دوره نقاهت لیفت ابرو

لیفت ابرو که گاهی به آن لیفت پیشانی نیز گفته می شود، جراحی است که به بالا بردن ابروهای بیمار و صاف کردن ظاهر پیشانی کمک می کند. بیماران برای کمک به اصلاح افتادگی یا نامتقارن ابروها که می تواند در اثر افزایش سن ایجاد شود، به این روش روی می آورند. بلند کردن ابروها می‌تواند ظاهری جوان‌تر، آرام‌تر و با طراوت داشته باشد و چین و چروک‌ها و خطوط را کاهش دهد. 

در طول لیفت ابرو چه انتظاری باید داشت؟

قبل از انجام عمل جراحی لیفت ابرو، بیمار ابتدا با دکتر ملاقات می کند تا در مورد ترجیحات، نگرانی ها و بهترین اقدام خود صحبت کند. در طول این مشاوره، دکتر تعیین می کند که کدام روش لیفت ابرو به بهترین وجه اهداف زیبایی شناختی بیمار را برآورده می کند. پس از این مشاوره، بیمار و دکتر دوباره برای یک قرار قبل از عمل ملاقات می کنند، سپس تاریخ عمل لیفت ابرو را تعیین می کنند.

در مورد روز جراحی، عمل لیفت ابرو معمولاً بسته به رویکرد جراح حدود دو ساعت طول می‌کشد. در طول جراحی لیفت ابرو، دکتر ممکن است برش هایی را در نقاط مختلف مانند پشت خط مو در بالای سر یا مستقیماً بالای ابرو ایجاد کند. هدف بالا بردن و بلند کردن ابروها است. تمام لیفت ابرو تحت بیهوشی عمومی به عنوان یک روش سرپایی در یک مرکز جراحی معتبر انجام می شود. 

دوره نقاهت لیفت ابرو

تکنیک های جراحی لیفت ابرو

جراحان می توانند در طول عمل لیفت ابرو از بین چندین تکنیک انتخاب کنند. برخی از رویکردها با لیفت پیشانی قابل تعویض هستند، اما ممکن است برای دستیابی به اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرند. بر اساس ساختار صورت و اهداف بیمار، دکتر تصمیم می گیرد که از کدام یک از تکنیک های جراحی زیر استفاده کند.

برش ابرو

این روش که به عنوان لیفت مستقیم ابرو نیز شناخته می شود، برش را در چین طبیعی پلک فوقانی قرار می دهد. بسته به ساختار ابرو، دکتر ممکن است برای تکمیل این فرآیند، برشی در خط موی ابرو ایجاد کند. او پوست و بافت ضعیف و افتاده را بلند می کند و دوباره به استخوان ابرو می چسباند. این روش روی پیشانی تاثیر نمی گذارد و برای درمان افتادگی ابرو و پلک عمل می کند.

لیفت آندوسکوپی ابرو

روش لیفت ابرو با اندوسکوپیک تغییر ظریفی را در موقعیت ابروها ایجاد می کند. دکتر چندین برش کوچک (1 اینچی یا کوچکتر) را در نزدیکی خط رویش موی پیشانی انجام می دهد، سپس یک آندوسکوپ (دوربین تخصصی) قرار می دهد و از ابزارهای جراحی برای بالا بردن ابروها استفاده می کند. بخیه ها در داخل برش قرار می گیرند تا به حداقل رساندن جای زخم کمک کنند. در حالی که این تکنیک یک رویکرد رایج است، گاهی اوقات نتایج میتواند غیرقابل پیش بینی باشد.

لیفت ابرو تاجی

روش لیفت ابرو تاجی خطوط برش را چندین اینچ بالاتر از خط موی سر قرار می دهد. این برش‌ها معمولاً طولانی هستند اما هنوز توسط موهای بیمار پنهان هستند. این تکنیک ابروها را با بالا کشیدن آنها تغییر موقعیت می دهد تا ظاهری هوشیار و احیا شود. گاهی اوقات جراح نیاز به برداشتن موها در طی فرآیند بسته شدن برش دارد که در آن پوست دوباره چسبانده شده است. این رویکرد خاص نتایج چشمگیری را ارائه می دهد و در بیشتر موارد، در واقع خط مو را بالاتر قرار می دهد.

بهترین روش برای لیفت ابرو بدون جراحی

انتظارات پس از جراحی

بلافاصله پس از جراحی لیفت ابرو، دکتر پیشانی بیمار را با چسب نواری می‌بندد یا سر او را می‌پیچد تا کبودی و تورم به حداقل برسد. او همچنین یک لوله کوچک در محل برش قرار می دهد تا به تخلیه خون و مایعات کمک کند.

پس از جراحی، بیماران دستورالعمل های کاملی را در مورد نحوه مراقبت از خود در هفته های بعد دریافت می کنند. در طول دوره بهبودی لیفت ابرو، بیماران باید سر خود را بالا نگه دارند، از فعالیت بدنی خودداری کنند و تمام توصیه‌های دکتر را برای بهبودی سریع دنبال کنند. بیماران می توانند انتظار داشته باشند که نتایج لیفت ابرو آنها تقریباً 10 تا 12 سال دوام بیاورد، اما در برخی موارد، حتی بیشتر.

ریکاوری لیفت ابرو

بیماران به طور کلی می توانند در عرض 10 تا 14 روز با شروع بهبود زخم به سر کار بازگردند و فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند. با این حال، مراقبت و محافظت مناسب از برش های جراحی برای اطمینان از بهبودی مناسب در این مدت بسیار مهم است. بیماران در چندین جلسه بعد از عمل شرکت خواهند کرد، که در آن دکتر پانسمان را عوض می‌کند، بخیه‌ها یا گیره‌ها را برمی‌دارد، برش‌ها را بررسی می‌کند و به نیازها و نگرانی‌های بیمار رسیدگی می‌کند. این جلسات برای اطمینان از اینکه بیمار در مسیر موفقیت آمیزی برای بهبود لیفت ابرو قرار دارد کمک می کند.

پس از جراحی، برخی از بیماران ممکن است احساس کنند که ساختار جدید صورت آن‌ها آنطور که باید متقارن نیست و آنطور که آنها پیش‌بینی می‌کردند، متقارن نیست. این یک اضطراب رایج است. هنگامی که تورم و کبودی فروکش کرد، اجزای صورت در عرض چند هفته آرام می‌شوند و ظاهری طبیعی به خود می‌گیرند. به خاطر داشته باشید که ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتایج بهینه جراحی تأثیر بگذارد.