عمل زیبایی چشم

عمل زیبایی چشم یک عمل جراحی برای زیبایی بیشتر صورت و چهره محسوب می شود. جراحی را می توان بر روی پلک های بالایی، پلک های تحتانی یا هر دو انجام داد. چه بخواهید ظاهر خود را بهبود ببخشید و چه با مشکلات عملکردی پلک های خود مواجه هستید، لیفت پلک می تواند ناحیه اطراف چشم شما را جوان کند. شل یا افتادگی پوست که چین ‌خوردگی ایجاد می ‌کند یا خط طبیعی پلک فوقانی را مختل می‌ کند و گاهی اوقات بینایی را مختل می‌ کند می تواند از علل نیاز به عمل زیبایی چشم در لیفت صورت و لیفت پلک (بلفاروپلاستی) باشد. رسوبات چربی که به صورت پف کردگی در پلک ها ظاهر می شوند، کیسه های زیر چشم

افتادگی پلک های پایین که سفیدی زیر عنبیه را نمایان میکند، پوست اضافی و چین و چروک های ریز پلک پایین، همگی می تواند عامل این ناهمگونی چشم باشند. در این مقاله قصد داریم در مورد عمل زیبایی چشم بیشتر صحبت کنیم.

انواع عمل زیبایی چشم

می دانیم که برای زیباسازی صورت غالبا از لیفت صورت استفاده می کنند. در لیفت صورت از عمل زیبایی چشم نیز بهره می برند. اما چه نوع از عمل نیاز است؟ برخی از انواع عمل زیبایی چشم عبارتند از:

  • بلفاروپلاستی؛ برای ترمیم افتادگی پلک، پزشک یک برش یا برش های کوچک برای برداشتن پوست و ماهیچه و تغییر موقعیت چربی ایجاد می کند.
  • جراحی های گلوکوم برای کاشت گلوکوم؛ پزشک یک لوله کوچک به نام شانت را در سفیدی چشم شما قرار می دهد. این لوله کمک می کند تا مایع اضافی از چشم شما خارج شود و فشار چشم شما کاهش یابد. در ترابکولکتومی، پزشک یک سوراخ کوچک در بالای چشم، زیر پلک شما ایجاد می کند تا مایع اضافی تخلیه شود.
  • لیزیک (لیزر کراتومیلوسیس درجا)؛ در این جراحی لیزر چشم، پزشک از یک پرتو قوی نور (لیزر) برای تغییر شکل قرنیه استفاده می‌کند که بینایی را برای بزرگسالان مبتلا به نزدیک ‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم شفاف ‌تر می‌ کند.
  • جراحی های شبکیه چشم چندین روش برای ترمیم شبکیه آسیب دیده یا جدا شده وجود دارد که برخی از آنها ممکن است به صورت ترکیبی استفاده شوند. برای ایجاد اسکارهای کوچک که پارگی یا سوراخی را برطرف می ‌کند و به نگه داشتن شبکیه چشم شما کمک می‌ کند، ممکن است پزشک از یک پروب انجماد (کرایوپکسی) استفاده کند یا برای ایجاد یک سوختگی کوچک (فتوکاگولاسیون) از لیزر استفاده کند.

جرحی زیبایی چشم

ملاحظات بیهوشی در عمل زیبایی چشم

ملاحظات بیهوشی در عمل زیبایی چشم چیست؟ برخی از انواع جراحی چشم وجود دارد که در آن بیهوشی عمومی، که شما را در طول کل عمل بیهوش نگه می دارد، یا ضروری است یا یک گزینه. با این حال، به احتمال زیاد آرام ‌بخشی تحت نظارت برای آرام کردن شما، با یک بلوک بی‌ حسی منطقه ‌ای مکمل برای جلوگیری از احساس درد، دریافت خواهید کرد. آرام بخش معمولاً از طریق یک IV که در ورید قرار می گیرد، ارائه می شود. بلوک ها از طریق تزریق در نزدیکی چشم ایجاد می شوند.

اگرچه میزان آرام ‌بخشی بسته به روش و بیمار متفاوت است، اما اغلب به حداقل می ‌رسد تا شما بیدار بمانید و در عین حال آرامش داشته باشید. این میزان آرام بخش برای جراحی چشم بسیار مهم است زیرا پزشک نمی خواهد سر شما حرکت کند. توجه ویژه برای لیفت صورت که در آن از لیفت پلک یا بلفاروپلاستی استفاده می کنند، این است که آرام‌ بخشی بیش از حد باعث می ‌شود که پلک ‌های شما از حالت معمول افتاده ‌تر به نظر برسند و در نتیجه جراح اصلاح بیش از حد را انجام دهد.

آرام بخشی تحت نظارت نیز در بیشتر موارد به دلیل قرار گرفتن جراح و متخصص بیهوشی در حین جراحی چشم ترجیح داده می شود. برای اکثر جراحی های دیگر، متخصص بیهوشی در کنار سر بیمار قرار می گیرد و جراح نزدیک وسط بدن است. برای جراحی های چشم، موقعیت ها برعکس می شوند. این امر مداخله سریع برای انجام اقدامات اصلاحی را برای متخصص بیهوشی دشوارتر می کند اگر بیمار مشکلات تنفسی داشته باشد، که بیشتر در بیهوشی عمومی رخ می دهد. برای برخی از جراحی‌ های چشم، مانند لیزیک، استفاده از قطره‌ های بی ‌حس کننده به عنوان یک بی ‌حسی موضعی کافی است تا در طول عمل راحت باشید.

بعد از عمل زیبایی چشم چه اتفاقی می افتد؟

بعد از عمل زیبایی چشم چه اتفاقی می افتد؟ اگر یک عمل لیفت صورت انجام داده اید و با عمل زیبایی چشم این کار را به پایان برده اید، به یک راننده بزرگسال نیاز دارید تا شما را به خانه برساند. ارائه دهنده شما اطلاعاتی را در مورد آنچه انتظار دارید از نظر درد، داروها، پوشاندن چشم، موقعیت سر و بهبود بینایی به شما ارائه می دهد. شما باید خیلی زود پس از جراحی یک قرار ملاقات داشته باشید. زمان بهبودی همچنین به نوع جراحی شما بستگی دارد.

بعد از عمل زیبایی چشم چه اتفاقی می افتد؟

خطرات عمل زیبایی چشم

خطرات عمل زیبایی چشم چیست؟ اکثر جراحی های رایج چشم بسیار ایمن هستند. با این حال، با همه رویه ها، خطرات وجود دارد. خطرات یا عوارض جراحی چشم بسته به نوع جراحی متفاوت است. به طور کلی، خطرات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خشکی چشم
  • دیدن تابش خیره کننده یا هاله
  • عفونت
  • خون ریزی
  • تاری دید
  • کاهش بینایی

مهم است که قبل از انجام عمل، مزایا و خطرات را با چشم پزشک خود بررسی و درک کنید.

در این مقاله در مورد عمل زیبایی چشم مطالبی را عنوان نمودیم. اشاره کردیم که چه نوع عمل چشمی می تواند انجام شود و در چه مواردی نیاز به عمل زیبایی چشم خواهید داشت. همچنین در مورد برخی ملاحظات بیهوشی که در عمل زیبایی چشم باید مورد توجه قرار گیرد نیز مطالبی را بیان کردیم. در پایان نیز در مورد برخی خطرات این نوع عمل صحبت کردیم.