جراحی افتادگی پلک تحتانی

با افزایش سن خاصیت ارتجاعی پوست و تولید کلاژن و الاستین کاهش می یابد و در نتیجه مشکلاتی مانند افتادگی و تورم پلک ها ایجاد می شود. از آنجایی که پوست دور چشم نازک است، سریعتر دستخوش تغییرات می شود و اولین علائم پیری در پوست اطراف چشم قابل مشاهده خواهد بود. موارد دیگری نیز لازم به ذکر است؛ عوامل ارثی مانند قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و بیماری تیروئید نیز بر پوست دور چشم تاثیر می گذارد.

افتادگی پلک یا پتوز به عنوان افتادگی بیش از حد حاشیه یک یا هر دو پلک فوقانی تعریف می شود. افتادگی پلک باعث ایجاد مشکلات زیبایی ناخوشایندی می شود و ظاهری خسته به چهره می بخشد. موارد شدیدتر افتادگی پلک منجر به مشکلات بینایی می شود که در این صورت افتادگی پلک قسمتی یا تمام چشم را میپوشاند و عوارض دیگری مانند خشکی یا آبریزش چشم را به دنبال دارد.

بلفاروپلاستی یا لیفت پلک نوعی جراحی است که برای اصلاح افتادگی پلک با برداشتن پوست، ماهیچه و چربی اضافی انجام می شود.

 بلفاروپلاستی پلک بالا

جراحی زیبایی یا بلفاروپلاستی پلک بالا برای از بین بردن پف و شلی پوست، برشی در امتداد خط چین پشت پلک ایجاد می شود به گونه ای که پس از مدتی از بین می رود. در برخی افراد، پلک ها به حدی افتاده است که دید محیطی آنها را محدود می کند. این افراد با انجام جراحی پلک بالایی می توانند وضعیت پلک های خود را بهبود بخشند.

 بلفاروپلاستی پلک پایین

جراحی افتادگی پلک تحتانی با جراحی پلک بالا متفاوت است. زمانی که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد، قادر به نگه داشتن بافت چربی در زیر عضله نخواهد بود، در نتیجه چربی از زیر ماهیچه پلک به داخل پوست زیر پلک نفوذ می کند و در نهایت پلک متورم می شود.

برای برداشتن پوست اضافی و اصلاح بافت چربی پلک پایین، برش بسیار باریکی در زیر خط مژه ایجاد می شود که به هیچ وجه قابل مشاهده نخواهد بود. جراحی زیبایی پلک نتایج مطلوب و رضایت بخشی می دهد و تاثیر بسزایی در وضعیت پلک دارد و چهره فرد را جوانتر نشان می دهد. شاید در اطراف خود افرادی را دیده باشید که زیر چشم ورم دارند و به دلیل این تورم چشم ها زیبا به نظر نمی رسید.

شلی پلک پایین (اکتروپیون) در افراد مسن بسیار شایع است که در این صورت تماس لبه پلک با چشم کاهش می یابد و لبه پلک به سمت بیرون می چرخد ​​که باعث می شود پلک از حالت طبیعی خود کمتر شود.علاوه بر پیری و ضعیف شدن بافت های نگهدارنده که باعث افتادگی پلک پایین میشود، عوامل دیگری مانند فلج صورت، وجود توده های بزرگ روی پلک، اسکارهای ناشی از ضربه و اشک نیز منجر به افتادگی پلک پایین می شود. زمانی که فرد دچار افتادگی پلک تحتانی می شود، عملکرد پلک مختل می شود، این امر باعث می شود که اشک در سطح چشم ضعیف پخش شود.

قبل از جراحی زیبایی پلک چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در نتیجه باعث تحریک و سوزش شود، از سوی دیگر به دلیل ضعف چشم در پلک، اشک از چشم سرازیر می شود. برای درمان پف زیر چشم عملی به نام بلفاروپلاستی پلک پایین وجود دارد که با آن می توانید چین و چروک زیر چشم و از همه مهمتر پف زیر چشم را برطرف کنید

نکات جراحی زیبایی پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی؛ یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی محسوب می شود و به جرات می توان گفت که بعد از جراحی بینی طرفداران بیشماری در سراسر جهان پیدا کرده است. بطور کلی ؛ این جراحی برای برداشتن افتادگی و تورم پلک که اغلب به دلیل عوامل ژنتیکی، افزایش سن و در برخی موارد عوامل محیطی است طراحی شده است. مانند قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، سوء تغذیه و غیره.

قبل از جراحی زیبایی پلک چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

متقاضیان بلفاروپلاستی برای جلوگیری از عوارض احتمالی در حین عمل؛ آنها در صورت مصرف هر گونه داروی خاص، حساسیت دارویی و بیماری های خاص اجباری هستند. حتما به پزشک خود اطلاع دهید. افراد از مصرف ژلوفن، ایبوپروفن، آسپرین و به طور کلی هرگونه رقیق کننده خون خودداری کنند زیرا چنین داروهایی می توانند خطر خونریزی حین جراحی را افزایش دهند. قبل از جراحی پلک، بیمار باید از نظر وضعیت عمومی و سلامت بدن معاینه شود بنابراین آزمایشات لازم در این زمینه به وی محول می شود که باید قبل از عمل انجام دهد.

پوست انسان به مرور زمان و با افزایش سن خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می دهد. از سوی دیگر، ظاهر پوست ما می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند وراثت، نور خورشید، شرایط زندگی، استرس و حتی نیروی جاذبه باشد. در نتیجه به مرور زمان شاهد عمیق شدن چین و چروک های پوست خود خواهیم بود و به نظر می رسد دیگر امکان بازگرداندن زیبایی و طراوت جوانی آن وجود نداشته باشد. متخصصان زیبایی و پزشکان نظر متفاوتی دارند. لیفت صورت به عنوان یکی از موثرترین راه حل های جوانسازی پوست شناخته می شود و می تواند به از بین بردن خطوط کمک کند.

همه خانم ها و آقایان هر روز به دنبال راهکار هایی برای افزایش زیبایی چهره خود هستند. یکی از موثرترین و کارآمد ترین مولفه های زیبایی صورت قوس ابروهای بالا رفته بوده و وجود چنین ابروهایی چهره را زیباتر و شاداب تر نشان می دهد. کمان ابرو نه تنها کل صورت را زیبا می کند، بلکه چشم ها را نیز زیباتر می کند. امروزه لیفت ابرو یکی از رایج ترین روش های زنان و مردان برای افزایش زیبایی ابروها است.