آیا جراحی پلک باعث از بین رفتن چین و چروک های کنار چشم می شود؟

عمل جوانسازی پلک بالا و پایین را جراحی لیفت پلک یا بلفاروپلاستی  می گویند. این روش جراحی می تواند با برداشتن یا توزیع چربی در کیسه چربی ظاهر پلک بالا و پایین را بهبود بخشد و ظاهری جوان تر به فرد بدهد. از آنجایی که چشم ها کانون توجه و تمرکز فرد مقابل هستند، درمان علائم پیری روی پلک ها می تواند زندگی را تغییر دهد. صورت از اجزای عملکردی و زیبایی شناختی کوچکی تشکیل شده است، چشم ها و ناحیه چشم نقطه کانونی اصلی در تعاملات اجتماعی هستند. این ناحیه پویا نقشی اساسی در بیان خلق و خو، عواطف و شخصیت دارد. بنابراین، به مهمترین جزء آرایشی و کاربردی صورت تبدیل می شود.

خدمات کلینیک گونه : بلفاروپلاستی

هر گونه تغییر در اطراف چشم منجر به عدم تعادل صورت و نقض هماهنگی عملکردی می شود. بنابراین، این روش را به روش جراحی انتخابی برای بهبود زیبایی تبدیل می کند. بلفاروپلاستی یک روش جراحی است که پوست پلک، ماهیچه و چربی را برای بازگرداندن زیبایی بیمار و همچنین اصلاح هرگونه ناهنجاری عملکردی برداشته می‌شود. جراحی زیبایی پلک فوقانی برای بهینه سازی علائم زیبایی شناختی و عملکردی انجام می شود. در حالی که جراحی پلک پایین معمولاً با منطق زیبایی انجام می شود، مراقبت های بعد از جراحی پلک باید رعایت شود تا نتیجه رضایت بخشی حاصل شود. برای انجام لیفت ابرو و پیشانی حتما با بهترین متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک تماس بگیرید. قبل از هر اقدامی با چند پزشک مجرب مشورت کنید و از پزشک خود در مورد اینکه کدام روش لیفت ابرو و پیشانی بهتر است، فواید و عوارض هر یک از این روش ها راهنمایی بخواهید.

جراحی پلک

بهترین متخصص چشم در جلسه مشاوره تمامی نکات مهم در مراقبت های بعد از جراحی لیفت پلک را که کاندید این عمل باید در نظر گرفته شود را توضیح می دهد. به طور کلی این دستورالعمل ها شامل استفاده صحیح از داروها، مراقبت از بانداژ، تعداد فعالیت ها و زمان صحیح شروع فعالیت های روزانه مانند خواب، استحمام و … بعد از جراحی می باشد. توجه داشته باشید که جراح شما علاوه بر ارائه موارد فوق در حال مشاوره است. عوارض طبیعی این عمل و همچنین عوارض احتمالی این عمل را توضیح می دهند و شما را از وجود چنین مواردی مطلع می کنند.

ناگفته نماند که طول دوره نقاهت و زمان نقاهت پس از جراحی زیبایی پلک بسته به پارامترهایی مانند وضعیت جسمانی بیمار، میزان عمل و … در هر فرد متفاوت است. از آنجایی که دلایل مختلفی برای جراحی پلک وجود دارد، روش های مورد استفاده در این جراحی ممکن است متفاوت باشد. اگر پوست اضافی زیر چشم، چین و چروک های ریز یا کیسه های زیر چشم وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به بلفاروپلاستی پلک پایین باشد. این عمل را اغلب می توان با بی حسی موضعی انجام داد تا بیمار هوشیار باشد اما در حین عمل دردی احساس نکند. بنا به صلاحدید جراح، افراد ممکن است تحت بیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی برای انجام جراحی زیبایی پلک قرار گیرند. بر این اساس و شرایط بیمار، پزشک نیاز به بستری شدن بیمار در بیمارستان یا کلینیک را پس از پایان عمل تشخیص می دهد.

خدمات کلینیک گونه : لیفت پلک

به عنوان یک قاعده، پس از عمل، مانند سایر عمل ها، فرد دچار تورم و قرمزی خفیفی در اطراف میدان جراحی و محل برش می شود. این سوال نباید برای مردم نگران کننده باشد، زیرا بخشی از روند طبیعی عمل است و دور از انتظار نیست. همچنین ممکن است فرد پس از جراحی در طول دوره مراقبت پس از جراحی پلک دچار آبریزش بیش از حد و درد و ناراحتی پلک شود. خشکی چشم از دیگر مواردی است که فرد پس از جراحی پلک دچار آن می شود و یکی از عوارض طبیعی جراحی محسوب می شود که با مصرف پمادهای تجویز شده توسط پزشک معالج برطرف می شود. یکی دیگر از عوارض رایج بلفاروپلاستی تاری دید و حساسیت به نور است که موقتی و گذرا هستند و با مراقبت های مناسب بعد از عمل در چند روز برطرف می شوند.

جراحی پلک

لیفت با نخ بهترین نوع لیفت است که نوعی روش ضد پیری است که ترکیبی از لیفت صورت و بازسازی کلاژن را ارائه می دهد و اثر پیری را بر روی صورت معکوس می کند. این درمان از بخیه‌های قابل جذب ساخته شده از PLLA تشکیل شده است. PLLA سالهاست که در دستگاه های پزشکی و دارویی استفاده می شود و یک ماده مهم برای بخیه های جراحی و دستگاه های ارتودنسی است.

نه تنها چشم ها اولین چیزی است که مردم هنگام صحبت با شما متوجه می شوند، بلکه اولین عضوی از بدن هستند که علائم پیری را نشان می دهند. جلوگیری کامل از ایجاد چین و چروک زیر چشم بسیار دشوار است. در حالی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن یا عادت های خواب می تواند باعث ایجاد چین و چروک یا بدتر شدن سریعتر آن شود، شما نمی توانید پیری را متوقف کنید. کاهش تولید کلاژن و الاستین نتیجه اجتناب ناپذیر پیری و یکی از دلایل اصلی چین و چروک زیر چشم است. درمان های جراحی و غیرجراحی وجود دارد که می تواند به شما در پیشگیری و از بین بردن انواع چین و چروک زیر چشم کمک کند.

خدمات گونه کلینیک : جراحی زیبایی

علت اصلی چین و چروک زیر چشم کمبود کلاژن است، بنابراین وقتی پوست ما تحلیل رفته و تولید کلاژن مورد نیاز را متوقف میکند، الاستین آن ضعیف می شود. کمبود کلاژن می تواند ناشی از روند طبیعی پیری یا عوامل هورمونی باشد. پیری هورمونی در دوران یائسگی اتفاق می افتد. هنگامی که تولید کلاژن کاهش می یابد، پوست ما نمی تواند رطوبت خود را مانند زمانی که کلاژن وجود دارد حفظ کند. بسیاری از مردم تعجب می کنند که چرا با وجود اینکه روند پیری هنوز شروع نشده است، اطراف چشم های خود چین و چروک می شوند. ممکن است دلایل دیگری نیز برای این مشکل وجود داشته باشد.