ورزش های رفع چاقی صورت

بسیاری از افراد علیرغم وزن متناسبی که دارند، صورت پری دارند و این به دلایلی مانند پرخوری، کم تحرکی و … است که سن فرد را بیشتر از آنچه که هست نشان می دهد. به طور کلی وزن با افزایش سن افزایش می یابد و یکی از اولین قسمت های بدن که با افزایش وزن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، صورت است. اگرچه آب شدن چربی ها به خصوص چربی های صورت کمی زمان می برد، اما اگر شما هم صورت چرب دارید و می خواهید از شر آن چربی های اضافی خلاص شوید، حتما این تمرینات را انجام دهید. البته به جز راه‌های غیرتهاجمی مثل ورزش روش های تهاجمی‌تری برای جراحی زیبایی صورت وجود دارد که عمل بوکال فت یکی از این موارد می‌باشد.

چاقی صورت یکی از مشکلاتی است که می تواند باعث ظاهری نامناسب شود. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله:

  • افزایش سن
  • اضافه وزن
  • ژنتیک
  • سبک زندگی نامناسب

برای رفع چاقی صورت، روش های مختلفی وجود دارد، از جمله:

  • جراحی لیپوفیس
  • ورزش
  • رژیم غذایی

جراحی لیپوفیس یک روش ایمن و موثر برای لاغری صورت است. این روش می تواند نتایج سریع و ماندگار را ارائه دهد.

اگر به دنبال یک روش سریع و ماندگار برای لاغری صورت هستید، جراحی لیپوفیس می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این روش توسط یک جراح پلاستیک با تجربه انجام می شود.

ورزش های رفع چاقی صورت

1- صاف بنشینید، فک پایین خود را رها کنید و این حرکت را تا زمانی که در گونه ها و گوش خود احساس فشار کنید انجام دهید. فک پایین شما باید به مدت 10 ثانیه در این حالت باقی بماند و سپس دوباره این کار را انجام دهید. این تمرین را 10 بار در روز تکرار کنید. این تمرین به تدریج چربی روی گونه ها و باسن را می سوزاند.

2- با دهان بسته لبخند بزنید و لب های خود را تا حد امکان دراز کنید، این تمرین را ده بار و هر بار به مدت 10 ثانیه تکرار کنید. لبخند زدن نه تنها خلق و خو را بهبود می بخشد، بلکه تمام ماهیچه های گونه را نیز درگیر می کند. 

3- گردن خود را تا حد امکان به عقب بکشید و بدون تغییر وضعیت سر، لب های خود را در حالت غنچه باز و بسته کنید. در این حالت چانه باید کمی پایین تر باشد و در عضلات گردن و کشاله ران خود احساس تنش کنید. این تمرین را 5 بار و هر بار به مدت 10 ثانیه انجام دهید.

4- نشسته، زبان خود را بیرون بیاورید و سعی کنید آن را به چانه نزدیک کنید. هنگام حرکت باید روی گونه های خود فشار احساس کنید. این حرکت را 10 بار در روز به مدت 10 ثانیه انجام دهید. در صورت نیاز جهت انجام تخلیه بوکال فت کلیک کنید.

چه کسی کاندیدای خوبی برای کاهش بوکال فت است؟

دو توصیه غذایی برای از بین بردن چاقی صورت

مصرف نمک و شکر را کاهش دهید

بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند افزایش وزن در صورت به دلیل احتباس آب به جای چربی در این ناحیه است. وجود شکر و نمک در رژیم غذایی شما می تواند باعث احتباس آب شده و صورت شما را چرب کند. بنابراین برای لاغر شدن صورت خود نمک و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. از رژیم غذایی کم نمک و چربی، سرشار از گوشت بدون چربی، میوه ها و سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید.

آب کافی بنوشید

اگر به اندازه کافی آب ننوشید، بدن شما بیشتر آب را در خود نگه می دارد. این ممکن است به این دلیل باشد که بدن شما فکر می کند آب کافی برای رفع نیازهای بدن شما ندارد. بنابراین او شروع به صرفه جویی در آب برای روز می کند. بسیاری از این آب‌ها در صورت، گونه‌ها و اطراف چشم جمع می‌شوند و حالت پف‌کردنی به چهره می‌دهند. برای جلوگیری از احتباس آب در روز حداقل 2 لیتر آب بنوشید.

رژیم غذایی پرکالری و کم تحرکی علاوه بر تجمع چربی در ناحیه کمر و بازوها باعث ایجاد چربی در صورت نیز می شود. در حالی که چربی اضافی بدن سلامت فرد را به خطر می اندازد، چربی صورت نیز می تواند باعث شود فرد از ظاهر خود احساس خجالت کند. با انجام برخی ورزش ها و داشتن یک رژیم غذایی سالم می توانید چربی های بدن از جمله چربی صورت را بسوزانید.

یکی از راه‌های کار کردن با عضلات زیر گونه، انجام این تمرین است. مراحل این تمرین لاغری صورت:

  •  زبان خود را بیرون بیاورید و تا جایی که می توانید آن را بیرون بیاورید.
  •  سعی کنید چانه خود را با زبان خود لمس کنید. این وضعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا زمانی که در عضلات خود احساس تنش کنید.  این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

لیفت گونه

این حرکت را زمانی می توانید انجام دهید که می خواهید عضلات بالای گونه خود را تمرین دهید. این تمرین صورت شما را لاغرتر نشان می دهد. برای تکمیل این تمرین شما نیاز دارید:

  •  ابتدا گونه های خود را به سمت بالا و به سمت چشمان خود بدون تغییر لب ها بکشید.
  •  در مرحله بعد گونه های خود را از پایین به بالا در حالی که گوشه های لب خود را بالا می برید.
  •  برای بهترین نتیجه این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

صورت ماهی

تمرین صورت ماهی راهی عالی برای تمرین همزمان تمام قسمت های صورت است. این تمرین نه تنها برای گونه ها، بلکه برای فک نیز مفید است. برای انجام این تمرین لاغری صورت:

در حالی که گونه های خود را می مکید، لب های خود را جمع کنید تا صورت ماهی بسازید.

 با حفظ حالت صورت خود، سعی کنید گوشه بیرونی لب های خود را به صورت لبخند فشار دهید.

 این وضعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید و سپس برای مدتی عضلات خود را شل کنید.

حالت شیر

تمرین ژست شیر ​​موثرترین تمرین لاغری صورت شناخته شده است. این کار باعث تنظیم ماهیچه های صورت می شود و در هنگام انجام این تمرین کل ساختار ماهیچه ای صورت شما تحریک می شود که پس از مدتی صورت شما را لاغر می کند. برای انجام این تمرین:

  •  شما باید تا روی زمین خم شوید و دستان خود را روی زانوهای خود قرار دهید.
  •  کف دست و انگشتان شما باید صاف باشند.
  •  حالا یک نفس عمیق بکشید، اما دهان خود را باز نگه دارید و هوا را استنشاق نکنید. فک باید باز باشد و زبان باید تا حد امکان پایین باشد.
  •  سپس از طریق دهان نفس خود را بیرون دهید و صدایی شبیه صدای غرش شیر در بیاورید.
  • خواندن حروف A، O، A و Z