آیا رفع غبغب بدون جراحی امکان پذیر است؟

غبغب نوعی برآمدگی زیر چانه است که آویزان است. ظاهر خروپف ناشی از عوامل مختلفی است که باعث افتادگی عضلات صورت و گردن می شود. با افزایش سن و متابولیسم کندتر در بدن، استخوان ها ضعیف می شوند و حجم ماهیچه ها نیز کاهش می یابد و این روند باعث ایجاد غبغب می شود. “غبغب ” اغلب برای توصیف افتادگی پوست زیر چانه استفاده می شود. تقریباً همه با افزایش سن به غبغب  مبتلا می شوند. این به این دلیل است که پوست شما با گذشت زمان نازکتر و شل تر می‌شود. غبغب ممکن است در افرادی که پوست ضخیم تر، چربی یا کلاژن بیشتر در ناحیه زیر گونه ها و چانه دارند کمتر قابل توجه باشد. برخی از افراد ممکن است به دلیل ژن ها، عوامل محیطی و سبک زندگی خود هرگز به غبغب مبتلا نشوند. افرادی که احساس ناراحتی می کنند و از شلی و افتادگی ناحیه زیر چانه ناراضی هستند و البته کسانی که از وضعیت سلامت عمومی خوبی برخوردارند و همچنین افرادی که هیچ گونه بیماری همزمان ندارند کاندیدای جراحی غبغب هستند. دلایل زیادی برای ایجاد غبغب می تواند وجود داشته باشد. ژنتیک، وزن و سن می تواند بر آن  نقش داشته باشد. اگر سایر اعضای خانواده غبغب دارند احتمال غبغب گردن شما نیز بیشتر است. افزایش سن میزان کلاژن و الاستین پوست را کاهش می دهد. وقتی این پروتئین ها را از دست میدهید، پوست شل می شود و حجم خود را از دست می دهد.

روش های رهایی از غبغب چیست؟

چندین گزینه برای درمان افتادگی یا غبغب وجود دارد. روش‌های جراحی مانند لیفت گردن می‌توانند پوست را سفت کرده و آن را حالت دهند. روش های غیرجراحی مانند دستگاه لاغری اوندا، لیزر و لایه برداری می توانند ترکیب کلاژن پوست شما را تغییر دهند. از پرکننده ها می توان برای پوشاندن نواحی اطراف غبغب استفاده کرد. روش های جراحی برای تغییر ظاهر گردن معمولاً در بیمارستان یا مطب متخصص انجام می شود. حتما قبل از گرفتن نوبت با جراح خود مشورت کنید تا بتوانید جراح را بشناسید و مطمئن شوید که او واجد شرایط انجام این عمل است.

لیفت گردن

این عمل شامل بیهوشی عمومی است. بهبودی از چند روز تا چند هفته طول می کشد. لیفت گردن که ریتیدکتومی تحتانی نیز نامیده می شود، با برداشتن چربی، سفت کردن ماهیچه ها و صاف کردن پوست اطراف گردن برای شکل دادن به خط فک انجام می شود. این برش معمولا در جلو و پشت گوش ایجاد می شود و تا خط رویش مو امتداد می یابد. در برخی موارد ممکن است نیاز به لیفت کامل صورت باشد. این روش چربی ها را از بین می برد، ماهیچه ها را سفت می کند و پوست پایین صورت را یکدست می کند تا گردن و صورت یکسان به نظر برسند.

لیپوساکشن

در لیپوساکشن، جراح از میکروکانولا برای برداشتن چربی از ناحیه چانه استفاده می کند. آنها همچنین پوست و خط فک را تغییر می دهند تا از افتادگی در آینده جلوگیری کنند.

گزینه های غیر جراحی

برخی از درمان ها نیازی به جراحی ندارند و می توانند به صورت سرپایی انجام شوند. این روش ها نیازی به بیهوشی عمومی ندارند، بنابراین معمولاً خطرات کمتری دارند. با این حال، نتایج ممکن است آنقدر شدید نباشد.

استفاده از دستگاه لاغری اوندا

حذف چربی بدون جراحی، کاهش سلولیت و سفت کردن پوست

Onda اولین و تنها دستگاهی است که دارای فناوری جدید و انقلابی شکل دادن بدن بدون جراحی، کاهش چربی و درمان سلولیت است . با این سیستم منحصر به فرد Coolwaves™، می توانید با ارائه درمان ایمن و راحت برای بیماران خود بدون توقف، به نتایج شگفت انگیزی برسید. این دستگاه فرم دهنده بدن غیر تهاجمی با هدف قرار دادن سلولیت، پاکت های چربی موضعی و شلی پوست به روشی ایمن و موثر، تغییر شکل، کاهش و بازسازی می کند. ثابت شده است که فناوری Onda Coolwaves سلول‌های چربی را از بین می‌برد و به سلول‌ها اجازه می‌دهد تا به عنوان بخشی از یک فرآیند طبیعی کاملاً از بین بروند. به عمق چربی نفوذ می کند و غشای سلولی سلول های چربی را از بین می برد و رسوبات چربی موضعی را حل می کند. بافت همبند اطراف سلول های چربی باعث تحریک سلولیت و کاهش اثر “غبغب ” می شود. همچنین باعث انقباض فیبرهای کلاژن در درم و تحریک تولید کلاژن جدید و در نتیجه سفت شدن و تقویت بافت می شود. این روش برای رفع غبغب بدون جراحی استفاده میشود که در آن از دستگاه منحصر به فرد اوندا استفاده می کنند که مزایای زیادی برای جویندگان زیبایی به همراه دارد.

سن به شدت روی صورت ما تاثیر می گذارد. هیچ قسمتی از بدن در سنین مختلف مانند صورت تغییر نمی کند، بنابراین در جراحی زیبایی روی تمام اعضای بدن انسان، زمانی که عمل انجام می شود، ماندگاری بسیار طولانی حتی تا پایان عمر دارد. روند پیری از جوانی شروع می شود و تا زمان مرگ ادامه می یابد. این روند را نمی توان به هیچ وجه متوقف کرد. ما نمی توانیم روند پیری را متوقف کنیم و به هر حال پیرتر خواهیم شد. اما کاری که باید انجام شود پیشگیری و به تعویق انداختن شدت عوارض ناشی از افزایش سن و پیری در طول زمان است. تغییرات مرتبط با افزایش سن نیز بر عضلات تاثیر می گذارد. ماهیچه‌ها شل می‌شوند و بافت‌های عمیق و چربی واقع در آنها به سمت پایین و جلو حرکت می‌کنند. بنابراین در کنار شیار چشم و در کنار خط خنده لب، عمق و فرورفتگی ایجاد می کند و خط می افتد. یکی از عواملی که در پیری پوست نقش دارد، ناحیه غبغب است که به مرور زمان چرب و پیر می شود و باید هر چه زودتر درمان شود.