آمادگی های لازم قبل از انجام لیفت با نخ

علم پزشکی در زمینه جراحی زیبایی بسیار پیشرفت کرده است. امروزه ایرادات صورت را می توان با زاویه سازی صورت یا لیفت با نخ برطرف کرد. تنها با مقداری تزریق فیلر بینی، ایرادات جزئی بینی بدون جراحی برطرف شده و برای داشتن ابروهای پرپشت کاشت ابرو بهترین راه کار است. 

با توجه به پیشرفت های حوزه زیبایی در زمینه لیفت در این مقاله با لیفت به وسیله نخ بیشتر آشنا خواهید شد. این روش کم تهاجم راهکاری دائمی برای خلاص شدن از پوست افتاده صورت، گردن، شکم و باسن است. لیفت با نخ نه تنها ایرادات مربوط به شل شدگی پوست را از میان برمی دارد بلکه موجب ساخته شدن کلاژن، سفتی و جوانسازی پوست می شود. اگر از وجود خطوط روی پوستتان رنج می برید و یا با افزایش سن با افتادگی پوست مواجه شده اید، نیاز شما به لیفت قطعی است. به همین منظور پیشنهاد می کنیم آشنایی با این روش را با مطالعه آمادگی های لازم قبل از انجام لیفت با نخ شروع کنید.

مشاوره پزشکی

گرفتن مشاوره پزشکی اولین قدم برای اقدام به انجام هر نوع عمل زیبایی است. یک پزشک حرفه ای می تواند با معاینه بیمار و در نظر گرفتن سن او راه کار مناسبی را برای درمان پیشنهاد کند. در جلسه مشاوره پزشک، ابتدا میزان مشکل بررسی می شود. برای مثال اگر بیمار خانم جوانی با تنها مقداری چین چروک سطحی باشد قطعا تزریق بوتاکس برای او مناسبتر است. این درحالی است که برخی مراجعین با دیدن تبلیغات زاویه سازی صورت به دنبال انجام عمل های سنگین تر برای رسیدن به صورت ایده آل خود هستند. 

انتخاب نوع عمل با توجه به میزان نیاز بیمار قدم اول و انتخاب مواد مورد استفاده موضوع بعدی در مشاوره پزشکی است. اگر برای کم پشت بودن ابرو به دنبال راه چاره باشید، پزشک متخصص با توجه به شرایط شما  کاشت ابرو  یا میکروبلدینگ را توصیه خواهد کرد. این موضوع در مورد ایرادات بینی و استفاده از فیلر بینی به جای عمل باز صدق می کند. اما از چه موادی برای این عملیات زیبایی استفاده می شود؟ این کاملا بستگی به نوع بیماری و بودجه بیمار دارد. برای اینکه بهتر بتوانید با وظایف پزشک آشنا شوید در ادامه به بحث آموزش هایی که یک پزشک باید در اختیار بیمار بگذارد و سایر موارد مرتبط خواهیم پرداخت.

اطلاعات و آموزش‌های مرتبط 

اگر برای انجام عملیات زیبایی به نزد پزشک مراجعه کرده باشید، قطعا بعد از بررسی آنچه شما می خواهید، باید بهترین روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب انتخاب شود. بعد از انتخاب روش پزشک اطلاعات و آموزش های مرتبط با روش انتخاب شده را در اختیار بیمار قرار می دهد. برای مثال در لیفت با نخ یک سری نکات را باید قبل از عمل و نکاتی را نیز بعد از عمل باید رعایت کنید. این موضوع در مورد تمام عملیات زیبایی تهاجمی و غیرتهاجمی صادق است. 

بررسی نکات زیر قبل از انجام لیفت با نخ ضروری است:

  • سیگاری و الکلی نبودن بیمار
  • بررسی حساسیت بیمار به داروهای بی حسی
  • اطلاع از وجود بیماری های زمینه ای و مصرف قرص 

ترکیب داروها و مکمل‌ها 

برخی داروهایی که تجویز می شوند ممکن است ترکیبی باشند. استفاده از مکمل هایی مانند مرطوب کننده بعد از عمل به پیشرفت بهبود کمک فراوان خواهد کرد. ترکیب داروها و مکمل ها برای مدت زمانی معینی تجویز شده و سپس برای تغییر یا قطع آن مجددا باید به پزشک مراجعه شود.

آمادگی های لازم قبل از انجام لیفت با نخ

محدودیت‌ ها و تغییر سبک زندگی 

انجام عملیات زیبایی گاه به اندازه تزریق فیلر بینی ساده به نظر می رسد. درست است که در روش های غیرتهاجمی نیازی زیادی به محدودیت ها و تغییر سبک زندگی نیست اما در هر حال اگر دارای شرایط زیر هستید، قطعا قبل از هر نوع عملی به تغییرات توجه کنید:

  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید که باعث رقیق شدن خون می شود
  • عادت به رژیم غذایی نامناسب دارید
  • شغل شما به گونه ای است که ساعات زیادی بیرون از خانه زیر آفتاب هستید
  • عادت به سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر دارید

در ادامه در مورد قطع دارو و مواد مخدر بیشتر توضیح خواهیم داد. در نظر داشته باشید که این محدودیت ها فقط در لیفت با نخ خلاصه نشده و برای سایر عملیات زیبایی مانند کاشت ابرو یا زاویه سازی صورت نیز محدودیت های و آموزش های بعد و قبل از عمل وجود دارد.

قطع داروها و مواد مخدر

قطع دارو و مواد مخدر یکی از مهمترین مراحل قبل از انجام هر نوع عملی است. مصرف داروهای قوی برای بیماری های زمینه ای ممکن است با مواد بیهوشی تداخل کرده و عوارض ناخوشایندی را برای بیمار رقم بزند. حتی داروهای معمول که باعث رقت خون می شوند نیز باید چند روز قبل از عمل قطع شوند چرا که اثراتی مانند لخته شدن خون و سکته را می توانند داشته باشند. مصرف مواد مخدر و الکل نیز جز موارد ممنوعه بوده و اغلب پزشکان بیمارانی با مشکلات اعتیاد به الکل یا هر نوع مواد مخدر دیگری را پذیرا نمی شوند. برخی از افراد این موارد را برای تزریق فیلر بینی یا بوتاکس در نظر نمی گیرند. 

آزمایش‌ های پیش‌ جراحی 

قبل از جراحی بهتر است از وضعیت سلامت بیمار مطمئن شد. آزمایش پیش از جراحی این موضوع را مشخص می کند. اگر دارو مصرف می کردید و بعد از قطع آن هنوز در مورد اثرات آن مطمئن نیستید، آزمایش خون یا ادرار می تواند این اطمینان را حاصل کند که در بدن شما چه می گذرد. جدا از این، میزان ویتامین های مورد نیاز و اطلاع از میزان قند یا کلسترول خون نیز به دست می آید.

تنظیم روزی مصرف غذا و مایعات

تنظیم روزی مصرف غذا و مایعات با توجه به نتیجه آزمایشات انجام می شود. بعد از هرگونه عملیاتی بهتر است تغذیه خود را اندکی تغییر داده و به مصرف غذاهای مفید برای طی روند درمان توجه کنید. موارد لازم برای رعایت در نحوه خواب به خصوص بعد از کاشت ابرو نیز صادق است. در پایان لازم به ذکر است که مراجعه به پزشک حاذق تمامی این روند را تسهیل کرده و نکات به بیمار آموزش داده می شود.