عوارض و خطرات جراحی غبغب

یک گردن نازک، خوش فرم و زیبا تمام صورت و بدن را زیبا جلوه میدهد، اما در هر سنی ممکن است به دلیل عوامل مختلف از جمله افزایش وزن و ژنتیک، ضخیم شود و گردن دچار افزایش چربی و افتادگی پوست شود که در این صورت شکل گردن را تغییر خواهد داد و به زیبایی افراد لطمه می زند، لیپوساکشن گردن روشی آسان و موثر برای ایجاد خط گردن زیبا و طبیعی است، اما عوارض و خطراتی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

لیپوساکشن چگونه انجام می شود؟

ساکشن غبغب یا گردن نوعی جراحی زیبایی است که می تواند در مدت زمان کوتاهی نتایج رضایت بخشی را برای بیماران به همراه داشته باشد. باید بدانید که چربی زیر چانه با رژیم غذایی یا ورزش قابل کاهش نیست. در واقع این نوع روش های کاهش وزن هیچ تغییری در ناحیه غبغب و گردن نخواهند داشت. ولی با انجام عمل لیپوساکشن غبغب و گردن، علاوه بر رفع چربی این ناحیه، پوست   نیز کشیده می شود.

عوارض و خطرات رفع غبغب:

عوارض جانبی و خطرات ساکشن در گردن مانند سایر نقاط دیگر بدن است و احتمال دارد فرد دچار خون ریزی، فرورفتگی یا جای زخم در محل جراحی، عدم تقارن بین فک و گردن، عفونت و عوارض جانبی شود. از جمله بیهوشی ، درد و تورم در گردن، تجمع مایعات و نیاز به ساکشن مکرر.

عمل های مختلفی برای برداشتن چربی از قسمت های مختلف بدن انجام می شود که پزشک باید قبل از عمل، فواید و عوارض ساکشن را به بیمار توضیح دهد و همچنین دستورات لازم را پس از عمل به او اطلاع دهد.زیرا هر عمل برای هر فرد با فرد دیگری متفاوت است. معمولا بعد از هر عمل افراد با واکنش های متفاوتی مواجه خواهد شد اما به طور کلی در صورت ساکشن افراد تا چند روز در ناحیه ساکشن دچار زخم و کبودی می شوند که پس از انجام عمل ساکشن بیمار باید با پزشک مشورت کند.

اگرچه ساکشن چربی گردن معمولا با بی حسی موضعی انجام می شود، اما نوع درمان و انتخاب بیهوشی توسط پزشک متخصص انتخاب می شود و این بستگی به میزان چربی گردن و زمان معاینه گردن توسط پزشک دارد. 

فرآیند لیپوساکشن که توسط پزشک متخصص در مطب با تجهیزات مناسب انجام می شود، معمولا بی خطر است ولی اگر ناحیه تحت درمان بزرگ باشد، خطرات نیز افزایش می یابد.

عوارض پس از عمل غبغب شامل موارد زیر است:

تورم، کبودی و درد موقت،بی حسی در اطراف و در ناحیه تحت درمان ،التهاب خفیف و جای زخم در اطراف بخیه ها،ناهمواری پوست ،اما پوست پس از چند ماه سفت شده و بهبود می یابد، اما در برخی افراد پوست شل باقی می ماند.

عوارض جانبی که کمتر رایج هستند:

تغییر رنگ پوست دائمی

سطح ناهموار پوست در اطراف ناحیه تحت درمان

گرمای ایجاد شده در حین لیپوساکشن می تواند پوست را بسوزاند یا به بافت زیر پوست آسیب برساند که باعث آسیب به اعصاب پوست میشود.

نوع بیهوشی برای ساکشن چیست؟

روش های مختلفی برای جراحی زیبایی غبغب و گردن وجود دارد. بهترین روش برای برداشتن چربی از این نواحی با توجه به میزان چربی و شرایط بیمار توسط پزشک متخصص تعیین خواهد شد. برای مثال، یک پزشک متخصص می تواند تعیین کند که آیا لیپوساکشن یا لیفت گردن تحت بیهوشی یک روش مناسب برای بیمار است یا خیر. به طور کلی افرادی که نمی توانند جراحی تحت بیهوشی عمومی را تحمل کنند باید از تکنیک های جراحی با بی حسی موضعی استفاده کنند.

ساکشن غبغب و گردن با کمک دستگاه برای چه کسانی مناسب است؟

لیپوساکشن غیر جراحی برای افرادی مناسب است که پوست آنها خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کرده است. چنین افرادی پوست جوان تری دارند و هدف از لیپوساکشن فقط حذف چربی های اضافی زیر پوست است. در واقع مواردی مانند شل شدن و چین و چروک پوست این افراد را آزار نخواهد داد. میزان کشسانی پوست و مقاومت آن توسط پزشک در طول معاینه تعیین می شود. بر اساس این آزمایشات و برخی معاینات، پزشک متخصص می تواند تشخیص دهد که کدام یک از روش های ساکشن غبغب و گردن برای فرد مناسب تر است.

اگر می خواهید بدانید بعد از لیپوساکشن غبغب چه عوارض بیشتری وجود دارد به موارد زیر توجه کنید:

تغییرات در رنگدانه های پوست ،عدم تقارن اجزای صورت ، خونریزی، عوارض ناشی از بیهوشی، کاهش حساسیت پوست صورت ،عفونت و تب (نادر)، احساس درد و گزگز،آسیب عصبی جای زخم که باعث میشود  نتایج عمل چندان رضایت بخش نباشد. بنابراین، مهم است که انتظارات خود از جراحی را قبل از اقدام به عمل با پزشک خود در میان بگذارید.

تجربه نشان داده است که اگر فردی وزن ثابتی داشته باشد و در طول زمان تغییرات قابل توجهی در وزن نداشته باشد، اثر لیپوساکشن دائمی خواهد بود.

مراحل انجام عمل ساکشن غبغب چیست؟

در مرحله اول، یک جراح مجرب وضعیت چانه و گردن بیمار را بررسی می کند و بهترین مکان را برای قرار دادن کانال مشخص می کند. مرحله بعدی ضدعفونی کردن پوست ناحیه مورد نظر است. پس از آن، جراح داروهای آرام بخش تجویز می کند یا در صورت لزوم یک بی حس کننده موضعی تزریق می کند.حال باید برش های کوچک و نازکی در ناحیه مورد نظر ایجاد شود تا بتوان کانال را از طریق آنها وارد کرد. برای از بین بردن چربی اضافی در ناحیه گردن، کانال باید به صورت رفت و برگشتی از زیر پوست عبور داده شود. پزشک بر اساس میزان مناسب چربی در ناحیه مورد نظر عمل ساکشن را تا صاف و یکنواخت شدن پوست ادامه می دهد.

پس از پایان عمل ساکشن، در صورت تشخیص پزشک، بانداژ آن ناحیه صورت میگیرد. به طور معمول، ناحیه عمل را می توان با چانه بند مخصوص برای تثبیت نتایج جراحی حمایت کرد.