بیماری شالازیون چشم

بیماری شالازیون چشم در ابتدا ممکن است ملتهب شود و باعث درد و قرمزی شود که در این حالت شبیه گل مژه است. اما پس از مدتی درد و قرمزی فروکش کرده و توده‌ای متورم در لبه یا ضخیم‌تر پلک باقی می‌ماند. اندازه این برجستگی ثابت نیست و به تدریج می تواند کم یا زیاد شود. گاهی اوقات شالازیون ابتدا فقط به صورت یک توده برجسته ظاهر می شود و با درد یا قرمزی همراه نیست.

شالازیون معمولاً مشکلات بینایی قابل توجهی ایجاد نمیکند، اندازه آن کوچک می شود و در عرض چند هفته تا چند ماه خود به خود ناپدید می شود. استفاده از کمپرس گرم (2 تا 3 بار در روز هر بار به مدت 10-5 دقیقه) با استفاده از یک حوله تمیز و ماساژ ملایم می تواند به باز شدن مجرای چربی و تسریع بهبودی شالازیون کمک کند.

درمان شالازیون

شالازیون های بسیار کوچک که ظاهر ناخوشایندی دارند نیاز به درمان خاصی ندارند و معمولاً به مرور زمان خود به خود بهبود می یابند. شالازیون های بزرگتر به دو دلیل اصلی نیاز به درمان دارند:

اولاً، شالازیون‌های بزرگ‌تر ناخوشایند و از نظر زیبایی مشکل‌ساز هستند و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا خودبه‌خود بهبود یابند.

دوم اینکه شالازیون های بزرگ به خصوص در پلک فوقانی به قرنیه فشار وارد کرده و با تغییر شکل قرنیه باعث آستیگماتیسم و ​​تاری دید می شوند. پس در چنین مواقعی حتما برای درمان از چشم پزشک کمک بگیرید.

خدمات کلینیک گونه : بوکال فت

درمان اصلی در این مورد جراحی شالازیون است که با بی حسی موضعی در پشت پلک انجام می شود و نیازی به بخیه نیست. روش دیگر تزریق داروهای استروئیدی به داخل ضایعه است که به ندرت در مواردی که شالازیون های کوچک زیادی وجود دارند که با جراحی قابل برداشتن نیستند و یا زمانی که شالازیون در جایی است که جراحی می تواند منجر به آسیب ساختاری شود از این روش استفاده می شود.

شالازیون های مکرر

در برخی افراد، شالازیون اغلب عود می کند. در این صورت فرد باید به چشم پزشک مراجعه کند زیرا:

اولاً، گاهی اوقات بیماری های چشمی جدی مانند تومورهای بدخیم پلک ها با شالازیون های مکرر ظاهر می شوند که فقط یک چشم پزشک می تواند آن را از شالازیون های معمولی تشخیص دهد. دوم، در برخی موارد، شالازیون‌های مکرر باعث سایر بیماری‌های چشمی مانند التهاب لبه پلک (بلفاریت) یا مشکلات غدد چربی در لبه پلک (میبومینیت) می‌شود.

تفاوت بین گل مژه و شالازیون در این است که تورم پلک در شالازیون توسط غدد میبومین پلک ایجاد می شود. وظیفه این غدد ترشح چربی و مرطوب نگه داشتن کره چشم است. اگر این غدد در هر چشم مسدود شوند، روغن وارد اشک نمی شود و چشم دردناک و قرمز می شود. اما تورم و درد فقط در روزهای اول ظاهر می شود.

اگر فردی که از شالازیون رنج می برد بلفاریت یا اگزما داشته باشد، وضعیت بدتر شده و انسداد غدد چربی شدیدتر می شود. اگر شالازیون برای مدت طولانی روی پلک باقی بماند و درمان نشود، باید از جراحی های کوچک برای برداشتن این تومور استفاده کرد.

شالازیون یکی از بیماری های چشمی است که برآمدگی پشت پلک به رنگ قرمز است و به صورت برجستگی کوچک در پشت پلک قرار دارد. در بیشتر موارد این بیماری در عرض چند هفته بهبود می یابد و مشکل خاصی برای درمان آن وجود ندارد. به دلیل وجود تاری دید و درد خفیف در ناحیه پشت پلک، این بیماری مشکلاتی را ایجاد می کند. شالازیون یک بیماری پشت پلک است که در آن هر دو پلک یا فقط پلک پایین ممکن است درگیر شوند و تورم قرمز روی پلک ایجاد شود.

بیماری شالازیون چشم

این بیماری به دلیل تجمع غدد چربی در اطراف چشم ایجاد می شود و زمانی که چربی روی پلک جمع می شود به تدریج به صورت دانه قرمز رنگ ظاهر می شود. شالازیون معمولاً بدون درد یا خفیف است. به طور کلی نباید نگران این بیماری باشید و معمولاً خود به خود برطرف می شود، اما باید در مورد علائم و روند درمان منطقی تر باشید.

خدمات کلینیک گونه : تخلیه غبغب

پوست انسان به مرور زمان و با افزایش سن خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می دهد. از سوی دیگر، ظاهر پوست ما می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند وراثت، نور خورشید، شرایط زندگی، استرس و حتی نیروی جاذبه باشد.

در نتیجه به مرور زمان شاهد عمیق شدن چین و چروک های پوست خود خواهیم بود و به نظر می رسد دیگر امکان بازگرداندن زیبایی و طراوت جوانی آن وجود نداشته باشد. متخصصان زیبایی و پزشکان نظر متفاوتی دارند. لیفت صورت به عنوان یکی از موثرترین راه حل های جوانسازی پوست شناخته می شود و می تواند به از بین بردن خطوط بیان کمک کند.

لیفت صورت به روش های مختلفی انجام می شود و انتخاب بهترین روش به شرایط بیمار بستگی دارد. تزریق ژل، تزریق بوتاکس، سفت کردن پوست صورت با نخ، هایفوتراپی، اندولیفت و کربوکسی تراپی اشکال مختلف لیفت صورت هستند. اگر سن بیمار بین 40 تا 60 سال باشد و میزان افتادگی و شلی پوست صورت زیاد باشد، پزشکان لیفت صورت را با جراحی توصیه می کنند.

چشم ها همیشه زیباترین قسمت بدن محسوب می شوند. کوچکترین نقص در چشم افراد را بلافاصله به فکر اصلاح این عیب می اندازد. با افزایش سن تغییرات زیادی در چشم ها ایجاد می شود. در برخی موارد بیماری های متابولیک باعث تغییرات چشمی گسترده در افراد می شود. یکی از این بیماری ها که تاثیر زیادی روی چشم خواهد داشت، کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید است.

پلک های متورم باعث از بین رفتن جذابیت و زیبایی چشم ها می شود و افتادگی پلک تاثیر بسزایی در نقش چشم ها در زیبایی چهره دارد. پزشکان ما با کمک زیبایی شناسی گام بزرگی در جهت رفع این مشکل برداشته اند. با استفاده از روش لیفت پلک یا همان اصطلاح پزشکی بلفاروپلاستی می توانند این مشکلات را به طور کامل برطرف کنند.

با استفاده از روش های بسیار مهم در علم پزشکی، پوست اضافی ناحیه چشم را که بسیار ظریف است، از بین می برند. امروزه لیفت پلک در کشور ما طرفداران زیادی دارد که با تماس با متخصصین ما در جهت بازگرداندن زیبایی و جوانی خود قدم برمی دارند.لیفت ابرو ظاهر ابروها را بهبود می بخشد، صورت را باز می کند، چین و چروک زیر ابرو را کاهش می دهد و چشم ها را بزرگتر نشان می دهد.

روش های مختلفی برای بالا بردن ابروها وجود دارد. تغییر شکل ابروها برای ایجاد تعادل در صورت، تغییر شکل صورت و ایجاد ظاهری متفاوت برای چشم ها، مانند پهن یا بزرگتر کردن آنها، لیفت ابرو نامیده می شود.