عوارض جانبی جراحی پلک

بلفاروپلاستی که لیفت پلک نیز نامیده می‌شود، یک عمل جراحی پلاستیک است که پوست، چربی و ماهیچه‌های بالا و پایین چشم را از بین می‌برد. با افزایش سن، پوست و سایر بافت‌ها در این نواحی می‌توانند شل و شل شوند که ممکن است ظاهری خسته و مسن‌تر ایجاد کند. در موارد شدید، شلی بیش از حد پوست در پلک‌های بالایی می‌تواند دید محیطی را مخفی کند. اما لیفت پلک می تواند این بافت اضافی را از بین ببرد و ظاهری پهن تر و جوان تر به چشم ها بدهد.

علائمی که ممکن است به بلفاروپلاستی نیاز داشته باشید عبارتند از:

  • افتادگی و افتادگی پلک ها
  • کیسه های زیر چشم که با یک خواب کامل شب بهبود نمی یابند
  • رسوب چربی زیر چشم
  • چین و چروک پلک و پوست بیش از حد در پلک های پایین
  • مشکل در دیدن به دلیل پوست اطراف چشم
  • میل به جوانتر و بیدار تر به نظر رسیدن با چشمانی بازار

با این حال، بلفاروپلاستی یک روش پیچیده است که اگر به درستی انجام نشود، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. در زیر اطلاعات بیشتری برای توجه شما وجود دارد. اگر تصمیم دارید بلفاروپلاستی برای شما مناسب است، سایر روش‌ها را می‌توان به طور همزمان انجام داد، از جمله لیفت صورت یا بزرگ کردن سینه.

بررسی اجمالی روند بلفاروپلاستی

اگر بلفاروپلاستی پلک بالایی و پایینی انجام می دهید، جراح معمولاً از پلک بالایی شروع می کند. آنها در امتداد چین پلک برش داده، مقدار کمی از ماهیچه، پوست و چربی را خارج می کنند و سپس برش ها را می بندند. آنها برش را در زیر مژه های پایینی روی پلک های پایینی شما ایجاد می کنند، چه در چین و چه در داخل پلک. بافت و چربی اضافی برداشته می شود و چربی اضافی زیر چشم دوباره توزیع می شود تا ظاهر کیسه ای کاهش یابد.

بیماران مبتلا به افتادگی پوست پلک در نزدیکی مردمک ها ممکن است به پتوز نیاز داشته باشند که قدرت عضلات پلک را افزایش می دهد.

بررسی اجمالی روند بلفاروپلاستی

شایع ترین مشکلات جراحی بلفاروپلاستی  و لیفت با نخ

درک این نکته مهم است که جراحی پلک ممکن است ساده به نظر برسد، اما اینطور نیست. این پیچیده و نزدیک به چشم است، بنابراین اگر جراح ماهر و با تجربه نباشد، چندین چیز ممکن است اشتباه شود. به همین دلیل انجام تکالیف در هنگام انتخاب جراح بسیار مهم است.

چربی بیش از حد حذف شده است

برداشتن چربی از پلک بالا و پایین معمولاً یکی از اهداف این روش است. اما ممکن است چیزهای خوبی وجود داشته باشد. برداشتن بیش از حد چربی، که به آن هالوینگ گفته می شود، می تواند چشم ها را بیش از حد باز نشان دهد و ظاهری مبهوت کننده به شما بدهد. احتمالاً پس از بلفاروپلاستی اینگونه نیست که می خواهید ظاهر شوید. شما می توانید با صحبت کردن با جراح خود در مورد نتایج مورد نظر از قبل به حل این مشکل کمک کنید. همچنین عکس قبل و بعد از جراحی های قبلی پلک را درخواست کنید.

کبودی بیش از حد

تکنیک های جراحی نامناسب لزوماً باعث این مشکل نمی شوند. واکنش هر فردی به جراحی پلاستیک متفاوت است و ممکن است بیشتر از سایر بیماران کبود شوید. با این حال، یک جراح پلاستیک بسیار ماهر اغلب می تواند کبودی را با تکنیک های تصفیه شده کاهش دهد. از سوی دیگر، جراح تهاجمی تر می تواند کبودی بیشتری در اطراف چشم ها و پلک ها ایجاد کند. خوشبختانه اکثر کبودی ها با زمان کافی بهبود می یابند. اما ممکن است تفاوت هایی در ظاهر چشم ها وجود داشته باشد، یا ممکن است زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشید.

انتخاب جراح با تجربه اثبات شده و ظرافت جراحی فراوان در جراحی پلک ضروری است. همانطور که قبلاً ذکر شد، دیدن عکس‌های قبل و بعد از بیماران قبلی مفید است تا از توانایی‌های جراح آگاهی پیدا کنید.

کبودی بیش از حد

عدم تقارن

بنابراین، تصمیم گرفتید بلفاروپلاستی انجام دهید، اما پس از بهبودی، چشم‌ها شبیه به هم نیستند. نامتقارن بودن چشم ها یا پلک ها یکی از مشکلات رایج این روش است. ممکن است ناشی از تحریک بیش از حد بافت های پلک باشد. یا ممکن است چشمان شما در پاسخ به جراحی به طرق مختلف تغییر کند.

 

پس از بهبودی کامل، جراح می تواند عدم تقارن را با جراحی تجدید نظر برطرف کند. می توان از برخی عدم تقارن جلوگیری کرد، اما به یاد داشته باشید که گفتن اینکه چگونه قسمت های مختلف صورت پس از یک روش بهبود می یابند، سخت است.

موقعیت نامناسب پلک پایین

جراحی پلک پایین ظریف و میلی متری است و گاهی اوقات کمتر تفاوت زیادی در ظاهر شما ایجاد می کند. قرار دادن نادرست پلک پایین یک اشتباه رایج جراحی است که می تواند چشم ها را دو اندازه متفاوت کند. جراحی تجدید نظر می تواند این مشکل را پس از بهبودی برای چند ماه برطرف کند.

نمی توان چشم ها را بست

این یک عارضه نادر است، اما بسیار مشکل ساز است. اگر پوست بیش از حد برداشته شود یا برش ها در نقاط نامناسبی باشند، بسته نشدن کامل پلک ها اتفاق می افتد. برخی از بیماران برای جراحی ارزان قیمت پلک به خارج از کشور می روند که می تواند منجر به جراحی شود. اگر پوست بیش از حد خارج شود، بستن چشم ها دشوار است.

پس از بیرون آوردن پوست، ترمیم آن دشوار است. پوست پلک نازک ترین و ظریف ترین پوست بدن است. به همین دلیل است که جراحان بسیار ماهر در برداشتن پوست پلک محافظه کار هستند. اگر به اندازه کافی برداشته نشده باشد، می توانند در جراحی تجدید نظر بروند و کمی بیشتر اصلاح کنند.