تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد؟

می دانیم مردم برای زیبایی صورت خود غالبا از لیفت صورت و لیفت پلک یا بلفاروپلاستی استفاده می کنند که در این عمل ها از تزریق ژل نیز استفاده می گردد و این تزریقات ممکن است دارای عوارض و خطراتی باشد. اما تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد؟ اگر به فکر استفاده از پرکننده های زیر چشم یا سایر درمان ها بوده اید، تنها نیستید. حلقه های تیره و کیسه های زیر چشم می توانند ما را خسته یا پیرتر نشان دهند، حتی اگر از درون احساس خوبی داشته باشیم. آرایش و کانسیلر به عنوان یک راه حل سریع برای زیر چشم عمل می کنند، اما بسیاری از افراد به درمان های پرکننده و دیگر درمان ها روی می آورند، زیرا روشی موثر برای کاهش ظاهر کیسه های چشم برای مدت طولانی است. 

پرکننده های زیر چشم یک درمان تزریقی است که برای خلاص شدن از شر سیاهی زیر چشم طراحی شده است. ژل ها یا فیلرها معمولا از اسید هیالورونیک ساخته می شوند، ماده ای که به طور طبیعی در بدن تولید می شود، فیلر از ژلی ساخته می شود که ماده طبیعی بدن را تقلید می کند. پرکننده های زیر چشم را می توان از پرکننده های مختلف ساخته شده از مواد دیگری مانند پلی-ال-لاکتیک اسید (poly-L-lactic) یا هیدروکسی لاپاتیت کلسیم نیز تهیه کرد. این پرکننده عالی است زیرا شفاف است و به راحتی برای متخصص صاف می شود و به ایجاد ظاهری عالی کمک می کند. اما این تزریق این ژل ها در زیر چشم عوارضی نیز به همراه دارد که در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد؟ صحبت کنیم.

تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد؟

ماندگاری تزریق ژل زیر چشم

قبل از اینکه بفهمیم تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد؟ بیایید ببینیم ماندگاری تزریق ژل زیر چشم چقدر است. همانطور که بیان کردیم مردم برای زیبایی صورت خود غالبا از لیفت صورت و لیفت پلک یا بلفاروپلاستی استفاده می کنند که در این عمل ها از تزریق ژل نیز استفاده می گردد. روش زیبایی تزریق ژل زیر چشم مانند عمل های زیبایی نبوده و دارای مدت زمان و ماندگاری است. مدت زمان و ماندگاری تزریق ژل زیر چشم به متابولیسم فرد بیمار بستگی دارد، به طور معمول مدت زمان ماندگاری اثر ژل تزریق شده بین 6 تا 12 ماه است که البته این را هم باید گفت که برخی از شرکت ها ژل هایی تولید کرده اند که تا 2 سال نیز ماندگاری دارد.

مدت زمان کم تزریق ژل می تواند برای برخی از افراد مزیت باشد و برخی دیگر عیب، چرا که برخی افراد ممکن است از نتیجه به دست آمده ناراضی باشند و بخواهند اثر آن از بین برود و برخی دیگر نیز برای عدم پرداخت هزینه تزریق دوباره می خواهند اثر آن دائمی باشد.

خطرات استفاده از ژل تزریق کننده زیر چشم

حال بیایید ببینیم تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد؟ گفتیم که مردم برای زیبایی صورت خود غالبا از لیفت صورت و لیفت پلک یا بلفاروپلاستی استفاده می کنند که در این عمل ها از تزریق ژل نیز استفاده می گردد و این تزریقات ممکن است دارای عوارض و خطراتی باشد. همچنین پرکننده ها از پرمصرف ترین محصولات زیبایی هستند. آنها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند، اما هر یک از آنها ممکن است گاهی اوقات عوارض جانبی نامطلوب ایجاد کند. اثرات نامطلوب معمولاً تا زمانی که فیلر در پوست است باقی می‌ماند، به این معنی که پرکننده ‌های کوتاه‌ مدت عوارض جانبی کوتاه‌ مدتی دارند و پرکننده‌ های دائمی ممکن است اثرات نامطلوب مادام ‌العمر ایجاد کنند. هدف اصلی جلوگیری از آنها است، با این حال، این همیشه ممکن نیست.

برای پیشگیری از عفونت باید نهایت دقت را انجام داد و تکنیک تزریق باید کامل باشد. درمان عوارض جانبی اغلب با تزریق هیالورونیداز یا استروئید و در برخی موارد همراه با 5-فلوئورواوراسیل به اضافه آلوپورینول خوراکی است. بررسی بافت ‌شناسی نمونه ‌های بیوپسی اغلب به شناسایی پرکننده مسئول کمک می ‌کند و امکان تطبیق یک درمان خاص را فراهم می‌ کند. بنابراین در این بخش برخی از خطرات استفاده از ژل تزریق کننده زیر چشم را بیان کردیم.

عوارض تزریق ژل

حال زمان آن رسیده تا ببینیم تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد؟ بیان کردیم که مردم برای زیبایی صورت خود غالبا از لیفت صورت و لیفت پلک یا بلفاروپلاستی استفاده می کنند و در این عمل ها از تزریق ژل نیز استفاده می گردد. همچنین این تزریقات ممکن است دارای عوارض و خطراتی باشد. باید بگوییم عوارض جانبی اولیه شامل اریتم، ادم، و کبودی است. آنها در واقع یک واکنش فیزیولوژیکی طبیعی به تزریق یک ماده خارجی هستند و اغلب می توانند با خنک کردن ناحیه تزریق شده کاهش یابند. درد با تزریق آهسته و تجویز بی حس کننده های موضعی در حجم کم کاهش می یابد. گفته می شود کبودی ها با استفاده از کرم های آرنیکا، آلوئه ورا یا ویتامین K کاهش می یابد.

در مواردی که بیمار قبلاً حساس شده باشد، ممکن است در عرض چند ساعت آلرژی ایجاد شود. برآمدگی زمانی ایجاد می شود که یک فیلر نامناسب به صورت سطحی یا در محل نامناسب تزریق شود. اینها ممکن است بلافاصله اتفاق بیفتند یا در اثر تجمع ماده به دلیل فعالیت عضلانی ایجاد شوند. در صورت انسداد شریانی به دلیل تزریق ناخواسته داخل عروقی یا فشرده شدن حجم پرکننده، اختلال عروقی در عرض یک روز آشکار می شود.

در این مقاله در مورد اینکه تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد صحبت کرده و مطالبی را پیرامون آن بیان نمودیم. اشاره کردیم که تزریق ژل چیست و در چه مواردی از آن استفاده می گردد. در مورد اینکه مردم برای زیبایی صورت خود از لیفت صورت و لیفت پلک یا بلفاروپلاستی استفاده می کنند صحبت کرده و بیان کردیم که در این عمل ها از تزریق ژل نیز استفاده می گردد و این تزریقات ممکن است دارای عوارض و خطراتی باشد. برخی از خطرات استفاده از ژل تزریق کننده زیر چشم را بیان کرده و ماندگاری آن را توضیح دادیم.