بهترین روش برای لیفت غبغب کدام است

تصور کنید که برای یک عکس ژست گرفته اید و آن لبخند پهن را بر لب دارید و سپس از گردن کلفت و گوشت آویزان شده در قسمت پایین گونه های خود ناامید شوید. غبغب معمولاً افراد مسن را تحت تأثیر قرار می دهد و بیشتر آنها آن را دوست ندارند. به این فکر می کنید که چگونه از شر غبغب خلاص شوید؟ بله، شما می توانید آن را انجام دهید، فقط برای رسیدن به آن به کمی عزم و تلاش نیاز دارید، یا اینکه به سراغ لیفت غبغب بروید.

تعریف غبغب

غبغب چیزی غیر معمول نیست. احتمالاً وقتی در خیابان قدم می زنید، چند نفر را با آنها خواهید دید. و این چیزی نیست که شما را نگران کند. چربی زیر ذهنی اصطلاح دیگری است که برای توصیف چانه مضاعف استفاده می شود – اساساً چربی اضافی است که در اطراف خط فک زیر چانه جمع می شود. هنگامی که این لایه چربی به اندازه کافی بزرگ شد، یک اثر حباب یا چین و چروک ایجاد می کند که به نظر می رسد چانه دیگری دارید. به گفته متخصصان پزشکی، غبغب نشان دهنده هیچ بیماری جدی نیست. با این حال، چربی بیش از حد معمولاً با سلامتی مرتبط نیست.

تعداد قابل توجهی از افرادی که غبغب دارند مشکلات روانی دارند. تخلیه غبغب به این کار کمک می کند. بیشتر آنها می ترسند که غبغب برای آنها بد به نظر برسد و این می تواند منجر به کاهش عزت نفس شود. بسیاری تصور می کنند که این وضعیت ناشی از افزایش وزن است، اما حتی افرادی که اضافه وزن ندارند نیز به آن مبتلا هستند. شرایط پزشکی، ژنتیک و شیوه زندگی می تواند باعث غبغب شود.

چه چیزی باعث غبغب می شود؟

برخلاف تصور عموم، غبغب ناشی از عوامل مختلفی است. بسیاری از افرادی که از آن رنج می برند دارای وزن طبیعی هستند، بنابراین این فقط یک مشکل افزایش وزن نیست. بیایید نگاهی به علل اصلی این بیماری بیندازیم.

پیری پوست

با افزایش سن، پوست ما شروع به افتادگی می کند زیرا تنش خود را از دست می دهد. تولید کلاژن بدن که در اواسط دهه 20 زندگی شروع به کاهش می کند، به شدت بر این فرآیند تأثیر می گذارد. با این اتفاق، پوست های ما حالت ارتجاعی کمتری پیدا می کنند و منجر به ایجاد پوستی افتادگی در زیر چانه می شود. لیفت با نخ اینجا موثر است. با بالا رفتن سن فرد بیشتر نمایان می شود. برای کسی که شما را نگاه می کند، فکر می کند که شما یک لایه چربی اضافی زیر خط فک خود دارید. به خاطر داشته باشید که انتخاب های خاص سبک زندگی ممکن است شکل گیری غبغب را تسریع کند.

خدمات گونه کلینیک : بوکال فت

اضافه وزن داشتن

همانطور که قبلاً در مقاله ذکر کردیم، عوامل متعددی باعث ایجاد غبغب می شوند، اما شناخته شده ترین آنها اضافه وزن است. با افزایش وزن، چربی در تمام قسمت های بدن پخش می شود و گهگاه در چانه و صورت جمع می شود. به دلیل تفاوت در نوع بدن، ممکن است متوجه افزایش وزن برخی افراد نشوید. لیفت صورت یا تخلیه غبغب در اینجا از روش های مفید در بخش جراحی می باشد. به عنوان مثال، زمانی که افراد با اسکلت بزرگ وزن اضافه می‌کنند و چربی در نواحی مانند کمر و پاهایشان توزیع می‌شود، تشخیص آن دشوار است. از طرف دیگر، اگر از نظر بدنی کوچک هستید یا خط فک کوچکی دارید، تجمع چربی می تواند غبغب شما را به راحتی نمایان کند.

وضعیت بدن

امروزه، یافتن فردی در حالت خمیده غیرمعمول نیست، بیشتر به این دلیل که ابزارهایی مانند لپ‌تاپ و تلفن‌های هوشمند مقرون به صرفه‌تر از همیشه شده‌اند. وضعیت بد بدن یکی از دلایل اصلی بسیاری از مسائل پزشکی مانند گردن و کمر درد است. اما آیا می‌دانستید که ننشستن یا ایستادن در وضعیت مناسب می‌تواند باعث غبغب شود؟ عضله پلاتیسما چانه را به گردن متصل می کند. به گفته دانشمندان، هنگامی که گردن خود را جرثقیل می کنیم، بر عضله پلاتیسما فشار وارد می کنیم. و هنگامی که عضله ضعیف می شود، خاصیت ارتجاعی پوست زیر خط فک را کاهش می دهد. این باعث افتادگی می شود که یک غبغب را تشکیل می دهد.

خدمات گونه کلینیک : بلفاروپلاستی

ساختار صورت

ساختار و شکل صورت ما همه متفاوت است. به همین دلیل است که برخی از چهره ها را جذاب می دانیم و برخی دیگر را نه. افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به غبغب هستند، افرادی هستند که فک ضعیف و چانه مغلوب دارند. برای چنین افرادی، افزایش وزن بر ایجاد غبغب تأثیری ندارد. دلیل اصلی این امر این است که برای چنین افرادی ناحیه ای که در آن پوست کشیده شده است کوچک است. از آنجایی که این پوست خاص تنها در یک ناحیه کوچک به شدت کشیده می شود، فقط به پوست نیاز دارد تا خاصیت ارتجاعی خود را کمی کاهش دهد یا چربی جمع شود تا غبغب ایجاد کند. این توضیح می دهد که چگونه افرادی که وزن طبیعی دارند می توانند غبغب داشته باشند.

تخلیه غبغب

چگونه غبغب خود را به طور طبیعی کاهش دهیم؟

آره. درمان های خانگی وجود دارد که به شما کمک می کند از شر غبغب خلاص شوید. یک راه از طریق ورزش است. با ورزش کردن، به طور طبیعی در بدن خود چربی می سوزانید، بنابراین این یک راه عالی برای از بین بردن چربی بیش از حد زیر ذهنی است. برای به دست آوردن بهترین نتایج، باید به طور مکرر ورزش کنید. تمرینات صورت که به راحتی می توانید انجام دهید عبارتند از:

  • انجام پرس چانه (در صورت تمایل می توانید این کار را با یک توپ مقاومتی انجام دهید)
  • به طور مکرر آدامس بجوید تا بتوانید ماهیچه های فک خود را حرکت دهید و در این فرآیند به آرامی از شر چربی های مضاعف چانه خلاص شوید
  • در حین جمع کردن لب ها، سر خود را به سمت عقب خم کنید
  • برای هر جلسه به مدت ده ثانیه زبان خود را به سمت بالا و بیرون بکشید
  • گردن خود را به آرامی بچرخانید / بچرخانید
  • فک پایین خود را جلو بیاورید و در همان حالت نگه دارید

توجه داشته باشید که ورزش هایی که کل بدن را هدف قرار می دهند (تمرینات قدرتی و کاردیو) نیز می توانند به کاهش و/یا از بین بردن غبغب کمک کنند. خوبی ورزش های تمام بدن این است که سلامت عمومی بدن را نیز افزایش می دهد.