آیا لیفت چشم با لیفت شقیقه هم امکان‌پذیر است؟

لیفت شقیقه که به‌عنوان لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز معرفی‌شده است که ابرو و چشم را به سمت بالا و شقیقه‌ها خواهد کشید. با این جراحی از بین رفتن خطوط پنجه کلاغی و سفت شدن پوست اطراف شقیقه را نیز به دنبال خواهد داشت. برخی خانم‌ها و حتی آقایان چین‌وچروک و افتادگی کمی در قسمت ابروها و پیشانی خواهند‌ داشت که می‌خواهند با کشش پوست در ناحیه شقیقه جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسند. برخی افراد نیز از پزشک درخواست می‌کنند که لیفت شقیقه و لیفت ابرو را به‌صورت ترکیبی انجام دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد لیفت شقیقه توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال فرایندی است که این امر باعث بالا بردن دم ابروها و زیباتر کردن حالت آن‌ها شکل می‌گیرد. با این کار می‌توانید به چشم‌ها و ابروهای خود فرم داده باشید و جذابیت چشم‌ها را دوچندان کنید. با استفاده از لیفت شقیقه چشم‌های شما درشت‌تر به نظر خواهد رسید و فاصله آن‌ها با ابروها نیز متناسب خواهد شد. با این روش علاوه بر لیفت ابروها می‌توان چروک‌های پنجه کلاغی را از بین ببرید و فرم چشم‌ها را زیبا کنید؛ بنابراین می‌توان گفت که لیفت شقیقه فقط برای زیباتر کردن جوان‌ها نخواهد بود البته افرادی که از چین‌وچروک‌ها در گوشه‌های چشم خوددارند و افتادگی ابروها برایشان به وجود آمده نیز می‌توانند این عمل را به‌عنوان گزینه‌ای مناسب و کم دردسر برای جوان‌سازی صورت خود در نظر داشته باشند و بهترین نتیجه را در چهره خود بیابند.

لیفت شقیقه

کشیدن پوست شقیقه چه تغییری در چهره ایجاد می‌کند؟

با وارد شدن به دهه چهل زندگی، گاهی چروک‌هایی در گوشه چشم و ابروها تولید خواهد شد. این چروک‌ها چهره افراد را بیشتر از سن واقعی آن‌ها نشان خواهد داد؛ درخشندگی و زیبایی چشم‌ها را کاهش خواهد داد و حس پیر شدن را در فرد را انتقال می‌دهد. همچنین با بالا رفتن سن و ورود به دهه پنجم زندگی، افتادگی و چین‌خوردگی در گوشه‌های چشم وابرو، یک قیافه همیشه خسته، ناراحت و نگران در چهره افراد به وجود خواهد آورد. کشیدن پوست شقیقه، حالت پیری را از بین خواهد برد و چهره را خوشحال و شاداب نشان می‌دهد. معمولاً افتادگی شقیقه و چروک گوشه چشم، نسبت به چین‌وچروک پیشانی، لیفت صورت افراد را پیرتر نشان می‌دهد. همین موضوع باعث شده جراحی‌های چشم مانند عمل چشم‌گربه‌ای با استقبال زیادی روبرو شده است. با لیفت شقیقه و بلفاروپلاستی در کنار انجام لیفت ابرو، می‌توان به چشم‌ها حالت درشت و کشیده‌ای را انتقال داد علاوه براین موارد افتادگی گوشه چشم وابرو را برطرف خواهد کرد و در بافت‌های گونه نیز تأثیر بسیار خوبی را بگذارد. باید توجه داشت بااینکه کشیدن پوست شقیقه، عمل جراحی بسیار خوبی محسوب می‌شود، این روش مؤثر و البته با ماندگاری بالایی برخوردار است اما باید توجه داشته باشید که برای همه افراد این عمل مناسب نیست و همیشه توصیه نخواهد شد بنابراین دقت کافی را در این موارد در نظر داشته باشید .

برای عمل لیفت شقیقه چه افرادی مناسب هستند؟

پزشک و متخصص این کار بررسی خواهد کرد و بهترین روش را برای از بین بردن عیوب صورت انتخاب خواهد کرد با این شرایط کسانی که در گروه‌های زیر قرارگرفته‌اند برای لیفت شقیقه گزینه مناسبی خواهند بود:

  • کسانی که سن مناسبی دارند و با افزایش سن دچار افتادگی پوست شده‌اند البته باید در نظر گرفت که محدودیت سنی خاصی وجود نداد ولی افراد زیر ۲۳ سال نمی‌توانند این عمل را انجام دهند زیرا ممکن است نتایج عمل ماندگار نباشد و ممکن است در آینده چهره‌شان خراب شود.
  • کسانی که به‌صورت ارثی در ناحیه چشم، ابرو و شقیقه دچار افتادگی و شلی پوست هستند.
  • کسانی که نمی‌خواهند چین‌وچروک پیشانی خود را از بین ببرند یا برای از بین بردن چروک پیشانی از روش‌های دیگری استفاده خواهند کرد.
  • کسانی که انتظار لیفت کامل ابرو ندارند زیرا در لیفت شقیقه تنها دم ابرو به سمت بالا کشیده خواهد شد.
  • کسانی که دچار بیماری خاصی نیستند و می‌توانند عمل جراحی انجام دهند. یا بعد از عمل نتایج در آن‌ها ماندگار خواهد بود.

آیا لیفت چشم با لیفت شقیقه هم امکان‌پذیر است؟

ریکاوری بعد از عمل لیفت شقیقه چگونه است؟

در ادامه بحث تاثیر لیفت شقیقه بر زیبایی بیایید ببینیم ریکاوری بعد از عمل لیفت شقیقه چگونه است؟ لیفت شقیقه یک روش کم تهاجمی با مدت زمان نسبتا کوتاه است. بخیه های شما ظرف 7 روز پس از جراحی برداشته می شوند. با این حال، از آنجایی که بخیه ها در خط مو پنهان هستند، بسیاری از بیماران می توانند قبل از برداشتن بخیه ها به سر کار خود بازگردند. می توانید انتظار کمی کبودی و تورم بعد از جراحی داشته باشید. برای کمک به کاهش این علائم، در چند روز اول پس از جراحی لیفت شقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید و سر را بالا ببرید.

از آنجایی که لیفت شقیقه جراحی دردناکی نیست، فقط مسکن های سبک تجویز می شود. بیماران ممکن است در همان روز به خانه بروند. ورم و کبودی در روزهای بعد ظاهر می شود. فعالیت های اجتماعی ممکن است پس از 5 تا 10 روز، پس از از بین رفتن ادم و کبودی، از سر گرفته شود. هیچ مراقبت پرستاری لازم نیست. می توانید روز بعد دوش بگیرید. به طور خلاصه باید در نظر داشته باشید که:

  • ماساژ صورت و درمان های زیبایی تا 4 هفته توصیه نمی شود.
  • آرایش را می توان بلافاصله بعد از درمان انجام داد، از تماس با ناحیه تحت درمان اجتناب کنید.
  • برای جلوگیری از ورم بیشتر، خوابیدن با صورت به سمت بالا توصیه می شود.
  • از روز بعد پس از درمان، موها قابل شستشو هستند، از تماس مستقیم با آب خودداری کنید.

با وجود اینکه بدن و صورت انسان پس از عمل همچنان روند پیری طبیعی را طی می‌ کنند، اما نواحی لیفت شده در مقایسه با نواحی جراحی نشده بدن همچنان جوان‌ تر و سفت ‌تر به نظر می ‌رسند. تصور کنید این منحنی زیبایی است که برداشته شده و به آرامی از یک سطح بالاتر پایین می ‌آید. از این نظر، عمل با وجود ادامه روند طبیعی پیری بیمار، اثر دائمی دارد و می توان تاثیر لیفت شقیقه بر زیبایی را در آن مشاهده کرد.

بنابراین، لیفت شقیقه یا لیفت صورت برای جلوگیری از روند پیری مفید نیست، بلکه باعث بهبود کیفیت زندگی با ایجاد ظاهری جوان تر می شود. در نتیجه، بیماران می‌توانند بدون توجه به سن خود، پیر شوند. گاهی بیماران علاوه بر لیفت شقیقه، لیفت گونه و گردن را نیز درخواست می کنند. در این موارد می توان لیفت شقیقه را با لیفت صورت ترکیب کرد و طی همان روش انجام داد. می توان لیفت با نخ را نیز در کنار آن انجام داد.

اثر لیفتینگ پوست و ساختارهای صورت زیر پوست ظاهری جوان تر به چهره می بخشد. این اثر بدون جراحی برای همیشه به دست نمی آید. تمام جنبه های جراحی، نتیجه قابل انتظار، خطرات و محدودیت های احتمالی در طی یک مشاوره شخصی به تفصیل مورد بحث قرار می گیرند.

تاثیر لیفت شقیقه بر زیبایی

لیفت شقیقه که به عنوان لیفت گیجگاهی ابرو نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی پلاستیک است که برای بالا بردن قسمت بیرونی ابرو، نرم کردن پای کلاغ و سفت کردن ناحیه اطراف شقیقه ها انجام می شود. اگرچه گاهی اوقات لیفت شقیقه را به عنوان یک روش مستقل انجام می دهند، اما معمولاً آن را با سایر جراحی ها مانند بلفاروپلاستی (لیفت پلک) و لیفت صورت ترکیب می کنند. در مورد مزایا و محدودیت های لیفت شقیقه صحبت نموده که عبارت بودند از:

مزایا:

  • افتادگی پلک ها را بهبود می بخشد.
  • ظاهر چشم ها را جوان می کند
  • پوست اضافی نزدیک شقیقه را از بین می برد
  • استحکام پوست در ناحیه چشم را بهبود می بخشد
  • برش کوچکتر
  • بدون زخم قابل توجه (از طریق خط مو)

محدودیت:

  • تورم ممکن است به مدت 3 تا 7 روز رخ دهد

همچنین مراقبت های بعد از لیفت شقیقه را نیز بیان کرده و توضیح دادیم که چه اعمالی را باید انجام داد و چه اعمالی توصیه نمی شود. همچنین ریکاوری بعد از عمل لیفت شقیقه را نیز بیان کرده و اشاره کردیم که می توان بعد از عمل به کار روزمره خود مشغول شد.

آیا لیفت چشم تحت پوشش بیمه قرار داده می شود؟

شرکت‌ های بیمه پرداز به طور معمول و در بیشتر موارد  عموماً هزینه های لیفت چشم و جراحی پلک را پرداخت نمی کند و بطور کلی انواع عمل‌ های زیبایی را پوشش نمی‌دهند. اما این قانون شرایط استثنایی هم دارد که می توان برای دانستن سوال آیا لیفت چشم تحت پوشش بیمه قرار میگیرد یا خیر آنها را ببرسی کرد. به طور کلی، اگر پلک ها باعث ایجاد انسداد “بصری قابل توجه” در میدان بینایی فوقانی شود که “فعالیت های زندگی روزمره” را تحت تاثیر قرار دهد، شرکت های بیمه بلفاروپلاستی یا ترمیم پتوز را پوشش خواهند داد.