لیفت صورت با co2

در لایه برداری با لیزر یا لیفت صورت، که گاهی اوقات “لایه برداری لیزری” نامیده می شود، از لیزر دی اکسید کربن (CO2) برای حذف لایه به لایه پوست آسیب دیده یا چروکیده استفاده می شود. این روش معمولاً برای به حداقل رساندن خطوط ریز به خصوص در اطراف دهان و چشم ها استفاده می شود همانند لیفت ابرو. با این حال، در درمان اسکارهای صورت یا نواحی دارای رنگدانه ناهموار نیز موثر است. لایه برداری با لیزر ممکن است در کل صورت یا در مناطق خاصی انجام شود. اغلب، این عمل همراه با یک عمل زیبایی دیگر مانند لیفت صورت یا جراحی پلک انجام می شود.

لایه برداری با لیزر هنوز یک روش بسیار جدید است. با این حال، نشان داده شده است که در برخی موارد، این روش جراحی خونریزی، کبودی و ناراحتی بعد از عمل کمتری نسبت به روش‌های دیگر روی سطح مانند بوکال فت ایجاد می‌کند. این مطلب به شما یک درک اساسی از روش لیزری را می دهد – چه زمانی می تواند کمک کند، چگونه انجام می شود و چه نتایجی را می توانید انتظار داشته باشید. با این حال، نمی تواند تمام جزئیاتی را که ممکن است به نیازهای خاص شما مرتبط باشد ارائه دهد. لطفاً از جراح پلاستیک خود بپرسید که آیا چیزی در مورد این روش وجود دارد که متوجه نمی شوید.

لیفت صورت با co2

سخنی در مورد لایه برداری با لیزر

لایه برداری با لیزر با استفاده از پرتوی از انرژی لیزر انجام می شود که لایه های بالایی پوست آسیب دیده را در سطوح خاص و کنترل شده نفوذ تبخیر می کند. واضح است که لایه برداری با لیزر ممکن است چندین مزیت را نسبت به سایر روش های لایه برداری مانند لیفت با نخ مجدد داشته باشد: دقت، خونریزی کم (در صورت وجود) و ناراحتی کمتر پس از عمل. با این حال، لایه برداری با لیزر برای همه مناسب نیست. در برخی موارد، درمان جایگزین برای بازسازی پوست، مانند درم ابریژن یا لایه برداری شیمیایی، ممکن است انتخاب بهتری باشد.

همه درمان های لایه برداری اساساً به یک شکل عمل می کنند. ابتدا لایه های بیرونی پوست آسیب دیده از بین می روند. سپس، با تشکیل سلول‌های جدید در طول فرآیند بهبود، سطح پوست صاف‌تر، سفت‌تر و جوان‌تر ظاهر می‌شود. لایه برداری با لیزر روش جدیدی است که توسط جراحان پلاستیک برای برداشتن پوست آسیب دیده استفاده می شود. از آنجایی که این تکنیک جدید است، هیچ داده بلندمدتی در مورد این تکنیک وجود ندارد.

 با این حال، تعدادی از مطالعات با استفاده از معاینه میکروسکوپی نشان داده‌اند که تغییرات فیزیکی که در پوست لیزر شده رخ می‌دهد اساساً با تغییراتی که در درم ابریژن یا لایه‌برداری شیمیایی رخ می‌دهد یکسان است. از جراح پلاستیک خود در مورد آخرین حقایق در مورد پیگیری طولانی مدت سوال کنید. برای لایه برداری سطحی یا متوسط، لیزر را می توان به اپیدرم و درم پاپیلاری محدود کرد. برای لایه برداری عمیق تر، سطوح بالایی درم رتیکولاس را نیز می توان برداشت. نفوذ متنوع امکان درمان لکه ها یا چین و چروک های خاص را فراهم می کند.

همچنین مهم است که هنگام انتخاب از بین گزینه های بازسازی کننده پوست، مدت زمان بهبودی را در نظر بگیرید. به طور کلی، هر چه روش لایه برداری تهاجمی تر باشد، احتمال بهبود طولانی تر خواهد بود. روش‌های لایه‌برداری سبک، مانند لایه‌برداری شیمیایی سطحی یا لایه‌برداری با لیزر سطحی، زمان بهبودی کوتاه‌تری را ارائه می‌دهند. با این حال، این روش‌های سبک‌تر ممکن است نیاز به چندین بار تکرار داشته باشند تا نتایج قابل مقایسه با روش‌های تهاجمی‌تر حاصل شود.

لیفت صورت با نخ

بهترین کاندیداها برای لایه برداری با لیزر

در بسیاری از موارد، چین و چروک صورت در نواحی موضعی مانند نزدیک چشم یا اطراف دهان ایجاد می شود. لیزر را می توان دقیقاً به گونه ای کنترل کرد که فقط این مناطق خاص مورد هدف قرار گیرند.

بیماران با پوست زیتونی، پوست قهوه ای یا پوست سیاه ممکن است در معرض افزایش خطر تغییرات رنگدانه قرار داشته باشند، صرف نظر از اینکه چه نوع روشی برای لایه برداری توصیه می شود. جراح پلاستیک شما ویژگی های پوست شما را ارزیابی کرده و بر اساس آن توصیه هایی را ارائه خواهد کرد. همچنین، افرادی که در 12 تا 18 ماه گذشته آکوتان مصرف کرده‌اند یا مستعد ایجاد اسکار غیرطبیعی (شبیه کلوئید) هستند یا کسانی که عفونت‌های پوستی فعال در ناحیه درمان دارند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای این روش نباشند.

به یاد داشته باشید، لیزر لایه برداری می تواند به افزایش ظاهر و اعتماد به نفس شما کمک کند، اما تمام عیوب صورت را کاملا برطرف نمی کند یا از پیری شما جلوگیری نمی کند. خطوطی که در نتیجه حرکات طبیعی صورت ایجاد می شوند – لبخند زدن، چشمک زدن، پلک زدن، صحبت کردن، جویدن – ناگزیر عود خواهند کرد. جراح پلاستیک شما می‌تواند راه‌هایی را پیشنهاد کند که با محافظت از خود در برابر نور خورشید یا استفاده از درمان‌های نگهدارنده، مانند لایه‌برداری‌های شیمیایی سبک یا کرم‌های دارویی صورت، به شما کمک کند تا نتایج خود را حفظ کنید. قبل از تصمیم به انجام لیزر، به دقت در مورد انتظارات خود فکر کنید و آنها را با جراح خود در میان بگذارید.

همه جراحی ها دارای برخی عدم قطعیت و خطر هستند

هنگامی که لیزر مجدد توسط یک جراح مجرب و با تجربه انجام می شود، عوارض نادر و معمولا جزئی هستند. با این حال، از آنجایی که افراد در آناتومی، واکنش‌های فیزیکی و توانایی‌های شفابخش بسیار متفاوت هستند، نتیجه هرگز کاملاً قابل پیش‌بینی نیست.

خطرات مرتبط با لایه برداری مجدد با لیزر عبارتند از: سوختگی یا آسیب های دیگر ناشی از گرمای انرژی لیزر، زخم و روشن شدن یا تیره شدن آشکار پوست درمان شده. همچنین، لایه برداری با لیزر می تواند عفونت های ویروس تبخال (“زخم های سرد”) و به ندرت انواع دیگر عفونت ها را فعال کند. اگر بهبودی غیرطبیعی یا تاخیری به نظر می رسد یا اگر شواهدی از رنگدانه یا جای زخم غیرطبیعی وجود داشته باشد، ممکن است اقدامات اصلاحی و درمان اضافی مورد نیاز باشد. شما می توانید با انتخاب یک جراح پلاستیک واجد شرایط که آموزش های ویژه ای در زمینه جراحی لیزر دیده است، خطرات خود را کاهش دهید.