آیا لیفت چشم با بوتاکس هم امکان پذیر است؟

زمانی که ابروها و گوشه چشم به سمت بالا کشیده می‌شود چشم حالت کشیده به خود پیدا خواهد کرد که باعث جذابیت و زیبایی چهره فرد می‌شود. امروزه برای کشیده شدن و از بین رفتن چین‌وچروک‌های اطراف چشم و شل شدگی پوست می‌توان کشیدن چشم با بوتاکس انجام داد. بدون شک چشم‌ها در زیبایی صورت تأثیر قابل‌توجهی فراوانی را به دنبال خواهد داشت و به همین خاطر باید به‌سلامت آن‌ها توجه بسیار زیادی داشته باشیم. افزایش سن یک امر اجتناب ‌ناپذیری است که باعث خواهد شد که پلک‌های چشم حالت افتاده‌ای را پیدا کنند. ازآنجایی‌که این موضوع ناخوشایند بوده است، افراد به دنبال راهی برای حل این مشکل هستند که لیفت چشم (Eye lift) یکی از این راه‌ها است انجام دهند که ما در این مقاله قصد داریم که برای شما عزیزان شرح دهیم.

لیفت چشم چیست؟

لیفت چشم و لیفت صورت یکی از روش‌های زیبای محسوب می‌شود که متخصصان زیبایی برای رفع پف و تیرگی دور چشم همچنین رفع چین‌وچروک‌هایی مثل خطوط پنجه کلاغی از آن استفاده خواهند کرد. در روش‌های گوناگون لیفتینگ چشم باعث بالا رفتن پلک‌ها و باز شدن چشم‌های خواهد شد. با این روش از طریق تولید کلاژن و الاستین جدید در پوست شکل می‌گیرد. کلاژن و الاستین در جوان‌سازی و سفت شدن پوست بسیار تأثیرگذارند هستند.

دلیل افتادگی پلک یا پف زیر چشم

با افزایش سن و کم شدن سطح کلاژن‌های پوست، پوست کم‌کم رطوبت و چربی خود را از دست خواهد داد و دیگر خاصیت کشسانی ندارد؛ بنابراین به‌مرورزمان پوست پلک‌ها افتاده خواهد شد و چشم حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد. در پلک بالایی چشم افتادگی پلک باعث ایجاد پوست‌های اضافه‌شده و گاهی این پوست‌ها بر روی مژه‌ها نیز می‌آیند که بسیار آزاردهنده هستند.

همین موضوع باعث خواهد شد که دید افراد مسن را دچار مشکل کند. در لیفت پلک پایینی نیز معمولاً لایه‌های چربی جمع شده و پف زیر چشم را تولید می‌کند. این امر به دلیل ضعیف شدن غشای نگه‌دارنده چربی اطراف چشم و ضعف ماهیچه‌ها رخ خواهد داد. هردوی این مسئله از طریق لیفت چشم قابل‌حل شدن است. شما می‌توانید با این روش افتادگی و پف چشم را از بین برده و حالت طبیعی را به چشمان خود برگردانید و از زیبای چهره خود لذت ببرند.

لیفت چشم با بوتاکس

بوتاکس (سم بوتولینوم نوع A) گروهی از تزریقات آرایشی به نام تعدیل‌کننده‌های عصبی محسوب خواهند شد که با شل کردن عضلات زیرین پوست، خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها را صاف خواهد کرد. این روش به‌ویژه برای خطوط اخم گلابلار که چین‌وچروک‌های عمیقی که به وجود آمده بسیار مناسب بوده است.

تحقیقات به‌دست‌آمده از بوتاکس در مقایسه با فیلرهای پوستی نسبتاً سریع‌تر عمل خواهد کرد. برای نگه‌داشتن نتایج خوب، باید هر 4 تا 6 ماه یک‌بار تزریق ترمیمی انجام دهید.

عوارض جانبی بوتاکس ایجاد می‌کند ممکن است شامل سردرد، بی‌حسی و اشکال در بلع شوند که بعد از زمان کوتاه این عوارض از بین خواهد رفت.

ماندگاری لیفت چشم 

برای ماندگاری بیشتر زمان لیفت چشم و لیفت ابرو تا حد زیادی به رعایت مراقبت‌ها و دستورالعمل‌های بعد از لیفت بستگی خواهد داشت. ولی هرکدام از روش‌های لیفت چشم، به‌صورت جداگانه مدت‌زمان ماندگاری مختلفی وجود خواهد داشت.

بوتاکس 

زمانی که از یک ماده بوتاکس باکیفیت بالا برای لیفت چشم استفاده کنید، لیفت چشم و بلفاروپلاستی بین شش ماه تا یک سال ماندگاری خواهد داشت. بعد از گذشت حدود یک سال مجدداً اثرات افتادگی پلک پدیدار خواهد شد. درنتیجه آن فرد باید دوباره برای انجام بوتاکس اقدام کند تا دوباره آن افتادگی و چروک‌ها را از بین ببرد. 

لیزر فرکشنال 

لیزر فرکشنال دوره نقاهت بیشتری نسبت به سایر روش‌های لیفت چشم در بر خواهد داشت، اما ماندگاری آن بیشتر از موارد دیگر خواهد بود. لیفت چشم با لیزر فرکشنال بین ۳ الی ۴ سال ماندگاری دارد. درزمانی که مراقبت‌های بعد از لیفت چشم به‌خوبی شکل بگیرد، ممکن است ماندگاری آن افزایش پیدا کند. 

 

اولتراپی 

روش اولتراپی به‌صورت مستقیم بافت پوست را ترمیم خواهد کرد، با این روش افتادگی پلک تا حد زیادی درمان پیدا خواهد شد؛ بنابراین نتایج لیفت چشم با اولتراپی تا زمانی که مجدداً پلک چشم به علت افزایش سن افتاده شود، این روش ماندگار خواهد بود. 

ترمولیفت 

ترمولیفت نسبت به سایر روش‌های لیفت چشم از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته‌تری شامل خواهد بود. به همین دلیل با این روش ماندگاری آن بیشتر خواهد بود و این روش می‌تواند تا چندین سال ماندگاری داشته باشد.

لیفت چشم با نخ 

لیفت با نخ یکی از روش‌های کاملاً مناسب برای از بین بردن افتادگی و لیفت پلک محسوب خواهد شد. با این شرایط ماندگاری آن چندان زیاد نیست و بین یک سال تا یک سال و نیم ماندگاری بیشتر نخواهد داشت. 

عوارض لیفت چشم

روش‌های لیفت چشم و لیفت ابرو بسیار ایمن بوده و کمترین عارضه را دنبال خواه داشت. برای مثال التهاب، کبودی و ورم ازجمله عارضه‌های طبیعی این روش از لیفت چشم است که نهایتاً یک هفته دوام خواهد داشت. کسانی که این جراحی را انجام می‌دهند اگر نکات بهداشتی بعد از عمل را رعایت نکرده باشند و یا اگر متخصص از تجهیزات استریل شده استفاده نکرده باشد، ممکن است عفونت در محل زخم رخ دهد.

بعضی از افراد که می‌خواهند لیفت چشم با جراحی را انجام دهند از بابت تشکیل اسکار نگران می‌شوند. به‌طورکلی می‌توان گفت که ظرافت متخصص در بخیه زدن و برش‌های ایجادشده، تعیین‌کننده تشکیل اسکار خواهد بود. به همین دلیل است که به شما توصیه می‌کنیم که اگر قرار است جراحی لیفت چشم را انجام دهید حتماً به سراغ متخصصی باتجربه بروید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

 

اقدامات بعد از عمل لیفت چشم

مواردی که پس از عمل لیفت چشم باید به آن توجه کرد، عبارت است از:

1-بهبودی بعد از انجام این عمل بسیار سریع خواهد بود و بیشتر افراد بعد از جراحی سریع مرخص می‌شوند.

2-بعضی از افراد تورم و کبودی بیشتری را تجربه می‌کنند ولی جای نگرانی ندارد زود از بین خواهد رفت. 

3-در ۲۴ ساعت بعد از عمل برای کم شدن تورم از کمپرس یخ استفاده کنید.

4-قطره یا پمادهای موضعی که به دستور پزشک بوده برای جلوگیری از خشکی چشم و برای جلوگیری از عفونت آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد.

5-بخیه‌ها بعد از ۵ روز کشیده می‌شود و می‌توانید از کرم‌های ترمیمی برای محو شدن جای بخیه با تجویز پزشک نیز استفاده کنید.

6-تا سه ماه از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین دوری‌کنید.