مراقبت های بعد از لیفت پلک

می دانیم که مردم برای زیبایی صورت خود از لیفت صورت، لیفت پلک یا بلفاروپلاستی و لیفت ابرو بسیار استفاده می کنند که به صورت عمل جراحی و یا به شکل لیفت با نخ می تواند باشد. اما هر نوع عملی می تواند خطرناک باشد و مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. برای جلوگیری از رخ دادن این مشکلات بهتر مراقبت های بعد از عمل را به خوبی انجام دهید. رعایت دقیق این دستورالعمل ها به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید. این اطلاعات را در روز جراحی همراه خود داشته باشید تا بتوانید دستورالعمل های آن روز را دنبال کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد مراقبت های بعد از لیفت پلک صحبت کنیم و مطالبی را پیرامون آن بیان نماییم.

کارهای بعد از جراحی پلک

بیان کردیم که مردم برای زیبایی صورت خود از لیفت صورت، لیفت پلک یا بلفاروپلاستی و لیفت ابرو بسیار استفاده می کنند که به صورت عمل جراحی و یا به شکل لیفت با نخ می تواند باشد. اما چه کارهایی بعد از عمل باید انجام داد؟ در بحث مراقبت های بعد از لیفت پلک باید بگوییم که بعد از جراحی باید یک نفر را برای 24 تا 48 ساعت اول همراه خود داشته باشید. گاهی اوقات، چیزی که به نظر می رسد یک کیسه شفاف مایع است ایجاد می شود و بخشی از چشم را می پوشاند. این کاملاً ترسناک به نظر می رسد اما نباید نگران باشید زیرا خود به خود حل می شود. در صورت تداوم این حالت می توان قطره های چشمی ضد التهاب تجویز کرد. زخم و پانسمان را تا حد امکان حداقل 48 ساعت خشک نگه دارید. با این حال، ممکن است لازم باشد که چشم ها را بشویید، به خصوص در صبح. به یاد داشته باشید که پماد آنتی بیوتیک یا قطره چشمی را طبق دستورالعمل استفاده کنید.

مشاوره غذا و نوشیدنی

برای مراقبت های بعد از لیفت پلک بیایید ببینیم مشاوره غذا و نوشیدنی به چه صورت است؟ همانطور که قبلا گفتیم مردم برای زیبایی صورت خود از لیفت صورت، لیفت پلک یا بلفاروپلاستی و لیفت ابرو بسیار استفاده می کنند که به صورت عمل جراحی و یا به شکل لیفت با نخ می تواند باشد. حال چه مشاوره تغذیه ای برای بهبود بهتر باید در نظر داشت؟ غذاهای شور می توانند به احتباس مایعات و تورم کمک کنند، بنابراین در هفت تا ده روز اول این مقدار را کاهش دهید. برای جلوگیری از یبوست، سبزیجات تازه و میوه های خشک فراوان مصرف کنید. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا مطمئن شوید بدن شما تمام مواد مغذی مهم مورد نیاز خود را در دوره بهبودی فوری پس از عمل دریافت می کند. در چند روز اول پس از جراحی، مقدار زیادی مایعات به شکل آب و آب میوه تازه بنوشید. در چند روز اول مصرف کافئین و نوشیدنی های گازدار را کاهش دهید. در هفته اول پس از جراحی باید از مصرف الکل خودداری کنید.

جراحی پلک

 

مشاوره بیشتر

گفتیم که مردم برای زیبایی صورت خود از لیفت صورت، لیفت پلک یا بلفاروپلاستی و لیفت ابرو بسیار استفاده می کنند که به صورت عمل جراحی و یا به شکل لیفت با نخ می تواند باشد. اما در نظر داشته باشید که در مراقبت های بعد از لیفت پلک باید مشاوره بیشتری را درنظر بگیرید، از جمله در شب و روز از لباس ‌های گشاد و با باز کردن جلوی راحت استفاده کنید. در حالت ایده آل لباس هایی بپوشد که نیازی به کشیدن روی سرتان نباشد. احتمالاً درجاتی از خاک یا لکه در محل های برش جراحی وجود دارد، بنابراین توصیه می شود از ملحفه تخت و بالش قدیمی استفاده کنید. پلک عمل شده را نکشید. اگر پلک پایین عمل شده است، هنگام استفاده از قطره یا هنگام پاک کردن صورت، این پلک را به سمت پایین نکشید. این ممکن است بخیه ها را باز کند. کبودی و تورم بعد از حدود ده تا 14 روز شروع به کاهش می کند و بیشتر تورم آشکار در عرض سه هفته از بین می رود.

تا سه ماه پس از جراحی تا حد امکان از نور خورشید اجتناب کنید و سپس از ضد آفتاب با فیلتر بالا استفاده کنید. در جراحی پلک پایین، پایین آمدن یا بی نظمی پلک پایین گاهی اوقات می تواند در نتیجه اثرات کششی بافت اسکار با تغییر شکل و اندازه چشم رخ دهد. توصیه می شود که یک ماسک چشم قابل انجماد خریداری کنید یا از چیزهای سرد در فریزر استفاده کنید و آن را روی چشمان بسته تا زمانی که راحت است، حدود پنج نفر استفاده کنید. 

مشاوره پزشکی

برای مراقبت های بعد از لیفت پلک باید توجه داشته باشید که چنانچه موارد زیر مشاهده گردید، در اسرع وقت به دنبال مشاوره پزشکی باشید:

  • درد شدید در داخل یا اطراف چشم که با تسکین درد تسکین نمی یابد
  • تورم بیش از حد، به ویژه در پلک های پایین
  • خونریزی طولانی مدت از محل برش
  • بدتر شدن یا تغییر ناگهانی در بینایی. یا احساس چسبیدن چیزی به چشم شما
  • تب بیش از 38.5 درجه سانتیگراد
  • هر گونه ترشح از محل برش پس از 48 ساعت.

در این مقاله در مورد مراقبت های بعد از لیفت پلک مطالبی را عنوان کردیم. گفتیم که مردم برای زیبایی صورت خود از لیفت صورت، لیفت پلک یا بلفاروپلاستی و لیفت ابرو بسیار استفاده می کنند که به صورت عمل جراحی و یا به شکل لیفت با نخ می تواند باشد. بیان کردم که چه کارهایی باید بعد از انجام عمل لیفت پلک انجام داد و دستورالعمل های مراقبتی لازم را توضیح دادیم. در مورد اینکه چه زمانی مشاوره پزشکی لازم می شود نیز توضیحاتی را بیان کردیم.