آیا لیفت با نخ یک روش علمی است؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال بهتر است با لیفت با نخ ابتدا آشنا شویم. این نوع لیف، روشی جدید برای سفت کردن افتادگی های صورت و بازسازی کلاژن پوست است. به ای طریق فرم صورت شما مجددا به حالت طبیعی و جوان برگشته و سایه روشن های زیبایی در اثر ایجاد پستی بلندی های موزون ایجاد می شود. این روش به دلیل دوره نقاهت کوتاه و کم تهاجم بودن بسیار پر طرفدار است. در این مقاله ما به بررسی کامل لیفت با نخ و توضیحاتی در مورد سایر روش های جراحی زیبایی مانند بلفاروپلاستی، کاشت ابرو و فیلر بینی خواهیم پرداخت.

تاریخچه و مبانی علمی لیفت با نخ

تاریخچه لیفت با نخ به سال 1996 برمی گردد. دکتر مارلن سولامانیدزه اولین دستگاه و روش های ابداعی مانند استفاده از نخ لیفت را مورد استفاده قرار داد. استفاده از نخ های نسل اول و دوم از سال 2000 رایج شد و جراحان بسیاری از این نوع نخ برای لیفت صورت استفاده کردند. نسل بعدی نخ ها، قابل جذب بودند که نظر متخصصین پوست را نیز به خود جلب کردند. سال 2012 نقطه عطفی برای Aptos و لیفت با نخ بود که با تولید Excellence visage از مرزهای جراحی پلاستیک فراتر رفت. در واقع Excellence visage بهترین و منحصر به فردترین محصول برای جراحی پلاستیک محسوب می شد. نسل سوم نخ های Aptos با ترکیب هیالورونیک اسید توسط دکتر جورج سولامانیدزه نویسنده و مخترع روش های Aptos در شانزدهمین کنگره جهانی پزشکی زیبایی و ضد پیری مطرح شد. استفاده از نخ های لیفت و ضد پیری هم اکنون در 82 کشور جهان مرسوم است. با توجه با تاریخچه ذکر شده علمی بودن روش مذکور ثابت می شود.

مطالعه علمی و نتایج آزمایش های مختلف درباره لیفت با نخ

سال های سال است که روی انواع نخ لیفت مطالعه و تحقیق می شود. همانطور که در تاریخچه ذکر شد، نتیجه آزمایشات مختلف امروزه به استفاده از نخ آپتوس و جذبی منجر شده است که دارای درصد بالای از رضایت مشتری بوده و روشی نوین محسوب می شود.
طبق مطالعات علمی علائم پیری از دهه سوم زندگی شروع به ظاهر شدن می نماید و جهت پیشگیری از آن ها نیاز به انجام اعمال جوانسازی هست. نخ آپتوس یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود که بیشترین اثر لیفت و جوانسازی را برای گروه سنی 30 تا 50 سال داراست.
همچنین آزمایشات نشانگر این بوده اند که استفاده از نخ های لیفت یک روش مناسب برای دستیابی به صورت و بدنی جون و همچنین بهبود کیفیت پوست، بدون نیاز به عمل جراحی و بدون هیچ اسکاری است و اثرات آن تا 2 سال باقی می ماند.

آیا لیفت با نخ یک روش علمی است؟

نقد و بررسی علمی ادعاهای مربوط به لیفت با نخ

در نقد و بررسی انواع نخ مورد استفاده در لیفت صورت یا بلفاروپلاستی که نوعی جراحی زیبایی برای افتادگی پلک است، استفاده از نخ های سیلوئت نیز بسیار مفید واقع می شود. در این بررسی های علمی به این نتایج رسیده اند که نخ های قابل جذب از جنس پلی لاتیک اسید که پلیمرهای اصلی هستند، عوارض بلند و بازگشت ناپذیر ندارند. این پلیمرهای بسیار رایج سال ها جز فراورده های دارویی بوده و در حوزه جراحی بسیار پرکاربرد هستند. لازم به ذکر است که نخ های لیفت پلی لاکتیک اسید با جنس کنه از طرف سازمان غذایی و دارویی آمریکا تایید شده اند.
در ادامه مطالعات انجام شده روی نخ های لیفت به این موضوع اشاره می شود مه این نخ ها ضد آلرژی بوده و نیازی به گرفتن تست آلرژی از بیمار نیست. مدت زمان جذب حدودا 18 ماه است تا دو سال عمل لیفت دوام می آورد. میزان ماندگاری اثر لیفت نسبت به میزان شلی پوست، ژنتیک و نوع پوست متفاوت خواهد بود.

طبق ادعاهای مربوط به اثر لیفت با کاهش ساخته شدن کلاژن در پوست که بر اثر افزایش سن امری بسیار طبیعی است، برجستگی و زوایای صورت کم کم صاف شده و دیگر آن برجستگی های زیبا به مانند ایام جوانی سفت نیستند و کمی شل شدگی محسوس است. این روش یکی از بهترین پیشنهادات برای رفع خط خنده و سایر اشکالات ناشی از افزایش سن محسوب می شود.

روش های دیگری نیز برای رفع برخی عیب های اجزای صورت وجود دارد. برای مثال داشتن ابروهای متقارن همیشه یکی از مهمترین عناصر زیبایی صورت محسوب می شود که برای اصلاح آن می توانید از روش کاشت ابرو استفاده کنید. همچنین برای اصلاح عیوب بینی استفاده از فیلر بینی توصیه می شود. که در ادامه در مورد این دو روش بیشتر توضیح می دهیم.

چرا استفاده از فیلر بینی و کاشت ابرو بسیار رایج است؟

اگر با مشکلات نافرم بودن بینی مواجه هستید و بینی شما تنها با تزریق اندکی ژل به شکل زیبای خود میرسد، پس دیگر نیازی به جراحی نیست. با این روش می توان با تزریق ژل نوک بینی را بالاتر برد. با توجه به اینکه این روش دائمی نیست، در صورت عدم رضایت نگران نباشید بعد از مدتی بینی شما به حالت اول برمی گردد. این روش بیشتر برای کسانی توصیه می شود که دارای قوز بینی هستند.

کاشت ابرو روشی دائمی برای اصلاح و پر شدن ابروهای کم پشت یا نامتقارن است. در این روش، موهایی از پشت سر برداشته شده و در محل ابروها کاشت می شوند. به این ترتیب تمامی ارگان های لازم برای رشد مو به محل جدید منتقل شده و در نتیجه بعد از مدتی نیاز به کوتاه کردن آن ها خواهید داشت.

اجرای صورت انسان با گذشت زمان دیگر آن حالت زیبای جوانی را ندارند. خوشبختانه با پیشرفت علم امروزه روش های بسیاری برای بازگشت جوانی و اصلاح عیوب صورت وجود دارد. بلفاروپلاستی، کاشت ابرو و فیلر بینی از جمله این روش های رایج هستند که در این مقاله به آن ها پرداختیم.