مزایای جراحی غبغب

امروزه لیفت صورت بسیار مورد توجه است و ما هر روزه با عناوینی چون لیفت غبغب و تخلیه غبغب انواع آن مواجه هستیم  و در این مقاله منحصرا قصد داریم به مزایای جراحی غبغب بپردازیم. پوست گردن ما نه تنها بسیار قابل مشاهده است، بلکه مستعد تاثیرات پیری است. لیفت صورت استاندارد طلایی برای روش های ضد پیری در نظر گرفته می شود، اما این مفهوم را می توان برای گردن نیز به کار برد. با بلند کردن پوست زیر فک می توانید با چین و چروک، افتادگی و حتی پوست و چربی اضافی مبارزه کنید.

ساکشن غبغب یکی از روش های عملی و ایمن جراحی و درمان این بیماری است. غبغب با رژیم غذایی و کاهش وزن به طور کامل از بین نمی رود. بلکه در بسیاری از موارد عدم آمادگی جسمانی منجر به افزایش غبغب شده است. در این زمینه مهمترین فواید جراحی غبغب به شرح زیر است: 

  • حذف کامل چربی اضافی در ناحیه فک و گردن
  • انجام عملیات سرپایی در کمترین زمان ممکن
  • دوره نقاهت و استراحت کوتاه مدت
  • انجام کلیه اعمال بدون درد و بیهوشی
  • افزایش میزان زیبایی و افزایش اعتماد به نفس فرد

مروری کوتاه بر پلاتیسماپلاستی

“گردن بوقلمونی” اغلب برای توصیف چین و چروک زیر گردن استفاده می شود، اگرچه نام آن نسبتاً نامطلوب است. درست است که هر روز گردن خود را با چرخاندن سر خود ورزش می کنید، اما هدف قرار دادن چربی و پوست اضافی با ورزش غیرممکن است.

برای صاف کردن پوست زیر فک خود، باید مستقیماً به این موضوع بپردازید. این را می توان با استفاده از مواد تزریقی و سفت کردن پوست انجام داد، اما اینها همیشه بهترین نتایج را ارائه نمی دهند. روش‌های غیرتهاجمی ممکن است چندین جلسه طول بکشد و درمان‌های تزریقی و لیزری محدودیت‌هایی دارند. اگر می خواهید گردن خود را به سرعت و به طور موثر سفت کنید، جراحی بهترین گزینه است. لیفت گردن یا پلاتیسماپلاستی ممکن است ترسناک ترین گزینه به نظر برسد، اما روند آن نسبتاً ساده است و البته مزایای جراحی غبغب بسیار زیاد است. برای آشنایی با این عمل با ما همراه باشید.

در طول این عمل جراحی، پزشک دو برش کوچک در پشت گردن شما، نزدیک به خط رویش مو ایجاد می کند. این کار جای زخم را به حداقل می رساند و با محدود کردن آسیب هایی که بدن شما برای التیام دارد، بهبودی را سرعت می بخشد. او چربی های اضافی را ساکشن می کند و پوست را مانند یک زنجیر زیر گردن سفت می کند. نتیجه یک گردن صاف تر و جوان تر است، بدون چین یا پوست شل.

در اینجا پنج تا از مزایای جراحی غبغب یا لیفت گردن را بررسی می کنیم:

افراد به دلایل مختلف به دنبال جراحی زیبایی هستند و بسته به اهداف خود مزایای متفاوتی را تجربه می کنند. و مزایای جراحی غبغب عبارتند از:

  • زمان بهبودی سریع: در مقایسه با بسیاری از جراحی های زیبایی دیگر، لیفت گردن دوره نقاهت نسبتا سریعی دارد و به سرعت بهبود می یابد.
  • کمترین جای زخم: دکتر دی جرونیمو می‌تواند برش‌های زیر خط فک شما را پنهان کند، و این امر باعث می‌شود که کسی نتواند بگوید شما جراحی زیبایی انجام داده‌اید.
  • کانتورینگ فک: یکی از مزایای مهم لیفت گردن این است که پوست را به پشت در اطراف قسمت زیرین استخوان فک می‌پیچانند و از افتادگی استخوان فک جلوگیری می‌کنند.
  • افتادگی کمتر: لیفت گردن، افتادگی پوست را از بین می‌برد و گردنی کشیده و جوان را نشان می‌دهد که به زیبایی تا استخوان ترقوه پایین می‌آید.
  • چین و چروک کمتر: در نهایت، چین و چروک هایی که هنگام چرخاندن گردن ایجاد می شوند، پس از لیفت گردن بسیار کاهش می یابد و ظاهر کلی را بهبود می بخشد.

دکتر دی گرونیمو می گوید، یکی از بزرگترین مزایای جراحی غبغب این است که با توجه به حداقل بودن برش ها، بهبودی شما نسبتا سریع خواهد بود و جای زخم های شما به خوبی پنهان می شود.

جراحی لیفت گردن چه چیزی را می تواند درمان کند و مزایای جراحی غبغب چیست:

  • چربی اضافی و شل شدن پوست در قسمت تحتانی صورت که باعث ایجاد لگن می شود
  • رسوبات چربی اضافی زیر چانه
  • شل شدن پوست گردن
  • باند عضلانی در گردن، که خطوط غیر طبیعی ایجاد می کند
  • از بین رفتن خطوط جوانی صورت و گردن می تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله وراثت، جاذبه، شرایط محیطی و استرس باشد.
  • برخی از افراد احساس می کنند که برای لیفت کامل صورت آماده نیستند زیرا قسمت بالایی صورت هنوز خوشایند است. با این حال، بسیاری از بیماران متوجه چین و چروک بیش از حد پوست گردن، غبغب یا “گردن بوقلمونی” و خطوط زیر گردن می شوند.
  • زمانی که ناحیه گردن با ظاهر بالایی صورت مطابقت ندارد، لیفت گردن ممکن است راه حل خوبی باشد.
  • روش‌های جوان‌سازی که می‌توان همراه با لیفت گردن انجام داد عبارتند از: لیفت ابرو، اصلاح افتادگی یا شیارهای عمیق ابرو، انتقال چربی، پر کردن لب‌ها و گونه‌ها و کاهش چین و چروک، یا جراحی پلک. جوانسازی چشم های پیر.

لیفت غبغب

کاری که جراحی لیفت گردن نمی تواند انجام دهد.

با وجود مزایای جراحی غبغب و عملکرد فوق العاده آن یک جراحی ترمیمی، لیفت گردن ظاهر اساسی شما را تغییر نمی دهد و نمی تواند روند پیری را متوقف کند. لیفت گردن فقط با جراحی انجام می شود. درمان‌های جوان‌سازی غیرجراحی نمی‌توانند به نتایج یکسانی دست یابند، اما ممکن است به تأخیر در زمان مناسب شدن لیفت گردن و تکمیل نتایج جراحی کمک کنند.

لیفت غیر جراحی گردن

برخی از افراد ممکن است بخواهند ظاهر پیری گردن خود را با روش های غیر جراحی بهبود بخشند. برخی از مزایای این گزینه‌های غیرجراحی شامل زمان بهبودی سریع‌تر و خطرات کمتر است. از جمله آنها عبارتند از:

بوتاکس، لیزر فرکشنال، رادیوفرکانسی با میکرونیدلینگ

در این مقاله به بررسی مزایای جراحی غبغب پرداختیم و محاسن و معایب آن را بازگو کردیم و همچنین دیگر گزینه هایی که ممکن است برای شما کارایی داشته باشد را عنوان کردیم.

جراحی لیپوساکشن

این سری از بلفاروپلاستی در بین جراحان پلاستیک به عنوان یک عمل تهاجمی شناخته شده است. با توجه به اینکه عوارض جراحی لیپوساکشن نسبتا کمتر است و اغلب در گروه سنی 20 تا 50 سال استفاده می شود. بدین ترتیب کیفیت پوست و حالت کشسانی آن بسیار مهم است و هر چه ساختار پوست بهتر باشد روش لیپوساکشن بهتر است. اما از طرفی با افزایش سن و بدتر شدن کیفیت پوست، جراحی پیوند پوست نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و عوارض جراحی پیوند پوست را مشاهده خواهید کرد. بنابراین، اگر قصد استفاده از این روش را دارید، حتماً قبل از انجام لیپوساکشن، همه جوانب را سنجیده و تمام نکات را در نظر بگیرید. 

روش مینی لیفتینگ

 اگر از تمام درمان های غبغب ناامید هستید، روش مینی لیفت بهترین گزینه است. زیرا این روش در سنین بالا و در شرایط نامناسب پوستی مفید بوده و در کاهش و درمان آکنه اثر مفیدی دارد. در این نوع درمان نقرس، برش های نازک و ظریفی در قسمت های مختلف فک و گردش خون ایجاد می شود. پس از آن پوست اضافی این ناحیه بریده شده و در نهایت با عقب کشیدن لایه های پوست و چربی باقیمانده، برجستگی به طور کامل از بین می رود. 

ایجاد خط نازکی در ناحیه فک

پوست گردن ما نه تنها بسیار قابل مشاهده است، بلکه در معرض اثرات پیری نیز قرار دارد. لیفت صورت به عنوان استاندارد طلایی در درمان های ضد پیری در نظر گرفته می شود، اما این مفهوم را می توان برای گردن نیز به کار برد. با سفت کردن پوست زیر فک می توان با چین و چروک، شلی و حتی پوست و چربی اضافی مبارزه کرد.

غبغب اغلب برای توصیف چین و چروک زیر گردن استفاده می شود، اگرچه نام آن نسبتاً ناخوشایند است. درست است که هر روز با چرخاندن سر، گردن خود را تمرین می دهید، اما از بین بردن چربی و پوست اضافی با ورزش غیرممکن است.

برای صاف کردن پوست زیر خط فک، باید مستقیماً به سمت آن بروید. این را می توان با تزریق و سفت کردن پوست انجام داد، اما اینها همیشه بهترین نتیجه را ندارند. روش‌های غیرتهاجمی ممکن است چندین جلسه طول بکشد و درمان‌های تزریقی و لیزر محدودیت‌هایی دارند. اگر می خواهید گردن خود را سریع و موثر سفت کنید، جراحی بهترین گزینه است. لیفت گردن یا پلاتیسما پلاستی ممکن است ترسناک ترین گزینه به نظر برسد، اما این روند نسبتا ساده است و مزایای جراحی چانه بسیار زیاد است. 

در طول این عمل، پزشک دو برش کوچک در پشت گردن، نزدیک خط مو ایجاد می کند. این کار جای زخم را به حداقل می‌رساند و با محدود کردن میزان آسیبی که بدن شما برای التیام دارد، بهبودی را سرعت می‌بخشد. چربی اضافی را می مکد و با زنجیره ای زیر گردن پوست را سفت می کند. هنگامی که بیشتر افراد به جراحی لیفت صورت فکر می کنند، به جراحی لیفت غبغب نیز فکر می کنند. با کمک  لیفت غبغب میتوان غبغب را از بین برد، پوست شل دور فک و گردن را صاف کرد، چین و چروک های عمیق را صاف کرد و لبه های چانه را بلند کرد.

برای لیفت کامل صورت، ترکیبی از جراحی گونه (یک سوم پایینی صورت)، لیفت گونه (یک سوم میانی صورت) و لیفت پیشانی و ابرو (یک سوم بالایی صورت) باید ترکیب شوند. لیفت کامل صورت شما را از پیشانی تا گردن جوان می کند، در حالی که لیفت غبغب فقط یک سوم پایینی صورت را جوان می کند، ناحیه ای که افتادگی یکی از بارزترین نشانه های پیری است. به این دلایل، بهترین کاندیدهای جراحی غبغب بیمارانی هستند که سلامت نسبتاً خوب و خاصیت ارتجاعی پوست دارند و از همه مهمتر علائم واضح پیری در غبغب ها یا یک سوم پایینی صورت و گردن دارند. افرادی که دارای لب های افتاده، پوست شل در اطراف فک و افزایش پوست و چربی و ضخیم شدن گردن هستند نیز کاندیداهای خوبی برای لیپوساکشن در نظر گرفته می شوند.

آمادگی های لازم قبل از انجام لیفت غبغب

  • مشاوره با پزشک: قبل از انجام لیفت غبغب، باید با یک جراح پلاستیک باتجربه و ماهر مشورت کنید. در این جلسه، جراح به بررسی وضعیت شما می‌پردازد و بهترین روش درمانی را برای شما توصیه می‌کند.
  • انجام آزمایش‌های لازم: ممکن است جراح از شما بخواهد که قبل از عمل، برخی آزمایش‌های لازم را انجام دهید. این آزمایش‌ها، می‌توانند به بررسی سلامت عمومی شما کمک کنند.
  • متوقف کردن مصرف برخی داروها: ممکن است لازم باشد که قبل از عمل، مصرف برخی داروها را متوقف کنید. در مورد این موضوع با پزشک خود مشورت کنید.
  • اجتناب از مصرف سیگار و الکل: سیگار و الکل، می‌توانند روند بهبودی را کند کنند. بنابراین، بهتر است قبل از عمل، مصرف سیگار و الکل را متوقف کنید.

در ادامه، به برخی از نکات خاص آمادگی قبل از لیفت غبغب اشاره می‌کنیم:

  • اگر قصد دارید که از بی‌حسی موضعی استفاده کنید، باید 8 ساعت قبل از عمل، از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  • اگر قصد دارید که از بی‌هوشی عمومی استفاده کنید، باید حداقل 8 ساعت قبل از عمل، از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  • همچنین، باید از مصرف داروهای مسکن و آرام‌بخش خودداری کنید.
  • اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید، باید در مورد مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت رعایت این نکات، می‌توانید روند عمل لیفت غبغب را برای خود و پزشک خود آسان‌تر کنید.