روش های رفع غبغب

داشتن غبغب یک بیماری شایع است. معمولاً جای نگرانی نیست و چیزی نیست جز لایه ای از چربی که زیر چانه تشکیل شده است. اما حتی اگر از نظر پزشکی، غبغب نشانه‌ای از یک مشکل سلامتی نباشد، بسیاری از مردم آن را ناخوشایند می‌دانند و می‌تواند به تصویرشان از شما آسیب برساند. پیش از بررسی روش های رفع غبغب، ابتدا باید بفهمید که چه چیزی باعث ایجاد غبغب در افراد می‌شود.

علل شایع غبغب

غبغب مساله ساده ای است. فقط کمی چربی اضافی در اطراف فک وجود دارد. اما علل آن می تواند به طرز شگفت آوری پیچیده شود.

چربی اضافی

احتمالاً شایع‌ترین علت غبغب صرفاً چربی اضافی هنگامی اضافه وزن است. و بسته به نوع بدن شما، افزایش وزن در صورت شما می تواند به راحتی ظاهر شما را تغییر دهد.

پیری پوست

شایع ترین علت تأثیری است که سن روی پوست ما می گذارد. در اواسط دهه 20 زندگی، مقدار کلاژنی که پوست تولید می کند شروع به کاهش می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، پوست شروع به از دست دادن قابلیت ارتجاعی خود می کند و شروع به افتادگی می کند.

وضعیت بدنی نامناسب

شما در حال خواندن این پست را روی تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ هستید و این خود ممکن است بخشی از دلایل وجود غبغب باشد. این وضعیت سبب ضعیف شدن عضلات گردن است که باعث کاهش خاصیت ارتجاعی و سبب افتادگی می شود.

ساختار صورت

برخی از عوامل مرتبط با غبغب خارج از کنترل ما هستند. مهمترین آنها ساختار صورت ما است. همانطور که برخی از تیپ‌های بدنی به افراد اجازه می‌دهند که برخی افراد به شکلی جذاب‌تر از دیگران باشند.

خدمات کلینیک گونه : تخلیه غبغب

ژنتیک

اگر به اعضای خانواده خود نگاه کنید و ببینید که بسیاری از آنها به سمت چانه های چاق و چاقی تمایل دارند، این احتمال وجود دارد که شما نیز مستعد ابتلا به یکی از آنها باشید.

تخلیه غبغب

خدمات کلینیک گونه : بلفاروپلاستی

و حالا به این مساله می رسیم که روش های رفع غبغب چیست و چگونه از آن خلاص شویم؟

روش های رفع غبغب سرسخت عبارتند از:

رژیم گرفتن برای کاهش کالری

مهم نیست که استادان تناسب اندام افراد مشهور چه می گویند، هیچ فرمول جادویی واقعی برای سوزاندن چربی وجود ندارد. در پایان روز، فقط ریاضیات است. شما باید کالری بیشتری نسبت به آنچه دریافت می کنید بسوزانید!

تبدیل مراقبت از پوست به یک نکته در سبک زندگی

اگر غبغب شما بیشتر مربوط به افتادگی پوست نسبت به چربی است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که روال مراقبت از پوست خود را دوباره مرور کنید. در هر سنی یکی از روش های رفع غبغب اصلاح سبک زندگی روشی است که می توانید برای پیشگیری و حتی معکوس کردن بسیاری از علائم پیری انجام دهید.

امروزه روش های جراحی و غیر جراحی بسیاری چون لیفت غبغب و تخلیه غبغب بسیار پر کاربرد شده اند و در بین این روش ها می توان روش های رفع غبغب را نیز پیدا کرد که به بررسی آنها می پردازیم.

درمان های غیر جراحی برای رفع غبغب

از بین روش های رفع غبغب اینکه کدام انتخاب برای شما مناسب است به شرایط منحصر به فرد شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، پرکننده‌های پوستی، تکنیکی با واکنش سریع هستند که می‌توانند به سرعت اثر ضد پیری ایجاد کنند، چین و چروک‌ها را کاهش دهند و وضوح در ناحیه مورد نظر را بهبود بخشند. در مورد غبغب، می توان از فیلرها در امتداد زاویه خط فک استفاده کرد تا وضوح را افزایش دهد و ظاهر غبغب را کاهش دهد.

بوتاکس یکی دیگر از گزینه های بالقوه و غیر جراحی است. احتمالاً از کاربرد بوتاکس برای صاف کردن چین و چروک و خطوط ریز آگاه هستید. به طور مشابه می توان آن را به عضلات خط فک و گردن برای دستیابی به اثر لیفتینگ که ظاهر غبغب را به حداقل می رساند، تجویز کرد.

روش‌های غیرجراحی بیشتر به سفت کردن پوست نیز متکی هستند، یا با لیفت غیرتهاجمی پوست اطراف گردن یا با ترویج تولید کلاژن که به طور طبیعی پوست جوان‌تر و انعطاف‌پذیرتری تولید می‌کند.

خدمات کلینیک گونه : بوکال فت

مراقبت‌ها و راهنمایی‌های لازم پس از انجام لیفت غبغب، عبارتند از:

  • استراحت کافی: در روز عمل، باید استراحت کافی داشته باشید. همچنین، در چند روز اول پس از عمل، باید از فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  • استفاده از کمپرس یخ: استفاده از کمپرس یخ، می‌تواند به کاهش تورم و کبودی کمک کند.
  • مصرف داروهای مسکن: در صورت احساس درد، می‌توانید از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • عدم مصرف سیگار و الکل: سیگار و الکل، می‌توانند روند بهبودی را کند کنند.
  • پوشیدن بانداژ یا پانسمان: در برخی موارد، ممکن است نیاز باشد که از بانداژ یا پانسمان استفاده کنید.
  • شستشوی ناحیه جراحی: می‌توانید ناحیه جراحی را با آب و صابون ملایم بشویید.
  • تغییر پانسمان: در صورت نیاز، باید پانسمان را تغییر دهید.
  • مراجعه به پزشک: در صورت بروز هرگونه مشکل، باید به پزشک مراجعه کنید.

در ادامه، به برخی از نکات خاص مراقبت پس از لیفت غبغب اشاره می‌کنیم:

  • اگر برش‌ها در داخل دهان ایجاد شده باشند، ممکن است نیاز باشد که برای چند روز از رژیم غذایی نرم استفاده کنید.
  • اگر برش‌ها در زیر چانه ایجاد شده باشند، ممکن است نیاز باشد که برای چند روز از کمپرس سرد در ناحیه گردن استفاده کنید.
  • اگر در ناحیه جراحی احساس درد یا ناراحتی دارید، می‌توانید از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین، مانند بلند کردن اجسام سنگین، خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مستقیم در ناحیه جراحی خودداری کنید.

در صورت رعایت این نکات، می‌توانید روند بهبودی خود را کوتاه‌تر کنید و از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کنید.

معمولاً دوره نقاهت لیفت غبغب، 2 تا 4 هفته است. در طی این مدت، ممکن است تورم و کبودی داشته باشید. همچنین، ممکن است نیاز باشد که از پانسمان یا بانداژ استفاده کنید. پس از رفع تورم و کبودی، می‌توانید به فعالیت‌های عادی خود بازگردید. با این حال، بهتر است تا چند هفته از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. نتایج لیفت غبغب، معمولاً دائمی است. با این حال، در برخی موارد، ممکن است با افزایش سن، غبغب دوباره ظاهر شود.

در این مقاله به بررسی دلایل بوجود آمدن غبغب و روش های رفع غبغب پرداختیم و توصیه میکنیم برای پیگیری از ابتلا به آن ابتدا سبک زندگی خود را اصلاح کنید و در انتها چنانچه درگیر این مساله هستید و داشتن غبغب شما را آزار می دهد روش های جراحی و درمان های غیر جراحی می تواند کمک موثری برای شما باشد.