تزریق فیلر و ژل یک پرکننده پوستی نیمه دائمی است و اغلب توسط جراحان پلاستیک استفاده می شود. می تواند موجب بهبود کانتور پوست و کاهش فرورفتگی های پوست به دلیل زخم ، آسیب یا خطوط شود. تزریق فیلر و ژل ، اغلب برای درمان چین و چروک های متوسط ​​تا عمیق ، چین ها و شیارها ، به ویژه چین های نازولبیال مورد استفاده قرار می گیرد. تزریق فیلر و ژل از نظر آرایش شیمیایی ، ماندگاری و درجات نرمی متفاوتی با هم دارند. برای مثال از فیلرهای نرمتر در لب‌ ها استفاده می‌ شود ؛ در حالی که ممکن است ژل های محکم‌ تر برای تقویت استخوان گونه مورد نظر باشد.

تزریق فیلر و ژل چیست؟

جراح شما ، بهترین نوع و حجم پرکننده مورد نیاز برای مناطق خاص مورد نظر شما را با شما تعیین خواهد کرد. تزریق ژل و فیلر چیست  ؟ تزریق فیلر و ژل ، به برطرف کردن کاستی ها ، چین و چروک و عدم تقارن چهره کمک می کند. افزایش و بازگرداندن حجم گونه ها ، شقیقه ها ، افزایش حجم لب ، اصلاح برخی از انواع عدم تقارن های صورت ، کاهش چین و چروک های اطراف دهان ، کاهش خطوط ماریونت ، کاهش چین های نازولبیال ؛ از جمله کارهایی است که با استفاده از تزریق فیلر و ژل انجام می شود.

تفاوت فیلر و ژل چیست؟

فیلرهای پوستی ، مواد ژل مانندی هستند که برای بازگرداندن حجم های از دست رفته ، پرکردن چین و چروک های پوست یا تقویت ساختار های خاص صورت به زیر پوست تزریق می شوند. تزریق فیلر یک روش غیرتهاجمی برای جوان‌ تر به نظر رسیدن می باشد. تفاوت فیلر و ژل ، اغلب در مقدار قیمت ، عوارض مربوطه و ماندگاری آنها می باشد. این محصولات به عنوان پرکننده چین و چروک نیز شناخته می‌شوند و می‌ توانند بسیار بیشتر از کاهش چین و چروک صورت را انجام دهند.

انواع ژل از نظر ماندگاری (ژل موقت / ژل نیمه دائمی / ژل دائمی)

ژل ها بر اساس ماده ای که از آن ساخته شده اند طبقه بندی می شوند. اکثر فیلرهایی که امروزه استفاده می‌ شوند از اسید هیالورونیک (یک ماده طبیعی که در درم وجود دارد) ، ساخته می‌ شوند. انواع ژل از نظر ماندگاری ، به سه دسته تقسیم بندی می شود ؛ ژل موقت ، ژل نیمه دائمی و ژل دائمی. هر یک از این محصولات ، بسته به تشخیص پزشک و نیاز مراجعه کننده ، می تواند مورد استفاده قرار گیرد. فیلرهایی که از اسید هیالورونیک تهیه شده اند ، معمولا ماندگاری بالایی داشته و عوارض کمتری را شامل می شوند. هیدروکسی لاپاتیت کلسیم نیز یک ماده طبیعی است که عمدتاً در استخوان ها یافت می شود. هنگامی که به عنوان ژل استفاده می شود ، ذرات کلسیم میکروسکوپی هستند و در یک ژل معلق هستند.

تزریق ژل به صورت چیست؟

تزریق ژل چیست ؟ تزریق ژل و فیلر ، اغلب برای موارد زیر استفاده می شود ؛ از بین بردن چین‌ های متوسط ​​تا شدید مانند چین‌ های بینی ، خطوط مایونت و خطوط اخم ، افزایش پری گونه ها و سایر خطوط صورت ، بهبود حجم در نواحی ضایعات صورت و غیره. به طور کلی از این روش ، جهت بهبود ظاهر پوست و شاداب کردن آن استفاده می شود. اگر قصد دارید تا ظاهری جوانتری داشته باشید ، پیشنهاد میکنیم که از این روش استفاده کنید. تزریق ژل پوستی ، اولین بار در دندانپزشکی و جراحی ترمیمی مورد استفاده قرار گرفت و دارای سابقه ایمنی طولانی است.

کاربردهای تزریق ژل به صورت

کاربردهای تزریق ژل را تنها با یک بار امتحان می توانید مشاهده کنید ؛ از بین رفتن جای جوش ، فرورفتگی های گونه ، پای کلاغ در گوشه چشم ، خطوط لبخند عمیقی که از کناره بینی تا گوشه های دهان امتداد می یابند (همچنین به نام شیارهای نازولبیال نیز شناخته می شوند) ، خطوط اخم بین ابروها ، خطوط ماریونت در گوشه های دهان ، خطوط نگران کننده ای که روی پیشانی شما می گذرد و غیره. تمامی این موارد ، تنها بخش کوچکی از کاربردهای تزریق ژل می باشد.

کاربردهای مورد تایید FDA

همانطور که در کارآزمایی‌ های بالینی گزارش شده است ، اثرات بیشتر فیلرها و ژل های پوستی تایید شده توسط FDA موقتی است ؛ زیرا از موادی ساخته شده‌ اند که بدن در نهایت آنها را تجزیه کرده و جذب می‌ کند. برای حفظ اثر مورد نظر ، ممکن است لازم باشد تا تزریق را تکرار کنید. فیلرهای پوستی برای ایجاد ظاهری صاف یا پرتر یا هر دو طراحی شده اند. کاربردهای مورد تایید FDA شامل ؛ از بین بردن خطوط ناهموار پیشانی ، از بین بردن موقت چین و چروک ها و افزایش حجم در نقاط گونه ها.

کاربردهای تایید نشده توسط FDA

کاربردهای تایید نشده توسط FDA شامل ؛ سیلیکون تزریقی یا فیلرهای تزریقی را برای کانتورینگ یا تقویت بدن. FDA نسبت به تزریق فیلر به سینه ها ، باسن یا فضاهای بین ماهیچه ها هشدار داده است. استفاده از این مواد تزریقی برای کانتور کردن بدن یا تقویت بدن در مقیاس بزرگ ، می‌ تواند منجر به آسیب‌ های جدی از جمله درد طولانی‌ مدت ، عفونت ، زخم یا تغییر شکل دائمی و حتی مرگ شود به طور کلی ، اگر از ژل ها و فیلرها برای پر کردن نقاط مختلف بدن و بین عضلات استفاده شود ، ممکن است عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

تزریق ژل چگونه به ما برای جوانسازی پوست کمک میکند؟

بنطر شما تزریق ژل چگونه به ما برای جوانسازی پوست کمک میکند ؟ این محصول ، خطوط ناشی از خنده و لب های نازک را پر می کند و چین های عمیق بینی را نیز درمان می کند ؛ این ماده بر خلاف سایر فیلرهای پوستی ، نتایج فوری ایجاد نمی کند. به جای ایجاد نتایج فوری ، تولید کلاژن بدن شما را تحریک می کند ؛ بنابراین نتایج به تدریج در طی چند ماه ظاهر می شوند. احتمالاً برای دستیابی به نتایج دلخواه خود ، به حدود سه درمان ماهانه نیاز خواهید داشت.

تفاوت فیلر و ژل چیست؟

تزریق ژل برای چه کسانی مناسب است؟

در پاسخ به این سوال که تزریق ژل برای چه کسانی مناسب است ؟ باید بگوییم که تزریق ژل و فیلر ، برای کسانی که علاقه ای به عمل های جراحی نداشته و به دنبال راه های کم خطر تری می گردند مناسب می باشد. ناگفته نماند که تزریق ژل ، فیلر و بوتاکس هم می توا‌ند خطرات خود را داشته باشد ، اما در صورت مشورت با پرشکان متخصص ، می توانید خطرات احتمالی را تا حدود زیادی کاهش دهید. پیشنهاد می کنیم که از ژل ها و فیلرهای طبیعی مانند هیالورونیک اسید بهره ببرید تا نتایج مورد نظر خود را کسب کنید.

مقایسه تزریق فیلر با سایر حجم دهنده

با هر بار درمانی که انجام می دهید ، کلاژن سازی پوست دوباره تحریک می شود. در مقایسه تزریق فیلر با سایر حجم دهنده ها می توان گفت که این محصول ، به جای ارائه یک نتیجه آنی و سریع ، پوست شما را وادار به کلاژن سازی به صورت کاملا طبیعی می کند. ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا اثر کامل را ببینید. در حالی که اثر فیلر های پوستی نیمه دائمی در نظر گرفته می شود ، ممکن است همچنان نیاز به تمدید مجدد داشته باشد. تمامی روند تزریق فیلر و ژل ، باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

تفاوت فیلر و ژل چیست؟

نواحی تزریق ژل در بدن

فیلرهای صورت و لب (پرکننده های پوستی) موادی هستند که به صورت شما تزریق می شوند. این محصولات ، خطوط و چین و چروک ها را پر می کنند و به نواحی مانند لب ها یا گونه ها حجم می دهند. اما نواحی تزریق ژل در بدن ، محدود به چهره و صورت نمی شود. شما می توانید با استفاده از تزریق فیلر و ژل ، نواحی دیگر بدن مانند سینه ها ، ران ها ، باسن و حتی اندام تناسلی خود را نیز افزایش حجم دهید.

تزریق فیلر و ژل سینه

پزشک ، با توجه به عمق چین و چروک‌ ها ، سن شما و ناحیه‌ ای که برای افزایش حجم در نظر دارید ؛ مناسب‌ ترین فیلر را انتخاب می‌ کند. انتخاب یک متخصص پوست کاربلد برای انجام تزریقات ، به شدت پیشنهاد می شود. ژل سینه ، به شما کمک می کند تا حجم ناحیه سینه و برست خود را افزایش دهید. ماندگاری این ژل ها می تواند تا چندین سال ادامه پیدا کرده و حتی در صورت علاقه ، می توانید اقدام به تمدید و یا خارج کردن آن نمایید. در صورتی که از ژل های طبیعی استفاده کنید ، ممکن است به مرور زمان کمی جذب شود.

تزریق فیلر و ژل برای ناحیه تناسلی

صرف نظر از مواد (اعم از مصنوعی یا ارگانیک) ، مدت زمان تزریق ژل و فیلر ، به میزان فعالیت در منطقه ای که در آن تزریق می شود بستگی دارد. ورزش و فعالیت‌ های با شدت بالا ، می‌ تواند جریان خون را تحریک کرده و طول عمر ژل ها را کوتاه کند. فیلرها برای قسمت‌ های خاصی از بدن که می‌ توانند ناامن باشند ، از جمله آلت تناسلی ، تأیید نشده‌ اند. اما امروزه به طور گسترده ای از ژل برای ناحیه تناسلی استفاده می شود. با انجام این عمل ، می تواند انتظار افزایش حجم‌ را داشته باشید.

تزریق فیلر و ژل باسن

یکی دیگر از موارد پر استفاده از فیلرها و ژل ها ، ژل باسن می باشد که جهت فرم دهی و تناسب اندام خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به فرم بدن و استخوان بندی افراد ؛ پزشک متخصص تشخیص می دهد که چه میزان ژل و در کدام قسمت باتکس ، تزریق را انجام دهد. با توجه داشت که تزریق غیر اصولی و بیش از خد ژل ، ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. توصیه می کنیم که پیش از انجام هرگونه عمل زیبایی (صورت و اندام) ، حتما با پزشک متخصص در این حوزه مشورت لازم را انجام دهید.

تزریق فیلر و ژل ران

در کنار انواع ژل های مخصوص باسن و اندام های تناسلی ، می توانید از ژل ران نیز استفاده کنید. اگر جز افرادی هستید که پاهای باریک و استخوانی دارید ، می توانید از این محصول بهره ببرید. فیلرهای پوستی ، یک درمان تزریقی است که در مطب پزشک انجام می‌ شود و می‌ت واند به صاف کردن خطوط و جبران حجم از دست رفته کمک کند و ظاهری جوان‌ تر را به شما هدیه دهد. با تزریق فیلر و ژل در ناحیه ران ، می توان پاهایی پر تر ، جذاب تر و تراشیده تری داشت.

تزریق فیلر و ژل دست و بازو

ژل دست و بازو ، برای بازگرداندن حجم از دست رفته نقاط مربوط به بازو و دست ، به دلیل افزایش سن یا بیماری استفاده می شود. برای دست یابی به یک نتیجه مطلوب ، معمولاً دو یا سه جلسه مورد نیاز بوده و اثرات آن تا دو سال ادامه می یابد. اگر از حجم ناحیه فوقانی بدن و به خصوص دست ها و بازوهای خود رضایت ندارید ، پیشنهاد می کنیم که از ژل دست و بازو بهره ببرید. این محصول ، به شما کمک می کند تا زیبایی و اعتماد به نفس خود را بازگردانید.

تزریق فیلر و ژل خط خنده

چند مشکل رایج وجود دارد که استفاده از ژل خط خنده ، می‌ تواند به رفع آنها کمک کند ؛ خطوط اطراف بینی و دهان که معمولا به آنها خط خنده نیز گفته می شود ، به سادگی قابل درمان است. تقویت و بازگرداندن حجم به گونه‌ های فرورفته یا شقیقه‌ ها از دیگر موارد استفاده انواع فیلرها و ژل ها می باشد. بنظر شما نتایج مروبوط به تزریق فیلر و ژل چقدر دوام دارد ؟ فیلرهای پوست بسته به نوع محصول ، ناحیه درمان و ژنتیک بیمار دوام خواهد داشت. تزریق ژل ، لب های شما را حجیم و تقویت کرده و چین و چروک های اطراف لب را از بین می برد.

تزریق فیلر و ژل زیر چشم

کاهش یا از بین بردن سایه یا چین و چروک زیر چشم ناشی از پلک پایین ، تنها به کمک ژل زیر چشم انجام می شود. این چین و چروک ها معمولاً در نتیجه از دست دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست ایجاد می شوند. با تزریق فیلر و ژل ، می توانید عدم تقارن و چروک هایی که به زیبایی شما لطمه می زند را درمان کنید. کافیست که با یک پزشک متخصص مشورت کرده و بهترین برند ژل ها را برای انجام این کار استفاده نمایید. بهتر است از محصولات با کیفیت و مطمئن برای انجام این کار بهره ببرید.

تزریق فیلر و ژل لب و انواع مدل آن

ژل لب و انواع مدل آن ، برای پر کردن جای زخم‌ های حفره‌ دار و بزرگ‌ کردن لب‌ های نازک استفاده کرد. هنگامی که یک راه حل دائمی برای چین و چروک صورت مورد نظر است ، PMMA اغلب به جای درمان جایگزین کلاژن یا درمان هیالورونیک استفاده می شود. PMMA سالهاست که در ایمپلنت های جراحی دائمی استفاده می شود. در صورتی که علاقه مند به استفاده از مواد ارگانیک و طبیعی هستید ؛ توصیه می کنیم که از هیالورونیک اسید استفاده نمایید. این محصول ، کاملاً طبیعی بوده اما به صورت نیمه دائمی می باشد. یکی از رایج ترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها و ژل های پوست ، اسید هیالورونیک (HA) می باشد. HA یک ماده طبیعی است که در پوست ما یافت می شود و نقش مهمی در آبرسانی و حجیم نگه داشتن پوست دارد.

تزریق فیلر و ژل گونه

با تزریق فیلر و ژل ، چین و چروک های عمیق و اسکار های قدیمی را درمان خواهید کرد. علاوه بر این ، لب های نازک را حجیم کرده و گونه ها را تقویت می کنید. با گذشت زمان و افزایش سن ، ممکن است کمی از حجم گونه های خود را از دست بدهید ؛ بنابراین نیاز است تا از ژل گونه به عنوان جایگزین آن استفاده نمایید. فیلرهای طبیعی ، زیست سازگار بوده و نیازی به آزمایش آلرژی نیست. ژل گونه ، یک فیلر پوستی مصنوعی است که به صورت شما تزریق سده و باعث تولید کلاژن در بدن شما می شود.

تزریق فیلر و ژل چانه

ممکن است دیده باشید که چانه بسیاری از افراد   بیش از حد طبیعی عقب رفته و چهره آنها را کمی عصبی و غیر طبیعی نشان می دهد. بنظر شما چه راه حلی برای درمان این موارد وجود دارد ؟ طبیعتاً یکی از مرسوم ترین روش ها جراحی می باشد. اما آیا می توان بدون خپنریزی و درد این کار را انجام داد ؟ با تزریق ژل چانه و ایجاد چربی طبیعی در جلوی استخوان ، می‌ توان چانه را کمی به جلو هدایت کرد. این عمل ، تاثیر بسزایی در زیبایی چهره و طبیعی بودن آن خواهد داشت. فیلرهای چانه ، بسته به ترکیب شیمیایی خاص‌ خود ، می‌ توانند از شش ماه تا مدت زمان طولانی‌ در بدن باقی بمانند.

تفاوت فیلر و ژل

تزریق فیلر و ژل بینی

کوچک شدن استخوان صورت (ناشی از افزایش سن) ، می تواند منجر به جمع شدن خط فک ، پایین آمدن بینی و از دست دادن استخوان های گونه شود. ماهیچه های صورت نیز از نظر حجم و کشسانی کاهش می یابند و تخلیه و حرکت چربی صورت علائم پیری را بیشتر تشدید می کند. در نهایت ، پوست کشیده می‌ شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌ دهد. برای جلوگیری از افتادگی نوک بینی ، استفاده از ژل بینی را توصیه می کنیم. این محصول ، چهره ای جوانتر و شاداب تر را به شما هدیه خواهد داد.

فیلر و ژل چیست؟

معرفی بهترین نوع و برند ژل‌ ها

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در بدن انسان یافت می شود. این ماده استخراج و فرموله شده است و در حال حاضر ، یکی از محبوب ترین انواع ژل های تزریقی می باشد. اسید پلی لاکتیک ، از دیگر ژل های حجم دهنده می‌ باشد که تاثیر شکفت انگیزی بر جوان سازی پوست شما خواهد داشت. با معرفی بهترین نوع و برند ژل‌ ها ، می توانید یک محصول مطمئن و قابل اعتماد را تهیه نمایید. بهتر است پیش از تهیه انواع فیلرها ، با پزشک خود مشورت نمایید.

مراحل تزریق ژل

فیلرها و ژل های پوستی ، بی خطر در نظر گرفته می شوند اما عوارض جانبی ممکن است رخ دهد. یک متخصص مراقبت های بهداشتی دارای مجوز ؛ باید تمام مراحل فیلر پوست ، با استفاده از ژل های مورد تایید FDA که با سرنگ تزریق می شود را انجام دهد. مراحل تزریق ژل بسیار ساده است ؛ پزشک ، ابتدا ناحیه تزریق را مشخص کرده و ضد عفونی می کند. سپس به میزان مورد نیاز ، ژل مربوطه را به اندام مورد هدف تزریق می نماید. پس از اتمام کار ، ممکن است بسته به محل تزریق ، کمی ماساژ پوستی هم انجام شود.

کاندید مناسب تزریق ژل به صورت

مردم به دنبال درمان هایی برای صاف کردن خطوط لبخند و حجیم کردن گونه ها و دست های خود هستند. تزریق فیلر و ژل پوستی به صورت و دست‌ ها ، می‌ تواند ظاهر خطوط صورت و کاهش حجم ناشی از سن یا شرایط پزشکی خاص را بهبود بخشد. کاندید مناسب تزریق ژل ، معمولا کسانی هستند که گذر زمان ، افزایش سن و برخی بیماری های زمینه ای ، بر روی چهره آنان تاثیرات مخربی را گذاشته است. با تزریق فیلر و ژل ، می توانید به رمز و راز یک‌ پوست جذاب و زیبا پی ببرید.

مزایای تزریق ژل

سازمان بهداشت جهانی ، توصیه می‌ کند با یک پزشک مراقبت‌ های بهداشتی دارای مجوز کار کنید که در زمینه تزریق فیلر و ژل های پوستی مجرب است و در مورد انواع فیلرها ، آناتومی و مدیریت عوارض مربوطه به شما هشدار می دهد. یکی از مزایای تزریق ژل ، هزینه مناسب آن نسبت به انواع روشهای تهاجمی مانند جراحی می باشد. یکی دیگر از مزایای بی نظیر این روش ، خطرات و ریسک نسبتاً پایین می باشد که آن‌ را به یکی ار محبوب ترین روشها در میان خانم های خوش سلیقه تبدیل کرده است. حتی در صورت عدم رضایت ، می توانید با پزشک مشورت کرده و ژل را تخلیه نمایید.

معایب تزریق ژل صورت و بدن

انتخاب نوع مناسب فیلر و ژل پوستی ، مستلزم راهنمایی یک متخصص پوست یا جراح زیبایی مجرب و دارای مجوز هیئت مدیره با درک کامل آناتومی صورت و آشنایی با انواع ژل های موجود و تکنیک های تزریق مربوطه است. از معایب تزریق ژل ، می توان به عدم کافی و مناسب پزشک مربوطه اشاره کرد که نقش بسیار مهمی در زیبایی شما دارد. تزریق فیلر و ژل در قسمت های مختلفی از بدن به صورت اشتباهی (تزریق ژل به بدن توسط بهداشت جهانی رد شده) ، موجب عوارض جبران ناپذیری خواهد شد. از عدم تقارن بدن گرفته تا پس زدن ژل توسط سلولهای بدن و حتی مرگ ، می تواند جز معایب تزریق ژل باشد.

عوارض تزریق ژل صورت و بدن

همانطور که در فسمت قبل اشاره شد ، عوارض تزریق ژل کم نیست و در صورتی که به دست افراد غیر متخصص انجام شود ، می تواند بسیار خطرساز و ریک پذیر باشد. اگر روش تزریق دقیقاً انجام شود و همچنین فیلر واجد شرایط باشد ، کمترین عوارض جانبی را انتظار داریم. اما مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض جانبی از جمله ؛ ادم ، عفونت ، کبودی ، قابلیت احساس ماده ژل در زیر پوست و ظاهر نامطلوب دیده شود. اما به ندرت آسیب به عروق خونی زیرین و نکروز ناحیه درمان را مشاهده می کنیم.

توصیه و مراقبت های تزریق ژل به صورت

اگر مشکلاتی مانند برآمدگی بیش از حد دارید ، بهتر است که توصیه‌ های مراقبتی که پزشک به شما داده است را دنبال کنید یا برای مشاوره در مورد آنچه که باید انجام دهید با وی تماس بگیرید. هر تورم یا کبودی باید ظرف چند روز برطرف شود. باید در مورد اقداماتی که برای کمک به کاهش خطر عوارض جانبی این عمل انجام میشود ، اطلاعات کافی داشته باشید. این توصیه و مراقبت ها شامل ؛ آرایش نکردن بلافاصله بعد از عمل و پرهیز از الکل ، قهوه و آفتاب است. قرار گرفتن در برابر هرگونه اشعه ماورابنفش مانند نور خورشید ، می تواند موجب از بین ژل های تزریق شده شود.

هزینه‌ تزریق ژل چقدر است؟

آیا می دانید هزینه‌ تزریق ژل چقدر است ؟ هزینه فیلر و‌ ژل های پوستی ، بسته به مواردی مانند نوع محصول و تعداد سرنگ های مورد استفاده و پیچیدگی ناحیه تحت درمان ، می تواند متغیر باشد. استفاده از ژل های پوستی معمولاً بی خطر است ؛ اما در صورتی که توسط یک پزشک مجرب و واجد شرایط انجام شود. هزینه تزریق فیلر و ژل ، می تواند بسته به تجربه و سابقه متخصص درمانی نیز بستگی داشته باشد. هرچه پزشک شما از تجربه بیشتری برخوردار باشد ، هزینه بیشتری مورد انتظار است.

تزریق فیلر بیشتر مناسب چه رده سنی است؟

قبل از شروع درمان ، ناحیه تمیز می شود و ممکن است به شما یک بی حس کننده موضعی داده شود تا قبل از تزریق ، ناحیه را بی حس کند. بسیاری از فیلرها و ژل ها ، همچنین حاوی لیدوکائین ، یک بی حس کننده خفیف هستند که به کاهش ناراحتی در طول و بعد از درمان کمک می کند. تزریق فیلر بیشتر مناسب چه رده سنی است ؟ تزریق فیلر و ژل ، معمولا برای افراد بالای ۲۰ سال انجام می شود. بهتر است قبل از شکل کیری کامل فرم بدن و صورت ، اقدام به انجام این کار نکنید.

آیا همه ژل‌ ها تزریق فیلر جذب بدن می‌ شوند ؟

آیا همه ژل‌ ها جذب بدن می‌ شوند ؟ فیلر دائمی بافت نرم که با نام تجاری (Bellafill) شناخته می شود ؛ جهت از بین بردن چین و چروک های عمیق اطراف دهان استفاده می شود. بدن نمی تواند این نوع ژل را جذب کند ؛ بنابراین نیازی به تزریق مجدد ندارد. فیلرهای بافت نرم دائمی ، معمولاً به عنوان اولین درمان پرکننده صورت توصیه نمی شوند. یا توجه به موارد ذکر شده ، انواع فیلر و ژل هایی نیز وجود دارد که به صورت دائمی و بدون تغییر شکل باقی می مانند. اما همانطور که گفته شد ، این محصولات خط اول درمان به شمار نمی روند.

چگونه ژل را از بین ببریم؟

توجه داشته باشید که حذف برخی از ژل ها ، ممکن است دشوار یا غیرممکن باشد. اما چگونه ژل را از بین ببریم ؟ از بین بردن انواع زل های موقتی و نیمه دائمی کار چندان دشواری نیست. پس از مراجعه به پزشک مربوطه ، با وارد کردن یک نیدل مخصوص ، اقدام به کشیدن ژل های تزریق شده می کند. برخی از انواع ژل ها نیز بدون نیاز به هیچگونه عمل و فرو کردن نیدل و به مرور زمان از بین می روند. بهتر است قبل از انجام چنین عمل های زیبایی ، از انجام آن اطمینان حاصل کرده و از ظاهر قبل و بعد خود مطمئن باشید.

اثرات تزریق ژل بعد از چند روز مشاهده می‌ شود

تزریق ژل در اطراف ناحیه صورت شما انجام شده و سپس ماساژ داده می شود. ممکن است احساس ناراحتی کنید ، اما نباید چندان دردناک باشد. درمان معمولا بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد و کاملا بستگی به ناحیه تحت درمان دارد. پس از آن ناحیه آسیب دیده ممکن است کمی قرمز ، دردناک و متورم باشد. اثرات تزریق ژل بعد از چند روز مشاهده می‌ شود ؟ اثرات تزریق ژل و فیلر ، بسته به نوع آن ممکن است پس از چند روز مشاهده شود. در ابتدای عمل ، ناحیه تزریق دچار یک ادم موقت شده و به مرور زمان و با گذشت چند روز ، به حالت طبیعی و جذاب خود بازمیگردد. با استفاده از این محصولات ، می توانید زیبایی و جذابیت را به خود بازگردانید.

ژل دائمی یا موقتی ، کدام برای تزریق گزینه بهتری است

فیلرها دائمی نیستند و مدت زمان ماندگاری آنها به مواردی مانند نوع فیلر و محل تزریق آن بستگی دارد. معمولا بین 6 تا 18 ماه طول می کشد. بیشتر ژل های پوستی مورد استفاده در ایران ، حاوی ماده طبیعی به نام اسید هیالورونیک هستند. در‌ مورد اینکه ژل دائمی یا موقتی ، کدام برای تزریق گزینه بهتری است ؟ باید بگوییم که این عامل ، تماماً بستگی به انتخاب و نیاز شما دارد. در صورتی که از ژل های موقتی استفاده نمایید ، مطمئن خواهید بود که یک ماده طبیعی را وارد بدن خود می کنید. اما تزریق ژل های مصنوعی و دائمی نیز همین مزایا را خواهند داشت و جای نگرانی نیست.

ماندگاری تزریق ژل چقدر است

بدانید که همه محصولات پزشکی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. ماندگاری تزریق ژل چقدر است ؟ از آنجایی که ژل های پوستی معمولاً ضخیم‌ تر از فیلرهای اسید هیالورونیک می باشد ، معمولاً ماندگاری بیشتری نیز داشته و حدود ۱۲ ماه برای اکثر بیماران دوام می‌ آورد. همچنین گزارش شده است که هیدروکسی لاپاتیت کلسیم ، به تحریک تولید کلاژن طبیعی کمک می کند و معمولاً برای خطوط عمیق تر و چین و چروک ها استفاده می شود. در هر صورت ، ماندگاری تزریق ژل ، بسته به مدل و کیفیتی که استفاده می کنید ، ممکن است متفاوت باشد.

راهنمای متقاضیان تزریق ژل

در مطالعات فیلرهای پوستی تایید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، مردم به طور کلی گزارش می دهند که از نتایج درمانی خود راضی هستند. با این حال ، ژل های پوستی برای همه مناسب نیستند. پرکننده های پوستی ممکن است برای افرادی که شرایط خاصی دارند ، مانند اختلالات خونریزی یا برخی آلرژی ها ، مناسب نباشد. توصیه می کنیم که قبل از انجام چنین عمل های زیبایی ، راهنمای متقاضیان تزریق ژل را به خوبی مطالعه کرده و از صفر تا صد آن اطمینان حاصل کنید. اینکه آیا شرایط فیزیکی بدن شما با این خطرات سازگار است یا خیر ، حائز اهمیت می باشد. در صورتی ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما تأیید کرد که پرکننده های پوستی گزینه مناسبی برای شما هستند ، می‌ توانید از آن استفاده نمایید.