دوران نقاهت جراحی غبغب

به جرعت میتوان گفت که غبغب یکی از عناصری است که تاثیر زیادی در زیبایی کلی چهره افراد دارد. وجود غبغب نشانه شروع روند پیری و حتی شل شدن پوست است که تاثیر بسیار منفی روی تصویر چهره فرد می گذارد. بهترین راه برای خلاص شدن از شر آن ساکشن است. با ساکشن می توان به چهره ای زیبا و گردنی باریک تر دست یافت. در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید چه کار هایی را پس از انجام لیپوساکشن باید انجام داد.

بعد از لیپوساکشن چه ورزش هایی می توان انجام داد؟

ورزش هوازی:

فعالیت هوازی سبک، عمدتاً پیاده روی، دو روز پس از عمل توصیه می شود. واکنش هر فردی به جراحی متفاوت است، بنابراین باید مراقب بدن خود باشید و در طول تمرین به آن فشار وارد نکنید. تمرینات باید به آرامی و با شدت بسیار کم انجام شود. جراحان پلاستیک انجام فعالیت هایی مانند دویدن آهسته و ایروبیک را 3 بار در هفته توصیه می کنند.

ورزش قدرتی:

تمرینات قدرتی را می توان به هفته دوم پس از لیپوساکشن موکول کرد. مانند ورزش های هوازی، تمرینات قدرتی نیز باید به آرامی و فقط در حد تحمل انجام شود و به بدن فشار وارد نشود. افراد باید به نحوه واکنش بدنشان در حین و بعد از ورزش توجه ویژه ای داشته باشند. در صورت بروز درد یا تورم ناشی از ورزش های قدرتی، مراجعه به جراح پلاستیک ضروری است.ورزش های پرفشار در ناحیه ای از بدن که در آن لیپوساکشن انجام شده است باید چند هفته به تعویق بیفتد. پس از بهبودی بریدگی ها و کبودی ها، می توان این تمرینات را از سر گرفت.

آب بنوشید:

اکثر افرادی که شروع به کاهش وزن میکنند، مصرف آب خود را افزایش می دهند. این افراد روزانه باید مقدار کافی آب مصرف کنند. نوشیدن آب کافی به کاهش وزن کمک می کند. نوشیدن آب به روش های زیر باعث کاهش وزن می شود و در نتیجه جلوگیری از بروز مجدد غبغب و تجمع چربی در ناحیه زیر گلو میشود:

بزرگسالان پس از نوشیدن آب سرد 24 تا 30 درصد وزن بیشتری از دست می دهند.

نوشیدن آب نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه شاخص توده بدنی (BMI)، اندازه دور کمر و چربی بدن را نیز کاهش می دهد. بنابراین، اگر برای از بین بردن چربی بدن لیپوساکشن انجام داده اید، نوشیدن آب به شما کمک می کند تا از شر چربی های اضافی بدن خلاص شوید.

نوشیدن آب درست قبل از هر وعده غذایی به فرد کمک می کند احساس سیری کند و اشتها را کاهش می دهد. به خصوص در بزرگسالان 40 سال و بالاتر.

انتخاب آب به عنوان نوشیدنی به جای سایر نوشیدنی های پرکالری به شما کمک می کند تناسب اندام خود را حفظ کرده و وزن خود را کاهش دهید.

از سبک زندگی بی تحرک بپرهیزید:

علاوه بر ورزش های هوازی ، برای حفظ تناسب اندام باید سطح کلی فعالیت خود را افزایش دهید. نشستن طولانی مدت برای سلامت کلی شما مضر است و می تواند باعث شود قسمت هایی از بدن که دوست دارید صاف باشند آویزان شوند. در اینجا چند ایده وجود دارد که به شما کمک می کند از سبک زندگی بی تحرک جلوگیری کنید:

هر 20 تا 30 دقیقه از جای خود بلند شوید و پاهای خود را حرکت دهید حتی اگر برای مدت کوتاهی باشد. در محل کار و اتمام ساعت کاری در راهروهای آن قدم بزنید.در حین کار بایستید و از میزهای ایستاده استفاده کنید. با تماس های تلفنی بلند شوید.به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. در حین تبلیغات تلویزیونی بلند شوید و کاری انجام دهید. تماشای تلویزیون و مدت زمانی را که با رایانه خود می گذرانید محدود کنید.

یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید:

عمل لیپوماتیک نواحی بیرون زده بدن را صاف می کند. اکنون زمان آن نیست که به عادات بد غذایی برگردید و آن برآمدگی ها را به بدن خود برگردانید. یکی از راه‌های جلوگیری از انباشته شدن چربی اضافی در بدن، رعایت یک رژیم غذایی کم‌چرب است. لیپوماتیک را با رژیم غذایی سالم و کاهش وزن حفظ کنید. سلول های چربی که در حین لیپوساکشن برداشته می شوند، بازهم احتمال برگشت آنها وجود دارد. اگر از یک رژیم غذایی پرچرب و پرکالری پیروی کنید، به وزن قبلی خود باز می‌گردید و سلول‌های چربی در نواحی مختلف دوباره جمع می‌شوند. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، از غذاهای کم چرب، سبزیجات، میوه ها و گوشت بدون چربی استفاده کنید. اگر غذای سالم را انتخاب کنید، عمل لیپوماتیک شما به راحتی حفظ می شود.

استرس را کاهش دهید:

استرس یکی از دلایل اصلی افزایش وزن است. این بدان معنی است که برای جلوگیری از افزایش وزن، باید یاد بگیرید که چگونه آرام شوید. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از افزایش وزن پس از لیپوساکشن و همچنین کاهش سطح استرس آورده شده است. استرس باعث افزایش سطح کورتیزول در بدن می شود که به نوبه خود باعث می شود فرد تمایل به خوردن غذاهای ناسالم داشته باشد. برخی از مطالعات حتی نشان می‌دهند که سطح بالای کورتیزول میزان کالری مصرفی بدن را کاهش می‌دهد. این کاهش ممکن است ناشی از این واقعیت باشد که فرد در زمان استرس غذاهای ناسالم می خورد و در نتیجه سطح انسولین او افزایش می یابد. سطح بالای انسولین باعث افزایش ذخیره چربی می شود. یک راه مهم برای جلوگیری از استرس و کمک به کاهش یا حفظ وزن این است که هر روز فعال بمانید.مثبت فکر کنید و حمام آب گرم و نشستن در وان آب گرم را فراموش نکنید.