تزریق های زیبایی در کلینیک گونه

پزشکان در تلاش برای حفظ ظاهری جوان یا بازسازی ناهنجاری های صورت، از فناوری های جدید استفاده کرده اند. در اواخر دهه 1800، اندکی پس از اختراع سرنگ، از عوامل شیمیایی برای بزرگ کردن صورت استفاده شد. متأسفانه، تاریخ به ما آموخته است که از فناوری های جدید باید با احتیاط استفاده کرد، زیرا ممکن است عوارضی رخ دهد، گاهی اوقات چندین سال پس از درمان اولیه عوارض و خطرات خود را نشان می دهد. اولین ماده تزریق های زیبایی پارافین بود که پس از تشریح عوارض مهاجرت، آمبولیزاسیون و تشکیل گرانولوم، استفاده از آن کنار گذاشته شد. اخیراً، استفاده از سیلیکون توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به دلیل عوارض مشابه ممنوع شد. در سال 1981، کلاژن گاوی اولین ماده تزریقی بود که توسط FDA برای تزریق لوازم آرایشی تایید شد. از زمان تایید آن، ده‌ها ماده پرکننده تزریقی ساخته شده‌اند، و بسیاری از آن‌ها در حال حاضر برای استفاده آرایشی تایید شده‌اند. این مقاله به بررسی انواع تزریق های زیبایی می پردازیم این عمل های جراحی شامل مواردی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

درمان های تزریق های زیبایی توسط بسیاری از افراد به عنوان راه حلی برای کاهش چین و چروک صورت و دستیابی به پوستی صاف تر انتخاب می شود.

با گذشت زمان، تمام نواحی پوست بدن پیر می‌شوند و آسیب عمدتاً ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است. این قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند منجر به چین و چروک صورت، افتادگی، خشکی، لکه ها و رشد کبد شود. سیگار کشیدن و عوامل ارثی نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشند.

مردم به طور فزاینده ای به درمان های زیبایی و/یا تزریق های زیبایی روی می آورند تا با این ویژگی های پیری مبارزه کنند. درمان‌های موجود از روش‌های جراحی تا تکنیک‌ های جوان‌ سازی مانند لایه‌ برداری شیمیایی، درم ابریژن و لایه‌برداری با لیزر را شامل می‌شود. سایر گزینه های محبوب شامل استفاده از تزریق بوتاکس و پرکننده های پوستی تزریقی است.

تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم نوع A نوعی سم عصبی است که توسط باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. دوزهای کوچک تزریقی این سم باعث فلج شدن و شل شدن عضلات صورت می شود که در نهایت چین و چروک و خطوط اخم را کمتر آشکار می کند.

معمولاً نیازی به بی حسی موضعی نیست. پوست تمیز می شود و درمان به مناطقی از صورت که نیاز است تزریق می شود. هر ناحیه معمولاً به چندین تزریق نیاز دارد و فرآیند حدود ده دقیقه طول می کشد.

اثرات بلافاصله آشکار نمی شود. درمان چند روز طول می کشد تا تاثیر داشته باشد و بعد از حدود دو هفته اثرات کامل حاصل می شود. این اثرات معمولاً چهار تا شش ماه طول می کشد و پس از آن تزریق های بیشتری برای حفظ آنها لازم است. جایگزین بوتاکس می تواند، لیفت ابرو، لیفت با نخ، لیفت پلک، بلفاروپلاستی و لیفت صورت هم باشد. این موارد هرچند که تزریق های زیبایی به حساب نمی آیند اما با جراحی های کوچک و سرپایی چروک های سطح پوست شما را کاهش داده و محو می کنند.

فیلرهای پوستی

چهار نوع اصلی فیلر برای تزریق های زیبایی وجود دارد که شامل چربی، کلاژن، اسید هیالورونیک و حامل های حاوی میکروسفر مواد دیگری مانند پلی متیل متاکریلات (PMMA) می شود. لیفت غبغب، بوکال فت، تخلیه غبغب درمان های غیر تهاجمی برای رفع غبغب و چین و چروک های زیر گردن است.

در تزریق های زیبایی چربی از قسمتی از بدن بیمار مانند باسن یا شکم گرفته می شود و دوباره به قسمت هایی از صورت که شروع به از دست دادن چربی کرده اند تزریق می شود. این می تواند چین و چروک ها را صاف کند، پری صورت را افزایش دهد و نواحی توخالی را ایجاد کند. چربی پیوند شده برای “گرفتن” باید منبع خون خود را توسعه دهد، در این صورت پیوند “شکوفه می دهد” و به بخشی دائمی از بافت صورت تبدیل می شود. این بسیار موثرتر از استفاده از پرکننده های مصنوعی است که اغلب حداقل یک بار در سال نیاز به درمان های نگهدارنده دارند.

تزریق کلاژن

دومین لایه پوست که در زیر لایه خارجی (اپیدرم) قرار دارد، درم نامیده می شود. درم بیشتر از پروتئینی به نام کلاژن ساخته شده است، شبکه ای از الیاف که از رشد سلول ها و عروق خونی پشتیبانی می کند. کلاژن را می توان به صورت تزریق کرد تا علائم پیری را کاهش دهد، به صورت حجم بیشتری دهد و جای زخم را پر کند. نتایج ممکن است تا چهار ماه ادامه داشته باشد.

اسید هیالورونیک (HA)

اسید هیالورنیک HA یک ماده طبیعی در بدن انسان است که به عنوان شبکه ای برای انتقال مواد مغذی از خون به سلول های پوست عمل می کند. هنگامی که HA به پوست تزریق می شود، مانند یک بالشتک متورم عمل می کند، از بافت ها و ساختارهای صورت که ممکن است خاصیت ارتجاعی کمتری پیدا کرده یا حجم آن از دست رفته باشد، حمایت می کند. اثرات بین شش تا نه ماه طول می کشد، پس از آن می توان آنها را با درمان های بالا حفظ کرد. اینها معمولاً دو بار در سال داده می شوند.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

این تزریق های زیبایی برای درمان چین و چروک های متوسط تا شدید استفاده می شود. همچنین برای پرتر نشان دادن گونه ها و صاف کردن خطوط دیگر صورت استفاده می شود. پرکننده از ذرات ریز کلسیم تشکیل شده است که در یک ژل صاف معلق هستند. گزارش شده است که این پرکننده باعث تحریک تولید طبیعی کلاژن می شود. هیدروکسی لاپاتیت کلسیم ضخیم تر از پرکننده HA است و نتایج می تواند تا 12 ماه ماندگار باشد.