لیپوماتیک غبغب چیست

چهره زیبا مهمترین ویژگی زیبایی هر فردی است. به همین دلیل افراد برای زیبایی چهره خود از طریق جوانسازی پوست یا روش های دیگر تمام تلاش خود را می کنند. غبغب یکی از مشکلاتی است که معمولا زیبایی چهره را از بین می برد و بیشتر در افراد چاق دیده می شود. لیپوماتیک که روشی بی خطر است می تواند به این عزیزان کمک کند تا از شر غبغب خلاص شوند.
امروزه کاهش وزن موضعی به بسیاری از افراد کمک می کند تا در مدت کوتاهی از شر غبغب خلاص شوند. از بین بردن چربی های زیر گلو با روش لیپوماتیک نتایج شگفت انگیزی به همراه دارد و علاوه بر اینکه می تواند چربی های زیر گلو را از بین ببرد، می تواند تا حدودی باعث لیفت صورت در ناحیه گردن شود. از آنجایی که گلو بسیار حساس است، لیپوماتیک روشی بی خطر است و خطرات روش های قدیمی را ندارد.
برای انجام لیپوماتیک به کمک دستگاه لیپوماتیک، ابتدا محل تجمع چربی مشخص می شود، سپس کانال مخصوصی وارد بافت چربی می شود و در نهایت با یک حرکت ارتعاشی و ضربه ای چربی ها خرد و گرفته می شوند. دستگاه لیپوماتیک با اثر بر چربی ها در نهایت شلی یا غبغب شما را برطرف میکند.

غبغب تا حدی می تواند بر زیبایی فرد تاثیر منفی بگذارد. بنابراین، افرادی که نمی توانند چنین شرایطی را تحمل کنند، با عمل کردن غبغب زیبایی را ب چهره خود برمیگردانند.
دلایل متعددی وجود دارد که چرا غبغب برخی از افراد بسیار بزرگ‌تر از دیگران یا شل‌تر است:
مانند چاقی و تجمع مقدار زیادی چربی در ناحیه زیر گلو
افزایش سن و کاهش چربی زیر پوست صورت و در نهایت افتادگی پوست زیر چانه

مراحل انجام لیپوماتیک غبغب چگونه است؟

واقعیت این است که روند انجام لیپوماتیک به گونه ای است که پزشک ابتدا با استفاده از بی حسی موضعی، ناحیه مورد نظر را از درد و ناراحتی محافظت می کند. سپس پس از انجام چنین عملی، برشی زیر چانه ایجاد می کند.
از طریق برش ایجاد شده، ابزار لیپوماتیک وارد بافت چربی می شود و تمام چربی های اضافی را از بین می برد. در واقع با این روش تمام چربی های انباشته شده خارج می شوند.

مزایای لیپوماتیک غبغب

با این روش بیمار احساس درد و ناراحتی نمی کند.
بی حس کننده های موضعی در حین لیپوساکشن استفاده می شوند و نیازی به بیهوشی ندارند.
این عمل در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
بعد از انجام لیپوماتیک حالت زیر چانه و گلو زیباتر می شود. زیرا در این منطقه ظرافت خاصی ایجاد می شود.
بعد از لیپوماتیک دوره نقاهت بسیار کوتاه است. در واقع افراد می توانند در مدت زمان کوتاهی به شرایط عادی برگردند.
عوارض احتمالی لیپوماتیک غبغب:
در تمام این سال‌هایی که خیلی‌ها به عمل برداشتن غبغب می‌پردازند، هیچ بازخورد منفی و نتیجه بدی از این عمل نداشته ایم. بنابراین به طور قطع میتوان گفت که این روش زیبایی مطمئن ترین و بهترین روشی است که می توانید برای بهبود ظاهر خود از آن استفاده کنید.

مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک غبغب

پس از انجام لیپوماتیک، همیشه باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. زیرا احتمال تجمع مجدد چربی ها در این ناحیه وجود دارد.
ورزش نیز یکی از اقداماتی است که می تواند به حفظ حالت غبغب کمک کند. در واقع در حین فعالیت های ورزشی مختلف از تجمع چربی در قسمت های مختلف بدن و زیر گلو جلوگیری میشود.
در روزهای اول بعد از عمل لیپوماتیک غبغب حتماً چند روز رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید تا فک شما مجبور به انجام حرکات قوی نباشد. برای این منظور می توانید از غذای آبکی و نرم استفاده کنید.

هزینه لیپوساکشن غبغب چقدر است

واقعیت این است که انواع عمل های زیبایی تحت پوشش بیمه نیستند. بنابراین نمی توان انتظار تعرفه ثابت را در این زمینه داشت.
در کلینیک ها و مطب های مختلف بسته به اینکه از چه دستگاه ها و تجهیزاتی برای لیپوماتیک استفاده می شود، هزینه متفاوت خواهد بود.
البته نباید از این نکته غافل شد که سطح صلاحیت پزشکان یکی از مهمترین معیارهایی است که بر تغییرات قیمت تاثیر می گذارد.
همیشه در نظر داشته باشید که دستگاه ها و ابزارهای مختلفی برای انجام لیپوماتیک وجود دارد. بسیاری از مطب ها و کلینیک های ارائه دهنده خدمات لیپوماتیک غبغب از دستگاه های پیشرفته استفاده می کنند. بنابراین ممکن است هزینه های متفاوتی نسبت به جاهای دیگر دریافت کنند.
نکات درمانی غیر جراحی:
1- روش های غیرجراحی فوق نیز مانند بسیاری از روش ها و اقدامات غیرتهاجمی یا کم تهاجمی دارای محدودیت های فراوانی هستند.
2- فقط زمانی استفاده می شوند که فرد غبغب کوچکی داشته باشد.
3- بیشتر بر روی جوانان انجام می شود.
4- زمان مشاهده نتیجه بیش از یک ماه است.
5- به دلیل سادگی نسبی، توسط افراد غیرمتخصص که از دانش و مهارت کافی برخوردار نیستند، اقدام می شود. حتی در بسیاری از موارد این کار توسط پزشکان با دوره آموزشی کوتاه انجام می شود.
6- این مشکل را فقط با کمک و مشاوره جراح مجرب کنترل و رفع کنید.
7- بد نیست به خاطر داشته باشید که به دلایل زیادی از جمله آنچه گفته شد، هم پزشکان و هم بیماران راه حل جراحی را انتخاب می کنند. این روش فقط یک ساعت و نیم طول می کشد.
روش های رایج غیر جراحی کدامند؟
برای افرادی که مشکل غبغب دارند و به هر دلیلی نمی خواهند زیر چاقوی جراح بروند راه هایی برای رفع غبغب وجود دارد که به این افراد کمک می کند. برخی از این روش ها را با هم بررسی می کنیم.
1- هایفو تراپی
2- مزوتراپی
3- لیزر درمانی
4- کاویتاسیون اولتراسونیک
5- RF
6- تزریق مواد حل کننده چربی
7- وکیوم تراپی