مراقبت های بعد از جراحی غبغب

یکی از روش‌های رایج جراحی زیبایی، جراحی لیفت غبغب است. یافتن محدوده قیمت یا رقم خاصی برای این جراحی می تواند چالش برانگیز باشد. این به این دلیل است که هزینه جراحی لیفت صورت بسته به عوامل مختلفی متفاوت است. رویکرد/تکنیک جراحی، جراح منتخب شما و بیمارستانی که جراحی شما در آن انجام می‌شود، همگی ممکن است بر هزینه تأثیر داشته باشند. جراحی غبغب ت یک عمل جراحی زیبایی است که تغییرات مرتبط با افزایش سن را در قسمت تحتانی صورت و گردن اصلاح می کند. این یک روش عالی برای بیمارانی است که نگران شل شدن و افتادگی پوست اطراف خط فک و گردن هستند. اصطلاح “جول” به افتادگی پوست در امتداد خط فک اشاره دارد.

گونه ها ناحیه ای هستند که لیفت صورت پایین به آن توجه نمی کند. لیفت صورت عمقی بهترین روش برای رفع چین‌های عمیق زیر گونه‌ها (چین‌های نازولبیال) است یا اگر گونه‌ها و وسط صورت شما نیاز به بلند کردن دارند. لیفت ابرو، بلفاروپلاستی چشم یا رینوپلاستی همگی می توانند با لیفت صورت ترکیب شوند. مراقبت های بعد از جراحی غبغب مسیلهدمهمی است که حتما باید به آن توجه کرد.

چه نواحی از صورت با لیفت پایین صورت درمان می شوند؟

  • چین و چروک عمیق
  • گوشه های دهان
  • شل شدن پوست گردن
  • شل شدن پوست خط فک و غبغب

جراحی غبغب و مراقبت های بعد از جراحی غبغب

سفت کردن پوست شل در اطراف خط فک و گردن، لیفت پرت (لیفت پایین صورت) را انجام می دهد. با بلند کردن پوست و ماهیچه‌های زائد به سمت صورت، همان جایی که قبلا بود، استخوان‌های گردن و «گردن بوقلمون» کلاسیک را سفت می‌کند.چین و چروک های عمیق را می توان با لیفت پایین صورت صاف کرد و ظاهر گوشه دهان را بهبود بخشید. تفاوت آن با لیفت کامل صورت در این است که یک سوم پایینی صورت و کل گردن را هدف قرار می دهد.بیمارانی که معتقدند قسمت تحتانی صورت و گردن مشکل اصلی آنهاست و خواهان جراحی کوچکتر از لیفت کامل صورت هستند، ممکن است به لیفت پایین صورت علاقه مند شوند.

تخلیه غبغب

ملاحظات قبل از جراحی غبغب

یک ماه قبل از جراحی ، از بیماران خواسته می شود که سیگار و محصولات تنباکو را ترک کنند. سیگار کشیدن و جویدن تنباکو به طور کلی برای سلامت افراد مضر است، اما نیکوتین می‌تواند روند بهبودی را کندتر کند و بیماران را مستعد ابتلا به عفونت‌ها کند.

همچنین از بیماران خواسته می‌شود تا چند هفته پس از ان هم سیگار کشیدن را ترک کنند تا از سلامت و رفاه کلی خود در طول دوره نقاهت اطمینان حاصل کنند. برای مشاهده قبل و بعد لیفت غبغب کلیک کنید.

آماده سازی جراحی

ممکن است از شما خواسته شود که برای آماده شدن برای جراحی کارهای زیر را انجام دهید:

آزمایشات آزمایشگاهی یا معاینه پزشکی را دریافت کنید.

داروهای خاصی را مصرف کنید یا در داروهایی که قبلا مصرف می کنید تغییراتی ایجاد کنید.

قبل از عمل، محصولات خاصی را روی پوست صورت بمالید.

سیگار کشیدن را ترک کن.

از آنجایی که آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی می توانند باعث خونریزی و کبودی بیش از حد شوند، باید از مصرف آنها خودداری شود.

مراقبت های بعد از جراحی غبغب

دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از جراحی تخلیه غبغب شامل موارد ذیل است که یک به یک همه ی آنها را باید انجام دهید:

  1. پس از جراحی، در یک صندلی دراز بکشید یا سر و شانه های خود را روی یک گوه با زاویه 45 درجه بالا ببرید (بدون بالش!)
  2. در دو هفته اول از خم شدن گردن به جلو با استفاده نکردن از بالش خودداری کنید
  3. در پنج روز اول، از هر گونه فشار اجتناب کنید
  4. استفاده از کمپرس سرد
  5.  بلافاصله پس از جراحس، بسته های کمپرس سرد را به روی گردن به آرامی بمالید تا به کاهش تورم و کبودی کمک کند. اینکار را تا چندین ساعت پس از انجام لیفت انجام دهید.
  6.  مصرف مسکن ها و استامینوفن، اگر پس از جراحی درد  داشتید، یکی از روش های مراقبت های بعد از جراحی غبغب استفاده از مسکن های بدون نسخه از جمله استامینوفن (تیلنول) است که در صورت درد/حساسیت خوب است که مصرف شود. در صورت امکان ، آسپرین و NSAID ها (Motrin ، Aleve ، Advil ، Ibuprofen) را به مدت 3 روز پس از عمل خودداری کنید.
  7. از دیگر مهم ترین روش های مراقبت های بعد از جراحی غبغب این است که پس از انجام لیفت زیاد سر و گردن خود را تکان ندهید و سعی کنید که در حالتی ثابت و ساکن در اولین ساعات انجام لیفت گردن خود را مگه دارید.

چه کسانی می توانند جراحی غبغب انجام دهند؟

جراحی غبغب برای بیمارانی که در دهه چهل، پنجاه و شصت سالگی  علائم اولیه پیری را نشان می دهند، بهترین راه درمان است. بیماران در حالت ایده آل باید غیرسیگاری باشند که پس از توضیح نتایج جراحی، انتظارات واقع بینانه ای داشته باشند.

مدت زمان ماندگاری جراحی غبغب  چقدر است؟

پوست صورت شما ممکن است با افزایش سن دوباره شروع به افتادگی کند. جراحی لیفت غبغب (ریتیدکتومی) در اکثر موارد می تواند تا ده سال ماندگار باشد.

مدت زمان بهبودی بعد از عمل چقدر طول می کشد؟

اکثر بیماران مقداری ناراحتی را تجربه می کنند، اما دارو می تواند به کاهش درد آن ها کمک کند. پس از دو روز، کبودی و تورم در بدترین حالت خود خواهد بود و ممکن است تا چند روز ادامه داشته باشد. با این حال، بهبودی به طور متوسط حدود دو هفته طول می کشد و فعالیت های شدید را می توان پس از چهار هفته از سر گرفت. حدود 5 تا 10 روز پس از جراحی، بخیه ها برداشته می شوند.