ماندگاری لیفت صورت چقدر است؟

عواملی مانند افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سیگار کشیدن می تواند باعث چروک شدن صورت، افتادگی و از دست دادن قابلیت ارتجاعی صورت شود. برای بسیاری، چنین آسیبی می تواند منجر به ظاهری بیرونی شود که با احساس درونی ما مطابقت ندارد. با استفاده از مهارت و هنر خود، یک جراح پلاستیک خوب می تواند علائم پیری را بهبود بخشد و نتایجی طبیعی به شما ارائه دهد. در عمل او، بیماران لیفت صورت نتایج زیبا و یک تجربه ارزشمند را پیش بینی می کنند.

ماندگاری لیفت صورت بستگی به نوع فرآیند، تکنیک استفاده شده، و عوامل مختلف دیگر دارد. لیفت صورت به صورت مختصر تازگی و جوانی به پوست و بافت‌های صورت بازمی‌گرداند. لیفت‌های مختلف، ماندگاری‌های مختلفی دارند. به‌طور مثال، لیفت سطحی، که از نخ‌های نازک برای بالا بردن و جایگزینی بافت‌های ضعیف استفاده می‌کند، معمولاً حدود 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد. اما لیفت‌های بزرگتر و کامل‌تر ممکن است تا 10 سال یا بیشتر هم ماندگار باشند. هرچند، مهمترین عامل در ماندگاری نتیجه، پزشکی ماهر و تجربه‌دار است که از تکنیک‌های مطمئن و به‌روز استفاده می‌کند. همچنین، پس از عمل، مراقبت‌های صحیح و رعایت دستورات پزشک برای بهبود سریعتر و ماندگاری طولانی‌تر نتایج بسیار حیاتی است.

لیفت صورت (ریتیدکتومی) چیست؟

لیفت صورت یک روش جراحی است که پوست شل شده صورت و گردن را از بین می برد. در حالی که لیفت گردن بر سفت کردن گردن تاکید دارد، همچنان قسمت پایینی صورت را سفت می کند. از طرف دیگر لیفت صورت همیشه شامل سفت کردن گردن می شود. از آنجایی که گردن اغلب سریعتر از صورت پیر می شود، سفت کردن گردن باعث حفظ هارمونی صورت می شود.

از نظر تشریحی، صورت از چشم ها به پایین تا گردن کشیده می شود. همه ما می آموزیم که صورت از خط مو شروع می شود و تا گردن امتداد می یابد، اما صورت جراحی با ناحیه ای که استخوان های صورت را پوشانده است مشخص می شود. استخوان های پیشانی استخوان های جمجمه هستند نه استخوان های صورت و بنابراین بخشی از صورت نیستند. لیفت پیشانی را لیفت ابرو می گویند. لیفت ابرو را می توان به صورت مستقل یا به عنوان بخشی از جراحی جوانسازی صورت انجام داد. از آنجایی که سن صورت و ابرو ممکن است متفاوت باشد، منطقی است که هر ناحیه را به طور مستقل برای جوانسازی ارزیابی کنید.

مزاقبت های لیفت صورت

بسیاری از بیماران جراحی پلک را به عنوان بخشی از روش جوانسازی صورت خود انتخاب می کنند. مانند لیفت ابرو، پلک ها را می توان به طور جداگانه یا همراه با لیفت صورت به عنوان بخشی از یک عمل منفرد با یک دوره نقاهت درمان کرد. در حالی که لیفت پلک یا بلفاروپلاستی بخشی از لیفت صورت محسوب نمی شود، اغلب به منظور ایجاد جوانسازی متعادل و هماهنگی صورت اضافه می شود.

صورت پیر می شود زیرا پوست ما شل و شل می شود و لیفت صورت برای معکوس کردن این روند طراحی شده است. لیفت با نخ به این موضوع کمک می کند. با این حال، مولفه دیگری در پیری صورت وجود دارد که لیفت صورت به آن توجه نمی کند. با افزایش سن، حجم صورتمان از دست می‌رود. در طول مشاوره، ممکن است توصیه هایی برای ترمیم حجم ارائه شود. این می تواند شامل پیوند چربی، پیوند پوستی یا حتی کاشت صورت باشد. تصاویر مربوط به دوران جوانی شما می تواند برای تعیین محل از دست دادن حجم مفید باشد.

بنابراین لیفت صورت آنچه را که بیشتر قسمت پایینی صورت و گردن را در نظر می گیرند، لیفت می کند. لیفت صورت چین و چروک های پیری را کاهش می دهد و رنگ پوست را با سفت کردن پوست بهبود می بخشد. نتیجه ظاهری جوان تر و جوان تر است. بیماران لیفت صورت ما وقتی می بینند که چه چیزی می تواند توسط یک جراح پلاستیک زیبایی استثنایی انجام شود شگفت زده می شوند. قبل از لیفت صورت، ظاهر خسته است و صورت شما دارای ویژگی های زیر است:

  • گونه ها صاف شده اند
  • تعریف نامشخص بین صورت، گردن و چانه
  • میانه صورت آرام (پلک پایین تر بلندتر و گونه های افتاده)
  • چین های بینی دراز و خطوط ماریونت (از بینی تا چانه امتداد می یابد)
  • پوست گردن جدا شده و افتاده

بعد از لیفت صورت، صورت شما انگار استراحت کرده است و این طور به نظر می رسد:

  • کاهش چین های نازولبیال و خطوط ماریونت
  • بلند شدن گونه
  • تعریف زیر ذهنی بازیابی شد (زاویه بین گردن و چانه)
  • سفت کردن پوست شل گردن (“گردن بوقلمون”)
  • تعریف پیشرفته خط فک
  • تعریف مرز بین صورت و گردن بازیابی شده است

ماندگاری لیفت صورت

آیا من کاندید جراحی لیفت صورت هستم؟

کاندیدای خوبی برای جوانسازی صورت، مردان یا زنانی هستند که علائم قابل مشاهده پیری دارند، که با لیفت صورت قابل بهبود است. سلامتی خوب و انتظارات واقع بینانه به همان اندازه مهم هستند. لیفت صورت روند پیری را متوقف نمی کند، اما می تواند سال ها را به عقب براند. مسائل پزشکی می تواند نتایج لیفت صورت شما را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین در مورد تمام شرایط پزشکی و هر دارویی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید. قبل از انجام هر گونه جراحی انتخابی، شرایط پزشکی از قبل موجود باید به خوبی کنترل شود. این موضوعات در جلسه مشاوره شما مورد بحث قرار خواهند گرفت تا مشخص شود آیا برای لیفت صورت آماده هستید یا خیر.

زمان ریکاوری نیز یکی از نکات مهم در برنامه ریزی برای جراحی جوانسازی صورت است. شما باید قبل از بازگشت به فعالیت های عادی روزانه خود، زمانی که زمان کافی برای بهبودی دارید، برای جراحی خود برنامه ریزی کنید. لیفت صورت معمولاً دردناک نیست، بنابراین بهبودی بیشتر در مورد بهبودی است تا توانبخشی. زمان کافی برای کاهش تورم و کبودی به شما این امکان را می‌دهد که در مکان‌های عمومی احساس راحتی بیشتری داشته باشید و از نتایج خود اطمینان بیشتری داشته باشید. اطلاعات بیشتر در مورد ریکاوری لیفت صورت در زیر توضیح داده شده است. در بوکال فت نیز باید موارد زیر را انجام دهید.

اکثر جراحان پلاستیک ترک سیگار را قبل از لیفت صورت توصیه می کنند. حداقل چهار هفته بدون سیگار قبل و بعد از عمل جراحی لازم است. علاوه بر این، ترک سیگار نیز پیری صورت شما را کند می کند و فواید بی شمار دیگری برای سلامتی دارد. شاید این خبر قدیمی باشد، اما سیگار کشیدن همچنان برای سلامتی و صورت شما مضر است.

به طور کلی، لیفت صورت می‌تواند از مدت‌زمان کوتاهی تا چندین سال ماندگاری داشته باشد و این بستگی به نوع لیفت، تکنیک استفاده شده و وضعیت فرد می‌داشته باشد.