پروسه جراحی غبغب

پوست و گوشت زیر گلو که با افزایش سن شل شده و تغییر شکل داده است را می توان با عمل غبغب از بین برد و ظاهر چهره را جوانتر کرد. بلفاروپلاستی همچنین می تواند بقیه قسمت های پوست را صاف کرده و با از بین بردن چین و چروک آن را زیباتر کند.

آیا جراحی غبغب برای شما مناسب است؟

هنگامی که بیشتر افراد به جراحی لیفت صورت فکر می کنند، به جراحی لیفت غبغب نیز فکر می کنند. با کمک  لیفت غبغب میتوان غبغب را از بین برد، پوست شل دور فک و گردن را صاف کرد، چین و چروک های عمیق را صاف کرد و لبه های چانه را بلند کرد. برای لیفت کامل صورت، ترکیبی از جراحی گونه (یک سوم پایینی صورت)، لیفت گونه (یک سوم میانی صورت) و لیفت پیشانی و ابرو (یک سوم بالایی صورت) باید ترکیب شوند. لیفت کامل صورت شما را از پیشانی تا گردن جوان می کند، در حالی که لیفت غبغب فقط یک سوم پایینی صورت را جوان می کند، ناحیه ای که افتادگی یکی از بارزترین نشانه های پیری است. به این دلایل، بهترین کاندیدهای جراحی غبغب بیمارانی هستند که سلامت نسبتاً خوب و خاصیت ارتجاعی پوست دارند و از همه مهمتر علائم واضح پیری در غبغب ها یا یک سوم پایینی صورت و گردن دارند. افرادی که دارای لب های افتاده، پوست شل در اطراف فک و افزایش پوست و چربی و ضخیم شدن گردن هستند نیز کاندیداهای خوبی برای لیپوساکشن در نظر گرفته می شوند.

جراحی غبغب چگونه انجام می شود؟

لیفت غبغب را می توان از طریق یک برش کوچک انجام داد که از جلوی گوش شروع می شود و تا پشت گوش ادامه می یابد. یا از روش آندوسکوپی استفاده کنید که در آن یک دوربین کوچک (آندوسکوپی) از طریق چندین برش کوچک وارد می شود. اگر در طی این عمل نیاز به سفت شدن پوست گردن باشد، برش کوچکی زیر چانه ایجاد می شود. جراح از طریق این برش های کوچک یا پنهان، پوست را با دقت از بافت های زیرین جدا می کند. چربی های اضافی برداشته می شود، ماهیچه های صورت سفت شده و در جای خود قرار می گیرند و پوست صورت قبل از برداشتن پوست اضافی صاف می شود. در نهایت جراح با بستن محل برش با بخیه عمل را کامل می کند. لیفت صورت استاندارد بیشتر برای افرادی مناسب است که می خواهند گونه های خود را بلند کرده و پوست گونه و گردن خود را صاف کنند. لیفت صورت استاندارد باعث می شود جوانسازی صورت کامل تر شود. برای این روش لازم است برش هایی در نزدیکی گوش و در امتداد خط مو ایجاد شود.

روش های جراحی لیفت صورت یا یک سوم پایینی صورت

از گذشته تا به امروز فرآیند لیفت صورت با سفت کردن و سفت کردن پوست، از بین بردن عضلات ضعیف شده و ساختار زیرین صورت و در نهایت ایجاد ظاهری سفت، کشیده و با ثبات انجام می شده است. با این حال، در تکنیک‌های جدید لیفت صورت، جراحان سعی می‌کنند لایه‌های زیرین صورت و سطح پوستی را که با افزایش سن می‌ریزد سفت کنند تا ظاهر صورت پس از عمل طبیعی‌تر به نظر برسد.

به عنوان مثال، جراحی چانه و پایین صورت نه تنها پوست اضافی را از بین می برد، بلکه ساختارهای زیرین فک و گردن و همچنین قسمت هایی که به دلیل افزایش سن افتاده و ضعیف شده اند را تقویت و لیفت می کند. این عمل اغلب با برداشتن چربی از گردن (لیپوساکشن صورت)، چانه و یک سوم تحتانی صورت همراه است و به شما این امکان را می دهد تا جوانی و صافی قسمت تحتانی صورت و چانه را بازیابی کنید.

روش های مختلفی برای جراحی پلاستیک غبغب و یک سوم پایینی صورت وجود دارد. جراح شما روش مناسب را بر اساس آناتومی صورت و الگوی پیری بیمار انتخاب می کند. یکی از روش های جراحی چانه با ایجاد یک برش کوچک در بافت چربی زیر چانه انجام می شود. بدین ترتیب پس از ایجاد شکاف، چربی اضافی این ناحیه برداشته شده و در نتیجه دیگر اثری از چربی باقی نمی ماند. اما در بیشتر موارد و به خصوص در افراد مسن پس از این عمل لازم است اقدامات تکمیلی برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام شود. بسته به وضعیت فیزیولوژیکی فرد، متخصص ممکن است پس از جراحی لیفت صورت، لیفت صورت را پیشنهاد کند. در اغلب موارد، اگر پس از این عمل لیفت صورت انجام نشود، پوست اضافی در محل ایجاد برش جراحی باقی می ماند. این حالت ظاهری ناخوشایند برای فرد ایجاد می کند. برخی از افراد نگران ایجاد برش جراحی در زیر چانه هستند. خوشبختانه این برش زیر چانه در محلی نامحسوس ایجاد می شود. در روش جراحی غاقب برای افرادی که عضلات گردنشان شل شده و باعث ضعف و افتادگی می شود از بخیه برای ترمیم عضلات استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این روش کم تهاجمی پف زدایی شامل مکش چربی اضافی در اطراف فک، گردن و احتمالا گونه ها با استفاده از یک لوله مخصوص به نام کانولا است. این عمل تحت بی حسی موضعی انجام می شود. ممکن است افرادی لیپوساکشن را انتخاب کنند که نیازی به لیپوساکشن (لیفت صورت) نداشته باشند و افرادی که سابقه پزشکی آنها نشان داده است که برای این عمل مناسب نیستند. علاوه بر لیپوساکشن سنتی، جراح شما ممکن است روش های دیگری مانند لیپوساکشن لیزری و لیپوساکشن با حلال تزریقی را نیز پیشنهاد دهد. با این حال، روش دوم در بسیاری از جراحان اعتماد به نفس ایجاد نمی کند