عمل جراحی پلک و حفاظت از نور خورشید

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک می تواند ظاهری شاداب و جوان تر به شما بدهد. اما، مانند بسیاری از انواع جراحی، پس از عمل به مدتی استراحت و بهبودی نیاز است و عمل جراحی پلک و حفاظت از نور خورشید یکی از مهم ترین اقدامات است.به طور کلی، افراد پس از جراحی پلک بین یک تا دو هفته از محل کار خود مرخصی می گیرند و استراحت می کنند، بسته به اینکه این عمل چقدر پیچیده باشد. در طول این مدت، به احتمال زیاد فعالیت های شما محدود خواهد شد، به طوری که چشمان شما قادر به بهبودی کامل از جراحی هستند.

بلافاصله بعد از جراحی

مانند بسیاری از جراحی ها، می توانید انتظار داشته باشید که اوضاع قبل از اینکه بهتر به نظر برسد، بدتر به نظر برسد. بلافاصله پس از جراحی، چشمان شما ممکن است قرمزتر و پف کرده تر از قبل از عمل باشد. چشمان شما نیز ممکن است تار ببیند و ممکن است حداقل در ابتدا دید دوگانه داشته باشید.

برای کمک به حداقل رساندن کبودی و تورم، جراح به احتمال زیاد توصیه می کند که کمپرس سرد یا کمپرس یخ را روی چشم ها قرار دهید. ایده خوبی این است که کمپرس سرد خود را از قبل آماده کنید، تا زمانی که از عمل به خانه برگشتید،  آماده باشند. قبل از عمل، قطره های چشمی یا اشک مصنوعی را تهیه کنید و در صورت وجود هرگونه ناراحتی در ناحیه چشم، مطمئن شوید که مسکن در دسترس دارید. معمولاً، درد یا ناراحتی حداقل است، اما ممکن است بخواهید برای هر موردی دارو در دسترس داشته باشید.

عمل جراحی پلک و حفاظت از نور خورشید

در دوران نقاهت چه باید کرد

ممکن است گزینه های شما برای فعالیت در دوران نقاهت پس از جراحی پلک کمی محدودتر از گزینه های شما پس از نوع دیگری از جراحی باشد. از آنجایی که چشمان شما ممکن است به راحتی خسته شود، جراح شما توصیه می کند که زیاد تلویزیون تماشا نکنید یا سعی کنید کتاب یا مجله بخوانید. در عوض، گوش دادن به کتاب‌های صوتی یا پادکست ممکن است راه راحت‌تری برای گذراندن وقت شما باشد. همچنین امکان دارد مجبور شوید زمان خود را برای بررسی ایمیل، استفاده از رایانه یا بازی با گوشی هوشمند خود در چند روز اول محدود کنید.

فعالیت هایی که نیاز به فعالیت بدنی زیادی دارند، مانند ورزش کردن، در طول دوره بهبودی شما نیز ممنوع است. جراح شما قطعا پیاده روی به طور منظم را توصیه کند، اما از هر چیزی که شامل خم شدن و بلند کردن بدن است باید برای چند هفته اجتناب شود البته نکته مهم عمل جراحی پلک و حفاظت از نور خورشید است که باید حتما عینک آفتابی استفاده کنید.

خدمات کلینیک گونه : بلفاروپلاستی پلک پایین

نکاتی برای تورم

در کنار دادن زمان به چشمان خود برای بهبودی و کاهش تورم، چند کار وجود دارد که می توانید برای بهبود آن انجام دهید. بالا نگه داشتن سر در روزها و هفته های پس از جراحی به طور کلی توصیه می شود تا مایعات در نزدیکی چشم جمع نشود. این بدان معناست که هنگام خواب صاف بنشینید و سر خود را بالا نگه دارید. به طور معمول، خوابیدن به پشت در حالی که سرتان توسط چند بالش حمایت می شود، توصیه می شود.

رژیم غذایی شما پس از جراحی نیز بر میزان تورم شما تأثیر می گذارد. هیدراته نگه داشتن بدن به شما کمک می کند تا از احتباس مایعات جلوگیری کنید، همانطور که از مصرف زیاد غذاهای شور نیز اجتناب می کنید. سعی کنید در هفته های بعد از جراحی از خوردن تنقلات نمکی و غذاهای بسیار فرآوری شده خودداری کنید. رژیم غذایی حاوی غذاهای کامل که سدیم کمی دارند نه تنها به شما کمک می کند از تورم اضافی جلوگیری کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود پیدا کنید، زیرا این غذاها سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که بدن شما برای بازیابی نیاز دارد.

نکات مهم در مورد آرایش چشم

اگر عاشق آرایش چشم هستید، یک سوال ممکن است بعد از جراحی برایتان پیش بیاید این است که تا چه زمانی می توانید دوباره آن را شروع کنید؟ پاسخ به نوع آرایش شما بستگی دارد. معمولاً ایده خوبی است که برای مثال، قبل از شروع تلاش برای پنهان کردن هرگونه کبودی، حدود یک هفته صبر کنید. صبر کردن به جای بخیه شما زمان می‌دهد تا بهبود پیدا کنند و به شما کمک می‌کند تا از عفونت ناحیه چشم با آرایش خود جلوگیری کنید.

اگر از طرفداران سایه چشم های براق یا درخشان هستید، ممکن است قبل از شروع مجدد استفاده از آن محصولات، بیشتر منتظر بمانید. ذرات ریز زرق و برق می تواند چشم های در حال بهبودی شما را تحریک کند، اگر خیلی زود پس از عمل شروع به آرایش کنید.

عمل جراحی پلک و حفاظت از نور خورشید

محافظت از چشم‌هایتان نه تنها به روند بهبودی کمک می‌کند. همچنین می تواند به طولانی شدن نتایج جراحی شما کمک کند. در بیشتر موارد، جراح شما پس از جراحی پلک خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را توصیه می کند. اشعه خورشید می تواند باعث تغییر رنگ و بدتر شدن جای زخم با بهبودی برش ها شود. حتی پس از بهبودی چشم‌هایتان، محافظت از آن‌ها در برابر نور خورشید ضروری است. هر روز از کرم دور چشم با SPF حداقل 30 استفاده کنید. عینک آفتابی با محافظ UV نیز ایده خوبی است، به خصوص در روزهای آفتابی و گرم.جراحی پلک می‌تواند ظاهری جوان‌تر و درخشان‌تر به شما بدهد، اما مهم است که بدانید روند بهبودی شامل چه مواردی می‌شود.