مزوژل چیست؟

مزوژل در حوزه زیبایی برای زاویه سازی صورت استفاده می شود. رفع چین و چروک و تیرگی های پوست با دو برند اصلی مزوژل یعنی جالپرو و پروفایلو در ایران رواج دارد. از آنجایی که بسیاری از افراد می خواهند بدانند مزوژل چیست و چه کاربردهایی دارد، در این مقاله به توضیح این نوع ژل خواهیم پرداخت.
با پیشرفت علم دیگر نگران چین و چروک یا مشکلات دیگر صورت خود نباشید، اگر برای درمان این موارد به دنبال راهکارهای مطمئن هستید، مزوژل یکی از بهترین راه ها برای جوانسازی پوست است. علت اصلی شل شدگی و چین و چروک ها کاهش تولید کلاژن در پوست است که این خود موجب کاهش مواد مغذی برای پوست می شود. با این حال با تزریق ژل یا تزریق فیلر و ژل نتایج بسیار عالی خواهد بود. روش های دیگری مانند بوکال فت برای داشتن یک صورت زیبا وجود دارد که در این مقاله با محوریت مزوژل به نکات مفیدی در مورد سایر روش ها نیز می پردازیم.

کاربردهای مزوژل

در بحث کاربردهای مزوژل می توان به این موضوع اشاره کرد که یکی از روش های جوانسازی مانند لیفت با نخ است و همچون روش تزریق فیلر و ژل خاصیت حجم دهی ندارد. روش تزریق مزوژل روی پوست با روش مزوتراپی انجام شده و روی برخی اجزای صورت نیز اثر جوانسازی دارد. این روش نوعی لیفتینگ و رساندن مواد مغذی، اسید هیالورونیک و ویتامین به پوست تلقی می شود. در ترکیبات این ژل هیالورونیک نقش اصلی را داشته و موجب طراوت پوست می شود. این ماده به صورت طبیعی در بدن تولید می شود اما با افزایش سن از میزان تولید آن کاسته شده و در نتیجه پوست طراوت جوانی خود را از دست می دهد.

مزوژل

کاندید مناسب مزوژل

در هر سنی که باشید می توانید از مزایای استفاده از مزوژل بهره مند شوید. اگر بالای 18 سال دارید، با استفاده از این روش تاثیرات بسیار شگفت انگیزی روی جوانسازی پوست تجربه خواهید کرد. ایندر حالی است که برخی روش های زیبایی مانند زاویه سازی صورت معمولا برای بالای 30 سال پیشنهاد می شود.

انجام تزریق مزوژل برای کلیه کسانی که دارای مشکلات پوستی هستند ممکن است. تغییرات جزیی و ترمیم با ماندگاری بالا صورت می گیرد. اگر دارای مشکلاتی مانند لب های نازک و نامتقارن، ناهمواری روی فرم بینی، عقب رفتگی چانه، خطوط شدید یا خفیف اطراف دهان و بینی و کاهش حجم یا افتادگی گونه هستید، شما کاندید مناسب مزوژل محسوب می شوید. داشتن شرایط زیر برای کاندیداها ضروری است:
قبل از انجام مزوژل به چند نمونه کار پزشک خود دقت کنید تا انتظارات واقع گرایانه از این تزریق داشته باشید.
سیگاری کشیدن موجب چین و چروک پوست می شود و اگر سیگاری هستید از این روش نتیجه چندانی نخواهید گرفت
نبود بیماری های زمینه ای شرط لازم است.

نحوه انجام مزوژل

نحوه انجام مزوژل بسیار دقیق باید باشد. حساسیت بالای انجام این کار نیاز به مراجعه به پزشک حرفه ای را صد چندان می کند. در ادامه مراحل انجام مزوژل را بررسی می کنیم:

در ابتدا قبل از تزریق ژل پوست خود را کاملا از هرگونه مواد آرایشی و آلودگی پاک کنید. پزشک متخصص قبل از کار سطح پوستتان را ضد عفونی خواهد کرد. اگر آلودگی روی پوستتان باشد، ممکن است موجب عفونت شود.

استفاده از بی حس کننده های موضعی برای کاهش درد رایج است. در این مرحله حساسیت پوست نسبت به مواد بی حس کننده باید بررسی شود.
مرحله آخر استفاده از میکروکانول ها برای تزریق است. این وسیله سوزن کوچکی است که ماده را بین پوست و استخوان پخش می کند. این پخش شدگی باعث برطرف شدن مشکلات پوستی بیمار می شود.

برای هر جلسه تزریق ژل بین 30 تا 60 دقیقه زمان لازم است. جلسات تزریق مجدد با نظر پزشک معمولا بعد از سه روز تکرار می شود. تعداد جلسات با ازدیاد مشکلات پوستی بیمار بیشتر شده و گاه تا چهار هفته طول می کشد. بعد از هر بار تزریق ژل قدری کبودی روی محل تزریق ایجاد می شود که جای نگرانی نیست و بعد از چند روز از بین می رود. اگر به جز این روش نیاز به انجام روش های دیگر مانند بوکال فت یا تزریق فیلر و ژل باشد، بعد از اتمام دوره تزریق ژل با نظر پزشک انجام می شود.

بهترین برند مزوژل

انتخاب بهترین برند مزوژل با وجود مواد مختلف در بازار قدری جای بحث دارد. بسیاری از پزشکان برند جالپرو را یکی از بهترین برندها معرفی می کنند که دارای تاییده EC است. ترکیبات برند جالپرو ترمیم پوست را به بهترین شکل با افزایش انعطاف و استحکام در پوست ممکن می کند. جدا از این، ماندگاری 9 ماهه و عوارض کم آن موجب محبوبیت این برند نزد پزشکان حاذق شده است.
برند دوم ساخت کشور فرانسه است. رویتاکر با ماندگاری 6 ماهه تاثیرات چشمگیری در روند جوانسازی و رفع مشکلات پوستی دارد. سایر برندهای مناسب برای تزریق مزوژل را بشناسید:

  • مزوژل پروستلین نچرال
  • سیتوکر
  • پرووایج
  • جالپرو آبی
  • جالپرو صورتی

هرچقدر کیفیت برند انتخابی بالاتر باشد میزان ماندگاری آن بیشتر و تاثیرات آن بهتر خواهد بود.

نتایج و ماندگاری مزوژل

نتایج و ماندگاری مزوژل همانطور که ذکر شد بستگی به برند انتخابی دارد. با این حال بلافاصله بعد از تزریق نتایج روی پوست قابل مشاهده اند. بعد از 4 هفته بیمار می تواند به خوبی شاهد نتایج حاصله باشد چرا که طی این مدت کبودی ها رفع شده اند. ماندگاری این تزریق نیز بین 6-9 ماه ذکر شده است. این میزان ماندگاری با نتایج حاصله از تزریق فیلر و ژل برابری می کند.
اگر به دنبال ماندگاری بیشتر هستید، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • مراقبت صحیح از پوست استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده و ضد آفتاب
  • انتخاب برند با کیفیت
  • رعایت رژیم غذایی و استفاده از امگا 3

از مزایای مزوژل می توان به قابل استفاده بودن آن برای انواع پوست اشاره کرد. تزریق مزوژل موجب طراوت، استحکام و قوام پوست می شود. کلاژن سازی و ترمیم جای آکنه و از بین رفتن جوش و زخم های کلوئیدی در آخر نیز به افزایش انعطاف و کاهش روند پیری می توان اشاره کرد.