لیفت اندوسکوپی ابرو چگونه انجام می‌شود؟

ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره دارند. معمولا افرادی که ابروهای پایینی دارند چهره ای خسته و سالخورده نشان می دهند. شکل اجزای صورت انسان زیبایی آنها را مشخص می کند. هر چه تناسب بین اجزای صورت بیشتر باشد، چهره فرد زیباتر می شود. گاهی به دلیل افزایش سن، تزریق نادرست بوتاکس، استرس های روحی و روانی و عوامل ژنتیکی، برخی افراد دچار ریزش ابرو می شوند.

این حالت معمولاً به اشتباه به عنوان افتادگی پلک شناخته می شود. در چنین شرایطی قاعدتاً پزشک متخصص پوست و ماهیچه های ابرو را تقویت می کند که به پلک فشار وارد می کند و با تغییر عضلات و پوست، لیفت اندوسکوپی ابرو انجام می شود.  این مشکل بر روابط اجتماعی و خانوادگی افراد نیز تأثیر می گذارد. در برخی موارد، به دلیل وجود ابروهای پایین آمده، دید محدود می شود و پلک توانایی باز شدن طبیعی خود را از دست می دهد.

اما با پیشرفت علم و فناوری، تکنیک های جدید و کم تهاجمی به وجود آمده است که جراح زیبایی می تواند برای درمان افتادگی پلک از آنها استفاده کند. لیفت ابرو آندوسکوپی یکی از این روش هاست که در آن پزشک با ایجاد برش هایی در نواحی خاصی در امتداد خط رویش مو یا داخل مو، لوله دستگاه آندوسکوپی را داخل پیشانی و زیر پوست قرار می دهد تا بتواند انجام دهد.

کسب اطلاعات دقیق در مورد جراحی زیبایی به ما این امکان را می دهد که بدون استرس و اضطراب آن را انجام دهیم. طبق گزارشی از دانشگاه جان هاپکینز در مریلند، برای انجام لیفت ابرو به روش اندوسکوپی، پزشک ابتدا ناحیه مورد نظر را با مواد ضدعفونی کننده تمیز می کند.

سپس کار را با ایجاد برش هایی به فاصله دو سانتیمتر از خطر رشد موهای زیرین شروع می کند.  پس از انجام محاسبات و انجام برش های متعدد در نواحی خاص، با استفاده از ابزار مناسب، دسترسی به ناحیه پیشانی تا ابرو باز می شود. این باز شدن از طریق همان برش ها بدون آسیب به سطح پوست ایجاد می شود.

خدمات کلینیک گونه : بوکال فت

پس از این مرحله پزشک با استفاده از آندوسکوپ و دوربین آن فضای داخلی عضلات و بافت های پیشانی و ابرو را بررسی می کند. سپس با بیان هدف جراحی و تغییرات لازم، با کمک ابزار ثانویه، تغییرات لازم را در عضلات و بافت چربی و پوست پیشانی ایجاد می کند.

هنگامی که جراحی لیفت با روش انتخابی پزشک انجام می شود، برش ها دوباره بخیه می شوند و با پانسمان های مناسب آغشته به پماد آنتی بیوتیک پوشانده می شوند. این عمل 1 تا 3 ساعت طول می کشد.

لیفت ابرو با آندوسکوپی

اکثر جراحان پلاستیک چشم از روش لیفت ابرو به روش آندوسکوپی استفاده می کنند که در مقایسه با روش های دیگر تهاجمی کمتری دارد، اما در عین حال، همه این روش ها اغلب می توانند به یک نتیجه منجر شوند. در تکنیک لیفت ابرو به روش اندوسکوپی، جراح چندین برش بسیار نازک درست در پشت خط مو ایجاد می کند.

سپس با استفاده از دوربین مخصوص و ابزار مخصوص، ماهیچه ها را حرکت داده و بافت های زیرین پیشانی را بالا می کشد و در نهایت برای اصلاح افتادگی ابروها و ایجاد ابروی جوان تر، چربی و بافت های اضافی را خارج می کند.

لیفت ابرو با آندوسکوپی

پوست صورت با افزایش سن یا به دلیل عوامل محیطی مختلف یا سبک زندگی ناسالم به تدریج شل شده و چربی زیر پوست را از دست می دهد. این عامل باعث افتادگی در برخی از نواحی مانند چشم ها یا گوشه های لب و بینی می شود و یا به صورت پوست اضافی در ناحیه کشاله ران ظاهر می شود.

هنگامی که این اتفاق برای صورت شما می افتد، می توانید با استفاده از انواع تکنیک های لیفت صورت ، پوست را سفت کنید و فرم صورت خود را حفظ کنید.لیفت صورت معمولاً به صورت سرپایی با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود و ممکن است دو تا پنج ساعت طول بکشد.

در جراحی سنتی لیفت صورت، پزشک پوست آویزان و اضافی را بریده و سفت می کند. البته امروزه لیفت صورت را می توان به راحتی و بدون خونریزی با استفاده از دستگاه لیزر انجام داد.

لیفت پلک یکی از عمل هایی است که در آن از تکنیک های خاصی در پزشکی استفاده می شود. در این عمل برشی بر روی پلک فرد ایجاد می شود و از طریق این برش پزشک با استفاده از تجربه و دانش خود، چربی های اضافی، ماهیچه هایی که باعث افتادگی پلک می شوند را از بین می برد و همچنین پوست ناشی از کشیدگی را از بین می برد.

این نوع جراحی عوارض زیادی دارد که تنها توسط پزشکان و متخصصان ما قابل حل است. این برداشت ها روی پلک بالایی افراد بسیار خاص و خاص انجام می شود اما روشی که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، جراحی پلک پایین است.

خدمات کلینیک گونه : بلفاروپلاستی

در جراحی لیفت پلک تحتانی، برش هایی ایجاد می شود که از طریق آن چربی و پوست اضافی برداشته می شود. فقط باید در نظر داشت که برداشتن چربی از پلک پایین باید تا حدی انجام شود، زیرا با افزایش سن افراد به شدت از حدقه چشم رنج می برند.

در مورد بیهوشی در این متن لازم به ذکر است که بیهوشی مورد استفاده پزشکان مطمئن و با تجربه برای این عمل بی حسی موضعی می باشد. بخیه ها کاملاً پنهان می شوند و با لیفت پلک از بین می روند. قبل از انجام عمل، پزشکان مجرب ما علامت گذاری می کنند تا عمل را با دقت و ظرافت بیشتری انجام دهند.