بهترین روش برای لیفت ابرو بدون جراحی

با افزایش سن تغییرات زیادی مانند شل شدن پوست، افتادگی ابروها و پیشانی در چهره فرد ایجاد می شود. مردم همیشه به زیبایی و زیبا جلوه دادن علاقه دارند. پیشرفت تکنولوژی و روش های نوین پزشکی در زمینه جراحی زیبایی بسیاری از مشکلات بشر را در زمینه زیبایی حل کرده است.

لیفت ابرو بدون جراحی یکی از روش های جدید زیباسازی صورت است که طرفداران زیادی دارد. بالا بردن ابرو باعث می شود صورت بهتر دیده شود، صورت را باز می کند، چین و چروک زیر ابرو را از بین می برد و چشم ها را بزرگتر نشان می دهد. روش های مختلفی برای بالا بردن ابروها وجود دارد. در این مطلب شما را با بهترین روش برای لیفت ابرو بدون جراحی آشنا می کنیم.

بهترین روش برای لیفت ابرو بدون جراحی

لیفت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر ابروهای شما به تازگی شروع به افتادن کرده اند یا اگر می خواهید کمی بلند کنید. لیفت ابرو بدون جراحی برای شما مناسب است. اکثر افراد در دهه 40 و 50 خود لیفت ابرو را انجام می دهند.

  • برای کسانی که ابروهایشان چهره را خسته، خسته و عبوس نشان می دهد.
  • همچنین برای کسانی که پوست اضافی روی پلک دارند مناسب است.

موارد منع مصرف برای این روش

  • اگر فردی دارای افتادگی پلک یا افتادگی ابرو است و دوست ندارد از روش های جراحی صورت و ابرو استفاده کند، می تواند از لیفت ابرو بدون جراحی استفاده کند.
  • این روش برای افراد مبتلا به ضعف عضلانی و اختلالات عصبی عضلانی توصیه نمی شود.
  • زنان باردار و شیرده نیز مجاز نیستند.

مزایای لیفت ابرو بدون جراحی

  • مدت زمان درمان کوتاه است و می توانید کارهای روزانه خود را سریعتر شروع کنید.
  • مراقبت های بعد از عمل خاصی وجود ندارد.
  • صورت شما را جوان می کند.
  • عمل سریع است.

لیفت ابرو بدون لیزر

با تحریک سلول های لایه میانی پوست با لیزر، روند کلاژن سازی را تسریع می کند. تکانه های کوچکی که به پوست ما می رسد باعث نفوذ مقدار زیادی انرژی و در نهایت تحریک تولید کلاژن می شود. کلاژن باعث کشیدگی پوست، صاف شدن پوست و رفع چین و چروک می شود. لیفت ابرو بدون جراحی لیزر مزایا و معایب خود را دارد. به عنوان مثال، با تزریق ژل و بوتاکس، پوست شما ممکن است به مواد تزریق شده واکنش نشان دهد. در صورت ایجاد بریدگی در ناحیه سمت راست، احتمال عفونت وجود دارد. اما باید توجه داشته باشید که این روش نسبت به روش های دیگر هزینه بیشتری دارد.

تزریق ژل

تزریق ژل می تواند ابروها را بلند کرده و شکل دهد و همچنین استخوان های آتروفی شده و بافت های نرم را اصلاح کند. با افزایش سن می توان با تزریق ژل و چربی تغییر شکل و خط ابرو را اصلاح کرد که این امر منجر به گشاد شدن ابروها نیز می شود. با روش های غیر جراحی تزریق ژل، این روش باید سالی یک بار تکرار شود.

لیفت ابرو بدون جراحی نخ

لیفت با نخ یکی از روش های غیر جراحی است. نخ آن از مواد پلی پروپیلن ساخته شده است، دندان های یک طرفه با نخ بخیه وارد پوست می شوند. با این روش برش هایی به قطر 3 تا 4 سانتی متر در ابرو ایجاد می شود، پوست شل می شود و کلاژن اطراف پوست ابرو تحریک می شود. این روش حداکثر 1 ساعت طول می کشد و با بی حسی موضعی انجام می شود. بهبودی حداکثر 3 روز طول می کشد. با این کار ظاهر شما جوانتر می شود و حالت طبیعی پیدا می کند و چهره شما طبیعی به نظر می رسد. این روش را می توان در سایر نواحی صورت نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید. در این روش قسمت داخلی کمتر از قسمت بیرونی کشیده می شود. لیفت ابرو با نخ دائمی نیست و پس از حداکثر 18 ماه تجزیه می شود و برای ترمیم مجدد باید به پزشک مراجعه کنید.

تزریق بوتاکس

در این روش قسمت هایی برای تزریق بوتاکس شناسایی می شود، سپس نواحی شناسایی شده با استفاده از کرم های بی حس کننده موضعی بی حس می شوند. سپس بوتاکس به نواحی آسیب دیده تزریق می شود. وارد شدن فیلر به ماهیچه ها باعث فلج شدن آنها و رفع چین و چروک در این محل می شود. مدت زمان لازم برای لیفت ابرو بدون جراحی با تزریق بوتاکس چند دقیقه است و 3 تا 5 ماه طول می کشد. بعد از تزریق بوتاکس فرد نیازی به استراحت ندارد و می تواند به کارهای روزمره خود بپردازد. فرم دادن به ابرو بدون جراحی با تزریق بوتاکس راهی برای بالا بردن ابروها بدون جراحی است.

بهترین روش برای لیفت ابرو بدون جراحی

لیفت ابرو بدون جراحی با هایفوتراپی

در این روش لیفت ابرو غیرتهاجمی با استفاده از لیزر بدون نیاز به جراحی انجام می شود. عملکرد لیفت ابرو با لیزر مانند استفاده از لیزر برای لیفت و از بین بردن پوست شل است. در این روش طی فرآیندی به نام نئوکلاژنز، تولید کلاژن در پوست افزایش می یابد. هنگامی که گرم می شود، ماهیچه های اطراف ابرو منقبض می شوند و پوست روی پلک سفت می شود.

این روش یکی از روش های غیر جراحی لیفت ابرو است که تاثیر آن بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است. در این روش نیز مانند روش تزریق بوتاکس هیچ ماده ای به بدن تزریق نمی شود و روشی موثر و باکیفیت برای بالا بردن ابرو است. واکنش بدن در مقابل ورود یک ماده خارجی در این روش مشاهده نمی شود. اما با توجه به اینکه برش ها در ناحیه سمت راست ایجاد می شود، احتمال عفونت وجود دارد. از طرفی این روش ها نسبت به سایر روش های لیفت ابرو غیر جراحی گران تر هستند. بیمار نیاز به چندین جلسه لیزر درمانی دارد که هزینه را افزایش می دهد.

افرادی که لیفت ابرو برای آنها مناسب است :

  • افرادی که ابروهای افتاده دارند.
  • افرادی که دارای چین و چروک عمیق پیشانی هستند.
  • افرادی که دارای چین و چروک عمیق بین ابروها هستند.

علت ریزش ابرو بعد از لیفت

با افزایش سن، تغییرات زیادی در ظاهر او رخ می دهد. به مرور زمان چین و چروک های پوست صورت افزایش می یابد و این باعث می شود که چهره فرد دیگر شاداب نباشد. یکی از بهترین روشهایی که می تواند چهره شما را زیباتر و جوان تر نشان دهد لیفت ابرو است. لیفت ابرو با فرم دادن و فرم دادن به ابروها می تواند صورت شما را جوان کند.

انواع روش های لیفت ابرو

با پیشرفت علم پزشکی و استفاده از جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات و دستگاه ها، روش های زیادی برای لیفت ابرو وجود دارد. پزشک یکی از این روش ها را بسته به شرایط بدنی و وضعیت ابروهای شما پیشنهاد می کند. در ادامه این مطلب با تکنیک های لیفت ابرو آشنا می شوید:

لیفت ابرو با صابون ابرو

یکی از ساده ترین و رایج ترین راه ها برای بلند کردن ابروها استفاده از صابون ابرو است. در واقع می توانید به راحتی ابروهای خود را با استفاده از صابون ابرو و برس مناسب بلند کرده و فرم دهید. این روش دوام زیادی ندارد و می توان از آن به صورت روزانه و روتین استفاده کرد. با استفاده از این روش می توانید به راحتی در خانه ابروهای خود را بالا ببرید.

لیفت ابرو با مواد بادوام

یکی دیگر از راه های بالا بردن ابرو استفاده از مواد است. این مواد از کراتین ساخته شده و با بدن انسان هماهنگ است. از طرفی به هیچ وجه منجر به ریزش ابرو نخواهد شد، بلکه با تقویت آنها کمک زیادی به رشد ابروها می کند. این روش یک روش لیفت ابرو موقت است و دوام زیادی نخواهد داشت.

لیفت ابرو با بوتاکس

بوتاکس لیفت ابرو بوتاکس نوعی سم به نام بوتولینوم است که در صورت ترکیب با مواد دیگر اثرات خطرناک خود را از دست می دهد و برای فلج یا ضعیف کردن عضلات بدن استفاده می شود. در حالی که سم بوتولینوم که توسط باکتری ها تولید می شود، هم به تنهایی و هم به صورت خوراکی بسیار خطرناک است. اما چرا به این سم بوتاکس می گویند؟ در واقع بوتاکس نام محبوب ترین سم بوتولینوم برای آرامش عضلانی است. اگر به دلیل پیری و افتادگی پوست دچار ریزش ابرو هستید، بوتاکس می تواند یک درمان عالی باشد. در عین حال برای افرادی که از نظر ژنتیکی ابروهای خود را پایین آورده اند و از جراحی می ترسند و یا به دلایلی نمی توانند جراحی لیفت شقیقه و ابرو انجام دهند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. به عبارت ساده تر، با معرفی بوتاکس، عضلات پیشانی ضعیف شده و ابروها به سمت بالا کشیده می شوند.

جراحی لیفت ابرو

یکی دیگر از روش های لیفت ابرو، لیفت ابرو به روش جراحی است. در واقع این روش نسبت به سایر روش های لیفت ابرو دارای دوره نقاهت است. جراحی لیفت ابرو را می توان با لیفت آندوسکوپی ابرو، ترانس بلفاروپلاستی و … انجام داد.

بهترین روش لیفت ابرو چیست؟

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، لیفت ابرو روش های مختلفی دارد. این روش ها بسته به ویژگی هایی که دارند مزایا و معایب خود را دارند. اما بهترین روش برای لیفت ابرو چیست؟ باید بگوییم که نمی توان به صراحت گفت کدام روش لیفت ابرو بهترین است. این مشکل بستگی به شرایط بیمار، وضعیت جسمانی، تجربه پزشک و … دارد.

آیا لیفت ابرو با صابون ابرو باعث ریزش ابرو می شود؟

صابون ابرو یکی از روش های بلند کردن ابرو در خانه است. شما به راحتی می توانید ابروهای خود را بلند کنید، حتی اگر صابون ابرو مانند سایر محصولات زیبایی از مواد شیمیایی ساخته شده باشد. البته استفاده طولانی مدت از آن می تواند مشکلات زیادی در ابرو از جمله ریزش ابرو، سفیدی ابرو و … به دنبال داشته باشد. برای جلوگیری از ریزش موهای ابرو همیشه از صابون ابرو استفاده نکنید. استفاده مداوم از آن می تواند به رشد ابروها آسیب برساند.

نشانه ریزش ابرو چیست؟

اگر یک یا هر دو ابرو نازک شوند، ممکن است به دلیل عفونت، بیماری های پوستی، تغییرات هورمونی یا بیش فعال بودن سیستم ایمنی باشد. کمبودهای تغذیه‌ای، آسیب‌های جسمی یا استرس عاطفی نیز می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر کاهش ابرو داشته باشند.همچنین باید بدانید که ریزش عصبی ابرو، ریزش ابرو در دوران بارداری، ریزش ابرو در سنین نوجوانی به دلیل اختلالات روحی و جسمی دوره ای رخ می دهد و آسیب شناسی کاملا متفاوتی دارد. اما اگر به متخصص پوست مراجعه کنید، او می تواند درمان مناسبی را برای کمک به پیشگیری، معکوس کردن یا به حداقل رساندن علت ریزش ابرو پیدا کند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آلوپسی آره آتا

آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی است. سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه قسمتی از بدن شما را دشمن می شناسد و به آن حمله می کند. آلوپسی آره آتا فولیکول های مو را هدف قرار می دهد که مو از آن رشد می کند و تولید مو را کند یا متوقف می کند.

آلوپسی انواع مختلفی دارد :

  • آلوپسی آره آتا باعث ایجاد تکه های تصادفی ریزش مو می شود.
  • آلوپسی یونیورسالیس باعث از بین رفتن کامل تمام موها می شود.
  • آلوپسی فیبروزان پیشانی (alopecia fibrosing frontal) باعث ایجاد جای زخم در پوست سر و همچنین طاسی و ریزش مو در ابروها می شود.

اگزما

اگزما (درماتیت آتوپیک) التهاب پوست است که باعث خارش، قرمزی، ترشح و تحریک می شود. این وضعیت ناشی از یک سیستم ایمنی بیش از حد حساس است و می تواند به صورت یک بیماری متناوب یا یک وضعیت دائمی ظاهر شود. از آنجایی که فولیکول های مو در پوست جاسازی شده اند، اگزما می تواند در رشد مناسب مو اختلال ایجاد کند.