأثیر بسیاری در زیبایی پلک‌ها و چشم‌ها داشته باشد. از آنجا که افتادگی پوست دور چشم در سن خاصی برای همه‌ی افراد رخ خواهد داد، بیشتر افراد با لیفت چشم در پی حفظ زیبایی چهره‌ی خود هستند. لیفت ابرو و چشم انواع و روش‌های گوناگونی دارد. در این مقاله، قصد داریم لیفت چشم در خانه را به شما شرح دهیم. تا پایان با ما همراه باشید. این موضوع بیشتر به‌صورت افتادگی پلک خودش را نشان خواهد داد. خبر خوش اینکه افتادگی پلک اصلاً نگران‌کننده نیست. روش‌های که امروزه برای لیفت چشم به کار می‌برند می‌توانند جوانی و شادابی را به چشمان شما بازگردانند.

لیفت چشم چیست؟

لیفت چشم یک متد زیبایی به‌ حساب می‌آید که متخصصان زیبایی برای رفع پف و تیرگی دور چشم همچنین رفع چین‌وچروک‌هایی از این روش استفاده خواهند کرد. عمل لیفت چشم، یک روش برای داشتن چشم‌های زیبا و جوان به کار خواهد رفت که به نام‌های دیگری چون لیفت پلک چشم و بلفاروپلاستی شناخته می‌شود.  پزشک جراح در این روش پوست‌های اضافی پلک را برمی‌دارد که با این کارافتادگی و پف اطراف چشم برطرف خواهد شد بنابراین می‌توان گفت انجام لیفت چشم و لیفت ابرو یک‌راه بسیار مناسب برای برگشتن به جوانی است. البته این روش تنها خاصیت زیبایی ندارد و از آن برای برخی از اهداف درمانی نیز استفاده می‌شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، این خواهد بود که لیفت چشم انواع مختلفی دارد که می‌توان به لیفت زیر چشم، دور چشم، لیفت چروک زیر چشم، لیفت پشت چشم و بلفاروپلاستی، لیفت گودی زیر چشم و گوشه چشم اشاره کرد. که هر کدام برای فرد موردنیاز بود آن را برطرف کند

لیفت چشم

مزایای لیفت چشم بدون جراحی چیست؟

  • بازگرداندن فرم جوان‌تر بالای چشم
  • به دنبال آرامش و هوشیاری بیشتر
  • افزایش اعتمادبه‌نفس
  • تعاملات اجتماعی مثبت بیشتر
  • یک میدان دید بهبودیافته
  • زمان کمتر جلوی آینه
  • گزینه‌های قابل تنظیم
  • آزادی بیشتر برای خلاقیت آرایشی

روش های بدون جراحی لیفت چشم‌درد و ناراحتی بسیار کمی را به همراه خواهد داشت و به‌طورکلی بدون درد و ایمن شناخته می‌شوند. عوارض جانبی و خطرات جراحی لیفت چشم به‌مراتب از روشهای بدون جراحی لیفت پلک و چشم بیشتر خواهد بود. لیفت چشم بدون جراحی دوران نقاهت کوتاهی را خواهد داشت و مراجعه‌کننده پس از لیفت چشم خود می‌تواند بلافاصله به روال عادی زندگی خود برگردد.

لیفت چشم با روش‌های خانگی

روش‌هایی که برای لیفت چشم در خانه معرفی‌شده‌اند، بیشتر برای جلوگیری از پیری زودرس پوست یا افتادگی آن در جوانی بسیار مفید خواهد بود. برای افرادی با سن بالا مفید نخواهد بود. برای سفت کردن پوست دور چشم خود و لیفت آن می‌توانید از ماسک‌های که گفته‌ایم استفاده کنید.

ماسک سیب و عسل

سیب را به‌صورت پوره درآورده و با عسل مخلوط ‌کنید. ماسکی که درست کردید را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پلک‌های خود قرار دهید و سپس به‌آرامی با آب سرد بشویید.

خدمات کلینیک گونه : بلفاروپلاستی

چای کیسه‌ای بابونه

ابتدا باید چای‌های کیسه‌ای به مدت یک روز در فریزر قرار داده شود. روز بعد به مدت ۲۰ دقیقه کیسه‌ها را روی چشمان خود بگذارید.

ماسک بابونه و خیار

گل‌های بابونه را بجوشانید. پس‌ازآنکه خنک شدن به آن‌ها نصف خیار را اضافه کرده و این معجون به دست آمده را به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید و روزی دو بار به مدت ۳۰ دقیقه آن را روی پلک‌های خود گذاشته.

انواع روش‌ های لیفت چشم

لیفت چشم یک روش جراحی یا غیر جراحی است که برای رفع افتادگی پلک و بهبود ظاهر چشم‌ها استفاده می‌شود. انواع مختلفی از لیفت چشم وجود دارد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

لیفت چشم با پلکسر

یکی از روش‌های لیفت چشم و لیفت صورت استفاده از دستگاه پلکسر خواهد بود. این روش نیز یکی از روش‌های لیفت چشم بدون جراحی محسوب می‌شود؛ که در آن لیفت را با کمک پلاسما انجام می‌گیرد. عملکرد لیفت چشم با پلکسر به این صورت خواهد بود که پلاسما لایه‌های پوست را به گاز تبدیل می‌کند و همین موضوع جمع شدن پوست را به همراه خواهد داشت.

پلاسما چربی‌ها و لایه‌های اضافی پوست را گرم خواهد کرد و این گرمای که ایجاد می‌کند باعث تبدیل پوست به گاز خواهد شد. این افزایش حرارت تولید کلاژن‌های پوستی را نیز افزایش می‌دهد. این روش لیفت چشم تا ۵ سال ماندگاری خواهد داشت و یکی از روش‌های مناسب برای انجام لیفت چشم است.

لیفت چشم با بوتاکس

بوتاکس نیز از روش‌های محبوب لیفت چشم محسوب می‌شود که می‌تواند از بین بردن خطوط زیر چشم تاثیر بسیاری داشته باشد. در این روش از سم بوتولینوم نوع A استفاده می‏شود که این سم باعث قطع شدن سیگنال‌های عصبی ماهیچه‌های اطراف چشم خواهد شد.

لیفت چشم‌گربه‌ای با بوتاکس از محبوب‌ترین شیوه‌های لیفت است که شکل می‌گیرد. علاوه بر زیبایی که ایجاد می‌کند، به برطرف شدن افتادگی پلک، پف زیر چشم و حالت‌دهی ابروها کمک خواهد کرد. برای لیفت چشم از شقیقه روش بسیار عالی است.

لیفت چشم با جراحی پلک

بلفاروپلاستی که یک روش فراوان و عالی برای لیفت چشم محسوب می‌شود. در این روش با بیهوشی بیمار همراه خواهد بود. پس از بیهوشی بیمار در امتداد پلک، برش‌هایی روی پوست می‌زند و از برش تشکیل‌شده چربی، عضله و پوست اضافه را خارج می‌سازد و سپس برش ایجاد شده را بخیه می‌زند.

بیمار باید تا چند روز باید استراحت کند و در معرض نور خورشید قرار نگیرد. همچنین این روش نسبت به روش‌های غیر جراحی از هزینه بیشتری بهره‌مند خواهد بود و عوارض جانبی بیشتری را به دنبال دارد. همین مواردی که گفته شد باعث شده است که افراد خیلی به سراغ این روش نروند.

لیفت چشم با نخ

اولین و مرسوم‌ترین روش که توسط دکتر جراحی پلاستیک انتخاب خواهد شد این روش است. در این روش نخ PDO که یک نخ قابل‌جذب است مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ازآنجایی‌که چشم‌ها بسیار حساس هستند، این نخ بسیار ظریف و باریک خواهد بود.

لیفت با نخ در واقع همان لیفت چشم بدون جراحی انجام خواهد شد و پزشک برای انجام آن بیمار را بی‌هوش نخواهد کرد، بلکه برای کاهش درد و به صفر رساندن آن محل مورد نظر را بی‌حس می‌کند. این روش لیفت معمولاً بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول خواهد کشید، پزشک نخ مخصوص را با سوزن‌های بسیار ریز از زیر پوست رد می‌کند و نخ‌ها را می‌کشد. همین کشیدگی نخ باعث لیفتینگ چشم شما خواهد شد.