تفاوت بوتاکس و فیلر پوستی چیست؟

گزینه های درمان چین و چروک به طور فزاینده ای فراوان است. محصولات بدون نسخه متعددی وجود دارد و مردم همچنین برای گزینه های بادوام تر به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود مراجعه می کنند. سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس) و فیلرهای پوستی هر دو درمان های طولانی مدت هستند. در واقع بوتاکس و فیلر‌های پوستی، درمان ‌های زیبایی هستند که از طریق تزریق معمولاً در مطب پزشک انجام می ‌شوند. مردم برای لیفت صورت و لیفت غبغب از روش های مختلفی استفاده می کنند. این روش ها نیز بسیار معمول و مورد استفاده است. آنها کم تهاجمی هستند، به این معنی که شامل جراحی نمی شوند.

تفاوت بوتاکس و فیلر پوستی چیست؟

با این حال، شباهت های آنها در اینجا به پایان می رسد. هر روشی را می توان برای چین و چروک استفاده کرد، اما چندین تفاوت بین این دو وجود دارد که باید در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه تفاوت بوتاکس و فیلر پوستی چیست؟ صحبت کرده و نکاتی را پیرامون آن بیان کنیم. اما قبل از هر چیز اجازه دهید در مورد خود بوتاکس و فیلر پوستی بیشتر صحبت کنیم تا آنها را بهتر بشناسیم.

بوتاکس چیست؟

برای اینکه ببینیم تفاوت بوتاکس و فیلر پوستی چیست؟ بیایید ابتدا ببینیم بوتاکس چیست؟ در واقع بوتاکس شکل خالص شده سم بوتولینوم است که از باکتری ها به دست می آید. اگرچه در مقادیر بیشتر کشنده است، اما مقدار کوچک و تنظیم شده بوتاکس که برای اصلاح چین و چروک ها داده می شود، برای چندین دهه به طور ایمن استفاده شده است. بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های عصبی در ماهیچه هایی که در آن تزریق می شود، عمل می کند. هنگامی که این سیگنال های عصبی قطع می شوند، عضله آسیب دیده به طور موقت فلج یا منجمد می شود. بدون حرکت این عضلات انتخاب شده در صورت، ممکن است برخی از چین و چروک ها نرم، کاهش یا حتی از بین بروند.

تفاوت بوتاکس و فیلر پوستی چیست؟

بوتاکس و سایر درمان های ساخته شده با سم بوتولینوم گاهی اوقات نورومدولاتور یا نوروتوکسین نامیده می شوند. بنابراین بوتاکس با یک سوزن ظریف به ماهیچه ها تزریق می شود که باعث ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک در صورت شما می گردد. تزریقات حاوی سم بوتولین به ماهیچه های صورت شما کمک می کند تا آرام شوند، به طوری که خطوط و چین و چروک ها در هنگام انقباض عضلات صورت شما کمتر دیده می شوند. بوتاکس در خطوط اخم، خطوط پیشانی، پنجه کلاغی تزریق می ‌شود.

فیلر چیست؟

حال نوبت آن است تا ببینیم فیلر چیست؟ در کلینیک ها از فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید برای پرکردن چین و چروک ها، تغییر شکل حجم لب ها، افزایش حجم گونه ها، پرکردن شقیقه توخالی و بهبود خط فک به روشی طبیعی استفاده می کنند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن شما یافت می شود و پوست شما را انعطاف پذیر و انعطاف پذیر نگه می دارد. بدن ما اسید هیالورونیک تولید می کند، اما این روند به تدریج کاهش می یابد، به همین دلیل پوست ما شل می شود و شما چین و چروک خواهید داشت. به لطف تزریق اسید هیالورونیک می توان کاهش حجم را ترمیم کرد. پرکننده ‌ها می ‌توانند خطوط اخم، خطوط بینی و لب ‌های حجیم را پر کنند. فیلرها با یک سوزن ظریف تزریق می شوند. نتیجه تزریق فیلر بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود. ناحیه تحت درمان ممکن است در سه روز اول به دلیل وجود ماده مخدر متورم شود.

اثرات فیلر و بوتاکس

بیایید برای اینکه ببینیم تفاوت بوتاکس و فیلر پوستی چیست؟ اثرات فیلر و بوتاکس را بررسی کنیم. تزریق بوتاکس برای اکثر افراد احتمالاً در عرض یک هفته پس از تزریق، اثرات قابل توجهی خواهد داشت. عوارض جانبی آن بسیار کم است و اکثر آنها پس از مدت کوتاهی از بین می روند. اگر شرایط خاصی دارید که از بوتاکس جلوگیری می کند، ممکن است متوجه اثرات کامل بوتاکس نشوید.

خدمات کلینیک گونه : بوکال فت

شما باید از قبل در مورد تمام این خطرات احتمالی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. اما فیلرهای پوستی چقدر موثر هستند؟ فیلر‌های پوستی نیز موثر در نظر گرفته می ‌شوند و نتایج طولانی‌ تر از نتایج کلی بوتاکس باقی می ‌مانند. با این حال، نتایج بسته به نوع دقیق پرکننده ای که انتخاب می کنید، متفاوت است. مانند بوتاکس، پس از از بین رفتن فیلرها به درمان های نگهداری نیاز خواهید داشت.

تفاوت بوتاکس و فیلر پوستی چیست؟

فیلر‌های پوستی می ‌توانند کمی ناراحت‌ کننده ‌تر از بوتاکس باشند و هنگام درمان مشتری، او از کرم‌ های بی‌ حس کننده موضعی استفاده می ‌کند. این به این دلیل است که سوزن بزرگتر از سوزن بوتاکس است، حجم بیشتری به صورت تزریق می شود و درمان بیشتر طول می کشد. بوتاکس و فیلرهای پوستی به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند. ترکیب پرکننده های ضد چروک و پوست مفید است زیرا انواع مختلف چین و چروک را درمان می کند. در حالی که ضد چروک، چین و چروک های پویا را شل می کند، پرکننده های پوستی چین و چروک های ساکن را صاف می کنند، که حتی زمانی که صورت در حالت استراحت است قابل مشاهده است.

در این مقاله در مورد اینکه تفاوت بوتاکس و فیلر پوستی چیست؟ بیان کردیم که لیفت صورت و لیفت غبغب امروزه برای جوانسازی صورت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. اشاره نمودیم که در واقع بوتاکس چه کارایی دارد و در کجا از آن استفاده می شود. همچنین در مورد روش استفاده فیلرهای پوستی نیز مطالبی را بیان کردیم. در مورد اثرات آنها صحبت کرده و مزایای هر کدام از آنها را نام برده و به توضیحاتی پیرامون آن اشاره کردیم.