آیا نتیجه به دست آمده از عمل زیبایی پلک دائمی است؟

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک یکی از جراحی‌های زیبایی صورت محسوب خواهد شد که برای جوان‌سازی یا بهبود ظاهر پلک‌های بالا یا پایین شکل می‌گیرد. با انجام این عمل می‌توان افتادگی پوست پلک، نمای پف‌آلود و ناهمواری‌های ناشی از برجستگی اطراف چشم را بهبود بخشید. این روزها عمل بلفاروپلاستی پلک این امکان را برای همه فراهم خواهد کرد که با کمک روش‌های نوین پزشکی و دستگاه‌های جدید، عضلات و چربی‌های اضافی پایین و بالای پلک‌هایشان را از بین برود و پوست‌هایی که چین‌های ریزودرشتی که در زیر چشم‌هایشان دارند را با کمک جراحی از بین ببرند. این تغییرات، چشم را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد و زیبایی چشم‌ها در زیبایی صورت نقش بسیاری ایفا خواهد کرد.

بلفاروپلاستی چیست؟

این جراحی برای برداشتن چربی‌های اضافی در نواحی اطراف چشم و حتی کیسه‌های زیر چشم انجام خواهد شد. با جراحی بلفاروپلاستی موجب لیفت پوست پلک فوقانی را تشکیل خواهد داد و تأثیر بسیار زیادی بر جذابیت و شادابی صورت شمارا به وجود خواهد آورد. در اکثر جراح بلفاروپلاستی ترجیح می‌دهند پوست اضافی، ماهیچه‌ها و بافت زیرین پوست را بردارد.

اما برخی از پزشکان به‌جای برداشتن ماهیچه‌ها و چربی، مکان آن را زیر سطح پوست تغییر خواهند داد. جراحی بلفاروپلاستی در درجه اول با اهداف زیبایی شکل خواهد گرفت. هدف از انجام این جراحی درمان مشکلاتی مثل کاهش میدان دید در افراد خواهد بود.

جراحی بلفاروپلاستی، تأثیر زیادی روی حذف سیاهی دور چشم نخواهد داشت یا چروک‌های اطراف چشم را کاملاً از بین نمی‌برد. برای رفع این مشکلی که دارید می‌توانید از عمل بلفاروپلاستی در کنار سایر روش‌ها مثل لایه‌برداری یا لیزر استفاده شود. به‌این‌ترتیب، نه‌تنها سطح پوست پلک افتاده نخواهد شد، بلکه اثرات سیاهی و چین‌وچروک دور چشم نیز از بین خواهد رفت.

خدمات کلینیک گونه : لیفت غبغب

بلفاروپلاستی چیست؟

نکات و مراقبت‌های بعد از جراحی پلک

کشیدن بخیه 

غالباً جهت بستن برش‌های که شکل‌گرفته در جراحی، بخیه‌های قابل‌جذب مورداستفاده قرار خواهد گرفت و زمانی که از این بخیه‌ها استفاده می‌شود این مدل از بخیه‌ها نیازی به کشیدن ندارند؛ اما اگر پزشک متخصص از بخیه‌های غیرقابل جذب استفاده کند، فرد مجبور خواهد بود که 5 الی 7 روز بعدازاین عمل، برای کشیدن بخیه‌ها به مطب پزشک معالج خود رجوع کند.

مصرف دارو بعد از جراحی

داروهای که به دستور پزشک معالج تجویزشده است را می‌بایست به‌طور دقیق، مرتب و رأس ساعت مصرف کند تا روند بهبودی شما سریع شکل بگیرد. باید دقت داشته باشید که مصرف خودسرانه دارو به‌منظور کاهش درد تائید پزشک معالج ممنوع خواهد بود. پس از جراحی، دردی وجود نخواهد داشت و در صورت مواجهه با درد میزان آن بسیار خفیف و جزئی خواهد بود که شما می‌توانید با مشورت پزشک خود از داروهای مسکن معمولی استفاده کنید تا از میزان دردی که البته اگر داشته باشید کم کند.

کبودی و تورم بعد از جراحی

می‌توان گفت تنها عارضه که این عمل جراحی به‌جا خواهد گذاشت کبودی و تورم است و جای نگرانی نخواهد داشت و تا ۴۸ ساعت اول پس از عمل با استفاده از کمپرس یخ می‌توان نسبت به کاهش میزان آن، کمک بسزای کرد. ناگفته نماند که استفاده از کمپرس گرم، طی 48 ساعت ابتدایی بعد از عمل ممنوع خواهد بود؛ اما پس از گذشت این مدت بازه زمانی می‌توان در راستای بهبود گردش جریان خون و به دنبال آن کاهش تورم پلک‌ها از کمپرس یخ استفاده کرد.

کبودی و تورم بعد از جراحی

قطره اشک مصنوعی بعد از عمل

پس‌ازاین پروسه این جراحی، عموماً افراد با خشکی نسبی چشم (به‌صورت موقتی) روبرو خواهند شد که پزشک به‌منظور رعایت نکات مراقبت‌های بعد از جراحی پلک و کنترل آن قطره اشک مصنوعی تجویز خواهد کرد که چشم‌ها خشک نشود.

نحوه خوابیدن 

بعد از جراحی، برای رعایت نکات مراقبت‌های جراحی پلک در زمان استراحت و خواب باید تقریباً تا یک هفته؛ به‌هیچ‌عنوان سر و بدن بیمار در یک سطح قرار نگیرد، زیرا که در این صورت تخلیه مایعات میان بافتی با اشکال روبرو خواهد شد و بدین ترتیب فرآیند بهبودی دچار مشکل خواهد شد. افراد بعد از انجام جراحی باید در هنگام خواب با استفاده از دو بالش سرخود را بالاتر از حد بدن قرار دهند تا دچار مشکل خاصی نشوند و باید کاملاً به این موضوع توجه کامل کرد.

خدمات گونه کلینیک : لیفت پلک

بلفاروپلاستی دائمی است یا موقتی؟

بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی دائمی و همیشگی برای درمان افتادگی پلک محسوب خواهد شد، اگر در سن پایین برای جراحی بلفاروپلاستی اقدام کنید، به‌مرور و با بالا رفتن سنتان شاهد شل شدن پوست و چروک شدن اطراف چشم‌ها خواهید بود. این شل شدن‌های پوست، دوباره روی پلک‌ها یا زیر آن‌ها را متورم خواهد کرد و مجدداً باید برای عمل بلفاروپلاستی اقدام کنید.

تخصص پزشک معالج و روشی که برای جراحی پلک انتخاب خواهید کرد هم در ماندگاری این عمل زیبایی تأثیر بسیاری خواهد داشت. درزمانی که پزشکتان تمام پوست‌ها، چربی‌ها و عضلات اضافه را برندارد، یا اینکه بخیه زدن و … را به‌خوبی انجام ندهد، به‌احتمال خیلی زیاد نیاز به جراحی ترمیمی نیاز خواهید داشت.

درنتیجه تنها در صورتی می‌توانید روی همیشگی بودن درمان افتادگی پلک‌هایتان حساب بازکنید که پزشک حرفه‌ای را انتخاب کرده و در سن مناسب و با متد مناسب  عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک را برایتان انجام دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

عمل بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

عمل بلفاروپلاستی پلک برای کسانی مناسب خواهد بود که دارای شرایط زیر باشند:

1-افرادی که بالای 35 سال داشته باشند.

2-کسانی که پف زیر چشم و یا آویزان شدن پوست پلک آن‌ها باعث ایجاد تغییرات ناخوشایند در چهره‌شان شده است.

3-افرادی که سلامتی کافی جسمی و روحی رادارند.

4-افرادی که غیر سیگاری هستند

5-افرادی که انتظارات واقع‌بینانه از عمل و نتیجه آن دارند.