عمل پف زیر چشم

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد دچار پف چشم می شوند، 1- از جمله رژیم غذایی پر نمک؛ مصرف زیاد غذاهای نمکی باعث احتباس آب و ورم می شود. 2- آلرژی؛ احتقان و التهاب ناشی از آلرژی گاهی اوقات می تواند پف زیر چشم را تشدید کند. 3- شرایط پزشکی؛ برخی از شرایط سلامتی مانند مشکلات تیروئید می تواند باعث تورم چشم شود. 4- ژنتیک؛ داشتن کیسه های زیر چشم می تواند یک ویژگی فیزیکی باشد که در خانواده شما وجود دارد. روند طبیعی پیری؛ با افزایش سن، استحکام پوست و عضلات از دست می ‌رود.

شایع ‌ترین علت پف زیر چشم، پیری طبیعی است. پوست مسن ‌تر خیلی شل می‌ شود و تمایل به افتادن یا چروک شدن دارد. ماهیچه ‌ها و بافت ‌های اطراف چشم نیز می ‌توانند ضعیف شده و به ظاهر چرک کمک کنند. این تضعیف به چربی اطراف چشم اجازه می دهد تا بیرون زده و ظاهری حباب مانند ایجاد کند. لیفت پلک (بلفاروپلاستی) در لیفت صورت از راه های از بین بردن پف زیر چشم است. 

در این مقاله قصد داریم در مورد عمل پف زیر چشم به بیان مطالبی بپردازیم. 

پف زیر چشم چیست؟

قبل از اینکه در مورد عمل پف زیر چشم صحبت کنیم اجازه دهید ببینیم اصولا پف زیر چشم چیست؟ کیسه های زیر چشم تورم خفیف یا پف زیر چشم است. با افزایش سن و ضعیف شدن بافت های اطراف چشم، از جمله برخی از ماهیچه های پشتیبان پلک، آنها شایع هستند. چربی ‌هایی که به حمایت از چشم ‌ها کمک می ‌کنند، می ‌توانند به پلک‌ های پایینی حرکت کنند و باعث پف‌ کردن آنها شوند. همچنین ممکن است مایع زیر چشم شما جمع شود. کیسه های زیر چشم معمولاً یک نگرانی زیبایی هستند و به ندرت نشانه یک بیماری جدی هستند. درمان ‌های خانگی، مانند کمپرس سرد، می ‌تواند به بهبود ظاهر آنها کمک کند. برای پف مداوم یا آزار دهنده زیر چشم، جراحی پلک ممکن است یک گزینه باشد.

پف چشم ها که با احتباس مایع در اطراف پلک و زیر چشم مشخص می شود، می تواند ناشی از تعدادی از عوامل مختلف باشد. دلایل آن می تواند به سادگی نخوابیدن یا خوردن نمک زیاد باشد. شما می توانید به روش های مختلفی از شر پف چشم خلاص شوید، از بهبود خواب یا استفاده از کمپرس سرد گرفته تا استفاده از داروهای موضعی یا انجام جراحی زیبایی. اصطلاحات “چشم های پف کرده” (که گاهی اوقات به عنوان “کیسه های زیر چشم” شناخته می شود) و “چشم های متورم” گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما آنها به دو وضعیت متفاوت اشاره دارند. چشم های متورم به دلیل پاسخ التهابی به یک آلرژن، عفونت یا آسیب ایجاد می شود، در حالی که چشم های پف کرده پلک های نرم و متورم هستند که به دلیل احتباس آب، کمبود خواب یا ویژگی های ژنتیکی مانند افتادگی یا پف پلک های مرتبط با افزایش سن است.

عمل پف زیر چشم

روش از بین بردن پف زیر چشم

در ادامه بحث عمل پف زیر چشم بیایید روش از بین بردن پف زیر چشم را بیان کنیم. بسته به علت، روش های مختلفی برای کاهش پف زیر چشم وجود دارد. درمان ‌های خانگی می ‌توانند به‌ طور موقت پلک ‌های تحتانی را که گاهی به دلیل تجمع مایع در ناحیه زیر چشم متورم می ‌شوند، کوچک کنند. اما درمان‌ های خانگی و محصولات بدون نسخه نمی‌ توانند کارهای زیادی انجام دهند، بلکه برای از بین بردن مؤثر کیسه‌ های زیر چشم که برجسته و دائمی هستند، درمان پزشکی اغلب ضروری است. همانطور که بیان کردیم لیفت پلک (بلفاروپلاستی) در لیفت صورت از راه های از بین بردن پف زیر چشم است.

خدمات گونه کلینیک : لیفت غبغب

درمان پف زیر چشم

همانطور که می دانیم لیفت پلک (بلفاروپلاستی) در لیفت صورت از راه های از بین بردن پف زیر چشم است. اما برای درمان پف زیر چشم از دو راه کلی می توان استفاده نمود؛ روش غیر جراحی و روش جراحی. اگر از کیسه های زیر چشم سیر شده اید، این درمان های پزشکی می توانند آنها را بهبود بخشیده و حتی از بین ببرند.

گزینه های غیر جراحی:

این درمان های غیر تهاجمی ناحیه زیر چشم را صاف می کند که عبارتند از: 

  • فیلر؛ این درمان یک ماده پرکننده (معمولا اسید هیالورونیک، که یک ماده ژله مانند است) را در جایی قرار می دهد که ناحیه زیر چشم و گونه ها به هم می رسند تا یک انتقال صاف ایجاد کنند. تزریق در مطب پزشک و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. نتایج 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند.
  • لایه برداری با لیزر؛ این روش درمانی از لیزر برای حذف لایه های سطحی پوست چروک شده در ناحیه زیر چشم و تحریک رشد کلاژن جدید و در نتیجه سفت شدن پوست استفاده می کند. بسته به نوع پوست و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نتایج می تواند سال ها باقی بماند.
  • لایه برداری شیمیایی؛ لایه برداری شیمیایی همچنین با از بین بردن لایه های رویی سطحی، چین و چروک پوست زیر چشم را درمان می کند. استفاده از محلول های شیمیایی در مطب سلول های قدیمی پوست را حل می کند تا پوستی سفت تر و روشن تر نمایان شود. بسته به نوع پوست و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نتایج می تواند چند سال باقی بماند.

گزینه جراحی:

در این حالت از عمل پف زیر چشم استفاده می شود. لیفت پلک پایین در عمل لیفت صورت (بلفاروپلاستی) یک عمل سرپایی است که در آن جراح چربی ناحیه پایین چشم را دوباره تنظیم می کند و ماهیچه و پوست را سفت می کند تا ظاهری صاف ایجاد کند. در بیشتر موارد، لیفت پلک پایین باعث خلاص شدن از شر کیسه‌ های زیر چشم می‌ شود. به ندرت پیش می‌آید که افراد در آینده نیاز به لمس کردن داشته باشند.

در این مقاله در مورد عمل پف زیر چشم مطالبی را بیان کردیم. اشاره کردیم که برای از بین بردن پف زیر چشم چه کارهایی باید انجام داد. در مورد خود پف زیر چشم صحبت کرده و عوامل به وجود آورنده آن را بیان کردیم. راه های جلوگیری از این عارضه را بیان کرده و در مورد انواع درمان پزشکی آن نیز توضیحاتی دادیم.