تاثیر لیفت ابرو در زیبایی صورت

ابروها یکی از مهمترین قسمت های صورت در زیبایی افراد هستند. اما اغلب با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و در نتیجه ابروها دچار افتادگی می شوند. همچنین با از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست، فاصله بین ابروها و چشم کمتر می شود. در نتیجه پایین آمدن ابروها می تواند چهره ای خسته، عصبانی و غمگین به افراد بدهد. از این نظر لیفت ابرو یکی از بهترین روش های زیبایی برای تغییر چهره افراد به حساب می آید. در این مطلب شما را با روش لیفت ابرو آشنا می کنیم.

علت ریزش ابروها چیست؟

کلاژن یکی از مهم ترین مواد برای جوان سازی پوست است. در نتیجه افزایش سن و کاهش تولید کلاژن در بدن به مرور زمان باعث ضعیف شدن پوست در اثر نیروی جاذبه می شود. در نتیجه افتادگی پوست همراه با چین و چروک در ناحیه صورت دیده می شود. در این صورت ویژگی‌های نامطلوبی در چهره افراد دیده می‌شود که حالت‌هایی مانند خستگی، بی‌حالی، غم و عصبانیت را منتقل می‌کند. علاوه بر افزایش سن و در نتیجه کاهش خاصیت ارتجاعی پوست (کشسانی پوست)، عوامل دیگری نیز در افتادگی ابروها نقش دارند، از جمله:

کاهش وزن شدید: در افراد دارای اضافه وزن، پس از کاهش وزن، لایه های چربی زیر پوست ابرو نیز کاهش می یابد. در نتیجه کاهش چربی در این ناحیه باعث افتادگی پلک ها و ابروهای صورت می شود.

علل ژنتیکی: علاوه بر عوامل محیطی، افتادگی ابرو در برخی افراد به دلایل ژنتیکی نیز دیده می شود. برخی از افراد با افتادگی پلک و ابرو به دنیا می آیند.

از بیماری های خاصی رنج می برد: بیماری هایی مانند فلج بل یا آسیب های صورت باعث افتادگی ابروها و در نتیجه تغییر شکل صورت می شود.

لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو یکی از محبوب ترین تکنیک های پزشکی مدرن است که برای بازتر کردن چشم ها، بزرگ کردن چشم ها و در نتیجه افزایش زیبایی صورت استفاده می شود. همانطور که گفتیم بالا رفتن سن یکی از مهم ترین دلایل ریزش ابروها است و به همین دلیل لیفت ابرو به یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی تبدیل شده است. لیفت ابرو انواع مختلفی دارد که در ادامه به هر یک از آنها می پردازیم.

روش های مختلف لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو روش های مختلفی دارد که در این راستا پزشک معالج متناسب با شرایط و خواسته افراد از آنها استفاده می کند تا مطلوب ترین نتیجه را برای فرد به دست آورد.

لیفت ابرو به روش جراحی یا اندوسکوپی

این روش یکی از کم تهاجمی ترین روش های جراحی محسوب می شود که طی آن پزشک متخصص چندین برش کوچک در قسمت بالایی خط موی ابرو ایجاد می کند. سپس با استفاده از دستگاه مخصوص دوربین دار عضلات و چربی ها حرکت داده می شود که منجر به لیفت ابرو می شود.

لیفت ابرو به روش اسکار یا برش موقت

در این روش نیز مانند روش آندوسکوپی، برش دقیقاً در همان محل، اما کمی بزرگتر از آن ایجاد می شود. همچنین با این روش لیفت ابرو; پوست، بافت و چربی اضافی نیز برداشته می شود تا فاصله ابرو تا چشم افزایش یابد و در نتیجه زیبایی صورت دو چندان شود.

روش کلاسیک برای بلند شدن

روش کلاسیک لیفتینگ یکی از روش های قدیمی است که امروزه منسوخ شده است. در این روش یک برش بسیار بزرگ ایجاد می شود که از طریق آن گوش ها به هم متصل می شوند. با از بین بردن چربی، پوست اضافی و سایر بافت های اضافی، ابروها بالا کشیده و بلند می شوند.

لیفت ابرو با لیزر

لیفت ابرو با لیزر یکی از روش های مدرن است. در این روش تمام برش ها با لیزر انجام می شود، بسیار ظریف تر و عوارض کمتری دارند. برای اطلاع از هزینه لیفت ابرو با کلینیک گونه در تماس باشید.

چه کسانی به لیفت ابرو نیاز دارند؟

برای افزایش زیبایی صورت و بزرگ شدن چشم ها لیفت ابرو به افراد زیر توصیه می شود:

افرادی که دارای چین و چروک های عمیق و مشخص در پیشانی یا چروک های عمیق بین ابروها هستند.

افرادی که به دلایلی که در بالا ذکر شد ابروهای افتاده دارند .

افرادی که دارای چین و چروک های عمیق پیشانی هستند و روش هایی مانند بوتاکس را برای جوان سازی صورت انجام می دهند کارساز نیستند.

توجه داشته باشید که لیفت ابرو یکی از بهترین روش ها برای زیباسازی صورت برای افراد جوان و میانسال است.

مهمترین مزایای لیفت ابرو

یکی از مهم ترین مزایای لیفت ابرو سفت شدن پوست دور چشم و ابروها است که در نتیجه فضای بیشتری بین چشم ها و ابروها ایجاد می شود و چهره ای زیباتر می شود. بالا بردن ابروها با فرم دادن به ابروها به شکل دلخواه باعث زیباتر شدن چهره افراد و افزایش اعتماد به نفس آنها می شود. جراحی لیفت ابرو یکی از روش های اقتصادی است که نسبت به سایر روش های زیبایی ارزان تر بوده و نتایج ایده آل تری را به همراه دارد.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو

بعد از لیفت ابرو با جراحی از کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده کنید. پس از جراحی، از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید و در هنگام استراحت سر خود را بالا نگه دارید. در صورت مداوم بودن درد در ناحیه عمل می توانید پس از مشورت با پزشک از مسکن استفاده کنید. از خارش و فشار روی برش ها خودداری کنید. خارش و بی حسی پس از بهبودی برش ها طبیعی است و با گذشت زمان کاهش می یابد. بخیه ها معمولاً 7-10 روز پس از عمل برداشته می شوند. فراموش نکنید که هر گونه بریدگی و کبودی ایجاد شده در طول عمل به مرور زمان بهبود می یابد.

لیفت ابرو و تاثیر آن در زیبایی صورت

لیفت ابرو برای زیبایی و جذابیت چشم ها انجام می شود. چشم ها بیشترین سهم را در صورت  دارند و جذاب هستند و اولین چیزی که توجه افراد را به خود جلب می کند چشمان آنهاست. افتادگی ابروها صورت را پیر، غمگین، خسته و عصبانی و چین و چروک می کند. با اخم، چهره بیش از حد عبوس و جدی به نظر می رسد. از آنجایی که چشم و ابرو بیش از همه بر زیبایی چهره تاثیر میگذارند، در زمان ما این مشکلات به راحتی با کمک لیفت ابرو حل می شود.

لیفت ابرو عمل زیبایی است که به شما امکان می دهد با بالا بردن ابرو چشمان خود را باز کنید و پوست چروکیده و شل شده صورت باز و صاف می شود و در نتیجه فرد بسیار جوانتر به نظر می رسد. لیفت ابرو یک جراحی زیبایی محبوب است که هر روزه انجام می شود. محبوبیت آن در حال افزایش است.

معمولاً برای بهترین نتیجه و اثر طولانی مدت، همراه با جراحی لیفت صورت و پلک انجام می شود. اما روش های دیگری برای لیفت ابرو وجود دارد. از روش های غیر جراحی نیز استفاده می شود مانند هیپوگرافی، بوتاکس، تزریق ژل، لیزر و ….