دلیل ریزش ابرو بعد از لیفت

صورت یکی از اولین مواردی است که علائم پیری را نشان می دهد. هنگامی که چین و چروک ها و خطوط ریز در اطراف چشم و روی پیشانی شما ظاهر می شوند، می توانند شما را مسن تر از آنچه هستید نشان دهند. ابروهایی که به دلیل چین و چروک گود می شوند نیز می توانند باعث خستگی مزمن شما شوند.

متاسفانه رژیم غذایی و ورزش قادر به پیشگیری از این نوع پیری نیست. این زمانی است که جراحی پلاستیک صورت می تواند نقش مهمی در تغییر چشمگیر ظاهر شما داشته باشد. برای بیمارانی که می‌خواهند ظاهری جوان‌تر و بهتر داشته باشند، راهکارهایی وجود دارد. پزشکان با هر بیمار ملاقات می کند تا روش را با جزئیات توضیح دهد، به هر سوالی پاسخ دهد و عوارض و خطرات احتمالی انواع اعمال جراحی از جمله لیفت ابرو را توضیح می دهند تا به شما کمک کند برای آنچه ممکن است در طول بهبودی اتفاق بیفتد آماده شوید. در این مقاله به طور ویژه به دلیل ریزش ابرو بعد از لیفت ابرو خواهیم پرداخت.

لیفت ابرو

واکنش نامطلوب به بیهوشی

یکی دلیل ریزش ابرو بعد از لیفت، واکنش به بیهوشی است. برخی افراد پس از بیدار شدن از بیهوشی دچار حالت تهوع یا استفراغ می شوند. اگر در گذشته واکنش نامطلوب به بیهوشی را تجربه کرده اید، لطفاً به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است گزینه‌های دیگری نیز وجود داشته باشد یا داروهایی که پزشک می‌تواند برای راحت‌تر کردن بهبودی شما تجویز کند.

بی حسی و گزگز

تجربه بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن بعد از لیفت ابرو غیر معمول نیست. این معمولاً کوتاه مدت است و با بهبودی برش‌ها، احساس طبیعی در حدود یک تا دو هفته برمی‌گردد.

ریزش مو

از آنجایی که برش های ایجاد شده در طول لیفت ابرو در امتداد خط رویش مو قرار دارند، ممکن است پس از عمل کمی ریزش مو داشته باشید. این معمولاً موقتی است و پس از بهبود کامل برش‌ها، موها در عرض چند ماه دوباره شروع به رشد می‌کنند.

آسیب عصبی

دلیل ریزش ابرو بعد از لیفت با توجه به ماهیت روش، ممکن است آسیب عصبی باشد. این اعصاب مسئول بالا و پایین بردن ابروهای شما هستند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است نتوانید ابروهای خود را به درستی حرکت دهید. در بیشتر موارد، فلج صورت موقتی است و پس از بهبودی اعصاب، حرکت طبیعی از سر گرفته می‌شود.

خدمات گونه کلینیک : بلفاروپلاستی

عفونت

مانند هر عمل جراحی، همیشه خطر عفونت وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است خونریزی بیش از حد، افزایش درد و تورم، قرمزی اطراف برش ها و بهبودی طولانی را تجربه کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که دستورالعمل های پس از عمل خود را به دقت دنبال کنید. در صورت مشاهده هر یک از این عوارض، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

تورم و کبودی

تورم و کبودی بخشی طبیعی از جراحی لیفت ابرو و دلیل ریزش ابرو است. میزان کبودی بستگی به این دارد که چقدر از دستورالعمل‌های بعد از عمل خود پیروی می‌کنید و بدن شما چگونه به جراحی پاسخ می‌دهد. پس از جراحی، به پوشیدن لباس فشرده و استفاده از کمپرس یخ تشویق خواهید شد. هر دوی اینها به محدود کردن تورم و کاهش میزان کبودی کمک می کند.

جای زخم

ایجاد اسکار به طور معمول اجتناب ناپذیر است، اما از آنجایی که برش ها به طور محتاطانه در امتداد خط مو ایجاد می شوند، معمولاً به راحتی پنهان می شوند. دکتر شریس همچنین برش ها را تا حد امکان کوچک می کند تا اندازه اسکار شما را محدود کند.

ماندگاری لیفت ابرو

علل اختصاصی و دلیل ریزش ابرو بعد از لیفت چیست؟

در روش های غیر جراحی، از مواد شیمیایی یا فیلرهای پوستی برای بالا بردن ابرو استفاده می شود. این مواد نیز می توانند به فولیکول های مو آسیب برسانند و باعث ریزش مو شوند.

ریزش موی ابرو بعد از لیفت می تواند موقت یا دائمی باشد. در صورت ریزش موقت، موها معمولاً در عرض چند ماه یا چند سال دوباره رشد می کنند. اما در صورت ریزش دائمی، موها ممکن است هرگز دوباره رشد نکنند.

برای کاهش خطر ریزش موی ابرو بعد از لیفت، بهتر است این عمل را زیر نظر یک متخصص جراحی پلاستیک انجام دهید. یک متخصص جراحی پلاستیک با تجربه و ماهر می تواند به شما کمک کند تا بهترین روش لیفت ابرو را برای خود انتخاب کنید و از عوارض احتمالی آن جلوگیری کنید.

علت ریزش موی ابرو اگر یک یا هر دو ابرو نازک هستند، ممکن است به دلیل عفونت، بیماری های پوستی، تغییرات هورمونی یا بیش فعال بودن سیستم ایمنی باشد. کمبودهای تغذیه‌ای، آسیب‌های فیزیکی یا استرس عاطفی نیز می‌تواند باعث کم‌رنگ شدن ابروها شود. در کنار لیفت ابرو پیشنهاد می کنم از خدمات لیفت پلک برای زیبایی بهتر چشم ها آگاه شوید.

3 نکته برای مراقبت از ابرو

اولین قدم برای داشتن ابروهای پرپشت، مراقبت و نگهداری مناسب است. مراقبت از ابرو شامل آبرسانی و حالت دادن به موهای ابرو برای تغذیه فولیکول ها و حمایت از رشد ابروهای ضخیم است.

1. از درمان بیش از حد ابرو خودداری کنید. برداشتن بیش از حد موهای زائد از موچین، اپیلاسیون و نخ می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و باعث نازک شدن ابروهای شما شود. بین جلسات درمانی به ابروهای خود فرصت دهید تا به حالت طبیعی خود برگردند.

2. ابروهایتان را مسواک بزنید. با استفاده از یک برس اسپولی یا شانه ابرو، موهای ابرو خود را با حرکات نرم و رو به بالا برس بزنید. از کشیدن برس به ابروهای خود خودداری کنید، که می تواند باعث ریزش موهای ابرو شود. برس زدن ملایم ابروهایتان گره موهای بلند ابرو را باز می کند و گردش خون را تحریک می کند و باعث رشد ابروهای ضخیم می شود. همچنین به عنوان یک روش کم نگهداری برای رام کردن ابروهای شما به یک ظاهر طبیعی عمل می کند.

3. پوست زیر ابروهای خود را مرطوب کنید. پوست خشک می تواند باعث خارش، تحریک و پوسته پوسته شدن ناحیه ابروی شما شود. هنگامی که در طول روتین مراقبت از پوست صورت خود را مرطوب می کنید، لوسیون را روی پوست زیر موهای ابرو خود بمالید. از حرکات آرام و دایره ای برای استفاده از مرطوب کننده استفاده کنید و آن را روی پوست ماساژ دهید تا کرم به جای چسبیدن به موهای ابروی شما جذب شود.