سوالات مهم درباره لیفت صورت

انسان ها همواره به دنبال روش هایی بوده اند که زیبایی صورت خود را حفظ کنند و همین امر آنها را در طول تاریخ بر آن داشته است که از روش های متفاوتی استفاده نمایند. امروزه، با استفاده از تکنولوژی و پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفته است به راحتی می توانید زیبایی را به صورت خود هدیه دهید و اثرات پیری را متوقف سازید. لیفت صورت یکی از پرطرفدارترین روش هایی است که در کنار زاویه سازی صورت و یا فیلر بینی برای ایجاد صورتی زیبا و جوان مورد توجه قرار دارد و در نتیجه افراد ممکن است سوالات مهم درباره لیفت صورت داشته باشند. توصیه می شود تمامی کسانی که می خواهند از این روش استفاده نمایند، ابتدا دانش عمومی خود را در این زمینه بالا ببرند و سپس برای انجام لیفت صورت و تجربه زیبایی اقدام نمایند.

انواع لیفت صورت

یکی از مهمترین مواردی که در همین ابتدا به عنوان سوالات مهم درباره لیفت صورت باید به آن اشاره کنیم انواع لیفت است. همانطور که میدانید امروزه تکنولوژی و دانش پیشرفت زیادی کرده است و روش های متعددی برای کشیدن پوست صورت وجود دارد. یکی از روش هایی که این روزها طرفداران زیادی دارد لیفت صورت با نخ است. این نخ ها انواع متفاوتی دارند و نه تنها باعث می شوند که پوست صورت کشیده شود بلکه کلاژن سازی را در پوست بالا می روند. بوتاکس روش دیگری است که برای لیفت استفاده می شود. زمانی که به لیفت صورت با استفاده از روش خاصی اشاره می شود نام آن روش در کنار عبارت لیفت قرار می گیرد، به طور مثال لیفت صورت با نخ و یا لیفت صورت با بوتاکس. اما زمانی که تنها به لیفت صورت اشاره می شود منظور عمل جراحی ریتیداستومی است که پوست اضافه و افتاده در صورت را از بین می برد و باعث جوانسازی می شود.

موارد مناسب برای انجام لیفت صورت

یکی از سوالات مهم درباره لیفت صورت این است که چه کسانی کاندید مناسبی برای این روش زیبایی هستند. به طور کلی، لیفت صورت به افرادی پیشنهاد می شود که چین و چروک بسیار عمیقی بر روی پوست آنها وجود دارد که با استفاده از روش های دیگر مانند تزریق ژل و بوتاکس از بین نمی رود. در واقع؛ پزشک زیبایی پس از بررسی عمق چین و چروک صورت به این نتیجه می رسد که این چین و چروک با تزریق ژل از بین نمی روند و عضلات صورت به شدت شل شده اند و کارآیی خود را از دست داده اند.
با توجه به این مسئله، در رابطه با سوالات مهم درباره لیفت صورت می توان گفت این عمل برای کسانی مناسب است که بالای 60 سال سن دارند ( البته باید بدانید این موضوع مطلق نیست و ممکن است کیس هایی دیده شود که بالای 60 سال سن داشته باشند، اما هنوز با استفاده از تزریق ژل و بوتاکس می توانند زیبایی خود را باز یابند و صورتی زیبا و جذاب داشته باشند). افرادی که زیر 60 سال هستند بهتر است به سراغ روش های دیگر بروند و نیازی نیست که عمل سنگین لیفت صورت را تجربه نمایند.

ریسک‌ها و عوارض مرتبط با عمل لیفت صورت

یکی از سوالات مهم در باره لیفت صورت مرتبط با ریسک ها و عوارضی است که این عمل می تواند به همراه داشته باشد. بهتر است بدانید لیفت صورت یک عمل تهاجمی است و شما باید تحت بیهوشی عمومی قرار گیرید تا این عمل بر روی صورت شما انجام شود. در نتیجه، شما باید منتظر عوارض استفاده از داروهای بیهوشی باشید. زیرا این داروها می توانند در بدن هر فرد واکنش خاصی نشان دهند. در نتیجه، باید از قبل مطمئن باشید که مشکل خاصی برای عمل جراحی ندارید و به سادگی می توانید این عمل را انجام دهید. در ادامه به عوارض دیگر این کار می پردازیم.

تورم و کبودی

یکی دیگر از سوالات مهم درباره لیفت صورت این است که آیا ممکن است بعد از این عمل تورم و کبودی بر روی پوست به وجود بیاید. پاسخ به این سوال مثبت است. با توجه به این موضوع که پوست برش خورده می شود، بی شک بافت های پوستی حساس می شوند و در نتیجه تورم و کبودی بر روی پوست به وجود می آید. البته معمولا پیشنهاد می شود پس از عمل از کمپرس آب یخ استفاده کنید و یا آب آناناس بنوشید تا بتوانید تورم را کنترل نمایید.

احتمال عفونت

از سوالات مهم درباره لیفت صورت می توان به احتمال عفونت اشاره کرد. زمانی که پزشک برای کشیدن پوست و عضلات شل شده صورت پوست را برش می دهد، در واقع راه ورود باکتری ها به درون پوست باز می شود و این امر می تواند مشکلات زیادی را در پوست به وجود بیاورد. البته باید بدانید اگر شما به یک پزشک معتبر مراجعه کنید، برای شما آنتی بیوتیک تجویز می کند و آنتی بیوتیک ها اجازه نمیدهند که پوست شما عفونت کند. پس از عمل جراحی زیبایی، باید به دستور العمل پزشک توجه داشته باشید و به درستی از آنتی بیوتیک ها استفاده نمایید. در این شرایط، عفونت بر روی پوست به وجود نمی آید و پس از مدتی می توانید به زندگی عادی بازگردید.

زخم

از سوالات مهم درباره لیفت صورت می توان به جای زخم اشاره کرد. زمانی که برش هایی بر روی پوست به وجود می آید، ممکن است پس از عمل تبدیل به زخم شوند. با توجه به این مسئله شما باید مراقبت زیادی از پوست خود داشته باشید تا بتوانید از به وجود آمدن زخم ها جلوگیری کنید. برای اینکار پزشک کرمی را تجویز می کند که می توانید آن کرم را با توجه به دستورالعملی که وجود دارد به کار ببرید. استفاده از قرص ویتامین ث و قرص های کلاژن ساز نیز در روند ترمیم زخم بسیار موثر هستند و می توانند به زیبایی پوست شما کمک کنند.

متخصص زیبایی برای لیفت صورت

زمان‌بندی و فرآیند بازگشت به طبیعت پس از لیفت صورت

یکی دیگر از سوالات مهم درباره لیفت صورت در مورد زمان بندی و فرآیند بازگشت به حالت اولیه است. در همینجا به شما اعلام می کنیم لیفت صورت یک عمل سنگین است و نمی توان آن را عمل ساده ای به شمار آورد. بنابراین، کسانی که میخواهند این عمل را انجام دهند باید به موارد متعددی توجه داشته باشند. این عمل ساده نیست و نمی توان گفت مانند تزریق بوتاکس و یا ژل بعد از یک روز و یا نهایتا بعد از یک هفته شما به حالت عادی باز می گردید. بلکه باید بدانید روند بهبود عمل لیفت صورت زیاد است و معمولا بین 1 تا 3 ماه طول می کشد.

در برخی از افراد دیده شده است که تورم تا یکسال نیز باقی مانده است. اما معمولا پس از یک ماه تورم اولیه که می تواند بسیار آزار دهنده باشد از بین می رود. افراد در طول این چند ماه باید مصرف نمک را کاهش دهند. زیرا نمک یکی از مواد غذایی است که باعث بروز تورم در صورت می شود و می تواند پروسه بهبود عمل جراحی زیبایی را طولانی کند و همین امر می تواند چالش ها و مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد.

تفاوت بین لیفت صورت و فیس‌لیفت

یکی دیگر از سوالات مهم درباره لیفت صورت تفاوت میان لیفت صورت و فیس لیفت است. بهتر است بدانید این دو عمل تفاوتی با یکدیگر ندارند و در هر دو عمل تمرکز بر روی از بین بردن چین و چروک عمیقی است که بر روی صورت به وجود آمده اند و می توانند زیبایی را تحت تاثیر قرار دهند. برخی از افراد بر این باور هستند تفاوت کمی در میان لیفت صورت و فیس لیفت وجود دارد. لیفت صورت بر حذف پوست اضافه از صورت و گردن تمرکز دارد، اما در فیس لیفت تنها پوست افتاده صورت رفع می شود.

نکات مهم در انتخاب پزشک برای انجام لیفت صورت

از جمله سوالات مهم درباره لیفت صورت این است که آیا انتخاب پزشک اهمیت زیادی دارد. قطعا پاسخ به این سوال مثبت است و شما باید قبل از انتخاب پزشک به موارد متعددی توجه داشته باشید. در اولین مرحله، شما باید نمونه کارهای پزشک را به دقت بررسی کنید. توصیه می شود برای اینکار بازه زمانی یک تا سه ماهه را در نظر بگیرید.

این کار باعث می شود که هیجان زده و یا شتاب زده عمل نکنید و در نتیجه می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مسئله دیگری که باید به آن توجه زیادی داشته باشید رفتار پزشک با زیباجویان است. برخی از زیباجویان ممکن است در پروسه عمل دچار مشکلات زیادی شوند و یا سوالاتی برایشان پیش بیاید، پزشک از قبل باید کارشناسانی را داشته باشد که بتوانند با آرامش خیال به سوالات پاسخ دهند و این مسئله می تواند برای زیباجویان که به دنبال بستر امنی برای عمل زیبایی خود هستند بسیار مهم و قابل توجه باشد.

توصیه‌ها و مراقبت‌های پس از انجام لیفت صورت

تصور کنید عمل لیفت صورت شما به پایان رسیده است. اکنون سوالات مهم درباره لیفت صورت در حول اقداماتی است که شما باید به آنها توجه داشته باشید تا بتوانید خود را در روند بهبودی قرار دهید. برخی از این موارد به شرح زیر هستند:

پزشک برای کاهش درد مسکن هایی را برای شما تجویز می کند که شما باید طبق دستور العمل از آنها استفاده نمایید. همچنین، استفاده منظم از آنتی بیوتیک الزامی است و خطر ابتلا به عفونت و آسیب به بافت ها را به میزان زیادی از بین می برد.
در صورتی که پزشک دستور العملی برای شستشوی زخم ها داده باشد باید به طور منظم آنها را اجرا کنید.
در هفته اول عمل لیفت صورت مایعات بسیار زیادی مصرف کنید و استفاده از غذاهای جامد را به میزان زیادی کاهش دهید.
بهتر است برای بهبود زخم هایی که در صورت به وجود آمده اند از آناناس و یا قرص آناهیل استفاده کنید. ویتامین ث نیز گزینه بسیار خوبی است و باعث می شود که کلاژن سازی در پوست افزایش پیدا کند.
کمپرس آب یخ بگذارید تا تورم صورت از بین برود و حس خوبی پیدا کنید.

تجربه بیماران قبل و بعد از لیفت صورت

تقریبا می توان گفت تمامی بیمارانی که عمل لیفت صورت انجام داده اند از این عمل رضایت دارند. البته باید بدانید موارد زیادی بر رضایت شما اثر می گذارند که یکی از آنها بی شک انتخاب پزشک معتمد و با تجربه است. ماندگاری عمل لیفت صورت زیاد است و شما حداقل به مدت 10 تا 15 سال بعد دیگر دچار افتادگی در سطح پوست خود نمی شوید و این مسئله به شما کمک می کند زیبایی را از دریچه دیگری تجربه نمایید.

تا به اینجا تلاش کردیم به سوالات مهم درباره لیفت صورت پاسخ دهیم. لیفت صورت یک عمل زیبایی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و پوست های اضافی را که در روی پوست به وجود آمده اند به طور کامل از بین می برد. این عمل زیبایی به کسانی پیشنهاد می شود که بالای 60 سال سن دارند و عمق چین و چروک های آنها بسیار زیاد است.