معایب وجود غبغب

غبغب یکی از شایع‌ترین شکایت‌هایی است که در کلینیک می‌شنویم. و با رسانه‌های اجتماعی و ظهور دنیایی با وسواس عکس، تعداد بیمارانی که به دنبال درمان هستند در حال افزایش است. در اینجا ست که لیفت صورت می تواند کمک کند. غبغب یک توده چربی است که در زیر چانه ایجاد می‌شود. این مشکل می‌تواند در هر سنی و در هر جنسیتی ایجاد شود، اما بیشتر در افراد مسن و چاق دیده می‌شود. معایب وجود غبغب عبارتند از:

  • کاهش اعتماد به نفس: غبغب می‌تواند باعث شود که فرد ظاهر خود را دوست نداشته باشد و اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.
  • مشکلات زیبایی شناختی: غبغب می‌تواند ظاهر صورت را نامتقارن و زشت کند.
  • مشکلات سلامتی: غبغب می‌تواند نشانه‌ای از چاقی یا سایر مشکلات سلامتی باشد.

غبغب می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله:

  • افزایش سن: با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و چربی‌ها به سمت پایین حرکت می‌کنند و باعث ایجاد غبغب می‌شوند.
  • چاقی: چاقی یکی از عوامل اصلی ایجاد غبغب است.
  • ژنتیک: برخی افراد به طور ژنتیکی مستعد ابتلا به غبغب هستند.
  • برخی بیماری‌ها: برخی بیماری‌ها، مانند کم کاری تیروئید، می‌توانند باعث ایجاد غبغب شوند.

برای از بین بردن غبغب، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد، از جمله:

  • ورزش و رژیم غذایی: ورزش و رژیم غذایی سالم می‌توانند به کاهش چربی بدن و از جمله چربی زیر چانه کمک کنند.
  • لیفت غبغب: لیفت غبغب یک عمل جراحی است که طی آن، چربی اضافی زیر چانه برداشته می‌شود.
  • تزریق ژل یا فیلر: تزریق ژل یا فیلر می‌تواند باعث پر شدن زیر چانه و از بین رفتن ظاهر غبغب شود.

انتخاب روش مناسب برای از بین بردن غبغب باید با توجه به شرایط فرد و شدت مشکل انجام شود.

چرا زیر چانه چربی دارم؟

غبغب می تواند ناشی از ژنتیک، افزایش سن یا افزایش وزن باشد. توجه به این نکته مهم است که حتی با رژیم غذایی و ورزش، گاهی اوقات چربی های ناخواسته و پوست اضافی از بین نمی روند و می توانند افراد را سنگین تر و مسن تر از آنچه هستند نشان دهند. تا همین اواخر، لیپوساکشن تنها گزینه موجود برای کاهش غبغب بود. لیپوساکشن یک روش جراحی است که نیاز به برش و زمان بهبودی دارد. خبر خوب؟ یک کلانتر جدید در شهر وجود دارد. مجسمه سازی چانه جدیدترین روش درمانی با استفاده از نوآورانه ترین فناوری ها برای درمان پری زیر ذهنی بدون جراحی یا روند بهبودی طولانی است. این روش تا حدی مانند لیفت با نخ است.

تخلیه غبغب

چگونه از غبغب خلاص شوم؟

غبغب را می توان با انجام تمرینات خاصی درمان کرد. هنگامی که این تمرینات حداکثر نتایج را ارائه نمی دهند یا اگر نیاز به تجربه نتایج فوری دارید، پزشک ممکن است تغییر در برنامه غذایی، جراحی یا ماسک صورت را پیشنهاد دهد. بوکال فت نیز در این راستا کمک می کند.

تمرینات

درمان‌های غبغب از نظر پزشکی در دسترس هستند، اما تمرینات خاصی که بر روی صورت و عضلات چانه تمرکز دارند، در دسترس هستند که می‌توانند به هدف قرار دادن چربی زیر چانه کمک کنند. این تمرینات نیازی به تجهیزات منحصربفرد ندارند و به راحتی از خانه انجام می شود. اگرچه هیچ شواهد علمی یا دلیلی وجود ندارد که نشان دهد این تمرینات در خلاص شدن از شر غبغب کارآمد هستند، اما به سوزاندن چربی‌ها در این نواحی کمک می‌کنند و برای خلاص شدن از شر غبغب بسیار مهم هستند.

جهت اطلاع از خدمات بلفاروپلاستی کلیک کنید.

سراسر دنیا

این فقط یک روال گرم کردن برای جلوگیری از آسیب به عضله گردن است. این تمرین شامل چرخاندن سر در یک حرکت دایره ای (ابتدا در جهت عقربه های ساعت و سپس خلاف جهت عقربه های ساعت) است. این تمرین همچنین به کشش عضله فک کمک می کند.

آسمان را ببوس

این یکی از تمرینات اساسی است که در آن با دست و شانه‌های خود می‌ایستید. سپس سر را به عقب خم کنید تا به سقف نگاه کنید و سعی کنید چهره ای در حال بوسیدن داشته باشید. این کار باعث خم شدن عضله اطراف گردن و چانه می شود. این کار را تا 10 ثانیه نگه دارید و آن را 10 تا 15 بار در روز تکرار کنید.

کشش 

کشش پف کردن یکی دیگر از تمرینات موثری است که عضلات چانه و گردن را هدف قرار می دهد. بنشینید، لب پایین را تا جایی که ممکن است بیرون بیاورید و برای انجام این تمرین صورت تهوع را در بیاورید. در حالی که دم را نگه داشته اید، سعی کنید با استفاده از عضله گردن، چانه را به سمت قفسه سینه خود متمایل کنید. حالا این حالت را حداقل 3 ثانیه نگه دارید و 10 تا 20 بار تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

خمیازه شیر

این تمرین می تواند به تقویت بسیاری از عضلات گردن، چانه و صورت کمک کند. برای انجام این تمرین، دهان خود را تا حد امکان باز کنید و زبان خود را بیرون بیاورید تا شبیه یک شیر خمیازه بکشید. این وضعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید و قبل از رفتن به تمرینات دیگر، حداقل ده بار آن را تکرار کنید. این تمرین را می‌توان در حالت ایستاده یا نشسته انجام داد و در صورت انجام صحیح، می‌توانیم تنش را در عضلات گردن، چانه و فک احساس کنیم.

فشار دادن توپ

این تمرین به یک توپ فشرده با سایز 5 تا 10 اینچ (بر اساس راحتی شخصی) نیاز دارد. بهترین حالت برای این تمرین این است که بنشینید و توپ را زیر چانه قرار دهید در حالی که کمر صاف و شانه ای آرام دارید. حالا سعی کنید توپ را با حرکتی محکم و ثابت به سمت سینه فشار دهید. این روتین باید 20 تا 30 بار در روز تکرار شود.

سوت در سقف

این تمرین بسیار شبیه به تمرین بوسه آسمان است. تنها تفاوت در این تمرین این است که لب ها باید شل باشند و از نزدیک نگه داشته شوند تا انقباض در دو طرف گردن احساس شود. این تمرین را باید حداقل ده بار در روز با پشت صاف و شانه آرام انجام داد.

آدامس

جویدن آدامس برای بسیاری از افراد، همراه با تمرینات ذکر شده در بالا، برای از دست دادن غبغب مفید است. ممکن است فکر کنید که این روش مانند لیفت ابرو نیز کاری نمی کند، ولی تاثیر گذار است. یک مطالعه نشان داده است که جویدن آدامس میل به خوردن میان وعده های اضافی را کاهش می دهد و از این رو می تواند در کاهش وزن و محدود کردن دریافت کالری موثر باشد. جویدن آدامس یک تمرین جزئی برای عضلات چانه و گردن محسوب می شود و می تواند به کاهش کلی چربی کمک کند. با این حال، برای به دست آوردن حداکثر نتیجه، باید با تمرینات دیگر انجام شود.