لیفت پلک (Eyelid lift) یک روش جراحی تجمیعی است که به منظور بهبود ظاهر پلک‌ها و حذف علائم پیری و خستگی در ناحیه چشم انجام می‌شود. این عمل جراحی شامل برداشتن پوست اضافی، چربی و عضلات ضعیف از پلک‌ها است. این فرایند می‌تواند بر روی پلک بالایی، پلک پایینی یا هر دو پلک انجام شود. عمل لیفت پلک می‌تواند به دلایل جمالی یا به علت مشکلات تابعی انجام شود. در بعضی از موارد، پوست اضافی در پلک‌ها می‌تواند بر دید پرده‌ای تاثیر بگذارد و محدودیت بینایی را ایجاد کند. در این موارد، لیفت پلک بهبودی در دید ایجاد می‌کند.

تیم پزشکی جراحی لیف پلک کلینیک زیبایی گونه

دکتر علی‌اصغر ذوالفقاری فوق تخصص جراحی پلاستیک

دکتر بیتا ساقی متخصص پوست، مو و زیبایی

دکتر الهه رجایی جراح و متخصص چشم

لیفت پلک

چشم انسان از مهمترین قسمت های بدن انسان است که به او کمک می کند با دیگران تعامل داشته باشد. زیبایی چشم می تواند تاثیر مستقیمی بر ارتباطات انسانی بگذارد. به مرور زمان پلک دچار افتادگی می شود و همین امر زیبایی چشم و کل صورت را تحت تاثیر قرار می دهد. لیفت پلک روشی است که برای درمان این مشکل پیشنهاد می شود. با توجه به این موضوع که لیفت پلک مسئله ای است که سوالات زیادی در مورد آن وجود دارد در ادامه این گزارش به طور اختصاصی به این مسئله می پردازیم.

لیفت پلک چیست

لیفت پلک چیست؟

لیفت چشم و یا پلک روش و یک متد زیبایی به شمار می رود که برای درمان مشکلاتی نظیر افتادگی پلک، حلقه تیره دور چشم و چین و چروک به ویژه چین و چروک پنجه کلاغی در زیر چشم پیشنهاد می شود. این روش می تواند به طور مستقیم بر حالت چشم اثر بگذارد و باعث شود شما چندین سال جوان تر به نظر برسید.

لیفت چشم و تاثیر آن در زیبایی

لیفت پلک زیبایی در واقع همان حفظ زیبایی چشم است. همانطور که می دانید افتادگی پوست پلک نه تنها قدرت بینایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه باعث می شود زیبایی از بین برود. زمانیکه پوست بر روی پلک افتاده می شود ظاهر فرد بسیار مسن تر به نظر می رسد (شاید لیفت پلک هم روش مناسبی برای درمان این مشکل باشد).

بسیاری از کسانی که این عمل جراحی را انجام داده اند به این موضوع اشاره می کنند پس از انجام عمل لیفت پلک 10 سال جوانتر شده اند. به همین دلیل، یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود افراد این عمل را انتخاب کنند حفظ زیبایی صورت است. توصیه می شود تمامی کسانی که به دنبال زیبایی هستند این عمل را انجام دهند. زیرا نتایجی که از آن بدست می آید بسیار شگفت انگیز است.

 

قبل و بعد لیفت پلک

 

همانطور که متوجه شده اید پزشک متخصص با این روش پوست های اضافی چشم را جمع می کند و باعث می شود چشم جوان تر به نظر برسد. در واقع، بسیاری از کارشناسان علم لیفت پلک را بازگشت به ایام جوانی می دانند. البته باید بدانید این جراحی تنها جنبه زیبایی ندارد و خاصیت درمانی زیادی نیز دارد. بنابراین، شما می توانید با علم لیفت پلک به نتایج قابل قبولی در زیبایی و سلامتی خود دست پیدا کنید.

بازگشت به ایام جوانی

کسانی که سیاهی زیر چشم و یا پف چشم دارند می توانند از این روش برای درمان استفاده کنند. اما مسئله مهم این است که چرا زیر چشم آنها سیاه و یا پف دار شده است. تمامی افرادی که به این مشکل مبتلا هستند باید برای چک آپ سلامتی اقدام کنند تا بتوانند به علت دقیق این مشکل پی ببرند.

خدمات کلینیک گونه : لیفت صورت

 

لیفت پلک

 

بالا کشیدن پلک

گاهی پف و یا سیاهی زیر چشم به دلیل ابتلا به بیماری های قلبی و یا دیابت است. به همین دلیل، شما باید علت را پیدا کنید و سپس اقدامات لازم را برای ارتقا سلامتی انجام دهید.  از طرف دیگر، اگر برای درمان اقدام کنید و سپس لیفت پلک نیز انجام دهید، اثربخشی روش لیفت بسیار بیشتر می شود و چهره شما جذاب تر و زیباتر به نظر می رسد.

بالا کشیدن پلک یک فرآیند جراحی زیبایی است که به منظور بهبود ظاهر چشم و افزایش جوانی ظاهری انجام می‌شود. این فرآیند جراحی معمولاً به عنوان جراحی بلفاروپلاستی شناخته می‌شود. هدف اصلی این روش، اصلاح و افزایش ارتفاع پلک بر روی چشم است تا چشمان به نظر جوان‌تر، شاداب‌تر و بازتر بنظر برسند. با این روش، پوست اضافی، چین و چروک‌ها حذف می‌شوند و ارتفاع پلک‌ها اصلاح می‌شود. این جراحی می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای چهره را تغییر دهد و زیبایی چشمان را بهبود بخشد. انتخاب یک جراح ماهر و متخصص در این زمینه، اطمینان از نتایج مطلوبتر و کاهش مخاطرات مربوط به جراحی را فراهم می‌کند. قبل از تصمیم‌گیری برای این فرآیند، مشاوره با یک پزشک متخصص و اطلاعات دقیق در مورد جزییات جراحی ضروری است.

 علت افتادگی پلک‌ها یا رفع پف زیر چشم چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم در مورد لیفت پلک صحبت کنیم، بهتر است نگاهی به این موضوع داشته باشیم که چرا پلک ها دچار افتادگی شده اند. این مسئله به شما کمک می کند تا با نگاه دقیق تر و تیزبین تر برای انجام این کار اقدام نمایید. امروزه، بسیاری از افراد در سراسر دنیا برای لیفت چشم و یا پلک اقدام می کنند. اما شناخت دلایل آن اولین قدمی است که سبب می شود این پروسه به خوبی پیش رود.

خدمات کلینیک گونه : تخلیه غبغب

 

 علت افتادگی پلک‌ها یا  پف زیر چشم چیست؟

 

عمل رفع افتادگی پلک

جراحی رفع افتادگی پلک به طور معمول برای اصلاح افتادگی، چین و چروک‌ها در ناحیه پلک‌ ها انجام می‌شود. این فرآیند اهدافی از جمله جوان‌ سازی و بهبود ظاهر چشمان را دنبال می‌ کند. با پیشرفت عمل جراحی، پوست اضافی حذف شده و پلک‌ ها به وضعیت ایده‌ آل و برجسته‌ تری تنظیم می‌ شوند. جراحی رفع افتادگی پلک ممکن است اثرات مثبتی بر روی بینایی فرد داشته باشد، زیرا افتادگی شدید پلک‌ ها می‌تواند باز کردن چشم‌ ها را محدود کرده و در نتیجه دید را تحت تأثیر قرار دهد. این جراحی نیز می‌ تواند بهبود زیبایی چهره و افزایش اعتماد به‌ نفس فرد را فراهم کند. اما، قبل از تصمیم‌ گیری برای این نوع جراحی، مشاوره با یک جراح متخصص و درک دقیق از جزئیات و انتظارات مربوط به این فرآیند ضروری است.

 

لیفت پلک

 

افزایش سن

یکی از دلایل بسیار مهم افتادگی پلک افزایش سن است. همانطور که می دانید با افزایش سن تولید کلاژن در پوست کاهش می کند و عضلات بدن قدرت خود را از دست می دهند. معمولا پلک ها به دلیل ساختار ظریفی که دارند بیشتر تحت تاثیر این مشکل قرار می گیرند. همچنین، نیروی گرانش باعث می شود تا بافت تاندون به مرور زمان به سمت پایین متمایل شود. همین امر باعث می شود تا افتادگی پلک به وجود بیاید.

خدمات دیگر کلینیک گونه : لیزر موهای زائد

میاستنی گراویس

میاستنی گراویس نوعی بیماری نادر است که درصد بسیار کمی از افراد را در سراسر دنیا گرفتار می کند. در این بیماری عضلات پلک ضعیف می شوند و همین امر سبب می شود تا پلک ها حالت افتاده به خود بگیرند. از طرف دیگر، در این بیماری تمامی عضلات بدن درگیر می شوند و به مرور زمان راه رفتن و حرکت کردن برای بیمار بسیار دشوار می شود. این بیماری نیاز به درمان فوری دارد در غیر اینصورت سبب مرگ بیمار می شود.

 

 

ابتلا به بیماری های عضلانی

دیستفرونی عضلانی یکی از بیماری های ژنتیکی است که می تواند عضلات پلک را به شدت ضعیف کند. شدت این بیماری به حدی زیاد است که باعث می شود حرکت چشم ها نیز کند شود و دیگر فرد نتواند حالت چشم های خود را کنترل نماید.

خدمات کلینیگ گونه : لیفت غبغب

ابتلا به مشکلات عصبی

مشکلات عصبی از جمله اموری هستند که می توانند بر عضلات صورت و به ویژه پلک اثر بگذارند. برخی از مشکلات عصبی عبارتند از آسیب های مغزی مانند سکته مغزی، تومور مغزی و آسیب های ناشی از بیماری دیابت. این بیماری های باعث تضعیف عضلات بدن می شوند و صورت حالت بدی را به خود می گیرد.

 

لیفت پلک

 

ابتلا به مشکلات چشمی

یکی از موارد دیگری که می تواند به عنوان دلایل افتادگی چشم به آن توجه داشت عفونت چشم و یا ضربه به درون چشم است. این مسئله باعث می شود افتادگی پلک رخ دهد و همین امر زمینه ساز بروز مشکلات زیادی می شود.

 علائم افتادگی پلک

همانطور که از نام افتادگی پلک مشخص است، در این شرایط پلک حالت افتاده به خود می گیرد. معمولا افتادگی پلک در یک پلک بیشتر از پلک دیگر است. علائم عمده افتادگی پلک که سبب می شود افراد برای لیفت پلک اقدام نمایند به شرح زیر هستند:

  • بافت بالای چشم بر روی چشم سنگینی می کند و همین امر سبب می شود چشم حالت بسته و یا خواب آلود به خود بگیرد.
  • حالت تقارن در چهره از بین می رود و چهره حالتی نامتقارن به خود می گیرد. این مشکل به صورت کلی مشخص است و نیاز به تست و یا آزمایش خاصی نیست.
  • گاهی فرد برای اینکه بتواند بهتر ببیند مجبور می شود تمرکز بیشتری بر روی سوژه داشته باشد. زیرا افتادگی پلک باعث می شود تا بینایی کاهش پیدا کند.

خدمات کلینیک گونه : بوکال فت

 

لیفت پلک

 

مراقبت های بعد از جراحی پلک

مراقبت های بعد از جراحی پلک بسیار مهم است و باعث می شود نتایج آن زودتر خود را نشان دهند. این مراقبت ها به صورت زیر هستند:

  • 24 ساعت پس از عمل بهتر است هر یک ساعت یک بار به مدت 15 دقیقه کمپرس آب یخ را بر روی پلک های خود قرار دهید. این کار باعث می شود تورم و پف چشم کاهش پیدا کند.
  • از داروهای آنتی بیوتیک خود استفاده نمایید تا برش هایی که در طی عمل به وجود آمده اند عفونت نکنند.
  • در صورت درد می توانید از مسکن استفاده کنید. بهتر است در مصرف مسکن زیاده روی نکنید.

تاثیر لیفت پلک در بینایی

کسانی که می خواهند عمل لیفت پلک انجام دهند همواره در این مورد سوال می پرسند آیا لیفت پلک در بینایی اثر می گذارد. پاسخ به این سوال قطعا مثبت است. همانطور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم زمانی که افتادگی پلک رخ می دهد یک لایه بر روی چشم را پوشش می دهد. این لایه باعث می شود تا بخش زیادی از بینایی پوشش داده شود و فرد دیگر نمی تواند به خوبی ببیند. اگر این افتادگی پلک درمان نشود، به زودی بینایی فرد تحلیل می رود و همین امر زمینه ساز بروز مشکلات زیادی می شود. بنابراین، توصیه می شود تمامی افرادی که دچار افتادگی پلک هستند عمل لیفت پلک را مد نظر قرار دهند.

خدمات کلینیک گونه : لیفت با نخ

 

جراحی پلک

جراحی پلک یا لیفت پلکاز جمله عمل هایی است که این روزها زیاد در مورد آن می شنویم. بسیاری از جراحان زیبایی این روش را یکی از بهترین روش ها برای رفع مشکلاتی نظیر افتادگی پلک می دانند. کسانی که کاندید عمل لیفت پلک می شوند دارای مشکلاتی در ساختار پلک هستند. همچنین، گاهی پوست اضافی پلک ها باعث می شود دید بیمار مختل شود و در این شرایط انجام عمل لیفت پلک الزامی است.

 برخی از افراد به دلیل ضعف بینایی مجبور می شوند از لنزهای طبی استفاده کنند. همین امر باعث می شود تورم در پلک بالا و پایین چشم به وجود بیاید. عمل لیفت پلک می تواند تمامی این موارد را درمان کند. در ادامه به معرفی کاربردهای دیگر عمل لیفت پلک می پردازیم.

 

لیفت پلک

 

درمان افتادگی پوست

لیفت پلک مهمترین دلیل است که سبب می شود بیمار کاندید عمل لیفت پلک شود. در بالا به این موضوع اشاره کردیم افتادگی پلک باعث می شود ساختار پلک آسیب ببیند و همین امر بر زیبایی بیمار اثر می گذارد.

رفع چین و چروک

یکی دیگر از دلایلی که سبب می شود عمل جراحی لیفت پلک پیشنهاد شود چین و چروک دور چشم است. خطوط پنجه کلاغی می توانند بر زیبایی چشم اثر بگذارند و سبب شوند سن افراد بالا رود. این عمل به راحتی چین و چروک چشم را از بین می برد و به زیبایی آنها کمک می کند.

رفع اختلالات بینایی

همانطور که پیشتر در این متن به آن اشاره کردیم یکی از مشکلات افتادگی پلک به وجود آمدن مشکلات بینایی است. همین امر سبب می شود افراد برای لیفت پلک اقدام کنند. عمل لیفت پلک از جمله عمل هایی است که با برداشت پوست اضافه پلک به بهبود بینایی ناشی از افتادگی پلک کمک می کند.

 

کشیدن پلک یا لیفت پلک

رفع تورم پلک ها و زیر چشم

از عمل لیفت پلک می توان برای رفع تورم پلک ها و زیر چشم استفاده کرد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید بهتر است قبل از اینکه این عمل انجام شود دلیل اصلی پف زیر چشم ها مشخص شود. مشکلات تیروئید از جمله موارد هستند که باعث می شوند چشم ها متورم شوند. اگر این مشکلات رفع نشوند عمل لیفت پلک یک راهکار موقت است و دوباره چشم ها به حالت اولیه باز می گردند. اما انجام این عمل همراه با درمان طول مدت آن را زیاد می کند و همین امر سبب می شود تا افراد بتوانند زیبایی چهره را دوباره تجربه کنند.

چه کسانی نباید عمل لیف پلک استفاده کنند؟

با اینکه عمل لیفت پلک عمل محبوبی برای زیبایی چشم و بینایی است، اما باید بدانید انجام آن به تمامی افراد توصیه نمی شود. کسانی که در شرایط زیر هستند نباید این عمل را انجام دهند:

  • افرادی که مبتلا به مشکلات انعقاد خون هستند نباید عمل لیفت پلک انجام دهند.
  • افرادی که فشار خون بالا دارند نباید عمل لیفت پلک انجام دهند ( این عمل باعث می شود خونریزی چشم آنها افزایش پیدا کند و همین امر مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می آورد)
  • افرادی که بیماری دیابت دارند، در صورتی که هنوز قند خون آنها کنترل نشده است نباید از این روش استفاده نمایند.

 

لیفت پلک

ماندگاری عمل لیفت پلک چشم چقدر است؟

هیچ زیباجویی تمایل ندارد تا جراحی آن برگشت داشته باشد. به همین دلیل یکی از سوالاتی که در مورد لیفت پلک با استفاده از جراحی بفاروپلاستی پرسیده می شود در مورد ماندگاری این روش است. بهتر است بدانید مطالعات بالینی نشان می دهند ماندگاری این روش 15 سال است. البته باید بدانید این موضوع در افراد مختلف یکسان نیست و به ویژگی های بدن بستگی دارد. با وجود این، کسانی که عمل لیفت پلک انجام می دهند می توانند اطمینان داشته باشند که مدت زیادی زیبایی پلک و چشم آنها حفظ می شود.

خدمات کلینیک گونه : بلفاروپلاستی

آیا در این عمل بر روی پلک بخیه زده می شود؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم روش انجام عمل لیفت پلک بدین صورت است که پزشک برش هایی را بر روی پوست ایجاد می کند تا بتواند پوست اضافی پلک را جمع کند. سپس پوست اضافی را قیچی می کند و این امر باعث می شود تا لیفت پلک ماندگاری بیشتری داشته باشد. به همین دلیل، وجود بخیه در این عمل امری طبیعی است. اما بهتر است بدانید این بخیه ها بسیار کوچک و ظریف هستند و معمولا از بخیه های جذبی برای این عمل استفاده می شود.

 

آیا جای بخیه ها باقی می ماند؟

یکی از نگرانی های عمده کسانی که می خواهند عمل لیفت پلک را انجام دهند در این باره است که آیا جای بخیه باقی می ماند! بهتر است بدانید اگر شما کار خود را به یک پزشک متخصص و زبده بسپارید، جای آن هرگز بر روی چشم باقی نمی ماند. البته روش برش و بخیه جراح بسیار مهم است. معمولا 6 ماه طول می کشد تا جای بخیه به طور کامل از روی صورت حذف شود. در این شرایط، پیشنهاد می شود بیمار از مکمل های حاوی ویتامین ث استفاده کند تا کلاژن پوست را بالا ببرد.

 

آیا جای بخیه ها باقی می ماند؟

توصیه‌های قبل از انجام لیفت چشم

اگر میخواهید عمل لیفت پلک به بهترین شکل پیش رود بهتر است به برخی از دستورالعمل ها توجه داشته باشید. این موارد به شرح زیر هستند:

  • حداقل یک یا دو هفته قبل از عمل از داروهای خاص مانند آسپرین استفاده نکنید.
  • در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید و دارو مصرف می کنید پزشک را در جریان بگذارید.
  • ·        8 ساعت قبل از عمل چیزی نخورید.
  • شب قبل از عمل مدیتیشن کنید تا در زمان عمل استرس نداشته باشید.

خدمات کلینیک گونه : لیفت ابرو

مراقبت های بعد از لیفت پلک

بهتر است بدانید پس از عمل بفاروپلاستی چشم متورم می شود و بروز این امر بسیار عادی است. در بسیاری از افراد این تورم تا یک ماه پس از عمل باقی می ماند. برای اینکه بتوانید تورم چشم پس از این عمل را کنترل کنید، توصیه می شود از کمپرس یخ استفاده کنید. استفاده از کمپرس یخ را حداقل به مدت یک هفته ادامه دهید تا التهابات پوستی کاهش پیدا کند و تورم پوست از بین برود. همچنین، بهتر است در طول یک ماه از مواد غذایی که باعث بروز التهاب در بدن می شوند استفاده نکنید.

استفاده از لنز طبی بعد از عمل رفع افتادگی پلک

بسیاری از افرادی که عمل لیفت پلک را برای لیفت پلک انجام می دهند این سوال را می پرسند چقدر بعد از عمل لیفت پلک می توان از لنز طبی استفاده کرد. بهتر است بدانید برای اینکه شما بتوانید بعد از عمل لیفت پلک از لنز طبی خود استفاده کنید نیاز به یک ماه زمان دارید. به همین دلیل، توصیه می شود از قبل عینک را آماده کرده باشید و در طول این ماه به جای لنز از عینک استفاده کنید. پس از آنکه تورم چشم از بین رفت می توانید لنز خود را دوباره استفاده کنید.

 

لیفت چشم با جراحی

در بالا به طور مفصل در مورد عمل لیفت پلک توضیح دهیم. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید چه کسانی کاندید عمل لیفت پلک با جراحی هستند. با توجه به این موضوع که در این جراحی برش هایی بر روی پوست چشم به وجود می آید انجام لیفت پلک با جراحی به تمامی افراد توصیه نمی شود. معمولا کسانی که دارای چین و چروک های عمیق بر روی پلک خود هستند کاندید عمل لیفت پلک هستند.

 

لیفت چشم با جراحی پلک بالا

لیفت پلک برای رفع افتادگی پلک بالا معمولا به کسانی توصیه می شود که پوست پلک آنها به صورت ژنتیکی و یا در افزایش سن دچار افتادگی شده است. این جراحی باعث می شود تا آنها بتوانند حالت چشم خود را سریعا به حالت اولیه بازگردند و از عواقب ناشی از افتادگی پلک جلوگیری کنند.

لیفت چشم با جراحی پلک پایین

لیفت پلک برای رفع افتادگی پلک پایین معمولا به کسانی توصیه می شود که دارای چین و چروک بر پوست اطراف چشم خود هستند و می خواهند این چین و چروک ها را از بین ببرند.

عوارض جراحی پلک

یکی از سوالات پرتکراری که در زمان عمل لیفت پلک پرسیده می شود در مورد عوارض ناشی از این عمل است. بهتر است بدانید این عمل مانند تمامی عمل های دیگر زیبایی با برخی از عوارض همراه است که به صورت زیر هستند:

  • خشکی چشم ( به همین دلیل توصیه می شود کسانی که عمل لیفت پلک انجام می دهند به مدت یک ماه از قطره استفاده کنند)
  • عدم توانایی در بستن چشم ( این مشکل ظرف مدت یک ماه رفع می شود)

لیفت چشم با نخ

یکی دیگر از روش های ایمن برای لیفت پلک استفاده از نخ است. نخ از جمله متدهای زیبایی است که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. از نخ تنها برای لیفت پلک استفاده نمی شود و آن را می توان برای لیفت قسمت های مختلف صورت و یا گردن که دچار افتادگی شده اند به کار برد. یکی از مزایای بسیار ویژه استفاده از نخ عدم نیاز به بخیه و یا برش بر روی صورت است. در واقع، نخ حالت قلاب دارد و توسط سوراخ های بسیار کوچکی که بر روی پوست ایجاد می شود به درون پوست تزریق می شود. سپس این نخ ها به پوست قلاب می شوند و حالت داربستی را برای پوست به وجود می آورند. در نتیجه، پوست چشم کشیده می شود و چشم حالت لیفت و کشیده پیدا می کند.

 

لیفت پلک

 

سنین مجاز برای استفاده از نخ

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم از نخ می توان برای لیفت پلک استفاده کرد. به طور کلی، افرادی که در بازه سنی 20 تا 50 سال هستند می توانند استفاده از نخ را مد نظر قرار دهند. اما در اینجا باید به یک موضوع بسیار مهم اشاره کنیم.

 اگر میزان افتادگی پوست بسیار زیاد باشد، این روش مناسب نیست. معمولا استفاده از نخ برای کسانی توصیه می شود که میزان افتادگی پوست پلک آنها متوسط است. به همین دلیل، توصیه می شود قبل از آنکه از نخ برای لیفت پلک استفاده کنید، با یک پزشک حاذق مشورت نمایید. پزشک بهترین کسی است که می تواند در این زمینه به شما مشاوره دهد.

ریسک پایین

لیفت پلک با نخ ریسک بسیار پایینی دارد. در این عمل نیازی به ایجاد برش های عمیق بر روی پوست نیست و همین امر سبب می شود تا افراد از خطر عفونت و یا عوارضی که ممکن است بعد از جراحی های بزرگ بر روی پوست به وجود بیاید در امان باشند. پزشک متخصص در زمان بسیار کوتاه نخ را به درون پوست تزریق می کند و پس از آن بیمار می تواند به خانه برود.

حالت طبیعی

هیچ کس دوست ندارد زمانی که عمل لیفت پلک انجام می دهد ظاهری غیر طبیعی پیدا کند. این مسئله از جمله اموری است که افراد را به سمت استفاده از نخ می کشاند. معمولا نتایجی که با استفاده از نخ بر روی صورت به وجود می آیند بسیار طبیعی هستند. در واقع، زیباجویانی که از متد نخ استفاده کرده اند به این موضوع اشاره می کنند با استفاده از این روش توانسته اند زیبایی دوران جوانی خود را بدست بیاورند و همین امر سبب شده است استفاده از نخ برای لیفت پلک مورد توجه قرار گیرد.

دوران نقاهت محدود

یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است افراد به سمت لیفت پلک با استفاده از نخ متمایل شوند دوران نقاهت محدود است. معمولا کسانی که این کار را انجام می دهند می توانند ظرف مدت 4 تا 5 روز به زندگی نرمال خود بازگردند. با توجه به این موضوع که امروزه افراد تمایل ندارند مدت زیادی را در خانه سپری کنند و از کارهای روزانه خود عقب بمانند این متد زیبایی طرفداران بسیار زیادی دارد.

هزینه پایین

یکی از مهمترین مواردی که سبب شده است لیفت پلک با نخ مورد توجه زیباجویان قرار گیرد هزینه بسیار پایین است. این روش در مقایسه با جراحی هزینه کمتری دارد و افراد با هر توان مالی می توانند مبلغ آن را پرداخت کنند. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید شما باید از اصل بودن نخ هایی که قرار است در صورت شما به کار گرفته شود اطمینان داشته باشید. زیرا اگر این محصولات اصل نباشند در آینده مشکلات زیادی را برای شما به وجود می آورند.

 

 

لیفت چشم با دستگاه پلکسر

 

لیفت چشم با دستگاه پلکسر

یکی دیگر از روش هایی که برای لیفت پلک پیشنهاد می شود استفاده از دستگاه پلکسر است. در این روش هیچ گونه برشی بر روی پوست به وجود نمی آید و عوارضی مانند خونریزی و یا عفونت وجود ندارد. در این روش، ذرات گاز موجود در هوا باعث ایجاد پلاسما در پوست بیمار می شوند. پلاسما باعث می شود عمل تصعید بر روی پوست به وجود بیاید و همین امر به حذف پوست اضافه از روی پلک کمک می کند. در واقع، این دستگاه با استفاده از فرآیند یونیزاسیون کار می کند. روش عمل بدین صورت است که گازهای موجود در هوا قوس های التریکی ایجاد می کنند و همین امر باعث می شود تا نواحی که دچار افتادگی شده اند ترمیم شوند.

پلکسر روشی است که افراد زیادی آن را توصیه می کنند اما بهتر است بدانید این روش برای تمامی افراد کارساز نیست. دوباره به این موضوع اشاره می کنیم لیفت پلک با پلکسر برای کسانی که دچار افتادگی های عمیق پلک هستند و شکستگی های زیادی بر روی پوست ایجاد شده است مناسب نیست. به همین دلیل، توصیه می شود قبل از انجام این متد با پزشک مشورت نمایید.

استفاده از پلکسر برای چه کسانی مفید است؟

زمانیکه در مورد عمل لیفت پلک برای رفع افتادگی پلک صحبت کردیم، به این موضوع اشاره کردیم کسانی که دیابت کنترل نشده و یا فشار خون بالا دارند نمی توانند از این روش استفاده کنند. اما بهتر است بدانید پلکسر هیچ گونه محدودیتی ندارد و افرادی که دیابت کنترل نشده دارند می توانند این روش را مورد توجه قرار دهند. همچنین، زنان شیرده می توانند از پلکسر برای رفع افتادگی پلک استفاده نمایند. برخی از افرادی که مبتلا به صرع بوده اند به این موضوع اشاره می کنند که آنها از متد پلکسر برای لیفت پلک استفاده کرده اند و هیچ گونه مشکلی برایشان به وجود نیامده است.

بیهوشی یا بیحسی در جراحی پلک

یکی از سوالات پرتکراری که در زمان لیفت پلک پرسیده می شود در مورد بیهوشی و یا بیحسی در جراحی پلک است. بهتر است بدانید بیهوشی و یا بیحسی به روش انجام لیفت پلک بستگی دارد. عمل جراحی لیفت پلک به دو صورت بیحسی و بیهوشی انجام می شود. زمانیکه افتادگی پوست پلک بسیار عمیق است و باید برش های زیادی بر روی صورت انجام شود، پزشک زیباجو را بیهوش می کند. اما در روش های دیگری که برای لیفت پلک به کار می روند نیازی به بیهوشی نیست و آن روش ها با استفاده از بیحسی انجام می شوند. با وجود این، اگر می خواهید بهترین روش را برای رفع افتادگی پلک انتخاب کنید، باید با پزشک مشورت نمایید.

درمان افتادگی پلک عصبی

افتادگی پلک عصبی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. مطالعات نشان داده اند افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، ملیتوس، تومور پانکوست و تومور مغزی می توانند به افتادگی پلک عصبی دچار شوند. اگر افتادگی پلک درمان نشود خطر بروز مشکلاتی نظیر انحراف چشم افزایش پیدا می کند و همین امر زمینه ساز بروز مشکلات دیگری می شود. لیفت پلک و درمان افتادگی پلک عصبی به شدت افتادگی بستگی دارد. معمولا جراحی لیفت پلک یکی از متدهایی است که به این افراد پیشنهاد می شود. البته به این موضوع توجه داشته باشید در قدم اول باید بیماری آنها کنترل شود و پس از آن برای رفع افتادگی پلک اقدام کنند.

 

درمان افتادگی پلک عصبی

 

کاربرد لیفت پلک چشم

 تا بدینجا متوجه شده اید که کاربرد لیفت پلک چیست. اولین و مهمترین مسئله ای که باعث می شود افراد برای لیفت چشم اقدام نمایند حفظ زیبایی و بازگشت به دوران جوانی است. زیرا افتادگی پلک از جمله اموری است که باعث می شود چهره پیرتر از سن واقعی خود به نظر برسد. در کنار این مسئله، افتادگی پلک می تواند صدمات زیادی را به بینایی وارد کند و ممکن است باعث بروز مشکلاتی نظیر انحراف چشم و یا بروز آستیگماتیک در چشم شود. به همین دلیل، توصیه می شود تمامی افراد هر چه زودتر برای رفع افتادگی پلک اقدام نمایند و از مزایای آن بهره مند شوند.

آیا لیفت چشم با لیفت شقیقه هم امکان‌پذیر است؟

یکی از سوالاتی که در مورد لیفت پلک پرسیده می شود در این زمینه است که آیا می توان همزمان با لیفت چشم عمل شقیقه نیز انجام داد. بهتر است بدانید جراحی لیفت چشم به صورتی است که باعث می شود پوست پلک کمی کشیده شود. همچنین، کسانی که تمایل دارند پوست شقیقه آنها نیز کشیده شود می توانند این عمل را به صورت همزمان با لیفت پلک انجام دهند.

آیا لیفت چشم با بوتاکس هم امکان‌پذیر است؟

بوتاکس یکی دیگر از متدهای زیبایی است که باعث می شود افتادگی پلک رفع شود. زیباجویانی که از بوتاکس برای لیفت پلک استفاده کرده اند به این موضوع اشاره می کنند ماندگاری آن بسیار بالاست. همچنین، این روش در عرض 15 تا 30 دقیقه انجام می شود و زیباجو باید تنها به چند مورد توجه داشته باشد و پس از چند روز می تواند زندگی عادی خود را از سر گیرد. البته باید بدانید لیفت چشم با بوتاکس برای کسانی که چین و چروک عمیقی دارند پیشنهاد نمی شود.

مزایای لیفت چشم چیست؟

لیفت چشم یک روش جراحی زیبایی است که باعث برطرف شدن مشکلاتی مانند چشمان سرخ، چشمان پف‌کرده و چین و چروک زیر چشم می‌شود. برخلاف دیگر روش‌های جراحی زیبایی چشم، لیفت چشم تنها برای بالا بردن پلک ها و حذف چین و چروک زیر چشم استفاده نمی‌شود، بلکه به منظور بالا بردن عضلات پلک، تقویت پوست اطراف چشم و برداشتن بافت‌های اضافی استفاده می‌شود.

بعضی از مزایای این روش عبارتند از:

  • جوانسازی چهره
  • بهبود دید
  • افزایش اعتماد به نفس
  • کاهش تیرگی زیر چشم و پف چشم
  • حذف چین و چروک زیر چشم
  • بهبود شکل چشمان
  • بهبود تمامی مشکلات بیماری‌های چشمی که در اثر سن و جراحی قرنیه ایجاد می‌شوند.

باید توجه داشت که همانطور که در هر روش جراحی دیگری، لیفت چشم نیز خطراتی دارد و پیش از عمل باید با پزشک مشاوره لازم را داشته باشید.

معایب و عوارض احتمالی لیفت چشم

در بالا در مورد مزایای لیفت پلک توضیح دادیم. این مسئله هم می تواند جنبه درمانی (جلوگیری از صدمات به قدرت بینایی) و هم جنبه زیبایی (حفظ ظاهر طبیعی) داشته باشد. بنابراین، کسانی که به دنبال زیبایی نیستند، باید عمل لیفت پلک را به دلیل حفظ سلامتی چشم انجام دهند. این مسئله در سنین بالا بسیار مهم است و در صورتی که به چشم آسیب وارد شود دیگر نمی توان راهکاری برای آن پیدا کرد.

لیفت پلک مانند تمامی متدهای دیگر زیبایی با برخی از عوارض و معایب همراه است. اولا باید بدانید هر کدام از متدهایی که تا بدینجا در مورد آنها صحبت کردیم بازگشت دارند و افراد باید دوباره برای لیفت چشم اقدام کنند. همچنین، در برخی از این روشها مانند عمل لیفت پلک به دلیل برش هایی که بر روی پوست انجام می شود خطر عفونت وجود دارد. در روش های دیگر مانند لیفت با نخ ممکن است نخ درون پوست جا به جا شود و همین امر سبب می شود چهره نامتقارن گردد.

درمان خانگی افتادگی پلک

اگر می خواهید از روش های خانگی برای رفع افتادگی پلک استفاده کنید می توانید از ماسک های مناسب از جمله ماسک هایی که حاوی ویتامین ث هستند استفاده نمایید. ویتامین ث کلاژن پوست را بالا می برد و باعث می شود تا پوست حالتی زیباتر به خود بگیرد.

آیا امکان لیفت چشم در خانه وجود دارد؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم امکان لیفت پلک در خانه وجود ندارد و تنها می توان از روش هایی برای جلوگیری از افتادگی پوست استفاده کرد.

لیفت چشم با روش‌های خانگی

بهتر است در اینجا به موضوع مهمی اشاره کنیم. استفاده از روش های خانگی از افتادگی پوست جلوگیری می کند، اما پس از آنکه پوست دچار افتادگی و شکستگی شد معمولا روش های خانگی مانند استفاده از ماسک کارساز نیستند.

درمان افتادگی پلک با طب سنتی

در طب سنتی روش های متفاوتی برای لیفت پلک وجود دارد. البته این روش به کسانی پیشنهاد می شود که هنوز در سنین جوانی هستند و می خواهند از افتادگی پلک خود جلوگیری کنند. ماسک تخم مرغ و استفاده از یخ از جمله راهکاهایی هستند که به لیفت شدن پوست کمک می کنند.

لیفت چشم مناسب چه کسانی است؟

لیفت پلک برای کسانی مناسب است که در دهه 40 و 50 هستند و دچار افتادگی های شدید در پوست خود شده اند. زیرا در این دوران کلاژن پوست کاهش پیدا می کند و همین امر باعث بروز چین و چروک بر روی پوست می شود.

ماندگاری و نتایج لیفت پلک

ماندگاری لیفت پلک به روشی که برای رفع آن انجام می شود بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از انتخاب هر روش این سوالات را از پزشک بپرسید.

دوران نقاهت جراحی پلک

دوران نقاهت جراحی پلک بسیار پایین است و افراد پس از مدت کوتاهی می توانند به زندگی عادی خود بازگردند. به طور کلی، ممکن است افرادی که عمل لیفت پلک انجام می دهند در یک هفته پس از عمل درگیر مصرف مسکن و آنتی بیوتیک باشند.

همچنین، در طول یک هفته باید مراقب باشند تا بخیه ها به خوبی درمان شوند. پس از آن دیگر نیازی به مراقبت های حاد و ویژه نیست و افراد می توانند کارهای عادی خود را نشان دهند. کسانی که تجربه این عمل را داشته اند به این موضوع اشاره می کنند پس از یک ماه دوران نقاهت تمام می شود و افراد کاملا عادی را تجربه می کنند.

 

آیا لیفت چشم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

لیفت پلک در دسته عمل های زیبایی قرار می گیرد و همین امر سبب شده است این عمل تحت پوشش بیمه نباشد. در صورتی که افتادگی پلک باعث آسیب های شدید به چشم و بینایی شده باشد، بیمه هزینه آن را پرداخت می کند.

چگونه می‌توان تشخیص داد که از میان لیفت چشم و ابرو به کدام‌یک نیاز داری؟

تشخیص اینکه به کدام روش برای لیفت پلک نیاز دارید به فاکتورهای مختلفی از جمله سن و عمق چین و چروک بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از انتخاب روش با پزشک متخصص مشورت کنید.

هزینه لیفت پلک؟

با توجه به این موضوع که روش های متعددی برای لیفت پلک وجود دارند، شما باید ابتدا روش خود را مشخص کنید و سپس هزینه لیفت پلک را از آنها جویا شوید.

برای لیفت چشم به کجا مراجعه کنم؟

اگر می خواهید عمل لیفت پلک انجام دهید، کارشناسان ما می توانند مشاوره های تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.