جراحی مینی لیفت غبغب

اکثر زنان و مردان با افزایش سن و به دلیل عوامل ژنتیکی غبغب را تجربه می کنند. این مشکل به دلیل نقض خط مستقیم گردن به دلیل زاویه نیم رخ میتواند تاثیر بسیار منفی بر ظاهر افراد بگذارد. روش های مختلفی برای رفع غبغب وجود دارد، معمولا جراح پس از در نظر گرفتن اندازه غبغب، سن فرد و عواملی که باعث غبغب فرد شده است، یکی از روش های رایج رفع غبغب را انتخاب می کند.یکی از مشکلاتی که خانم ها و آقایان با آن دست و پنجه نرم می کنند و ظاهری ناخوشایند به چهره آنها می بخشد، غبغب است. تا به حال متخصصان پلاستیک با انجام عمل های جراحی توانسته اند با موفقیت این غبغب را از بین ببرند تا ظاهری زیبا به افراد ببخشند، به همین دلیل این جراحی محبوب شده است و هر فردی که از چنین مشکلی رنج می برد می تواند با مراجعه به جراح پلاستیک این کار را انجام دهد.

                                                                                                         

علل غبغب چیست؟

برای تشخیص دقیق علت غبغب باید برای مشاوره و معاینات لازم در این زمینه با جراح پلاستیک تماس بگیرید تا جراح تصور درستی از آناتومی صورت و گردن فرد پیدا کند. اما به طور کلی، دلایل مختلفی وجود دارد که منجر به غبغب می شود، از جمله:

افزایش سن

یکی از دلایل اصلی غبغب سن است. با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. هنگامی که پوست گردن شروع به از دست دادن حجم می کند، برآمدگی ایجاد می شود.

وزن و سبک زندگی

اگرچه  اضافه وزن همیشه دلیل غبغب نیست، اما زنان و مردان دارای اضافه وزن به دلیل اضافه وزن دچار غبغب میشوند. این مشکل معمولا در افرادی دیده می شود که از رژیم غذایی سرشار از کالری و چربی های ناسالم استفاده می کنند.

ژنتیک و وراثت

یکی از عوامل اصلی تشکیل بیش از حد چربی در این ناحیه غبغب نام دارد. در برخی موارد، ژن ها نیز ممکن است در ایجاد غبغب نقش داشته باشند. افراد مبتلا به خودشیفتگی حداقل یک عضو درجه 1 خانواده با این مشکل مواجه هستند.

عضلات صورت

گاهی اوقات پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شل می شود و در نتیجه برآمدگی ایجاد می شود. پیری پوست، در این فرآیند، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و دیگر مانند قبل کامل نیست، بنابراین پوست این ناحیه شل و چروک می شود.

 

علاوه بر این، عوامل دیگری که باعث غبغب می شوند عبارتند از:

کاهش تولید کلاژن در پوست

وضعیت بدن نادرست

کم کاری تیروئید

ضعف بدن به دلیل کمبود ویتامین ها و پروتئین های طبیعی باعث شل شدن عضلات بدن می شود.

راه های خلاص شدن از شر غبغب:

روش های جراحی مختلفی برای رفع غبغب وجود دارد. با این حال، برای به دست آوردن نتیجه مطلوب از این روش، ابتدا باید علت دقیق غبغب را مشخص کنید.البته میتوان غبغب را بدون جراحی نیز از بین برد.لیفت با نخ یکی از روش های غیر جراحی و غیر تهاجمی است و می تواند به افرادی که تمایلی به جراحی ندارند کمک کند تا به نتیجه مطلوب برسند. لازم به ذکر است که نخ های استفاده شده در این روش قابل جذب بوده و باعث حساسیت نمیشوند . از چنین نخ هایی برای سفت کردن سایر قسمت های بدن نیز استفاده می شود.

لیپوساکشن غبغب

برای برداشتن غبغب روش های زیادی وجود ،یکی از این روش ها لیپوساکشن است. با این درمان ، پس از اعمال بیهوشی، شکاف بسیار کمی در غبغب ایجاد می شود و با کمک لوله مخصوصی به نام کانال، چربی های غبغب از پوست جدا شده و با مکش خارج می شوند. در طی این روش تمام چربی از ناحیه گردن برداشته می شود. وقتی چربی برداشته می شود، انقباض ناحیه پوستی پوست افزایش می یابد و در نتیجه پوست سفت می شود.

جراحی لیفت صورت و گردن

در افرادی که پوست زیادی در غبغب دارند، با انجام جراحی سفت کردن پوست میتوان این مشکل را برطرف کرد.

در طی این عمل، پوست فقط در جهت غضروف گوش کشیده شده و سپس بخیه می شود.

جراحی لیفت غبغب معمولاً تحت بیهوشی انجام میشود. این عمل کاملا سرپایی است و فرد در همان روز از بیمارستان مرخص می شود.

نحوه انجام عمل جراحی غبغب

با توجه به اقدامات لازم قبل از عمل که توسط جراح تجویز می شود، روند برداشتن غبغب آغاز می شود. جراح با استفاده از روش مناسب (بیهوشی) بیمار را برای عمل آماده می کند. پس از آماده شدن بیمار، عمل جراحی شروع می شود. این جراحی نوعی لیفت صورت یا لیفت پایین صورت محسوب می شود. این عمل در نهایت منجر به جوانسازی پوست می شود.

مراقبت های لازم بعد از جراحی لیفت غبغب

برای کاهش درد و التهاب ناشی از جراحی،بالشی را زیر سر خود در ارتفاع بالا قرار دهید تا خم شدن گردن فشاری به میدان جراحی وارد نکند.

برای کاهش کبودی، التهاب و تورم از کیسه یخ استفاده کنید.

حدود 6 تا 12 ماه از نور مستقیم خورشید دور بمانید و همچنین از آفتاب سوختگی خودداری کنید.

از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید.

هنگام شستشو یا حمام کردن، از تماس آب داغ با محل کار خودداری کنید.

تقریباً 7 روز بعد از عمل می توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید وگرنه با خطرات زیادی روبرو هستید.

عمل لیفت غبغب برای چه کسانی مناسب است؟

کاهش غبغب برای افرادی مناسب است که پوست فک و چانه آنها بسیار شل و افتاده و همچنین خاصیت ارتجاعی دارد، آنها یکی از بهترین کاندیداها برای جراحی غبغب هستند. علاوه بر این، کسانی که پوست کمی در ناحیه گردن دارند نیز با موفقیت تحت عمل جراحی قرار می گیرند.