تاثیر استعمال دخانیات در افتادگی پلک

بلفاروپلاستی علاوه بر جنبه زیبایی که ایجاد میکند جنبه درمانی را به همراه خواهد داشت. در زمانی که افتادگی پلک بالا شدید باشد می‌تواند این امر باعث خواهد شد که در بینای فرد اختلال به وجود بیاید در این هنگام با انجام جراحی زیبایی پلک به روش لیفت با نخ و لیفت ابرو می‌توان علاوه بر بازگرداندن زیبایی چشم‌ها و برطرف کردن مشکل اختلال در بینای را نیز درمان کرد.

مصرف دخانیات چگونه بر چشم‌ها تاثیر می‌گذارد؟

افرادی که سیگار مصرف می‌کنند با خطر ابتلا به آب‌مروارید یعنی کدر شدن عدسی چشم  مواجه خواهند شد. آب‌مروارید مشکلات زیادی را برای دید ایجاد خواهد کرد از جمله مشکلاتی که ایجاد میکند میتوان به دید دور تار اشاره کرد و یا حساسیت به نور، دشواری در دیدن رنگ ها. زمانی که عینک یا ذره بین برای کسی که مبتلابه آب‌مروارید شده است کارآمد نبوده یا وقتی‌که آب‌مروارید در هر دو چشم ایجادشده باشد، جراحی تنها گزینهی مناسب برای این مشکل خواهد بود.

با مصرف دخانیات یکی از عوامل خطر قابل‌پیشگیری در مورد زوال نقطه زرد ناشی از سن (دژنرسانس ماکولا) (AMD) پدیدار شود. تحقیقاتی که انجام‌شده نشان می دهد که سیگاری‌ها و کسانی که قبلا دخانیات مصرف می‌کردند نسبت به کسی که هرگز سیگار نکشیده و چیز دیگری مصرف نکرده است از نظر ابتلا به AMD، با خطر بیشتری مواجه خواهند بود.

 

AMD دو شکل دارد: AMD خشک (آتروفیک یا بدون عروق سازی جدید)  و AMD خیس (اگزوداتیو یا با عروق سازی جدید).

 AMD خشک،

 شبکیه به تدریج نازک خواهد شد؛ که هیچ درمان تایید شده‌ای برای این نوع زوال وجود ندارد.

 AMD خیس،

عروق خونی جدید در شبکیه رشد خواهد کرد واین امر باعث می‌شود که نشت خون یا مایع به وجود بیاید و به ماکولا که بخشی از شبکیه است که مسوول دید مرکزی شما است، آسیب وارد کند. برا یدرمان این دو نوع درمان برای اشکال خاص AMD از نوع خیس در دسترس خواهد بود که این موارد عبارتند از جراحی لیزر استاندارد و درمان فوتودینامیک و هردوی این درمان ها می‌توانند بیماری را تثبیت نگه‌دارند.

 

سیگار و جراحی زیبایی

با مصرف نیکوتین باعث می‌شود که تنگ شدن رگ‌های خون رسان پوست دچار اختلال شود. تنگ شدن رگ باعث خواهد شد که اکسیژن و مواد غذایی کمتری به بافت ها برسد. در پوست این اثر را به همراه خواهد داشت که با تأخیر و اختلال در ترمیم زخم همراه خواهد بود. با این مشکل زخم‌ها دیرتر جوش می‌خورند. علاوه بر‌ این مواردی که گفته شد برش‌های که در جراحی زیبایی شکل میگیرد به‌خودی‌خود با کم شدن جریان خون همراه خواهد بود. سیگار می‌تواند با تشدید این کاهش جریان خون که باعث تحدید حیات پوست شما را در برداشته باشد. که این بزرگ‌ترین خطر سیگار در جراحی زیبایی خواهد بود.
برای اینکه بهترین جواب را در عمل‌های زیبای مانند عمل بلفاروپلاستی، لیفت با نخ، لیفت ابرو، لیفت صورت و لیفت پلک را داشته باشید از کشیدن سیگار خودداری کنید.

 

ساختار خون‌رسانی پوست

در زیر سطح پوست شبکه‌ی بزرگ از رگ‌های ظریف را شکل خواهند داد. این عروق ظریف خون‌رسانی پوست را به عهده‌ خواهد داشت. این شبکه که گفته شد‌ توسط پل‌های عروقی از عمق، خون‌رسانی‌ خواهد شد. این ساختار شبکه‌ی پوست این امکان را ایجاد میکند که تعدادی از این پل‌های خونرسان را قطع شوند. شبکه‌ی عروقی زیرپوست کار اصلی آنها رساندن خون به همه‌ی بخش‌های پوست را تامین خواهد کرد؛ یعنی جراح پلاستیک با تکیه‌بر این قسمت ها را با ایمنی انجام خواهد داد. با برش‌ها یا قطع پل‌های عروقی شکل و فرم بافت‌ها را تغییر می‌دهد و مشکل را برطرف خواهد کرد.

در هنگامی که که این شبکه بزرگ عروق به دلیل مصرف دخانیات مانند سیگار آسیب وارد خواهد کرد، خون‌رسانی به تعداد پل‌های خونرسان وابستگی زیادی پیدا خواهد داشت. با قطع شدن پل‌های عروقی در هنگام ساکشن و یا لیفت، خون کافی به همه‌ی پوست نخواهد رسید. این بزرگ‌ترین خطر برای افرادی که سیگار مصرف می‌کنند در جراحی زیبایی نمایان خواهد شد برحسب اینکه چقدر این خونرسانی کاهش پیدا کند مشکلات گوناگونی ظاهر خواهد شد.

سیگار در زیبایی صورت

1-مصرف سیگار باعث تخریب کلاژن خواهد شد. کلاژن عنصر کلیدی در زیبایی و کیفیت پوست بشمار می‌آید. کلاژن بازسازی‌شده بعد تخریب، هرگز ساختار اولیه را پیدا نخواهد کرد.

2-با مصرف سیگار که باعث افتادگی پوست و چین‌وچروک و پیری زودرس خواهد شد. افراد سیگاری رنگ پوست آنها کدر با ته رنگ خاکستری است. غیر از آسیب رساندن به پوست، مو هم از مضرات سیگار در امان نخواهد ماند.

آیا مصرف سیگار با نوع عمل زیبایی ارتباط خواهد داشت؟

بله این امربسیار تاثیر خواهد گذاشت به‌طور کلی قطع مصرف سیگار برای ۲ هفته‌ قبل عمل باید شکل بگیردو تا ۴ هفته بعد عمل زیبایی به همه افراد سیگاری توصیه خواهد شد. خطر سیگار با نوع عمل تفاوت قابل‌توجهی را به دنبال دارد. لیپوساکشن و انواع جراحی لیفت بیشترین خطر آسیب خون‌رسانی پوست را به همراه دارند. بخصوص اگر لیپوساکشن با ابدومینوپلاستی همراه باشد این خطر چندین برابر خواهد بود. در مقابل تمام ، جراحی که شامل جراحی بینی، تزریق چربی،جراحی چانه، ساکشن غبغب، لیفت شقیقه و پروتزهای سینه و صورت این جراحی کمتر مشکل ایجاد خواهد کرد.

عوارض سیگار بر زیبای پوست

1-پیری زودرس پوست

2-کشیدگی پوست

3-بیماری‌های پوستی

4-لک‌های پوستی و کدر شدن رنگ پوست

5-افتادگی و شل شدن پوست

6-چین و چروک در اطراف چشم و لب

7-تاخیر درروند بهبود زخم‌ها

8-سیاهی زیر چشم

آسیب‌های که سیگار و دخانیات به‌سلامت انسان دارد به مواردی که گفتیم محدود نخواهد شد؛ بنابراین به شما توسعه میکنیم مصرف سیگار را به تدریج کم کنید.

آسیب‌های که سیگار و دخانیات به‌سلامت انسان دارد به مواردی که گفتیم محدود نخواهد شد؛ بنابراین به شما توسعه میکنیم مصرف سیگار را به تدریج کم کنید.