جراحی پلک با لیزر

چشم‌ها یکی از مهم‌ترین اعضای صورت محسوب می‌شوند که در بروز احساسات و عواطف نقش فراوانی را ایفا خواهد کرد. عوامل مانند افتادگی پلک‌ها، پف زیر چشم یا هر مشکل دیگری در ارتباط با چشم‌ها زیبایی صورت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هنگامی‌که چشم‌ها شاداب و جوان باشد چهره شما هم‌چنین تصوری را به فرد مقابل ایجاد خواهد کرد .. به همین دلیل بعد از جراحی بینی، جراحی پلک بیشترین آمار عمل‌های زیبایی را به خود اختصاص داده است. درمان افتادگی پلک به روش‌های گوناگونی قابل شکل گرفتن خواهد بود. درمان افتادگی پلک با لیزر یک روش نسبتاً آسان برای برطرف کردن افتادگی پلک بالا و پایین و جوان‌سازی دور چشم قابل‌استفاده است.

درمان افتادگی پلک با لیزر چیست؟

یکی از روش‌های که  برای رفع افتادگی پلک انجام میشود  با روش لیزرشکل میگیرد که این روش یکی از روش‌های پیشرفته و توسعه‌یافته را تشکیل خواهند داد که امروزه به‌عنوان یکی از بهترین جایگزین برای لیفت بسیار مناسب بوده است که به صورت جراحی مورداستفاده قرارگرفته است. در این روش از جراحی به‌جای اینکه پزشک با به وجود آوردن  برش روی سطح پلک افتادگی پلک را از بین خواهند برد، از دستگاه لیزر استفاده می‌کند تا لیفت چشم و لیفت ابرو شکل بگیرد. عمل با دستگاه لیزر و چاقوی جراحی تا حدی شبیه یکدیگر هستند. امواجی که در دستگاه لیزر وجود دارد درست مانند تیغه چاقو می‌توانند سطح پوست پلک را برش دهد و افتادگی پلک را نیز از بین ببرد.

دستگاه لیزر و تیغه جراحی تفاوت بزرگی بین آن‌ها وجود دارد که امواج لیزر رگ‌های خونی را تحریک خواهد کرد تا با خونریزی بسیار کمتر و در مدت‌زمان کوتاه‌تر کلاژن تولید کنند. درروش جراحی، خونریزی مقدار بسیار زیاد بوده و احتمال ایجاد اسکار نیز بالا خواهد بود. دستگاه‌های گوناگونی برای درمان افتادگی پلک با لیزر مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، دستگاه لیزر CO2 یا آر اف فرکشنال کاملاً برای رفع افتادگی پلک با لیزر مناسب خواهد بود.

چه کسانی برای درمان افتادگی پلک با لیزر مناسب هستند؟

درمان افتادگی پلک یا لیفت پلک و لیفت با نخ با روش لیزر، برای افرادی مناسب خواهد بود که در اطراف چشمشان چین‌وچروک ریز و سطحی وجود داشته باشد که در قسمت ناحیه چشم پوست شل شده است یا به‌اصطلاح پلک بالا دچار افتادگی شده این روش بهترین گزینه خواهد بود.

افتادگی در پلک باعث می‌شود که چهره فرد خواب‌آلودگی و خسته نشان داده شود و در چهره افرادی که دچار این مشکل هستند خیلی تأثیر خواهد داشت و افرادی دچار این افتادگی شدند شده‌اند با جراحی زیبایی پلک می‌توانند به چهره‌ای جوان و شاداب خود دست پیدا کنند. عمل افتادگی پلک با لیزر برای اکثر بزرگ‌سالانی که از سلامت عمومی برخوردار بوده گزینه مناسبی محسوب می‌شود و بیشترین مراجعه‌کنندگان برای این عمل افرادی که سن آن‌ها بالای ۳۰ سال باشد مناسب خواهد بود.

مزایای درمان افتادگی پلک با لیزر

درمان افتادگی پلک با لیزر مزایای گوناگونی را به دنبال خواهد داشت. طی چند سال گذشته بیشتر از این روش برای از بین بردن افتادگی پلک مورداستفاده قرار گرفته است. در ادامه این مقاله برخی از مزایای درمان افتادگی پلک با لیزر را برای شما شرح خواهیم داد:

به حداقل رساندن خونریزی در حین عمل

متقاضیان برای انجام رفع افتادگی پلک با لیزر، نگران خطرات خونریزی بیش از انجام جراحی نخواهند بود. بسیاری از افراد به دلیل ترس از خونریزی هنگام جراحی، از انجام عمل بلفاروپلاستی یا رفع افتادگی پلک خودداری می‌کنند. روش‌های دیگر مانند لیزر که بدون کوچک‌ترین خونریزی روی سطح پلک قادر به درمان مشکلاتی از قبیل افتادگی پلک و اطراف آن خواهند بود.

دید بهتر جراح با روش لیزر

در روش‌هایی مانند جراحی، پزشک ابتدا باید برش کوچکی روی سطح پلک ایجاد کند. این برشی که داده خواهد شد درنهایت موجب خونریزی می‌شود و ممکن است دید جراح را برای رفع افتادگی پلک مشکل کند؛ اما درروش لیزر، نیازی به ایجاد برش روی سطح پوست نخواهد بود با این روش جراح پلک می‌تواند با دقت بالا فرآیند درمان افتادگی پلک با لیزر را انجام دهد و بهترین نتیجه را ایجاد کند.

عمل سریع‌تر با روش لیزر

با روش لیزر پلک چشم زمان زیادی نخواهد برد و با این روش ممکن است طی چند دقیقه به پایان عمل برسد. ولی درروش جراحی، جراح زمان بیشتری را برای عمل نیاز خواهد داشت تا رفع افتادگی پلک را انجام دهد.

کاهش خطر ایجاد اسکار

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد روش لیزر را به‌جای جراحی انتخاب خواهند کرد ، دلیل این کارکاهش خطر ایجاد اسکار خواهد بود. جای بخیه بعد از جراحی بلفاروپلاستی ممکن است تا مدت‌ها روی سطح پوست باقی بماند. اگر از بهترین کرم‌های ترمیم‌کننده استفاده کنید، بازهم احتمال اینکه تمامی رد بخیه و اسکار زخم از بین برود بسیار کم خواهد بود. باوجوداینکه افتادگی پلک به‌طور کامل از بین رفته است، اما جای زخم ممکن است تأثیر بدی بر ظاهر صورت داشته باشد و بر اعتمادبه‌نفس شما تأثیرگذار باشد.

بلفاروپلاستی با لیزر

جراح پس از بی‌هوش کردن بیمار، با استفاده از چاقوی جراحی یا لیزر برشی را در امتداد پلک بالایی و یا دقیقه در زیر پلک تحتانی ایجاد خواهد کرد و بعد چربی‌ها و پوست اضافی را از این ناحیه خارج خواهند کرد و در آخر با زدن بخیه دو طرف پوست را به هم می‌چسباند و افتادگی از بین خواهد رفت.

اما امروزه درروش بلفاروپلاستی و لیفت صورت به‌جای ایجاد برش برای خارج کرده چربی‌ها از انواع لیزر استفاده خواهد شد که در این روش بدون نیاز به بیهوشی و هیچ‌گونه برشی در پوست فرد در مدت‌زمان کوتاهی افتادگی پلک رفع خواهد کرد و با این روش از جراحی بیمار بلافاصله پس از عمل می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد و تورم و کبودی کمتر و هزینه کمتری به نسبت روش جراحی بلفاروپلاستی در بر خواهد شد.