درمان غبغب با مزوتراپی

مزوتراپی یک اصطلاح کلی برای انواع تزریق های درمانی است که می توان از آن برای از بین بردن چربی های اضافی و سفت کردن پوست استفاده کرد. این تزریق ها ممکن است شامل داروهای ترکیبی، هورمون ها، ویتامین ها و داروهای هومیوپاتی و غیره باشد. مزوتراپی غبغب یک روش کم تهاجمی است که با تزریق آنزیم های تجزیه کننده چربی، سلول های چربی ناحیه را می شکند و غبغب را از بین می برد.

مزوتراپی غبغب چیست؟

یکی از راه های از بین بردن غبغب مزوتراپی است. مزوتراپی غبغب با تزریق یک ماده حل کننده چربی در ناحیه چانه و گردن انجام می شود. برای این روش پزشک از سوزن های بسیار نازکی استفاده می کند که مواد خاصی را به پوست شما تزریق می کند و پس از آن این مواد چربی اطراف چانه و گردن را حل می کنند. هنگامی که چربی ها حل شدند، متابولیسم بدن شما به طور طبیعی سلول های چربی را از ناحیه تحت درمان حذف می کند.

مزایای مزوتراپی

این عمل می تواند به کاهش یا حذف برآمدگی کمک کند.

آنزیم های حل کننده چربی وارد شده در حین مزوتراپی سلول های چربی را در غبغب، فک و گردن از بین می برند. در نتیجه این سلول ها دیگر نمی توانند چربی ذخیره کنند و چربی های این نواحی از بدن خارج می شوند. این فرآیند منجر به حذف یا کاهش غبغب می شود.

خطر عوارض جانبی در این روش کم است.

مزوتراپی غبغب عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر درمان های غبغب دارد زیرا آنزیم های تجزیه کننده چربی که در حین مزوتراپی به غبغب تزریق می شوند نیز به طور طبیعی در بدن تولید می شوند. این کار عوارض جانبی را به حداقل می رساند. با این روش درمانی می توانید بدون نگرانی از عوارض جانبی و دوره نقاهت طولانی به همان نتایج زیبایی برسید.

این روش دردناک نیست:

اگرچه ناحیه زیر چانه و گردن ناحیه حساسی برای درمان است، اما این درمان غیر جراحی، کم تهاجمی و نسبتاً بدون درد است. در طول عمل، ممکن است فقط کمی گرما احساس کنید. با این حال، استفاده از پمادهای بی حس کننده در ناحیه تحت درمان قبل از تزریق و استفاده از یخ بعد از تزریق میتواند هر گونه درد را برطرف کند.

ابه شما ظاهری جوان تر می دهد:

با توجه به توانایی آماده سازی مزوتراپی در شکستن دیواره سلول های چربی و جلوگیری از تجمع چربی در آنها، غبغب کاهش یافته یا به طور کامل از بین می رود. از بین بردن غبغب، ناحیه زیر چانه و گردن را کاملا مشخص می کند و این باعث می شود لاغرتر و جوان تر به نظر برسید. با این درمان، آثار زمان را از صورت خود پاک کنید و چهره خود را بهتر از همیشه نشان دهید.

این یک روش غیر تهاجمی است:

با لیفت گردن و لیپوساکشن نیز میتوان غبغب را از بین برد، اما این روش های جراحی خطرات بیشتری نسبت به مزوتراپی غبغب دارد. درمان های دیگر اغلب نیاز به بیهوشی عمومی دارند که خطرات دیگری را به همراه دارد. مزوتراپی غبغب به عنوان یک درمان غیر تهاجمی خطرات کمتری دارد. البته، شما می توانید همان نتایج زیبایی را که با جراحی تهاجمی انجام می دهید، با خطر کمتری برای خود به دست آورید. .

این روش سریع است:

روند اجرای این روش درمانی سریع است. معمولاً بیمار از 30 دقیقه تا یک ساعت درمان می شود. به طور متوسط، در هر جلسه مزوتراپی، یک بیمار بین 20 تا 50 تزریق در ناحیه زیر چانه دریافت می کند. البته تعداد تزریقات دریافتی بسته به میزان چربی زیر چانه و نتایج مطلوب از این روش متفاوت است. برخی از افراد ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند، اما جلسات بعدی به همان اندازه آسان و سریع خواهند بود و نتایج این روش درمانی طولانی مدت است.

از آنجایی که این درمان باعث از بین رفتن سلول های چربی در ناحیه مورد نظر می شود، این ناحیه از سلول های ذخیره چربی خالی می شود. بیشترین نتایج درمانی مزوتراپی غبغب 6 ماه پس از اتمام دوره درمان مشاهده می شود.

                                                                                                    

چه کسانی کاندیدای مناسب برای مزوتراپی هستند؟ 

اکثر افراد مبتلا به غبغب که می خواهند غبغب را متوقف کنند، متوجه می شوند که این درمان برای آنها مناسب است. مزوتراپی غبغب برای افراد دارای اضافه وزن و ناپایدار توصیه نمی شود و همچنین برای زنان باردار و شیرده، افرادی که داروهای ضد انعقاد خون و داروهای قلبی مصرف می کنند توصیه نمیشود.

آمادگی های لازم برای مزوتراپی

شما باید از قبل با پزشک خود مشورت کنید تا بهتر بفهمید چه انتظاراتی از این روش می توانید داشته باشید. پزشک ممکن است شما را از مصرف آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) یک هفته قبل از مزوتراپی منع کند زیرا این مسکن ها می توانند خطر خونریزی و کبودی را در طول مزوتراپی افزایش دهند.

هزینه مزوتراپی غبغب

هزینه مزوتراپی بسته به تعداد و دفعات تزریق، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، میزان چربی و دستمزد پزشک متفاوت است و برای اطلاع از میزان دقیق آن بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید.

آیا مزوتراپی درد دارد؟

اگرچه ناحیه زیر چانه و گردن ناحیه حساسی برای درمان است، اما این درمان غیر جراحی، کم تهاجمی و نسبتاً بدون درد است. در طول عمل، ممکن است فقط کمی گرما احساس کنید.

چند جلسه برای مزوتراپی لازم است؟

معمولاً چندین جلسه مورد نیاز است و پزشک ممکن است یک تزریق در ماه را در یک دوره 6 ماهه توصیه کند. بین درمان ها باید حداقل یک ماه فاصله باشد، اگرچه ممکن است برخی افراد بسته به میزان چربی زیر چانه و نتایج مورد نظر به جلسات کمتری نیاز داشته باشند.

آیا نتیجه مزوتراپی دائمی است؟

بله، آنزیم های وارد شده در حین مزوتراپی سلول های چربی را از بین می برند. در نتیجه رفع غبغب با مزوتراپی دائمی است.