لیفت ابرو به روش هایفوتراپی

لیفت ابرو که به عنوان لیفت پیشانی نیز شناخته می شود، روشی محبوب برای جوانسازی پیشانی و ابرو در بیمارانی است که می خواهند علائم پیری را اصلاح کنند. تغییر موقعیت ابرو و پیشانی نه تنها ابرو را بلند می کند و ناحیه چشم را افزایش می دهد، بلکه شکل جوانی را به خط ابرو باز می گرداند. جراحی لیفت ابرو با هدف بازگرداندن ظاهر طبیعی ناحیه فوقانی صورت که مطابق با بقیه قسمت های صورت است، انجام می شود. برای داشتن صورتی زیبا و متناسب، در لیفت صورت علاوه بر لیفت ابرو، لیفت غبغب را نیز انجام می دهند که در این روش با تخلیه غبغب تناسب لازم را ایجاد می کنند. روش های مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارد که از آنجمله می توان به لیفت ابرو با استفاده از لیزر، لیفت با استفاده از بوتاکس، لیفت با نخ و لیفت به روش هایفوتراپی اشاره کرد. هرچند در این کار لیفت پلک و بلفاروپلاستی یا جراحی پلک نیز می تواند انجام گیرد، اما در این مقاله صرفا به لیفت ابرو به روش هایفوتراپی خواهیم پرداخت.

عمل لیفت ابرو معمولاً برای اصلاح علائم پیری انجام می شود که در آن چین های پیشانی و پایین آمدن ابرو باعث فرسودگی یا پیری ظاهری شده است. این ممکن است در افراد جوان ‌تر نیز رخ دهد، که منجر به شلوغی کمپلکس ابرو یا پلک می ‌شوند و ظاهری خسته و نگران ایجاد می ‌کند. با شلوغ کردن پلک ها، می تواند پوست پلک بالایی را نیز کلاه دار جلوه دهد و احساس پوست اضافی را ایجاد کند. کانتور ابرو نیز با از دست دادن قوس طبیعی آن تغییر می کند. لیفت ابرو فقط به دلایل زیبایی انجام نمی شود. در بسیاری از موارد، افتادگی ابرو می‌تواند بینایی را تحت تأثیر قرار دهد و بنابراین، عمل لیفت ابرو می ‌تواند به طور قابل توجهی میدان بینایی جانبی را بهبود بخشد. در این مقاله می خواهیم در مورد چگونگی انجام لیفت ابرو به روش هایفوتراپی، خطرات احتمالی و مزایای آن مطالبی را عنوان کنیم.

چگونگی لیفت ابرو به روش هایفوتراپی

برای دانستن چگونگی لیفت ابرو به روش هایفوتراپی ابتدا بیایید ببینیم هایفوتراپی چیست. هایفوتراپی یا همان High-Intensity Focused Ultrasound  به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است. این روش در مقایسه با روش های دیگر، نسبتاً جدیدتر است و دارای عوارض کمتری نیز می باشد. پزشکان این روش را جایگزین مناسبی برای لیفت صورت می‌ دانند. امواجی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند در واقع همان امواجی هستند که در سونوگرافی از آن استفاده می‌ کنند. اما در هایفوتراپی ابرو، این امواج روی لایه خاصی از پوست صورت متمرکز می‌ شوند و همین امر پوست صورت را تحریک می کند تا کلاژن بسازد. البته موارد استفاده از این روش بیشتر از فرم دهی ابروها است. از این روش می ‌توان برای اصلاح طرح لبخند، کاهش چین و چروک صورت، بهبود وضعیت خط چانه، لیفت گردن، لیفت گونه‌ ها و پلک ‌ها استفاده کرد. هایفوتراپی ابرو یک روش غیرتهاجمی است و دوران نقاهت و ریکاوری آن به اندازه روش ‌های جراحی زیبایی نیست، همین امر باعث شده تا افراد بسیاری این روش درمانی را انتخاب کنند.

لیفت ابرو به روش هایفوتراپی

خطرات لیفت ابرو به روش هایفوتراپی

مطمئناً هر عمل جراحی با خطراتی همراه هستند. در مورد عمل جراحی زیبایی نیز این خطرات به مراتب بیشتر خواهند بود. حال بگذارید به برخی از این خطرات اشاره کنیم. خطرات لیفت ابرو به روش هایفوتراپی عبارتند از:

  • تورم
  • بی حسی
  • قرمزی پوست
  • کبودی
  • راش پوستی
  • سوزش یا خشکی
  • آسیب عصب صورت همراه با ضعف یا فلج
  • عفونت
  • ریزش مو
  • درد، که ممکن است ادامه یابد
  • از دست دادن پوست

در مطالعه دیگری، محققان دریافتند که برخی از افرادی که هایفوتراپی را بر روی صورت یا بدن خود دریافت می‌ کنند،‌ بلافاصله پس از درمان احساس درد داشته ‌اند که با گذشت ۴ هفته از درمان بطور کامل برطرف شده بود. این خطرات و سایر خطرات قبل از رضایت شما به طور کامل مورد بحث قرار خواهند گرفت. مهم است که تمام سوالات خود را مستقیماً با جراح پلاستیک خود مطرح کنید.

مزایای لیفت ابرو به روش هایفوتراپی

اگر بخواهیم مزایای لیفت ابرو به روش هایفوتراپی را بیان کنیم می توان گفت لیفت ابرو به روش هایفوتراپی با ریسک کمی همراه است. به عبارت دیگر، هیچگونه جای زخم، کبودی و خونریزی در این نوع لیفت باقی نمی ماند. در این روش بهبودی جای بخیه نسبت به دیگر روش ها بسیار ساده تر است. همچنین با تحریک سلول های پوستی، باعث افزایش تولید کلاژن می شوند. کوتاه بودن دوره ریکاوری نیز از دیگر مزایای آن است. تعداد جلسات درمانی برای رسیدن به نتایج دلخواه بسیار کم است و روشی غیرتهاجمی و کاملا ایمن است. این روش نیازی به برش و جراحی ندارد و بنابراین بعد از انجام این عمل، علامتی از برش و یا بخیه روی پوست باقی نمی ‌ماند.

در این مقاله به بررسی لیفت ابرو به روش هایفوتراپی پرداختیم و اشاره کردیم که امروزه برای جوانسازی از روش های گوناگونی استفاده می کنند که یکی از این روش ها، لیفت ابرو است. اما شیوه های مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارد که لیفت ابرو به روش هایفوتراپی بسیار معمول شده است. همچنین بیان کردیم که علاوه بر لیفت ابرو از لیفت صورت، لیفت پلک و تخلیه غبغب نیز برای جوانسازی صورت استفاده می کنند و همه این کارها برای ایجاد تناسب بین اجزای مختلف صورت است. همچنین در مورد مزایای این روش لیفت ابرو مطالبی را نیز عنوان نمودیم.