دستگاه کربوکسی تراپی مدایون

کربوکسی تراپی یک روش درمانی تایید شده توسط FDA است که گاز دی اکسید کربن را به پوست تزریق می کند تا جریان خون را تحریک کند و خاصیت ارتجاعی و ظاهر پوست را بهبود بخشد. این درمان بر اساس این ایده کار می کند که با پمپ کردن دی اکسید کربن به ناحیه خاصی از بدن، بدن با ارسال اکسیژن بیشتر به آن ناحیه خاص واکنش نشان می دهد. ارسال اکسیژن بیشتر به یک منطقه خاص به خلاص شدن از شر مایعات و اضافی انباشته شده بین سلول ها کمک می کند که رنگ پوست را بهبود می بخشد. این کار توسط دستگاه کربوکسی تراپی انجام می شود و می توان گفت در بین تمام دستگاه هایی که برای انجام این کار مورد استفاده قرار میگیرند دستگاه کربوکسی تراپی مدایون بهترین می باشد. چون بسیار پیشرفته می باشد و در دنیای پزشکی تنها دستگاهی است که دارای هندپیس است. به همین خاطر امکان تزریق گاز با دقت بالا را دارد.

نحوه کارکرد دستگاه کربوکسی تراپی مدایون

نحوه کار این دستگاه به گونه ای است که دی اکسید کربن را به زیر پوست تزریق می کند. چون این دستگاه توانایی زیادی دارد می تواند به خوبی گردش خون را تحریک و کلاژن تولید کند. نحوه کار این دستگاه به صورتی است که دی اکسید کربن را به واسطه یک سوزن نازک بسیار ظریف که مخصوص خود دستگاه می باشد به لایه زیرین پوست تزریق می کند. همین امر موجب می شود بدن احساس کند که این ناحیه از بدن دچار کمبود اکسیژن شده است به همین خاطر گردش خون را بهبود می بخشد و سلول های آن بخش را بهبود می بخشد. این دستگاه چون هندپیس دارد افراد می توانند تنها به واسطه دکمه تعبیه شده تزریق را انجام دهند.

مشخصات کامل دستگاه کربوکسی تراپی مدایون

این دستگاه مشخصات زیادی دارد که بهتر است با آن ها آشنا شوید.

  • امکان تزریق گاز با دقت بالا را دارد.
  • این دستگاه قابلیت این را دارد که فشار تزریق را به صورت خودکار تنظیم کند.
  • قابلیت تنظیم دمای گاز تزریقی را دارد.
  • دستگاه کربوکسی تراپی مدایون به ضد عفونی کننده خودکار مجهز است.
  • این دستگاه پیشرفته تنها دستگاهی می باشد که هندپیس منحصر به فرد دارد.

کاربرد دستگاه کربوکسی تراپی مدایون

دستگاه کربوکسی تراپی مدایون برای جوانسازی، درمان چین و چروک های ظریف، کاهش سلولیت با هر شدت و کاهش استریا (برش های لاغری چاقی) مورد تایید FDA است. همچنین این دستگاه برای درمان  سریع، راحت، موثر و سرپایی موثر می باشد. وبا تزریق  گاز CO2 همراه با مکانیسم افزایش جریان خون موضعی باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش سلولیت، کاهش چربی موضعی و تحریک تولید کلاژن می شود. 

جهت انجام خدمات  زاویه سازی صورت  به کلینیک گونه مراجعه کنید.

برای کربوکسی تراپی چند جلسه نیاز است؟

 تعداد جلسات کربوکسی تراپی به شدت مشکل پوستی که می خواهید درمان کنید بستگی دارد. در هر مورد تعداد جلسات متفاوت است، بنابراین، درمان متناسب با نیازهای بیمار طراحی می شود. در بیشتر موارد، درمان به 6 تا 10 جلسه برای دستیابی به نتایج موثر نیاز دارد. متخصص پوست و مو در طول مشاوره اطلاعات بیشتری در این مورد به شما می دهد.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یا Carboxy Therapy همانطور که از نامش پیداست بر پایه تزریق دی اکسید کربن به پوست و رگ های خونی است، یعنی چیزی که به عنوان CO2 شناخته می شود. این کار توسط یک سوزن نازک و دقیق انجام می شود که در ناحیه آسیب دیده پوست تزریق می شود. این درمان بسیار موثر است، زیرا گاز دی اکسید کربن به سرعت در پوست پخش می شود و سلول های چربی را می شکند و گردش خون را در بدن افزایش می دهد. این امر به این دلیل است که سلول های بدن که CO2 را به شکل یک ماده سمی دریافت میکنند، سپس به شدت جریان می یابند تا از طریق ریه ها از شر آن خلاص شوند که به طور خودکار گردش خون را تسریع می کند.

کربوکسی تراپی کدام مشکلات پوستی را هدف قرار می دهد؟

 کربوکسی تراپی برای مبارزه با 3 لکه پوستی ویژه عمل می کند: حلقه های تیره، ترک های پوستی و سلولیت. این مشکلات با نبود جریان خون مناسب در بدن تشدید می شود، بنابراین کربوکسی تراپی برای درمان این اختلال می آید. نحوه عملکرد این تکنیک با توجه به مشکلی که پوست از آن رنج می برد متفاوت است.

بعد از تزریق کربوکسی تراپی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

  • بیمار باید از نور خورشید به خصوص در سه روز اول پس از درمان اجتناب کند. علاوه بر این از شستشوی ناحیه کربوکسی تزریق شده با آب در طی یک دوره 6-4 ساعتی پس از جلسه خودداری کنید.
  • از دوش گرفتن همزمان با تزریق کربوکسی تراپی یا قرار گرفتن در سونا یا استخر خودداری کنید. در عرض 72 ساعت از ورزش های شدید خودداری کنید.
  • از ماساژ دادن ناحیه تزریق شده یا طبق دستور پزشک خودداری کنید.همچنین می توان از کمپرس آب سرد برای کاهش تورم و جلوگیری از افت دمای بدن استفاده کرد.
  • تزریق کربوکسی به زیر چشم ممکن است به دلیل انبساط مویرگ ها، پف خفیفی ایجاد کند که به زودی حداکثر ظرف 3 روز از بین می رود. بیمار ممکن است حباب های دی اکسید کربن را در زیر پوست احساس کند که پس از چند دقیقه از 1-2 دقیقه ناپدید می شوند.

ما در این مقاله در مورد دستگاه کربوکسی تراپی مدایون صحبت کردیم و تمام مشخصات و کاربردهای آن را بیان کردیم. همچنین در مورد عمل کربوکسی و تمام کارهایی که بعد از آن باید انجام دهید صحبت کردیم.