لیفت با نخ PCL

لیفت با نخ یکی از مرسوم ترین عمل های زیبایی رایج برای جوانسازی پوست است. لیفت غبغب یا صورت می تواند با انواع نخ ها با خصوصیت های منحصر به فرد انجام شود. از آنجایی که استفاده از نخ های لیفت در نتیجه درمان مهم است، در این مقاله به معرفی لیفت با نخ PCL پرداخته ایم. در بسیاری از موارد لیفت پلک یا بلفاروپلاستی نیز با نخ های PCL انجام می شوند. 

PCL مخفف Poly Caprolactone thread Lift است. نخ های PCL با مدت جذب بالا از جدیدترین انواع نخ بخیه محسوب می شوند. این زمان طولانی موجب ساخت کلاژن در این مدت شده که تا بعد از جذب نیز ادامه می یابد. این نوع نخ نه تنها کلاژن بلکه میزان هیالورونیک اسید پوست را نیز افزایش می دهد. کلیه این روند موجب ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود. این مورد در لیفت غبغب نیز کاربردی بوده و در ادامه با مزایای دیگر لیفت با نخ PCL بیشتر آشنا خواهید شد.

مزایا و خواص نخ PCL

یکی از مزایا و خوای نخ PCL دوام طولانی مدت و دوساله آن است. به دلیل وجود پیوندهای شیمیایی و ساختار قوی در این نوع نخ، مدت بیشتری تا تجزیه کامل زمان می برد که این برای ساخت کلاژن پوست و نگه داشتن سفتی عالی است. با این وصف سرعت پایین جذب، و رسیدن به نتیجه ایده آل برای مدت طولانی علت محبوبیت این نوع نخ در مقایسه با انواع دیگر ذکر می شود.

فرایند انجام لیفت با نخ PCL

در فرایند انجام لیفت با نخ PCL مراقبت های قبل از عمل در اولویت قرار دارند. اگر قصد انجام هر نوع عمل زیبایی مانند بوکال فت یا لیفت با نخ را دارید، در جلسات مشاوره با پزشک معالج، در مورد نکاتی که قبل از عمل باید رعایت شود صحبت کنید. برای مثال مصرف داروهایی که موجب رقت خون می شوند یا آلرژی به مواد بی حس کننده نکات بسیار مهمی هستند.

مراحل انجام لیفت با تزریق بی حس کننده به محل مورد نظر شروع می شود. سایر مراحل و فرایند انجام لیفت با نخ PCL به شرح زیر است:

  • ایجاد برش های کم عمق
  • عبور سوزن با نخ PCL از محل مورد نظر
  • بالا کشیدن افتادگی ها با نخ PCL
  • خروج سوزن از لایه سطحی پوست و تکرار این فرایند به تعداد دفعات لازم

بعد از اتمام تزریق نخ بهتر است با کمپرس یخ محل مورد نظر را بپوشانید. چنانچه تجربه عمل لیفت غبغب را ندارید، از آنجایی که این عمل کمی دشوار تر است، تاکیدا به توصیه های پزشک برای مراقبت های بعد از عمل توجه نمایید. 

مراقبت‌ها و راهنمایی‌های پس از لیفت با نخ PCL

اگر عمل جراحی زیبایی انجام نداده اید و دفعه اول است، باید بدانید که این نوع عمل نیز مانند سایر جراحی ها دارای نکات مهم قبل و بعد از عمل است. مراجعه به پزشک حاذق موجب آگاهی به موقع از این نکات خواهد شد. در این قسمت از مقاله با مراقبت ها و راهنمایی های پس از لیفت با نخ PCL بیشتر آشنا می شوید.

  • بعد از عمل در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • استفاده از پمادها و کرم ضد آفتاب موجب تسریع روند بهبود می شود
  • کمپرس یخ بر روی کبودی ها ضروری است
  • قبل و بعد از عمل از مصرف دخانیات و الکل اجتناب کنید.

طرز خوابیدن هم یکی از نکات مهم بعد از هر عمل مخصوصا بلفاروپلاستی یا عمل های صورت است. تا مدتها باید فقط به پشت بخوابید و از دستکاری و ماساژ محل بخیه ها خودداری کنید. این موضوع در مورد عمل بوکال فت که نوعی برداشتن چربی است با تغییرات جزئی صادق است. 

عوارض و احتمالات مرتبط با لیفت با نخ PCL

در پزشکی امروز از روش های غیر تهاجمی در عمل های زیبایی به عنوان کم عارضه ترین روش ها یاد می شود. از جمله این نوع عمل می توان به لیفت غبغب نیز اشاره کرد. البته لیفت با نخ PCL می تواند عوارضی هم داشته باشد که در ادامه به هشت مورد از این عوارض که البته بسیار کم اتفاق می افتند اشاره خواهیم کرد:

  • عفونت بعد از لیفت با نخ 
  • درد زیاد در محل تزریق نخ
  • خونریزی و کبودی طولانی مدت
  • عدم تقارن قسمت های متفاوتی از صورت 
  • فرورفتگی های بعد از کاشت نخ
  • ورم، کبودی و جاری شدن خونابه از محل زخم ها
  • آلرژی به نخ 
  • آلرژی به مواد بی حس کننده

اکثر این عوارض طولانی نیستند و اغلب بعد از یک هفته تا یک ماه کاملا رفع می شوند مگر موارد خاص مثل آلرژی به نخ که این مورد هم قبل از انجام لیفت صورت یا لیفت غبغب توسط پزشک ماهر بررسی می شود. 

نکات مهم و محدودیت‌های لیفت با نخ PCL

اگر قصد انجام لیفت نخ یا بلفاروپلاستی را دارید، بهتر است به نکات مهم و محدودیت های لیفت با نخ PCL توجه کنید. این محدودیت ها شامل قطع کامل سیگار و الکل قبل از جراحی است که موجب جمع نشدن پوست بیمار بعد از عمل می شود. همچنین مصرف داروهای خاص برای بیماری های زمینه ای و یا داروهایی که موجب رقت خون می شوند باید به اطلاع پزشک مربوطه برسد. اگر چنانکه به مواد خاصی آلرژی دارید و یا باردار هستید، ممکن است در عمل بوکال فت جز محدودیت های انجام عمل محسوب شوید. از دیگر نکات مهم و محدودیت های لیفت با نخ PCL می توان به داشتن دیابت اشاره کرد. از آنجایی که جای زخم در این افراد به سختی ترمیم می یابد، بهتر است در مورد انجام عمل های زیبایی با پزشک متخصص دیابت مشورت کنند.

مقایسه لیفت با نخ PCL و روش‌های دیگر لیفت صورت

در مقایسه لیفت با نخ PCL و روش های دیگر لیفت صورت می توان گفت که این نوع نخ به دلیل ماندگاری بلا در تجزیه، نسبت به سایر روش ها ارجحیت دارد. نخ های PCL با ضخامت و کلفتی خود پوست را بهتر جمع کرده و موجب سفتی ناحیه ممورد نظر می شود. در پایان پیشنهاد می کنیم به توصیه پزشک برای انتخاب نخ اعتماد کنید چراکه از نخ های مختلفی برای موارد مختلف می توان استفاده کرد