چه عواملی بر ماندگاری اثرات لیفت غبغب تاثیرگذار خواهد بود

هیچ کس دوست ندارد شواهدی از غبغب ببیند – چه نگاهی به پهلو در آینه یا یک زاویه سلفی کمتر خوش شانس – و برخلاف چربی های ناخواسته در هر قسمت دیگر بدن، پنهان کردن آن با لباس های چاپلوسانه سخت تر است. حتی افراد بسیار لاغر نیز ممکن است دچار غبغب شوند که به آن پری زیر ذهنی نیز می‌گویند. این روش را با بوکال فت می توان انجام کرد.

مردان اغلب بیشتر از زنان از این ویژگی آزار می‌دهند، زیرا یک فک قوی و تراشه‌دار به‌عنوان جزء ضروری ایده‌آل مردانه در نظر گرفته می‌شود. در واقع، یک نظرسنجی اخیر که توسط شرکت پیشرو در زمینه زیبایی شناسی Allergan انجام شد، نشان داد که 29٪ از پاسخ دهندگان مرد برای پنهان کردن پری ناخواسته در قسمت پایین صورت، ریش گذاشته اند – و مردان جوان تر حتی بیشتر احتمال دارد این کار را انجام دهند. مردان ممکن است به روش هایی مانند لیفت با نخ روی بیاورند.

علل غبغب:

ماکسین دورنون، متخصص زیبایی در کلینیک کاریدیس، توضیح می‌دهد: «غبغب دلایل مختلفی دارد. این می تواند ارثی باشد. ممکن است مستعد ذخیره چربی در آن ناحیه باشید. همچنین می تواند به دلیل از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست باشد که باعث افتادگی پوست می شود – پیری و همچنین از دست دادن تون عضلانی باعث آن می شود. داشتن چانه یا خط فک ضعیف تر نیز به ظاهر غبغب کمک می کند. این عوامل می توانند تاثیرگذار باشند:

روند پیری

 حتی مردان بسیار لاغر و خوش اندام می توانند با بالا رفتن سن احساس پری زیر ذهنی را ببینند. با بالا رفتن سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و زیر چانه یک ناحیه رایج برای شروع افتادگی پوست است.

علل غبغب:

ژنتیک

 اگر سابقه خانوادگی ارتجاعی ضعیف پوست دارید، ممکن است از نظر ژنتیکی تمایل به ایجاد این مشکل داشته باشید. 

افزایش وزن

 هنگامی که شما روی پوند انباشته می شوید، وزن اغلب در جیب های سرسخت چربی جمع می شود و چانه یکی از مکان های اصلی است.

عدم تعادل صورت

ظاهر غبغب را می توان با داشتن چانه مغلوب و خط فک ضعیف اغراق آمیز کرد. افزایش نسبتاً کمی در بافت چربی در ناحیه می تواند منجر به تشکیل غبغب شود.

وضعیت بدنی ضعیف

 شیدایی ما برای فناوری این مشکل را تشدید می کند – اگر برای مدت طولانی روی تلفن خود خمیده باشید یا روی لپ تاپ خود خمیده باشید، این امر می تواند ماهیچه های چانه و گردن را ضعیف کند.

برای رهایی از غبغب چه کاری می توان انجام داد؟

این سوالی بود که سلامت مردان اخیرا برای مدیر پزشکی ما آقای الکس کاریدیس مطرح کرد. یکی از جواب های ان لیفت با نخ است. راه حل واضح این است که وارد باشگاه شوید و وزن کم کنید، اما آقای کاریدیس هشدار داد که این همیشه خط فک تراش خورده را تضمین نمی کند: «بعضی از مناطق سرسخت با ورزش و رژیم غذایی کاهش نمی یابد. حتی می‌توانید در قسمت‌هایی که واقعاً می‌خواهید چربی در آن‌ها بماند، چربی از دست بدهید، در حالی که ناحیه سرسخت بدون تغییر باقی می‌ماند.» با این حال، روش‌های جراحی و غیرجراحی برداشتن غبغب وجود دارد:

لیپوساکشن چانه

 لیپو یا بوکال فت می تواند چربی بسیاری از نواحی بدن را از بین ببرد، اما می تواند برای درمان نواحی ظریف تر مانند گردن و زیر چانه نیز استفاده شود. برش های کوچکی در پوست ایجاد می شود و یک کانول کوچک وارد می شود. چربی اضافی برداشته می شود و ناحیه برای بهبود کانتور تراشیده می شود

لیفت پایین صورت و لیفت گردن

 تقویت ماهیچه های پلاتیسما زیر گردن یا بالا بردن بافت های پایین صورت هر دو می توانند به ظاهر غبغب کمک زیادی کنند. لیفت ابرو نیز می تواند مکملی بر این قضیه باشد.

برای رهایی از غبغب چه کاری می توان انجام داد؟

ماکسین دورن از کلینیک کاریدیس می گوید: «اگر چربی اضافی در ناحیه وجود داشته باشد، ما معمولاً کاهش سلول های چربی را با CoolSculpting توصیه می کنیم. CoolSculpting سلول های چربی را با انجماد از بین می برد و سپس با فرآیندهای طبیعی بدن به طور ایمن از بین می روند.

اولتراپی

 این یک درمان ایمن و بسیار موثر برای سفت کردن پوست است که با افزایش کلاژن و تقویت الاستین عمل می کند. آقای کاریدیس توضیح می‌دهد: «بافت‌ها تحت «بازسازی» قرار می‌گیرند که منجر به تشکیل کلاژن جدید، انقباض و سفت شدن، با سفت شدن پوست و لایه‌های عضلانی عمیق‌تر می‌شود.

پرکننده های پوستی

 اگر عدم تعادل صورت ظاهر غبغب را بدتر می کند، می توان از پرکننده های پوستی موقت برای مشخص کردن خط فک یا افزایش برآمدگی چانه استفاده کرد. جراحی غبغب نوع خاصی از جراحی نیست. در عوض، چندین رویکرد متفاوت است که چربی گردن و پوست اضافی را هدف قرار میدهد تا خط فک تیز تری برای شما ایجاد کند.

گزینه ها عبارتند از:

لیپوساکشن چانه

 این شامل برداشتن سلول های چربی از ناحیه چانه و گردن با یک لوله نازک است.

لیفت گردن

این روش که ریتیدکتومی پایین نیز نامیده می شود، چربی و پوست اضافی ناحیه گردن را از بین می برد. ساب منتوپلاستی این ترکیبی از لیپوساکشن و سفت کردن عضلات و چانه از طریق برش های کوچک است.

بهترین روش برای شما بستگی به اهداف زیبایی شما دارد. اگر پوست شما شل است، ممکن است پزشکان لیپوساکشن یا ساب منتوپلاستی را توصیه نکنند، زیرا ممکن است بعد از عمل همچنان پوست شما شل باشد. در این مورد، لیفت گردن ممکن است بهتر باشد. در نهایت، پزشک می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام درمان برای شما بهترین است.