فرایند انجام لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ جهت بازسازی مجدد بافت پوست انجام می شود. پزشک زیبایی برای رسیدن به لیفت مطلوب و اثرات کشیدگی صورت با نخ در مناطق مورد نظر از فرایند مناسب استفاده می کنند. روش کم تهاجم لیفت با نخ نتایج مطلوب سریعی را به همراه دارد. این روش برای تحریک ساخت کلاژن است و مانند سایر روش های جراحی زیبایی مانند کاشت ابرو روشی نوین در رشته زیبایی محسوب می شود. اگر در فکر انجام سایر روش های زیبایی مانند فیلر بینی یا تزریق فیلر و ژل هستید، در این مقاله به این مطالب نیز خواهیم پرداخت.

فرایند لیفت با نخ 

بسیاری از افرادی که قصد انجام لیفت را دارند مایلند قبل از آن با نحوه انجام آن آشنا شوند به همین دلیل در اینجا به این سوال پاسخ خواهیم داد که به راستی فرایند انجام لیفت با نخ چیست و آیا نیاز به آماده سازی دارد؟

اولین مرحله لیفت با نخ بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر مثلا گردن یا گونه است. در ادامه متخصص پوست نخ را به کمک سوزن ظریفی وارد بافت پوست کرده و سپس با سفت کردن جای نخ، سوزن خارج و نخ در داخل بافت می ماند. بعد از مدتی بافت فیبری جدید به همراه کلاژن در محل جدید ایجاد می شود.

نخ های لیفت قابل جذب بوده و بعد از چند ماه حل می شوند. اما اثرات تشکیل فیبر جدید و ساخت کلاژن باقی می ماند. این فرایند بدون درد بوده و موجب بازگشت جوانی به ناحیه لیفت شده می گردد. 

اگر قصد انجام عمل زیبایی را دارید، ممکن است تنها راه حل مشکل شما لیفت نباشد، در بسیاری از مواقع تزریق فیلر و ژل نیز می تواند موجب پر شدن چین و چروک های ناشی از افزایش سن شود. در این مقاله هدف بیشتر لیفت نخ است اما در ادامه در مورد کاشت ابرو نیز مطالبی را عنوان خواهیم کرد.

فرایند انجام لیفت با نخ چیست؟

ارزیابی و مشاوره 

برای تمام جراحی های زیبایی چه در روش های غیر تهاجمی مانند فیلر بینی و چه برای روش های تهاجمی مانند حذف پوست شل با برش، نیاز به ارزیابی و مشاوره دارید. روش های دیگری مانند تزریق بوتاکس یا اندولیفت نیز برای جوان سازی پوست وجود دارد که پزشک متخصص با توجه به نوع نیاز و سن شما روش مناسب را پیشنهاد می دهد. تمام روش ها غیر تهاجمی بوده و عاری از درد و خونریزی انجام می شوند. گاه در جلسات ارزیابی و مشاوره نیاز به انجام همزمان یکی از روش ها و لیفت با نخ مطرح می شود. حتی انجام تزریق فیلر و ژل نیز در کنار سایر عملیات زیبایی ممکن است.

آماده‌ سازی وضعیت 

در بحث فرایند انجام لیفت با نخ به مرحله نخست، آماده سازی وضعیت گفته می شود. این مرحله شامل اقدامات مورد نیاز قبل از لیف است. در بالا به اهمیت ارزیابی و مشاوره با پزشک متخصص اشاره کردیم. بعد از تصویب انجام لیفت با نخ، حال باید اقداماتی قبل از عمل انجام شود که به قرار زیر است:

  • یک هفته قبل از لیفت از مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید
  • در روزهای قبل و بعد از عمل آب فراوان بنوشید
  • از مصرف آسپرین و تمام داروهایی که باعث رقت خون می شوند خودداری کنید.

تزریق نخ‌ ها

کاشت نخ ها

بعد از مرحله بی حسی موضعی حال نوبت تزریق نخ ها به محل مورد نظر است. معمولا گونه، غبغب یا گلو برای لیفت با نخ انتخاب می شوند. در نخ شده توسط پزشک وارد بافت پوست می شود. همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد، نوک سوزن ها بسیار ظریف بوده و از زیر لایه پوست مشخص می شود. این سوزن به شکل دو سویه وارد بافت شده و بعد از بلند کردن یا کشیدن نخ از پوست خارج می شود.

تنظیم و شکل ‌دهی

مرحله تنظیم و شکل دهی در واقع همان مرحله ورود سوزن به داخل بافت است که طبق جهت افتادگی پوست نخ را می کشند، شکل می دهند و تنظیمات مخصوص انجام می شود. فرم دهی نخ بعدها موجب فرم گیری بافت های جدید فیبری می شود. در واقع فیبرهای جدید در اطراف نخ ها تشکیل می شوند. 

مراحل انجام تمام عملیات زیبایی مانند کاشت ابرو نیز دارای مراحل مخصوص خود است که اهمیت زیادی دارد. اگر قصد انجام هرگونه عملی را دارید بهتر است با مراحل انجام آن آشنا شوید. برای مثال برای تزریق فیلر و ژل نیز مصرف داروهای رقیق کننده خون قبل از تزریق توصیه نمی شود. این تنها مثال کوچکی برای یادآوری بود. سایر موارد قبل از تزریق و مراقبت های بعد از آن را از پزشک متخصص خود جویا شوید.

خاتمه و مراقبت‌ ها

در قسمت خاتمه و مراقبت ها باید به این نکته اشاره شود که مصرف داروهای مسکن بعد از جراحی لیفت صورت واجب است. به خصوص در جراحی هایی که در آن از بیهوشی عمومی استفاده شده باشد. این داروها ضد درد بوده و باید طبق دستور مصرف شوند. 

استفاده از مرطوب کننده یا هر پماد دیگری که پزشک تجویز کرده موجب افزایش فرایند درمان می شود. علاوه بر این، در حفظ جوانی، درخشندگی و ماندگاری آثار عمل بسیار موثرند.

سایر موارد لازم جهت مراقبت های بعد از عمل به قرار زیر است:

  • خیره نشدن زیاد به صفحه نمایش
  • خوردن غذاهای سالم
  • خوابیدن روی شکم و پهلو
  • پاکسازی پوست
  • انجام فیشال و خدمات صورت
  • مصرف نکردن الکل و سیگار 
  • مراقبت از گرم شدن بی شاز حد پوست

توجه داشته باشید که تمام عمل های زیبایی دارای مراحل مراقبتی قبل و بعد عمل هستند که حتما توسط پزشک از آنها آگاهی بیشتری خواهید یافت.