بهترین راه از بین بردن غبغب چیست؟

از دست دادن کشش و سفتی پوست در ناحیه گردن و ایجاد غبغب می تواند سن شما را بیشتر نشان دهد. این موضوع اما از آنجا که به تدریج اتفاق می افتد ، تشخیص در خودتان دشوار است.اگر نمی دانید وقت آن رسیده است که از شر غبغب خود خلاص شوید ، این آزمایش سریع را امتحان کنید: از 10 سال پیش تصویری از خود را ببینید و آن را با یک عکس اخیر مقایسه کنید. یا فقط آن تصویر قدیمی را در کنار بازتاب خود در آینه نگه دارید. تفاوت را می بینید؟  آیا اکنون فک شما کمی پایین تر به نظر می رسد؟ اگر چنین است ،بهترین راه از بین بردن غبغب چیست؟ از بهترین راه های از بین بردن غبغب می‌توان به روش تهاجمی تخلیه غبغب و روش غیر تهاجمی لیفت غبغب اشاره کرد.

دو خطی که در زیر بینی خود مشاهده کرده اید ، چین های بینی است که با افزایش سن برجسته تر می شوند. چرا؟ هرچه پیرتر می شویم ، چربی بیشتری در چهره هایمان از دست می دهیم. هرچه حجم را در گونه هایمان از دست می دهیم ، همه چیز پایین می رود. چین و چروک های بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

وقتی از بیماران می پرسیم چه نوع نتیجه ای را می خواهند ببینند ، گونه های خود را بلند می کنند و می گویند ، “من می خواهم به این شکل نگاه کنم!” آنها واقعاً می گویند ، “من می خواهم کامل بودن گونه هایم!” آنها حجم خود را در چهره خود از دست داده اند ، و پوست آنها به پایین کشیده شده است ، و چین های بینی ، خطوط ماریونت را در گوشه های دهان و غبغب تشکیل شده است. حال بهترین راه از بین بردن غبغب چیست؟ – حجم چربی ها را اضافه کنید!

غبغب

آیا انجام تمرینات صورت راه از بین بردن غبغب است؟

اگر غبغب یک مشکل عضلانی بودند ، انجام تمرینات به شما کمک می کند. اما این مسئله با از دست دادن حجم (چربی) و خاصیت ارتجاعی است. بنابراین تقویت عضله ریشه مشکل را تصحیح نمی کند مگر اینکه سن پایین تری داشته باشید و هنوز تغییرات زیادی بروی پوست شما اعمال نشده باشد.

بهترین راه از بین بردن غبغب چیست؟

گزینه های مختلفی برای درمان غبغب یا کاهش چگونگی ظاهر شدن آنها یا افتادگی وجود دارد. روشهای جراحی ، یا تخلیه غبغب، می تواند پوست شما را محکم کند و باعث شود که کمرنگ تر به نظر برسد. روشهای غیر جراحی ، مانند حرارتی ، لیزر و لایه برداری ، می توانند ترکیب کلاژن موجود در پوست شما را تغییر دهند.

رفتاراین روش ها معمولاً بی ضرر هستند و نیازی به مراقبت پزشکی ندارند. اما برای برخی از افراد ، داشتن حساسیت های شدید یا بسیار قابل توجه باعث می شود که آنها احساس ناراحتی کنند ، یا باعث اضطراب آنها می شوند و اعتماد به نفس آنها را کاهش می دهند.

گزینه های درمانی پزشکی برای غبغب روشهای انتخابی یا روشهای درمانی در نظر گرفته می شود، اما  بهترین راه از بین بردن غبغب چیست؟ یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک معمولاً جراحی ها و روشهای رفع غبغب را در یک کلینیک یا بیمارستان انجام می دهد.

گزینه های درمانی محبوب برای رفع غبغب ها عبارتند از:

فیلیر

فیلر ها ترکیباتی هستند که برای پر کردن مکانهایی که چربی از پوست از بین رفته است ، به گونه ها تزریق می شوند. برآمده کردن گونه ها همچنین به طور طبیعی پوست را در اطراف فک و گوشه های دهان بلند می کند.

فیلر ها همچنین می توانند مستقیماً به منطقه غبغب تزریق شوند تا ظاهری کامل تر ایجاد کنند. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که تقریبا 95.6 درصد از افرادی که تزریق پرکننده را دریافت کرده اند گفتند که از نتایج “خوشحال”  شده اند.

ترکیباتی که معمولاً به عنوان فیلر استفاده می شوند عبارتند از:

  • اسید هیالورونیک
  • اسید لیدکتور
  • پلی متیل متیلات
  • هیدروکسیپاتیت کلسیم
  • سیلیکون

چه مدت اثر فیلر ها به طول می انجامد به شدت غبغب ، ساختار صورت ، دوز پرکننده و تعداد تزریق داده شده بستگی دارد.

بسیاری از افراد نتایج حاصل از فیلر های صورت را در هر نقطه بین 2 تا 4 سال می یابند.

فیلر ها به طور معمول در افراد بین 30 تا 50 سال مؤثر هستند. در افراد بالای 50 سال ، ممکن است رویه های اضافی در کنار پرکننده ها انجام شود.

لیفت گردن برای رفع غبغب

لیفت گردن

در لیفت گردن و غبغب، یک جراح برش را در امتداد صورت و زیر چانه برش می دهد ، سپس چربی ها و بافت های مجسمه سازی و بافت های موجود در فک و گونه را انجام می دهد. آنها همچنین مقداری پوست اضافی را بریده و برخی از عضلات اطراف را محکم می کنند. لیفت گردن به طور گسترده ای مؤثرترین درمان برای غبغب محسوب می شوند ، اما این عمل جراحی مدت زمان بهبودی دارد و مهمترین خطر عوارض را به همراه دارد. شایع ترین عوارض زخم و عفونت است.

لیفت غبغب نیز در مقایسه با سایر گزینه های درمانی برای رفع غبغب گران تر است.

اولتراپی

اولتراپی شامل استفاده از سونوگرافی درمانی برای تحریک تولید طولانی مدت کلاژن در لایه های عمیق پوست است.اولتراپی فقط به یک جلسه نیاز دارد و افراد معمولاً می توانند بلافاصله پس از عمل به فعالیت های روزمره خود برگردند.  بیشتر افراد چند ماه پس از درمان متوجه پیشرفت مداوم در سفتی و استحکام پوست می شوند.در یک مطالعه ، نزدیک به 70 درصد از شرکت کنندگان هنوز 3 ماه پس از درمان اولتراپی ، هنوز شاهد پیشرفت درمان در اطراف گردن و فک خود بودند

سایر درمان ها

گزینه های درمانی اضافی برای  از بین بردن غبغب عبارتند از:

  • لیزر درمانی
  • لایه برداری شیمیایی

درمان‌های جایگزین کمتر تهاجمی در حال رایج‌تر شدن برای درمان غبغب هستند، اما آنها به مطالعات بیشتری نیاز دارند تا مشخص شود آیا مؤثر هستند یا خیر.

بهترین روش رفع غبغب

غبغب یکی از عوامل آزار دهنده در ظاهر افراد است که بسته به عوامل مختلفی ایجاد می شود. در انسان، غبغب پوست اضافی یا افتاده روی گردن، درست زیر خط فک و چانه هستند. تقریباً همه افراد با بالا رفتن سن حداقل دچار افتادگی های جزئی می شوند و پوست آن ها حالت ارتجاعی کمتری پیدا می کند.
عوامل متعددی، از جمله وراثت، استرس، عادات تکراری صورت و انتخاب سبک زندگی، تقریباً در هر سنی می‌توانند باعث ایجاد غبغب شوند.
در این مقاله قصد داریم بهترین روش رفع غبغب را با تمرینات و درمان‌ های خلاص شدن از شر غبغب و روش‌های پیشگیری از آنها آشنا شوید
اگرچه عوامل متعددی برای افزایش احتمال و شدت غبغب ها شناخته شده اند، اما علت نهایی آنها افزایش سن است.

با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن برخی از ترکیباتی می کند که به حفظ شکل آن کمک می کند، به ویژه چربی و پروتئین های بافت همبند الاستین و کلاژن.

بهترین روش رفع غبغب

همچنین پوست خشک‌تر و نازک‌تر می‌شود و حفظ فرم آن را دشوارتر می‌کند. همانطور که پوست کمتر انعطاف پذیر و پر می شود، در برابر جاذبه آسیب پذیرتر می شود و به آرامی شروع به افتادگی می کند.
افتادگی پوست در اطراف گونه ها و دهان به ناحیه اطراف چانه و خط فک می افتد و باعث ایجاد غبغب می شود.

عوامل خطر برای غبغب عبارتند از :

  • سابقه آفتاب سوختگی
  • مصرف بیش از حد یا مزمن الکل
  • سیگار کشیدن
  • کم آبی مزمن یا شدید
  • استرس مزمن یا شدید
  • رژیم های غذایی کم آنتی اکسیدان، چربی های سالم و سایر مواد مغذی ضروری
  • عادات یا عباراتی که بیش از حد از ماهیچه های گونه، دهان و فک استفاده می کند، مانند اخم کردن، جویدن آدامس و صحبت طولانی مدت با تلفن
  • همراه
  • آلرژن های پوستی، از آلودگی هوا گرفته تا لوازم آرایشی
  • بهداشت ضعیف پوست
  • عدم ورزش
  • پاکسازی بیش از حد تهاجمی پوست
  • آسیب فیزیکی یا آسیب به عضلات صورت و فک و پوست
  • سابقه خانوادگی
  • کاهش وزن شدید یا سریع
  • بیماری شدید یا مزمن
  • تمرینات

بهترین روش رفع غبغب برخی تحقیقات نشان می دهد که ورزش های صورت و به طور کلی ورزش می تواند به کاهش ظاهر و شدت پارگی ها کمک کند تا عضلات صورت، فک و گردن بهتر بتوانند شکل خود را حفظ کنند.
با این حال، تمام مطالعات موجود در مورد تأثیر تمرینات صورت بر جوانسازی صورت، نتایج مثبتی را گزارش کردند.
ورزش همچنین به طور قابل توجهی چندین عامل را که به سلامت کلی پوست کمک می کند، بهبود می بخشد. این ممکن است به کاهش سن شروع، شدت و ظاهر غبغب کمک کند.
هر تمرینی که عضلات صورت را به طور یکنواخت و بدون استفاده بیش از حد درگیر کند یا کشش دهد، ممکن است به کاهش غبغب کمک کند.
بیشتر تمرینات توصیه شده باید یکی پس از دیگری انجام شوند تا اطمینان حاصل شود که عضلات صورت به طور یکنواخت کار می کنند. افراد باید هر تمرین را 5 تا 20 ثانیه قبل از اجرا نگه دارند. هر تمرین را می توان 8 تا 12 بار و چند بار در روز تکرار کرد.

تمرینات صورت بهترین روش رفع غبغب

تمرینات رایج صورت که بهترین روش رفع غبغب است به بهبود استخوان ران کمک می کند عبارتند از:

  • خمیازه بکشید و دهان را تا حد امکان باز کنید، سپس آن را خیلی آهسته ببندید بدون اینکه اجازه دهید دندان ها با هم تماس داشته باشند.
  • جمع کردن لب ها به سمت بیرون. این تمرین زمانی که در حالت درازکش انجام می شود و با استفاده از انگشتان دست برای کشیدن دو طرف دهان
  • به سمت پایین بهترین نتیجه را دارد.
  • تا جایی که راحت است گونه ها را بالا ببرید.
  • جویدن با سر کمی به سمت بالا.
  • پوزخند زدن به همان اندازه راحت و سپس به آرامی سر را بالا و پایین خم کنید.
  • قرار دادن لب پایین روی لب بالا و خم کردن سر به بالا.
  • صاف دراز بکشید، گردن را به سمت قفسه سینه بچرخانید و زبان را روی سقف دهان فشار دهید.
  • زمزمه کردن با زبان فشرده به سقف دهان.
  • گفتن صداهای “o” و به دنبال آن “e” با استفاده از نیروی بیشتر از حد معمول و حرکات اغراق آمیز دهان.
  • غبغب ها معمولا بی ضرر هستند و نیازی به مراقبت پزشکی ندارند. اما برای برخی از افراد داشتن چروک شدید یا غبغب بسیار محسوس باعث ناراحتی آنها می شود یا باعث اضطراب و کاهش اعتماد به نفس آنها می شود.
  • گزینه های درمانی پزشکی برای جول ها روش ها یا درمان های انتخابی در نظر گرفته می شوند، به این معنی که اکثر شرکت های بیمه آنها را پوشش نمی دهند.
  • یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک معمولاً جراحی‌ها و روش‌ها را در یک کلینیک یا بیمارستان انجام می‌دهد.

درمانی رایج رفع غبغب

گزینه های درمانی رایج و بهترین روش رفع غبغب عبارتند از:

لیپوساکشن غبغب

طبق نظرسنجی ها و مشاهده نتایج را می توان بهترین روش رفع غبغب دانست. این روش با ایجاد شکافی کوچک در ناحیه غبغب با لوله ای به نام کانولا، چربی های ناحیه غبغب از پوست جدا می شود و طی فرآیند ساکشن خارج می شود. طی این روش تقریباً تمام چربی ها را از ناحیه گردن فرد خارج می شود و در نتیجه غبغب از بین خواهد رفت.

جراحی لیفت غبغب و گردن

بهترین روش رفع غبغب در افرادی که پوست ناحیه غبغب آنها زیاد باشد این است که می توان با انجام جراحی لیفت و کشیدن پوست این مشکل را برطرف کرد. طی این جراحی پوست فقط به سمت غضروف گوش کشیده می شود و سپس بخیه ای کوچک زده می شود. جراحی لیفت غبغب و گردن معمولا با بیهوشی و یا بی حسی انجام می شود. این جراحی کاملا سرپایی است و فرد در همان روز از بیمارستان مرخص می شود.