رفع غبغب با رژیم غذایی

انتخاب بهترین روش درمان غبغب به عوامل مختلفی مانند شدت غبغب، سن، و سلامت عمومی فرد بستگی دارد. در اینجا چند راه برای خلاص شدن از شر غبغب وجود دارد. همچنین، از این روش ها می توان برای جلوگیری از ایجاد غبغب استفاده کرد که توسط افراد زیادی در سرتاسر جهان امتحان شده و جواب گرفته اند. روش هایی مانند لیفت غبغب نیز وجود دارد که در اینجا به آنها نخواهیم پرداخت.

نکات مهم برای رفع غبغب با رژیم غذایی

غبغب یک افتادگی پوست در زیر چانه است که می تواند در هر سنی ایجاد شود. با این حال، بیشتر در افراد مسن دیده می شود. غبغب می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله افزایش سن، اضافه وزن یا چاقی، ژنتیک، و عوامل محیطی. رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در رفع غبغب داشته باشد. به طور کلی، یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند به کاهش وزن و کاهش چربی در ناحیه صورت و گردن کمک کند.

آدامس بدون قند بجوید

برای خلاص شدن از شر غبغب، ضروری است که عضلات صورت خود را فشرده نگه دارید و به عضلات خط فک خود تمرین بدهید.

کره کاکائو

هنگامی که کره کاکائو به طور منظم استفاده می شود، خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می بخشد و به خلاص شدن از شر غبغب شما کمک می کند. این کار شما را از تخلیه غبغب نیز بی نیاز خواهد کرد.

  • چند قاشق غذاخوری کره کاکائو را در مایکروویو کمی گرم کنید
  • به آرامی آن را روی گردن و چانه خود به مدت چند دقیقه ماساژ دهید
  • این کار را دو بار در روز، قبل از حمام کردن در صبح و هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید

 آدامس بدون قند بجوید

روغن جوانه گندم

ماساژ منظم گردن با روغن جوانه گندم یکی دیگر از راه های موثر برای از بین بردن غبغب است. این روش همانند لیفت با نخ اثر می گذارد.

خدمات کلینیک گونه : لیفت غبغب

سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ می تواند به خلاص شدن از شر غبغب (مانند روش لیفت صورت) کمک زیادی کند زیرا اثر سفت کننده پوست دارد. سفیده تخم مرغ برای سلامت کلی پوست نیز مفید است.

  • دو عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری شیر، عسل و آبلیمو را با هم مخلوط کنید
  • چند قطره اسانس نعناع را اضافه کنید
  • این ماسک را روی پوست اطراف چانه و ناحیه گردن خود بمالید
  • بگذارید 30 دقیقه روی آن بماند
  • آن را با آب ولرم بشویید و پوست خود را خشک کنید
  • برای نتیجه سریع این کار را یک بار در روز انجام دهید

گلیسیرین

همچنین می توانید با گلیسیرین یک ماسک طبیعی برای از بین بردن غبغب یا جلوگیری از آن درست کنید.

  • با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری گلیسیرین، یک دوم قاشق غذاخوری نمک اپسوم و چند قطره روغن نعناع ماسکی درست کنید
  • از یک پد پنبه ای برای اعمال آن بر روی ناحیه گردن و چانه استفاده کنید
  • بگذارید چند دقیقه روی پوست بماند تا جذب پوست شود
  • این کار را سه تا پنج بار در هفته انجام دهید تا به نتایج مثبت برسید

خدمات گونه کلینیک : تخلیه غبغب

گلیسیرین

تمرینات چانه

تمرینات چانه می تواند به کشش و تقویت عضلات صورت، گردن و فک کمک کند، در نتیجه به شما کمک می کند تا از شر غبغب خلاص شوید؛ دقیقا مانند روش لیفت غبغب. آنها همچنین عضلات چانه و گردن شما را تقویت می کنند و سفتی را از بین می برند و پیشگیری می شود. در حالی که ستون فقرات خود را صاف نگه داشته اید، به آرامی سر خود را به عقب خم کنید تا زمانی که به سقف نگاه کنید و سپس لب های خود را به حالت نفخ بکشید. این وضعیت را برای پنج شمارش نگه دارید و سپس رها کنید. 5 تا 10 بار پشت سر هم تکرار کنید. این کار را روزانه حداقل برای چند هفته انجام دهید.

تمرین دیگر شامل چرخاندن آرام سر در جهت عقربه های ساعت و سپس خلاف جهت عقربه های ساعت است و ستون فقرات خود را همیشه صاف نگه دارید. این تمرین را 5 تا 10 تکرار، حدود سه بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید. توجه کنید که می توانید این تمرینات را در حالت نشسته یا ایستاده انجام دهید اما مطمئن شوید که ستون فقرات خود را صاف نگه دارید.

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های قوی و اجزای مختلفی است که سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهد. این به شما کمک می کند کالری اضافی بسوزانید و وزن کم کنید. روز خود را با یک فنجان چای سبز شروع کنید و چندین فنجان در طول روز بنوشید. چای سبز در طعم های مختلف موجود است، بنابراین شما می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید که مطابق با ذائقه خود باشد.

ویتامین E

راه دیگر برای از بین بردن غبغب افزایش مصرف روزانه ویتامین E است که خاصیت ارتجاعی پوست و سلامت عمومی پوست را افزایش می دهد. ویتامین E در بسیاری از منابع غذایی مانند سبزیجات برگ سبز، روغن جوانه گندم، محصولات لبنی، برنج قهوه ای، جو، حبوبات، آجیل و دانه ها، لوبیا، سویا، بادام زمینی و جگر یافت می شود. غذاهای غنی از ویتامین E را تا حد امکان در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید همچنین می توانید روزانه مکمل ویتامین E مصرف کنید. برای دوز مناسب ابتدا با پزشک مشورت کنید.

خدمات گونه کلینیک : کاشت ابرو

ماساژ شیر

همچنین می توان از ماساژ شیر برای سفت کردن و تقویت پوست اطراف ناحیه چانه استفاده کرد. به علاوه، استفاده از شیر نیز پوست شما را نرم و زیبا نگه می دارد. شیر را روی چانه خود بمالید، چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید. چندین بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید. گزینه دیگر تهیه ماسک با شیر و عسل است. مواد را خوب با هم مخلوط کنید و آن را روی ناحیه چانه بمالید. این روش همانند تخلیه غبغب عمل میکند تا لیفت با نخ

در اینجا چند نمونه از غذاهایی که می توانند به رفع غبغب کمک کنند، آورده شده است:

  • میوه ها و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات حاوی مواد مغذی زیادی هستند و می توانند به کاهش وزن و سلامت عمومی کمک کنند.
  • حبوبات: حبوبات یک منبع عالی از پروتئین، فیبر، و آهن هستند که می توانند به کاهش وزن و سلامت عمومی کمک کنند.
  • غلات کامل: غلات کامل یک منبع عالی از فیبر هستند که می توانند به کاهش وزن و سلامت عمومی کمک کنند.
  • پروتئین های بدون چربی: پروتئین های بدون چربی مانند ماهی، مرغ، و لوبیا می توانند به کاهش وزن و سلامت عمومی کمک کنند.

علاوه بر رژیم غذایی، ورزش نیز می تواند به رفع غبغب کمک کند. ورزش می تواند به تقویت عضلات زیر چانه و سفت شدن پوست در این ناحیه کمک کند.